Geplaatst Gisteren om 12:021 d. Wie is er goed in Frans?Dit artikel lijkt te suggereren dat de Zwitserse publieke omroep terug wil op FM. Luistercijfers zijn ingestort na het verlaten van de FM.Maar mijn Frans is niks, dus ik snap het niet.20 minutesLa SSR pourrait envisager de revenir à la FMFace à la chute de l'audience depuis l'introduction de la DAB au début de l'année, la SSR pourrait revenir à l'ancien système si le Parlement prolonge ses concessions.Rink
Geplaatst Gisteren om 15:261 d. Dat heb je goed begrepen. Eind 2026 zouden ook de regionale commerciële zenders moeten stoppen met fm, maar gezien de kelderende luistercijfers van de publieke omroep SSR (die daar al eerder mee gestopt is) zijn ze bang dat daarmee hun voortbestaan in gevaar komt.Ze dringen erop aan dat die afschakeling door het parlement ongedaan wordt gemaakt. Maar als dat gebeurt, wil ook de SSR weer terug op fm.
Geplaatst Gisteren om 19:311 d. Afschakeling van FM is domkopperij.Ingegeven door technifreaks en domme bestuurders die altijd maar willen innoveren.Als het niet digitaal is dan is het niet goed en dat soort gelul.De AM kan weer terug, met rechtse talk zenders, is gat in de markt.De TV staat bol van die talkshows, de meest rechtse, VI, is het grootste succes. Radio talkshows waarbij het publiek kan inbellen gisteren om 19:391 d. bewerkt door ruudam
Geplaatst Gisteren om 21:121 d. je hebt een stuk of wat middengolf vergunningen, dus wat let je om te beginnen?Theo
Geplaatst 10 uur geleden10 u. Een iets minder genuanceerde reactie dan die van Theo16 uur geleden zei ruudam:Afschakeling van FM is domkopperij.Dit is een mening, geen feit. 16 uur geleden zei ruudam:Ingegeven door technifreaks en domme bestuurders die altijd maar willen innoveren.Als het niet digitaal is dan is het niet goed en dat soort gelul.Dit is een mening, geen feit. Ik meen een enorme frustratie en teleurstelling in uw reactie. te lezen. Kan dit kloppen? Wellicht over praten?16 uur geleden zei ruudam:De AM kan weer terug, met rechtse talk zenders, is gat in de markt.De TV staat bol van die talkshows, de meest rechtse, VI, is het grootste succes. Radio talkshows waarbij het publiek kan inbellenEn daar heeft Theo al prima suggestie voor gedaan. Als dit een gat in de markt is kun je er niet snel genoeg mee beginnen, toch?
Geplaatst 9 uur geleden9 u. Auteur 21 uur geleden zei Roel Dickse:Die heb ik gemist. Dank je wel, Roel!
Geplaatst 8 uur geleden8 u. Auteur 17 uur geleden zei ruudam:Afschakeling van FM is domkopperij.Ingegeven door technifreaks en domme bestuurders die altijd maar willen innoveren.Als het niet digitaal is dan is het niet goed en dat soort gelul.Dit ben ik met je eens. Bovendien is digitaal is niet altijd beter, kijk maar naar C2000. In België doen ze dat goed, in Nederland lijkt het wel een bezuinigngsmaatregel t.o.v. analoog.DAB+ in NL idem. Te weinig zenders, te weinig vermogen en antennehoogte. De ontvangst is goed of verbroken. Ik heb het dan nog niet over de geluidskwaliteit. In de UK schijnt DAB (zonder +) soms echt waardeloze geluidskwaliteit te hebben.Ik dacht dat er een mening (beslissing?) was dat als 50% van de huishoudens in NL één DAB+ radio heeft, dat dan FM uit kan. Al jaren roep ik dat je op dat moment 49% van de luisteraars kwijt raakt. In Noorwegen is dat gebeurd, in Zwitserland dit jaar dus ook. Luisteraars van de Zwitserse publieke omroepen kopen geen DAB+ radio, maar gaan naar de commerciëlen die nog wel op FM zitten, of zetten een CD-tje op.17 uur geleden zei ruudam:De AM kan weer terug, met rechtse talk zenders, is gat in de markt.Nu loop je achter, Ruud. AM is voor landelijke omroep niet meer geschikt. Nieuwbouw van masten en de stroomkosten voor een landelijke zender zijn niet meer terug te verdienen. De geluidskwaliteit is te laag en het storingsniveau te hoog.17 uur geleden zei ruudam:De TV staat bol van die talkshows, de meest rechtse, VI, is het grootste succes. Radio talkshows waarbij het publiek kan inbellenDe meest rechtse is Ongehoord Nederland. Maar VI is ook erg rechts. Je kunt bij VI vragen stellen al weet ik niet hoe. De vragen die in de uitzending komen verschijnen onder in beeld.Radio talkshows waarbij het publiek kan inbellen zouden bij de publieke regionalen moeten zijn. Zijn er die dit nog doen?STAD Radio Amsterdam deed dat lang geleden. 8 uur geleden8 u. bewerkt door Rink Hof
Geplaatst 3 uur geleden3 u. Een 10 kW MG zender kost CA 50.000 per jaar incl stroom. Bereik CA 50 % NL. Voor datzelfde bereik op FM betaal je CA 500.000 aan zendkosten. De MG is alleen bedoeld voor ondersteuning van (auto) mobiele ontvangst voor zover digitale ontvangst niet mogelijk is. MG kan ook icm DAB, online en kabel. Zoals het nu ook is met FM. Kortom niet zoveel bijzonders alleen een extra ontvangst mogelijkheid met online en DAB en kabel. MG only is natuurlijk kansloos. Een Talk zender op LPAM is zinloos, Tenzij je MCB praktijken gebruikt. Maar ook dat is niet sterk genoeg.
Geplaatst 3 uur geleden3 u. Als je in de VS en veel andere landen zou voorstellen de AM af te schakelen wordt je voor gek verklaard. Sterker nog, in het Congress wordt door Republicans en Democrats een wet voorbereid die auto fabrikanten verplicht om AM in de autoradio te handhaven. Talkzenders, meestal rechts, zijn zeer populair in de VS.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.