Posted February 16Feb 16 Beste radiotrefpunt vrienden. Momenteel ben ik de oude videocassettes aan het digitaliseren van de Pré Historie uitgezonden door BRT1. Spijtig genoeg heb ik niet alle afleveringen 😞 ... Misschien kan ik langs deze weg de collectie compleet maken door met andere bezitters afleveringen te wisselen. Ik weet dat de afleveringen begonnen vanaf 1955 maar die heb ik niet tot 1961 . Zo heb ik dus van 1961 tot en met 1969 -- 1970 tot en met 1972 en van 1975 tot en met 79 ( ontbreken dus 1973 en 74 ) -- Van 1980 tot en met 1990.. (nog te digitaliseren) ... Ik kan enkel wisselen met andere geïnteresseerde en niet openbaar zetten wegens copywrite en sabam. Hopelijk kunnen we elkaar hier omtrent helpen 🙂 Edited February 17Feb 17 by Johan25111971
February 17Feb 17 Op 16-2-2025 om 09:07 zei Johan25111971: Beste radiotrefpunt vrienden. Momenteel ben ik de oude videocassettes aan het digitaliseren van de Pré Historie uitgezonden door BRT1. Spijtig genoeg heb ik niet alle afleveringen 😞 ... Misschien kan ik langs deze weg de collectie compleet maken door met andere bezitters afleveringen te wisselen. Ik weet dat de afleveringen begonnen vanaf 1955 maar die heb ik niet tot 1961 . Zo heb ik dus van 1961 tot en met 1969 -- 1970 tot en met 1972 en van 1975 tot en met 79 ( ontbreken dus 1973 en 74 ) -- Van 1980 tot en met 1990.. (nog te digitaliseren) ... Ik kan enkel wisselen met andere geïnteresseerde en niet openbaar zetten wegens copywrite en sabam. Hopelijk kunnen we elkaar hier omtrent helpen 🙂 Beste Johan, dit forum is niet bedoeld voor het 1-op-1-uitwisselen, we delen hier met elkaar via het forum. Ik begrijp je copyright-verhaal overigens niet. Dat geldt enkele voor het delen van complete officiele videoclips van songs of (in sommige gevallen) complete jinglepakketten, zeker niet voor radio- of tv-uitzendingen uit je eigen archief. Dan kun je ze gewoon plaatsen hier. Wij doen niet anders, al jaren. Edwin Edited February 17Feb 17 by rauhfaser
February 17Feb 17 Popular Post Beste Johan, Dit zijn de afleveringen die ik ooit heb gedownload, kwaliteit niet super. Graag hou ik mij aanbevolen voor betere versies en aanvullingen. De Pre-historie 1957.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1958.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1959.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1960.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1961.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1962.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1963.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1967.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1968.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1969.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1970.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1971.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1972.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1975.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up De Pre-historie 1976.avi This is the hidden content, please Sign In or Sign Up
February 17Feb 17 Ja, dat klopt Ed. Het zijn leuke programma's! Edwin, het muziek-video-uitwisselcircuit is voornamelijk een één-op-één uitwissel gebeuren. Dat komt omdat TV opnamen veel schaarser zijn dan audio opnamen en er vaak heel veel geld en tijd in gaat zitten om een beetje kwalitatief goede opnamen te vinden, te digitaliseren en bewerken (m'n zolder staat inmiddels vol met allerlei video apparatuur). Daarnaast is er uiteraard steeds meer te vinden op youtube, maar de kans dat je daar unieke (en schone) filmpjes vind is erg klein. Audio opnamen is "gemeen goed" geworden, bij video opnamen is dat (nog) niet zo. Leuk vind ik wel dat de Spaanse Omroep RTvE elke dag weer oude TV programma's on-line zet en daar zitten ook opnamen tussen van de Cats, Mouth & McNeal en Liesbeth List
February 18Feb 18 Author 11 uur geleden zei rauhfaser: Beste Johan, dit forum is niet bedoeld voor het 1-op-1-uitwisselen, we delen hier met elkaar via het forum. Ik begrijp je copyright-verhaal overigens niet. Dat geldt enkele voor het delen van complete officiele videoclips van songs of (in sommige gevallen) complete jinglepakketten, zeker niet voor radio- of tv-uitzendingen uit je eigen archief. Dan kun je ze gewoon plaatsen hier. Wij doen niet anders, al jaren. Edwin Dag Edwin .. Ok bedankt voor de info 🙂 ...
February 18Feb 18 19 uur geleden zei Ben: Ja, dat klopt Ed. Het zijn leuke programma's! Edwin, het muziek-video-uitwisselcircuit is voornamelijk een één-op-één uitwissel gebeuren. Dat komt omdat TV opnamen veel schaarser zijn dan audio opnamen en er vaak heel veel geld en tijd in gaat zitten om een beetje kwalitatief goede opnamen te vinden, te digitaliseren en bewerken (m'n zolder staat inmiddels vol met allerlei video apparatuur). Daarnaast is er uiteraard steeds meer te vinden op youtube, maar de kans dat je daar unieke (en schone) filmpjes vind is erg klein. Audio opnamen is "gemeen goed" geworden, bij video opnamen is dat (nog) niet zo. Leuk vind ik wel dat de Spaanse Omroep RTvE elke dag weer oude TV programma's on-line zet en daar zitten ook opnamen tussen van de Cats, Mouth & McNeal en Liesbeth List Audio was 25 jaar geleden ook geen gemeengoed, toen bleven er ook nog mensen bovenop hun bandjes zitten in de hoop dat er iemand in geinteresseerd was. Gelukkig heeft de digitalisering dat genivelleerd en kan iedere geinteresseerde (dat zijn er echt geen honderden in Nederland) er nu via ons forum van genieten. Het is te hopen dat het met de video dezelfde kant op gaat. Delen is het nieuwe bezitten. Oude audiotapes weer beluisterbaar maken is soms ook een hels karwei. Maar om het maar even direct te zeggen: wat zou je er mee blijven zitten tot je in je kist ligt? Edwin .
February 18Feb 18 58 minuten geleden zei rauhfaser: Maar om het maar even direct te zeggen: wat zou je er mee blijven zitten tot je in je kist ligt? Edwin . Hi Edwin, Ik neem aan dat je waarom in plaats van wat bedoelde te schrijven. Wat mij betreft is niemand verplicht te delen, zeker niet aan honderden downloaders, waarvan velen vaak geen blijk van dank of iets dergelijks tonen. Het zijn degenen, die dat juist wel doen, die de motivatie geven om met het delen door te gaan. Ik ben zelf eerlijk gezegd inmiddels wel klaar met audio, het is inderdaad (gratis) gemeengoed geworden, (en daarom) voor mij niet interessant meer (op een enkele uitzondering na). Gelukkig heb ik alles wat ik had, plus de verzamelingen van een aantal anderen, gedigitaliseerd en op de fora kunnen delen. En als zich dan iemand meldt die wat zoekt, dan stuur ik dat meestal privé. Ik richt ik me nu weer op de voor mij interessante video-jacht. Het is niet voor niks dat 192TV zoveel "schermbedekking" over de clips zet. Want als ze dat niet zouden doen (in sommige gevallen is het overigens een eis van de rechthebbende) dan werd ook dat "gemeengoed" en veel minder interessant. Voor mij is het dan een interessante jacht om de originele clip zelf te vinden (en ik ben daar niet de enige in). Zoals Peter Vrakking altijd tegen me zei : "De jacht is interessanter dan de vacht" 😉 Edwin, ik begrijp wat je schrijft, maar ik vind de wereld van "voor wat hoort wat" véél leuker dan de wereld van alleen maar cadeautjes neerleggen. Zoals ze bij Veronica altijd riepen "Je moet er wel wat voor doen!" Edited February 18Feb 18 by Ben
February 18Feb 18 10 minuten geleden zei Ben: Hi Edwin, Ik neem aan dat je waarom in plaats van wat bedoelde te schrijven. Wat mij betreft is niemand verplicht te delen, zeker niet aan honderden downloaders, waarvan velen vaak geen blijk van dank of iets dergelijks tonen. Het zijn degenen, die dat juist wel doen, die de motivatie geven om met het delen door te gaan. Ik ben zelf eerlijk gezegd inmiddels wel klaar met audio, het is inderdaad (gratis) gemeengoed geworden, (en daarom) voor mij niet interessant meer (op een enkele uitzondering na). Gelukkig heb ik alles wat ik had, plus de verzamelingen van een aantal anderen, gedigitaliseerd en op de fora kunnen delen. En als zich dan iemand meldt die wat zoekt, dan stuur ik dat meestal privé. Ik richt ik me nu weer op de voor mij interessante video-jacht. Het is niet voor niks dat 192TV zoveel "schermbedekking" over de clips zet. Want als ze dat niet zouden doen (in sommige gevallen is het overigens een eis van de rechthebbende) dan werd ook dat "gemeengoed" en veel minder interessant. Voor mij is het dan een interessante jacht om de originele clip zelf te vinden (en ik ben daar niet de enige in). Zoals Peter Vrakking altijd tegen me zei : "De jacht is interessanter dan de vacht" 😉 Edwin, ik begrijp wat je schrijft, maar ik vind de wereld van "voor wat hoort wat" véél leuker dan de wereld van alleen maar cadeautjes neerleggen. Zoals ze bij Veronica altijd riepen "Je moet er wel wat voor doen!" Ik snap je Ben, doe waar je het beste bij voelt. groet, Edwin
February 18Feb 18 Popular Post 5 uur geleden zei Ben: Hi Edwin, Ik neem aan dat je waarom in plaats van wat bedoelde te schrijven. Wat mij betreft is niemand verplicht te delen, zeker niet aan honderden downloaders, waarvan velen vaak geen blijk van dank of iets dergelijks tonen. Het zijn degenen, die dat juist wel doen, die de motivatie geven om met het delen door te gaan. Ik ben zelf eerlijk gezegd inmiddels wel klaar met audio, het is inderdaad (gratis) gemeengoed geworden, (en daarom) voor mij niet interessant meer (op een enkele uitzondering na). Gelukkig heb ik alles wat ik had, plus de verzamelingen van een aantal anderen, gedigitaliseerd en op de fora kunnen delen. En als zich dan iemand meldt die wat zoekt, dan stuur ik dat meestal privé. Ik richt ik me nu weer op de voor mij interessante video-jacht. Het is niet voor niks dat 192TV zoveel "schermbedekking" over de clips zet. Want als ze dat niet zouden doen (in sommige gevallen is het overigens een eis van de rechthebbende) dan werd ook dat "gemeengoed" en veel minder interessant. Voor mij is het dan een interessante jacht om de originele clip zelf te vinden (en ik ben daar niet de enige in). Zoals Peter Vrakking altijd tegen me zei : "De jacht is interessanter dan de vacht" 😉 Edwin, ik begrijp wat je schrijft, maar ik vind de wereld van "voor wat hoort wat" véél leuker dan de wereld van alleen maar cadeautjes neerleggen. Zoals ze bij Veronica altijd riepen "Je moet er wel wat voor doen!" ""Je moet er wel wat voor doen!" Dat waren Anneke en Francis