Geplaatst 16 september16 sep Populair bericht Dit onderwerp vond ik wat lastig in te delen qua subforum, kan dit in radio of is het meer wat voor "stamtafel"?Onlangs heb ik een collectie bestaande uit een stapel mappen, plakboeken en enkele oude omroepgidsen gevonden in een kringloop en daar zit wel interessant materiaal tussen.Om het compleet te houden heb ik het in 1x overgekocht en meegenomen.Wat ik eruit haal is dat er een grote liefde was voor alles wat met radio te maken had (dus ook radio's). Er zitten krantenknipsels tussen van 1925 tot en met begin jaren '80, zoals bijvoorbeeld uit 1926 van het "draadloos ver-zien" wat we nu TV noemen :PDit topic wil ik gebruiken om af en toe wat scans uit deze verzameling te plaatsen.Één van de omroepgidsen:]En de foto's van Hilversum van (naar schatting) rond eind 70's? 16 september16 sep bewerkt door Ferret Spike
Geplaatst 17 september17 sep Bedankt voor het plaatsen ,je hebt geluk gehad dat het te bemachtigen was in de kringloopwinkel.Jan.
Geplaatst 17 september17 sep Gefeliciteerd met deze vondst! Erg leuk dat zo'n prachtige verzameling, die iemand met veel plezier heeft samengesteld, dan via de kringloop weer op een hele goede plek terechtkomt.
Geplaatst 17 september17 sep Is het ook mogelijk de scans in een download pdf te presenteren. Ik herken veel beelden als oud omroep medewerker en zou zelfs heel graag zo ongeveer alles van de plakboeken zien
Geplaatst 18 september18 sep Auteur 9 hours ago, ruudam said:Is het ook mogelijk de scans in een download pdf te presenteren.Ik herken veel beelden als oud omroep medewerker en zou zelfs heel graag zo ongeveer alles van de plakboeken zienWat betreft foto's was dit het.De rest bestaat uit oude advertenties, knipsels uit omroepgidsen, nieuwberichten (origineel en kopieën), etc. Daarnaast enkele omroepgidsen.Het is niet mijn plan om alles in te scannen, zeker niet omdat ik momenteel in een verbouwing / verhuizing zit en simpelweg daarvoor geen tijd heb.Maar zo af en toe een stukje moet wel lukken, ik hou daarbij JPG (of PNG) aan als bestandsformaat.
Geplaatst 18 september18 sep 9 uur geleden zei ruudam:Is het ook mogelijk de scans in een download pdf te presenteren.Ik herken veel beelden als oud omroep medewerker en zou zelfs heel graag zo ongeveer alles van de plakboeken zienRuud,Heb je zelf al je herinneringen in de vorm van film, foto's en eventuele opnamen al 's gedigitaliseerd en on-line gezet. Dat lijkt me bijzonder leuk om te zien en te beluisteren.
Geplaatst 18 september18 sep Ik heb geen Foto's en films uit mijn omroep tijd. Vroegere opnames wel maar moeilijk te vinden. Ik denk dat jij meer fefilmd hebt van mn activiteiten op AM Utrecht dan ik zelf.
Geplaatst 19 september19 sep Auteur Ik zit nog wat in dubio, het zijn oude brieven en vermoedelijk leven de ontvangers niet meer maar ik weet ook niet precies hoe het met de regelgeving rond privacy zit.Persoonsgegevens van de ontvanger heb ik daarom verwijderd (Photoshop). 19 september19 sep bewerkt door Ferret Spike
Geplaatst 19 september19 sep Auteur Populair bericht Hier de gegevens laten staan. Niet de naam van de verzamelaar overigens.Het is 65 jaar geleden en postrekening bestaat vast niet meer ;)Daarnaast, als ik hier voor iedere J. de Vries een Euro krijg kan ik waarschijnlijk met pensioen ;)Onderstaand knipsel vermoedelijk uit 1979. 19 september19 sep bewerkt door Ferret Spike
Geplaatst 19 september19 sep Auteur Inmiddels heb ik via diverse zoekmachines 99% zeker achterhaald van wie het boek is geweest.Deze meneer is geboren op 17-07-1937 en overleden op 04-03-1997.Vermoedelijk is zijn verzameling tot eind 2015 in bezit gebleven van zijn vrouw en na haar overlijden naar familie gegaan.De regio van die familie uit overlijdensberichten klopt ook met de kringloopwinkel (Hart in Friesland, Drachten) waar ik de plakboeken e.d. vond. 19 september19 sep bewerkt door Ferret Spike
Geplaatst 19 september19 sep Interessant. Hij had dus ook materiaal van voor zijn geboorte.1 uur geleden zei Ferret Spike:Inmiddels heb ik via diverse zoekmachines 99% zeker achterhaald van wie het boek is geweest.Deze meneer is geboren op 17-07-1937 en overleden op 04-03-1997.
Geplaatst 19 september19 sep Auteur Just now, Will Stevens said:Interessant. Hij had dus ook materiaal van voor zijn geboorte.Ja, klopt. Het kan natuurlijk zijn dat hij die hobby van zijn vader heeft (voortgezet) en daar materiaal van heeft gekregen.Zijn vader is overleden in 1990 op 87-jarige leeftijd, als ik me goed herinner uit wat ik online vond.En dat zou qua leeftijd prima aansluiten bij die knipsels.Er zit 1 map bij met bijna alleen maar advertentieknipsels van radio's van rond 1924-1929 dus dat lijkt wel een realistisch scenario.Nog een grappig knipseltje met een welbekende foto.Rond 1956?20-12-1928De gebruikte lijm is niet altijd even vriendelijk voor het papier ;) 19 september19 sep bewerkt door Ferret Spike
Geplaatst 19 september19 sep Auteur Populair bericht Ad Visser (datum onbekend, wie het weet mag het zeggen ;) ) 19 september19 sep bewerkt door Ferret Spike
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.