Geplaatst 12 april12 apr Populair bericht Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren De datum van deze uitzending is niet helemaal duidelijk:In het archief van Helmut zit ook nog een video opname van hetzelfde programma op 10 September 1995. Blijkbaar kon je toen via satelliet/kabel meekijken in de studio.
Geplaatst 14 april14 apr Super Ben, een mooie periode van Veronica jammer dat er zo weinig van bewaard is gebleven.
Geplaatst Zaterdag om 14:09 5 d. Grote dank hiervoor, was altijd leuk om Ad even te horen op zondagochtend op 1224 / 828 kHz.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Op 14-4-2026 om 14:56 zei Onno87:Super Ben, een mooie periode van Veronica jammer dat er zo weinig van bewaard is gebleven.Ik was er niet bij, maar ik denk dat veel Veronicanen, met name de oudgedienden zoals Ad, dit geen fijne periode vonden. In het publieke bestel kon radio voor verschillende doelgroepen worden gemaakt en kon de zeezenderhistorie bestaan op Radio 2 naast de hippe jocks op Radio 3. Nu moest dat allemaal op 1 zender, met wél een apart kanaal voor Kink FM van Rob Stenders, Arjan Grolleman en Jan Hoogesteijn. Voor Rob was Kink maar een deel van zijn smaak, hij kon zijn 60s-favorieten niet meer kwijt op Kink. Ad was met zijn uurtjes gouwe ouwen toch een beetje weggestopt in de weekendochtenden op Hitradio Veronica, op een sowieso slecht beluisterde AM-zender die de rest van de week heel anders klonk - zie de stationsnaam. De commerciele droom waar sinds 1976 naartoe was gewerkt, was toch een beetje een kat in de zak, volgens mij. Zowel Jeroen van Inkel als Bart van Leeuwen hebben in interviews aangegeven dat ze de publieke periode achteraf de leukste, want meest veelzijdige vonden. Uiteindelijk wisten Lex en Erik met 538 het oude Veronicagevoel het beste te vertalen naar het heden. Daar gingen zowel Bart als Jeroen dan ook naartoe zodra ze konden.Edwin 24 minuten geleden24 min. bewerkt door rauhfaser
Geplaatst 47 minuten geleden47 min. Auteur ik luister in de auto al een tijdje naar de uitzendingen van de Avond van Het Sentiment op de vrijdagavond op Radio 2. Dat is enormg genieten maar ook voor de programmamakers Rob en Ad. Ze komen zeer enthousiast over en draaien vooral muziek die zij zelf erg leuk vinden. Sterker nog, tijdens de uitzending vertellen ze ook dat ze nummers uit elkaars collectie willen kopiëren of zelfs op dat moment aan het kopiëren zijn. Ik hoor dan ook best wel wat nummers voorbijkomen, die ik ook niet ken, maar die wel allemaal (op een enkele uitzondering na) bij mij in de smaak vallen. En de kennis, die vooral Ad heeft, van de muziek en alle gebeurtenissen eromheen is ontzettend groot. Maar ook Rob heeft heel veel kennis van de muziek uit de tijd, dat hij nog niet geboren was. Ik heb groot respect voor die twee radiomakers. Een gouden duo!!
Geplaatst 26 minuten geleden26 min. 19 minuten geleden zei Ben:ik luister in de auto al een tijdje naar de uitzendingen van de Avond van Het Sentiment op de vrijdagavond op Radio 2. Dat is enormg genieten maar ook voor de programmamakers Rob en Ad. Ze komen zeer enthousiast over en draaien vooral muziek die zij zelf erg leuk vinden. Sterker nog, tijdens de uitzending vertellen ze ook dat ze nummers uit elkaars collectie willen kopiëren of zelfs op dat moment aan het kopiëren zijn. Ik hoor dan ook best wel wat nummers voorbijkomen, die ik ook niet ken, maar die wel allemaal (op een enkele uitzondering na) bij mij in de smaak vallen. En de kennis, die vooral Ad heeft, van de muziek en alle gebeurtenissen eromheen is ontzettend groot. Maar ook Rob heeft heel veel kennis van de muziek uit de tijd, dat hij nog niet geboren was. Ik heb groot respect voor die twee radiomakers. Een gouden duo!!Inderdaad. Ik denk dat Ad op die vrijdagavond op 2 helemaal op zijn plek zat. En ik vind dat Rob in die periode - net voor het commercieel gaan - zijn beste programma's heeft gemaakt.Edwin
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.