Geplaatst 15 uur geleden15 u. Hallo allemaal,ik ben Thilo, nieuw hier in dit forum op aanraden van Hans Knot.Ik ben duitser, hou er veel van zeezenders en piratenzenders.Helaas ben ik uit de jaren 1990´ - maar ik ben toch nog steeds echt gefascineerd van de Mebo II aka Radio Nordzee.Dankzij het internet - heb ik ook een grote verzameling van fotos,van de mebo, van de techniek en studios erop.Maar een dingetje doe ik toch echt missen.Ik heb er absoluut geen plattegrond tekening, een overzicht bedoel ik - waar de studios opde Mebo II geweest zijn en hoe ze bij elkaar geplaatst zijn.Het is wel misschien geen gewonelijke vraagje, maar ik ben er toch echt benieuwd naar.Ik wil aan deze discussie een aantal fotos bijgevoegen, op de fotos zijn teksten de vinden,sommige fotos heb ik er naast elkaar gezet - om een zoort rondleiding te kunnen geven.Zoveer ik het snap, hebben ze op de Mebo van tijd naar tijd wel de installatie een beetje veranderd,soms zijn den ramen dicht gehangen met posters en zo iets.Dat doet alles tuurijk een beetje moeilijk maken.Maar misschien kunnen wij samen een handtekening maken - waar de studios en kamers... op de Mebo 2 zijn geplaatst geweest.Die rondleiding foto van de "grote studio" in een nieuwe tab openen - dan werkt vergrootglas makkelijker.Beste groeten uit DuitslandThilo. 15 uur geleden15 u. bewerkt door Thilo
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Leuk idee Thillo,Het is wel zo dat er dan 2 plattegronden gemaakt moeten worden want na de opknapbeurt in 1976 is er een derde studio bijgebouwd (ten koste van de grote studio). Zo te zien aan de bijgevoegde foto's zijn deze van beide periodes door elkaar en dat maakt het een beetje lastig.Maar in de RNI tijd waren er aan boord van de Mebo2 twee studio's. Een grote met een U-vormig studio meubel centraal opgesteld, met een platenkast aan bakboordzijde. Aan de boegzijde zat een raam naar de kleine studio. In die studio zat de dj dus met zijn rug naar de boeg. En inderdaad op veel foto's is er van het raam niet veel meer te zien vanwege stickers, platenhoezen en andere voorwerpen...Vr.gr. John
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Tekening is/was van © Jelle BoonstraTheo 1 uur geleden1 u. bewerkt door Theo PE1OPQ
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Als ik me niet vergis was dat Jelle Boonstra. Hier staat ook nog een doorsnee tekening van de MEBO II (klik op het kleine plaatje rechts). Het is hetzelfde handschrift : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 1 uur geleden1 u. bewerkt door Ben
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Ja ik moest aan Jelle denken, hij heeft meer van deze tekeningen gemaakt.Ik zet zijn naam er bij.Theo
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.