Spring naar bijdragen

TROS H3 Poster maart 1979, Klaas Vaak Poster Buddy Holly Story deel 1 tm 5


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Op 22-3-2024 om 15:00 zei rauhfaser:

Op 1 april 1979 voeren de publieke radiozenders de eerste zenderkleuring door. Deejay Klaas Vaak maakt van de gelegenheid gebruik om de door Henk van Dorp in 1969 aangemeten schuilnaam Klaas Vaak in de prullenbak te gooien en zijn eigen naam Tom Mulder te gaan gebruiken. 

 

In de laatste maand als Klaas Vaak maakt hij een 5-delige serie over Buddy Holly, dan net 20 jaar dood en ineens weer populair.

Opvallend: In de aankondiging geeft hij aan 'Dit is Klaas Vaak met Poster' in de afkondiging zegt hij 'Poster is een TROS-programma van Tom Mulder.

 

Dit zijn alle vijf delen, waarvoor ik de oorspronkelijke uploader bedank. Ze waren wel veel te snel, dus ik heb ze even naar de goede snelheid teruggebracht.

Veel luisterplezier!

 

Edwin

 

Please login or register to see this link.

 

Erwin,bedankt voor deze serie het programma van Tom Mulder.

 

Frank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou van dit soort uploads met toelichting - vooral context vind ik prettig (ik kende dat verhaal over de transitie van Klaas Vaak > Tom Mulder bijvoorbeeld helemaal niet). Rauhfaser, as always, een woord van dank. :)

 

Een vraag voor de leek, een makkie voor de kenners: zijn er nog duidelijke, missende afleveringen/series van Poster die echt missen binnen de community? 'Lost media', om het een naam te geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp je laatste vraag eigenlijk niet. Ik zie dat je al behoorlijk lang hier actief bent.  ( vanaf 2018 ). En tijdens die periode is er veel z.g. Poster materiaal neergezet.

 

Ik denk dat je de vraag simpeler moest stellen..................Want moeten we nu Posters hier neerzetten die jij niet hebt? En welke dan?

Ik heb er nog 10-tallen maar die ga ik niet zo maar hier ( nog een keer ) neerzetten.

Is mij veel te veel werk.

Dus................even je vraag verduidelijken en niet met deze zin:

"Een vraag voor de leek, een makkie voor de kenners: zijn er nog duidelijke, missende afleveringen/series van Poster die echt missen binnen de community? 'Lost media', om het een naam te geven?"

 

Ik heb 'em een paar keer zitten lezen denk;"wat bedoeld nou eigenlijk?"

 

Help ons, in ieder geval mij, uit de droom.

 

Groet,

 

Juul

 

 

screen 99.jpg

screen 100.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Juul:

Ik begrijp je laatste vraag eigenlijk niet. Ik zie dat je al behoorlijk lang hier actief bent.  ( vanaf 2018 ). En tijdens die periode is er veel z.g. Poster materiaal neergezet. (...)

Excuus, Juul. Inderdaad een beetje warrig neergezet. Zijn er nog, breed en algemeen gezien, afleveringen van Poster die op geen enkele wijze bewaard zijn? Dus daarmee wil ik zeggen: niet in het archief (al dan niet medewerkers-archieven, zoals dat van jou), en ook niet als thuisopname van de radio.

bewerkt door Samba-boy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Samba-boy:

Excuus, Juul. Inderdaad een beetje warrig neergezet. Zijn er nog, breed en algemeen gezien, afleveringen van Poster die op geen enkele wijze bewaard zijn? Dus daarmee wil ik zeggen: niet in het archief (al dan niet medewerkers-archieven, zoals dat van jou), en ook niet als thuisopname van de radio.

Dit is een redelijk accuraat overzicht van wat er in ieder geval aan series is gemaakt. 

Please login or register to see this link.

 

Hiervan is het meeste ook wel beschikbaar.

Zoals je, gezien je historie op dit forum wel zult weten, zijn er ook losse uitzendingen die niet in dit overzicht staan die wél beschikbaar zijn. Zo noem ik een aflevering over Barry Mason in 1979, ABBA (twee delen, feb 1978) of over Wolfman Jack (1977) , Het verhaal van de EP (1998), Paul McCartney & Wings (oktober 1978), The Book Of Lists (juli 1982), Brian Wilson (1996), Doe Maar (2003), John Denver ('78), Tony Orlando ('78), Popfestivals in Nederland (1995).

En zo kan ik nog doorgaan.

Net als Juul plaats ik niet zomaar lukraak mijn hele verzameling, voor een specifiek verzoek wil ik altijd proberen tijd te maken.

Of iemand anders, want ik ben uiteraard niet de enige dit dit allemaal heeft.

 

Edwin

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei rauhfaser:

Net als Juul plaats ik niet zomaar lukraak mijn hele verzameling, voor een specifiek verzoek wil ik altijd proberen tijd te maken.

Of iemand anders, want ik ben uiteraard niet de enige dit dit allemaal heeft.

Ha Edwin! Nee uiteraard, groot gelijk heb je daarin, en dat is ook echt niet waarom ik het vraag. Het is meer dat, als er dus wel concreet iets mist (ook bij de groot-verzamelaars, de experts, oud-medewerkers en liefhebbers), het makkelijker is om daar rekening mee te houden mocht er ooit in de toekomst wel eens wat 'nieuw ouds' opduiken van bandjes of elders. "Oh dat is Poster, dat is er vast allemaal al" *Gooit in kliko*, dat soort situaties komen helaas gewoon voor en zijn te voorkomen als duidelijk is wat er wel is (en dan bedoel ik dus niet 'online' maar... noem het 'boven water', niet perse 'publiekelijk' online maar het zit veilig bij mensen in hun verzamelingen) en wat er dus echt niet is. Dat was eigenlijk mijn vraag. Ik dacht dat het een hele simpele was, maar er zit nog een hele wetenschap achter dus :D

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
22 uur geleden zei rauhfaser:

Een fragmentje van de allereerste uitzending van 50 Pop Of Een Envelop op 5 april 1979. De titels 'Boter Klaas en Prijzen' en '50 Pop of een envelop' worden nog door elkaar gebruikt en Tom verspreekt zich nog een keertje en heeft het over 'Vaak' in plaats van 'Mulder'. 


Please login or register to see this link.

 

Edwin

 

 

EDIT:

Even wat nerden op de vierkante millimeter: 
 

5 april 1979 is niet de eerste '50 Pop', wel de eerste die tussen 13.00 en 15.00 uur wordt uitgezonden. Tot die tijd had Klaas tussen 12 en 2 zijn programma en zat Ad Roland met de 'Gouden van Dagen Club' tussen Klaas en Ferry in. Dat gouwe ouwe programma was begonnen op 1 juni 1978, bij de start van de TROS Top 50. Tot die tijd zat Ad tussen 2 en 4 met Polderpop*.

 

De laatste uitzending (en) van Boter Klaas en Prijzen bestaan al volledig uit zes rondes van 50 Pop, met de van Klaas/Tom herkenbare huisvrouwenmeligheid. In ieder geval  de laatste aflevering van maart 1979 die hier onlangs werd geplaatst. Wanneer de oude programmering van B, K&P overboord is gezet (dus de popkwis tussen half 1 en 1, de 'weggelopen huisdeuren', de astroloog' en de andere onderdelen) en heeft plaatsgemaakt voor dat vervelende huisvrouwenspelletje, dat weet ik niet. uit de gidsen is dat niet te halen, want 50 Pop werd dus gestart als (enige) onderdeel van Boter, Klaas en Prijzen. Vanaf juni 1979 is '50 Pop' de programmatitel die ook in de gidsen komt, maar het bestaat dan dus al minstens 3 maanden. 

Iemand? 

 

Edwin

 

* PS: De Gouden van Dagen Club werd door Ad ook wel eens de 'Gouwe Ouwe Club' genoemd. Die titel verdween dus uit de programmering op 1 april 1979. Ad ging toen de Europarade doen tussen 20.00 en 22.00 uur op donderdagavond en een uurtje Polderpop tussen 11.00 en 12.00 uur. Hugo van Gelderen verhuisde met zijn Nederlandstalige Top 10 (gestart in 1972 op donderdagavond) van de vrijdag tussen de middag naar de donderdag van 12 tot 1. 

En de Soulshow dan? Die ging met ingang van de zenderkleuring naar zondagmiddag, tussen 14.00 en 17.00 uur, live vanuit Cartouche in Utrecht, met publiek. 

Geen doorslaand succes kennelijk, want op 1 juli 1979 al werd dit teruggedraaid: de Soulshow terug naar donderdagavond, de Europarade naar zondag van 14.00 tot 16.00 uur met Ad. 
En toen was er een uurtje over: enter Ferry's Gouwe Ouwe Club, tussen 4 en 5 tot september 1982. 
En Ad Roland kreeg er vanaf juli 1979 het uurtje Nederlandstalig van Hugo bij, zodat hij voortaan één blok Polderpop/Nederlandstalig deed tussen 11.00 en 13.00 uur. 

bewerkt door rauhfaser
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.