Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Verhalen

Featured Replies

Geplaatst

De verhalen over Veronica worden na verloop van de jaren steeds mooier gemaakt.

Ik las dit in een FaceBook groep:

66 jaar geleden begon het allemaal. Op 198 meter in de middengolf, op FM en op de 33 meterband in de korte golf beginnen op 21 april 1960 de uitzendingen van Radio Veronica. De zender is eigendom van de VRON (Vereniging Radio Omroep Nederland). Deze vereniging is op 15 oktober 1959 in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam opgericht tijdens een vergadering van ontevreden radiohandelaren.

Daar merkte ik op dat het verhaal waarschijnlijk uit de AI duim is aangevuld?

Maar nee hoor, zo is het echt gegaan kreeg ik te horen.

Tja waarom wist ik dit dan niet vraag ik mij af 😀

Theo

bewerkt door Theo PE1OPQ

Geplaatst
2 uur geleden zei Theo PE1OPQ:

66 jaar geleden begon het allemaal. Op 198 meter in de middengolf, op FM en op de 33 meterband in de korte golf beginnen op 21 april 1960 de uitzendingen van Radio Veronica. De zender is eigendom van de VRON (Vereniging Radio Omroep Nederland). Deze vereniging is op 15 oktober 1959 in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam opgericht tijdens een vergadering van ontevreden radiohandelaren.

Theo

EEN feesboek groep . Welke dan? Waarom zet je dat er dan niet bij. Zo hebben we er niks aan.

Geplaatst
  • Auteur

Omdat ik dacht, dat maakt niets uit het gaat om de informatie over de frequentie banden.

En anders komt er toch maar weer gezeur van moet ik lid van worden of voor mij geen FB.

Anders kon ik volstaan met de link er naar toe, en dat heb ik juist niet gedaan.

Maar het gaat om de groep golden hits en evergreens.

Theo

Geplaatst
3 minuten geleden zei Theo PE1OPQ:

Omdat ik dacht, dat maakt niets uit het gaat om de informatie over de frequentie banden.

En dan die 'Vereniging Radio Omroep Nederland' natuurlijk. Kan ik daar nog lid van worden? 😄

Maar goed. Mensen maken fouten en AI maakt ook al fouten. Wat dat betreft is er weinig nieuws onder de zon.

Geplaatst

Nou zal ik het maar doen die feesboek pagina van Be Joldersma.

Deze inhoud is verborgen

Hij leent wel meer foto's uit onze collectie - internet zonder bronvermelding.

Op zich wel een leuke pagina maar dat "gejat' zonder bron wordt ik wel een beetje boos over.

En het antwoord is dan"Ja vond ik op internet........."

bewerkt door Juul

Geplaatst
12 uur geleden zei Theo PE1OPQ:

Theo

Dat komt ook door een audioclipje, stationcall, dat telkens weer wordt herhaald.

Dit stukje audio is vrijwel zeker nooit uitgezonden, maar was niet meer dan een soort demo dingetje.

De 198 meter was niet helemaal vreemd als golflengte en is 4 jaar later door Caroline in gebruik genomen als 199.

Die 33 meter band was niet zo.n slecht idee omdat men kennelijk al wist dat de MG niet heel Nederland kon bereiken. Een klein zendertje van enkele honderden Watt zou dat hebben opgelost.

FM was om te laten zien dat men hypermodern was, FM was er maar net in Nederland. Overigens schijnt er wel degelijk op FM geëxperimenteerd te zijn vanaf zee.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.