Spring naar bijdragen

Veronica mengpanelen uit de Utrechtseweg


Aanbevolen berichten

Juul, bedankt, o ja en nog die....

Wat mij ook opviel als je zo over de oude foto's kijkt van de Veronica studio's zijn de Telefunken M24 recorders die later alleen als afspeelrecorder werden gebruikt. Opvallend is de knop die later bij de weergave kop is gezet om, volgens mij, de azimuth goed te kunnen stellen.

Er zijn diverse M24's overgebleven maar ik heb later geen enkele meer gezien met die knop.

Groet

Henk Kruize

foto stichting Norderney

 

1974 studio 1 b.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

Juul, bedankt, o ja en nog die....

Wat mij ook opviel als je zo over de oude foto's kijkt van de Veronica studio's zijn de Telefunken M24 recorders die later alleen als afspeelrecorder werden gebruikt. Opvallend is de knop die later bij de weergave kop is gezet om, volgens mij, de azimuth goed te kunnen stellen.

Er zijn diverse M24's overgebleven maar ik heb later geen enkele meer gezien met die knop.

Groet

Henk Kruize

foto stichting Norderney

 

1974 studio 1 b.jpg

 

Dat is st4 waarin collega Sytze en ik huisden.  Er waren twee studio's met die knop om de azimuth te regelen. St2 en st4. St2 daar zat Ad altijd.  We kregen heel vaak losse bandjes van nieuwe singles die nog niet op een lakplaat waren gezet door de maatschappij. En ook reklame bandjes die nog niet op cart stonden.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Juul:

De kamer waar de carts werden gemaakt. Ook weer met de azimuth regeling.

Leuke foto is dit, vooral de bulk erasar, gingen daar alle banden eerst doorheen voordat ze opnieuw werden opgenomen of gebruikte jullie gewoon de wisfunctie van de M24?

Zelf heb ik in begin 2000 een Telefunken M24, volspoor, overgenomen van Tim de Wolff uit Soest. het leuke aan deze recorder is dat hij een "K9" koppenset heeft, d.w.z. "weergavekop-wiskop-opnamekop", je kon met deze opstelling overdubs maken. De normale koppenset voor de M24 was "K3" (nee, niet die Vlaamse meisjes..  :) ) met de normale setting wiskop-opnamekop-weergavekop.

Heerlijk apparaat, qua kwaliteit gebouwd als een tank, en nog steeds speelt ie regelmatig hier in huis... een oud Veronica programma overgezet op een bandje... en dan is het "net echt".... Leuk detail, de netkabel koppel je aan de recorder met zo'n zelfde contrastekker als waar je vroeger een stofzuiger of strijkbout mee aankoppelde.

O ja.... toen ik dat ding kocht lag de straat waar ik woon open voor rioleringswerkzaamheden en moest ik mijn auto 5 straten verder parkeren... en als je dan dat loeizware ding heel die afstand naar huis moet sjouwen...  :(  ... tja, dan zijn je armen bij thuiskomst ongeveer 10 cm langer geworden.....

Fijne Zaterdag

Groet

Henk Kruize

hitmuseum telefunken M24.JPG

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Henk,

 

voor 1969 (in de oude studio dus)   gebruikten we gewoon de van boord teruggekomen banden weer.

Ook deden we dat in de nieuwe studio zo. Maar de bulk ereaser was "voor het geval dat"

 

Volgens mij hebben we nog paar M24's  in de opslag.

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook op de Zeedijk hadden we in sommige studio's "de knop" om de azimuth te regelen.

Hier zie je Ad Bouman dat nog met de hand doen.  En daarna in 1968 heb ik er al een knop op gemaakt.

En in de oude studio was dat zeker nodig omdat we nog geen carts hadden.

 

 

 

Ad azimuth zeedijk.jpg

azimuth zeedijk.jpg

bewerkt door Juul
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Juul:

Dag Henk,

 

voor 1969 (in de oude studio dus)   gebruikten we gewoon de van boord teruggekomen banden weer.

Ook deden we dat in de nieuwe studio zo. Maar de bulk ereaser was "voor het geval dat"

 

Volgens mij hebben we nog paar M24's  in de opslag.

Bij het opnemen van carts worden ze niet gewist.

Dus die moeten eerst in de bulk eraser.

Je had ook kleinere losse wissers waar je de cart of het bandje op kon leggen,zag je veel in de NOS studioos.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei ruudam:

Bij het opnemen van carts worden ze niet gewist.

Dus die moeten eerst in de bulk eraser.

Je had ook kleinere losse wissers waar je de cart of het bandje op kon leggen,zag je veel in de NOS studioos.

 

 

Kijk Ruud,

Dat was ik vergeten !

Maar ik maakte nooit carts. Dat deed collega techn Barend.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Juul:

Maar ik maakte nooit carts. Dat deed collega techn Barend.

Zo schrijft Johan Vermeer in het boek "De Vlaamse Tack van de zeezenders"(Ferry Eden) op pagina 177 rechts onder dat Radio Mi Amigo, aan boord van de Magdalena in 1979, veel oude carts gebruikte die voorheen gebruikt waren als reclame cart bij Veronica, en na het wissen werden de Mi Amigo jingles erop gezet.

En, Johan Vermeer klaagde er ook over dat ie elke dag de Spotmasters (type 2000) schoon moest maken.. de oorzaak volgens Johan.. ik citeer.. "Dat lag ook aan de cartridges die we gebruikten en die, gezien de oude reclames die er nog op stonden, waren overgenomen van Radio Veronica en al 5 jaar niet meer gebruikt waren"... Aldus Johan Vermeer.

Fijne Zondag

Henk Kruize

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6435
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Radio-MgAm
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.