Geplaatst 1 uur geleden1 u. forumlid Rob Mesander is zondag 18 januari 2026 plotseling overleden.Zijn broer Frank liet mij dat gisteren weten.Beste Frank, gecondoleerd met het verlies van je broer Rob.Ik leerde hem via Internet kennen in 1999. Het jaar dat Radio Veronica, middels een reünie, voor een aantal dagen terugkeerde op middengolf. Ik heb destijds alle uren opgenomen en met hem gedeeld. Hij was heel precies en legde alles vast voor de geschiedenis. Ik weet het niet zeker meer, maar ik dacht dat Rob ook archivaris was of zo iets. Later hielp hij mij weer, door de laatste dag van de Britse zeezender Radio London van minuut tot minuut te beschrijven. Wat er werd gezegd werkte hij helemaal uit en noteerde de gedraaide muziek. Het was monnikenwerk.Verder heb ik Rob een aantal keer ontmoet tijdens een jaarlijkse Radiodag in Haarlem en Amsterdam. Even een kort praatje en dan weer verder.Rob was verder lid van een clubje personen die de voormalige zeezender Radio Veronica een warm hart toedragen. Ik ben later aangesloten. Telkens als er weer 'nieuwe' oude opnames opduiken delen we die met elkaar. Dat was dus ook vanochtend de bedoeling. Helaas is het te laat voor Rob. We zullen het voortaan zonder hem moeten doen. Een echt verlies! Ik bewaar mooie herinneringen aan hem.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Ik had soms kontakt met hem. Hij was een pietje precies. Het kontakt werd het laatste jaar minder. Ik heb de indruk dat ie bibliothecaris was.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Daar schrik ik van. Frank, gecondoleerd met het overlijden van je broer. Rob is een aantal keren hier bij mij thuis geweest. En het eerste wat hij deed als hij binnenkwam was de laatste versie van "Ask" op m'n computer installeren. Dat was zijn database van alle uitgewerkte opnamen. Rob en ik waren bijna even oud. Ik kwam Rob ook vaak tegen op de platenbeurzen, waar hij altijd op zoek was naar singles, die hij vroeger allemaal had gehad, maar helaas niet meer in zijn bezit had. Rob vertelde me altijd dat platen het beste klonken in een radioprogramma uit zijn jeugd.In 2007 was Rob één van de eersten, die de Radio Award uitgereikt kreek op de jaarlijkse radiodag: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Dat Rob moge rusten in vrede.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.