Geplaatst 59 minuten geleden59 min. Een kennis van mij heeft enkele jaren geleden een mooie website gemaakt met alle nummers die tussen 1 januari 1960 en 31 december 1970 in de hitparade hebben gestaan. Ik citeer uit de inleiding op de homepage van de website:Mijn naam is Paul. Ik ben geboren in 1950 en heb de jaren zestig heel bewust meegemaakt. Ik haalde wekelijks de Top-40 bij de platenzaak en hield in een kaartsysteem de hitlijsten van ieder jaar bij. Ik kocht mij blauw aan singles en LP's maar stom genoeg heb ik veel van die platen weggedaan. Ook heb ik al die archiefgegevens jammer genoeg weggegooid. Gelukkig kon ik met het boek Hitdossier in de hand een overzicht samenstellen van alle nummers die tussen 1 januari 1960 en 31 december 1970 op de Hitparade hebben gestaan. Dat zijn in het totaal 2305 nummers, die ik inmiddels heb verzameld. Ik beschik dus over een compleet muzikaal archief van de hits van de zestiger jaren.Via deze website wil ik informatie geven over de hits van de jaren zestig, de artiesten en de songteksten. Deze site is op 23 februari 2003 de lucht ingegaan en zal de komende tijd verder uitgebouwd en verfraaid worden. Op dit moment zijn via de volgende links de overzichten van alle hits uit de verschillende jaren terug te vinden. Tot 1965 gaat het om hitparades die niet elke week werden gepubliceerd (Muziek Expres, Tuney Tunes etc.). Vanaf 2 januari 1965 betreft het alle nummers die ooit (al is het maar één week op nummer 40) in de Veronica Top-40 hebben gestaan. Veel plezier met deze website en ik houd mij voor opmerkingen, vragen en aanvullingen aanbevolen (E-mail).Mede dankzij hulp van Mark, André, Garry en Bert zijn van alle titels (2020) inmiddels songteksten toegevoegd. Via de hyperlink van een titel is de tekst op te halen.Inmiddels zijn ook van de meeste titels de scans van de platenhoezen toegevoegd (met dank aan Hans, Rob en Wil). Van de titels waar (*) achter staat, ben ik nog op zoek naar een scan van de hoes! Bij een aantal titels is tevens een link naar een YouTube video opgenomen. Deze titels zijn aan dit icoontje :te herkennen. Veel plezier!Op veler verzoek heb ik een zoekmodule aan deze site toegevoegd. Als je een bepaald (deel van de) tekst zoekt, zet dat dan tussen quotes, bijvoorbeeld: "I don't want you". Wanneer twee woorden allebei in de tekst moeten voorkomen, typ dan: love & hateAangezien ik nogal wat vragen kreeg over welk nummer er op een bepaalde datum op de eerste plaats in de Nederlandse Hitparade stond, heb ik een extra pagina met dit onderwerp toegevoegd.Ik denk dat er best de nodige liefhebbers zijn die deze informatie op prijs zullen stellen. De website is te vinden onder Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren .Zelf gebruik ik de website veel voor mijn radioprogramma's op BO, de lokale omroep van de Bollenstreek (gemeenten Hillegom, Lisse, Teylingen en Noordwijk). Piet.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.