Geplaatst 19 juli19 jul Populair bericht Er waren op Radio Atlantis in 1974 maar 2 live DJ's en dat was onze eigen Peter "Piet" de Vries en Rob Ronder, van die laatste deel ik een opname met jullie die ik net beluisterde. Rob Ronder was nou niet bepaald de beste DJ en het ochtendprogramma dat hieronder staat is wat "rommelig", met vreemde geluidsfragment-jingles die misschien leuk waren op een "Pietje Piraat" maar hier absoluut de plank missloegen. En waarom bewaar je zo'n uitzending dan Beste Hendrik zul je me vragen, nou, gewoon als "archief" en omdat het een van de weinige Nederlandse live programma's was. Rob was de vervanger van onze eigen Piet de Vries en Rob Ronder maakt daar wat opmerkingen over op 35:26 en 52:01. GreatestHits RadioDigitale kopie "de buren in 2005" - CD-R "Atlantis disc-3 track-19"Radio Atlantis - 10 Juli 1974 - 0800-0853 - Rob Ronder -live- Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Fijne ZondagHenk Kruize 19 juli19 jul bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 19 juli19 jul Auteur 2 minuten geleden zei Piet van der Vooren:Peter de Vries = Piet van der Vooren.Dat zei ik al..... "Onze Piet".Wat wel in mijn archief ontbreekt zijn Atlantis opnames van "Onze Piet", ik weet niet of jij ze nog hebt... maar ze zouden hier heel er welkom zijn. Fijne ZondagHenk
Geplaatst 19 juli19 jul Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Leuk te lezen , Rob verteld hier ook over radio Andorra die oa een paar uur Nederlands zou gaan uitzenden, zijn daar opnamen van? 19 juli19 jul bewerkt door Andree
Geplaatst 19 juli19 jul Auteur 26 minuten geleden zei Andree:Rob verteld hier ook over radio Andorra die oa een paar uur Nederlands zou gaan uitzenden, zijn daar opnamen van?Bert Bennett heeft wel een tijdje daar programma's gemaakt.Henk
Geplaatst 19 juli19 jul Bijgaand een artikel uit Freewave (2016) over mijn betrokkenheid bij Radio Atlantis. Met een link naar een deel van een radioprogramma van mij. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 19 juli19 jul 1 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Er waren op Radio Atlantis in 1974 maar 2 live DJ'sDat was in de zomer, maar in de winter (februari) was ook nog kort Gerard van Dam (van der Zee) live vanaf het zendschip te beluisteren.
Geplaatst 19 juli19 jul Auteur 4 minuten geleden zei Robin Westhof:at was in de zomer, maar in de winter (februari) was ook nog kort Gerard van Dam (van der Zee) live vanaf het zendschip te beluisterenIk dacht dat Gerard niet live aan boord is geweest van de Jeanine om programma's te maken, er waren kort Atlantis programma's van Gerard, er zijn er maar een paar uitgezonden en die waren op tape opgenomen, ook waren er een paar tapes van Gerard niet bruikbaar, hij gebruikte een oude Atlantis tape van Bert Bennet om zijn show op te nemen. Nou waren de oude tapes van Atlantis in Oostburg op 2-sporen opgenomen en Gerard nam zijn programma op met een 4-sporen recorder en toen die tape aan boord werd uitgezonden, ook via een 2-sporen Revox, hoorde je kort Gerard zijn programma met op de achtergrond het oude Bert Bennett programma. Bemanningslid Ron de Loos nam daarna het programma over.Voor zover ik weet, heeft Gerard alleen in Januari 1973 live programma's gemaakt op Caroline.... totdat Ronan hem eruit schopte.Dus.... maar ik kan er natuurlijk langs zitten, het is allemaal al 52 jaar geleden en het menselijk geheugen is soms "selectief", ik hoorde Tineke ooit in een interview zeggen dat het Veronica schip aan twee ankers lag, eentje voor en eentje achter.... niet dus.. en Hans Verlaan maakte het helemaal mooi, toen Caroline op 19 Maart 1980 uit de lucht ging omdat het schip zinkende was, toen zag Hans, ik citeer hem in een interview.. "Toen Caroline afscheid nam zag ik toen ik bij de trap naar beneden van de Caroline studio, de LP's al in het water drijven..".GroetHenk Kruize 19 juli19 jul bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 19 juli19 jul Over Rob Ronder gesproken, hier hoor je hem 10 jaar later: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Radio Continu Salespromo Alfons Jagtman alias Rob Ronder
Geplaatst 19 juli19 jul Ik dacht dat Gerard niet live aan boord….Gerard was begin februari 1974 inderdaad aan boord van de Jeanine tijdens de test op 201 meter. Hij is te horen terwijl hij een liveprogramma presenteert en een praatje maakt met Steve England.Thanks Google Translate 😃 19 juli19 jul bewerkt door scotty
Geplaatst 19 juli19 jul 5 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Voor zover ik weet, heeft Gerard alleen in Januari 1973 live programma's gemaakt op Caroline.... totdat Ronan hem eruit schopte.Ook al in december 1972 voor Radio 199/Caroline.De tape programma's op Atlantis waren eind december 1973 en januari 1974.Zijn live programma's vanaf de Jeanine dus in februari 1974.Later die maand werd hij ontslagen door Adriaan van Landschoot.
Geplaatst 20 juli20 jul Populair bericht 22 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Dat zei ik al..... "Onze Piet".Wat wel in mijn archief ontbreekt zijn Atlantis opnames van "Onze Piet", ik weet niet of jij ze nog hebt... maar ze zouden hier heel er welkom zijn.Ik heb 1 programma van Piet, alias Peter de Vries, in mijn archief.Het is van 21 juni 1974 van 7 tot half 8, Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 20 juli20 jul Auteur 2 uur geleden zei Gerard van den Ende:Ik heb 1 programma van Piet, alias Peter de Vries, in mijn archief.Heel hartelijk dank!!!!!!!!Henk Kruize
Geplaatst 20 juli20 jul Populair bericht Hier heb ik de zelfde met het verschil dat ervoor Dave Owen.zit Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren 21-06-1974 - 0628-0728 Dave Owen Peter de Vries
Geplaatst 20 juli20 jul 46 minuten geleden zei Henk-Anna Loog:Heel hartelijk dank!!!!!!!!Henk KruizeNu kan de kritiek losbarsten, Henk! (Grapje, hoor). 😉3 minuten geleden zei PowerMusic:Hier heb ik de zelfde met het verschil dat ervoor Dave Owen.zit Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren 21-06-1974 - 0628-0728 Dave Owen Peter de VriesDie nacht waren er werkzaamheden aan de zendinstallatie, en was Atlantis dus tijdelijk uit de lucht. Dat is de reden dat Dave Owen pas om 06.28 uur met zijn programma begon. 20 juli20 jul bewerkt door Piet van der Vooren
Geplaatst 20 juli20 jul Piet,Je werkte voor een Vlaamse zender, maar dat was niet te horen in dit half uurtje van jou.Bepaalde jezelf de playlist? Hoe was dat geregeld in de tijd dat je voor Atlantis werkzaam was?Gerard
Geplaatst 20 juli20 jul Ik kon Atlantis helaas in de kop van Noord-Holland niet ontvangen. maar wat ik er later van terug gehoord heb vond ik die Belgische programma's over het algemeen not my cup of tea. De Engelse zijn Leuk.
Geplaatst 20 juli20 jul 4 minuten geleden zei PowerMusic:Ik kon Atlantis helaas in de kop van Noord-Holland niet ontvangen. maar wat ik er later van terug gehoord heb vond ik die Belgische programma's over het algemeen not my cup of tea. De Engelse zijn Leuk.In 1973 lag Atlantis vanaf de MV Mi Amigo nog 3 maand voor de Nederlandse kust met een heel sterk signaal en moet de ontvangst in Noord-Holland toch wel erg goed zijn geweest
Geplaatst 20 juli20 jul 4 minuten geleden zei bert ree:In 1973 lag Atlantis vanaf de MV Mi Amigo nog 3 maand voor de Nederlandse kust met een heel sterk signaal en moet de ontvangst in Noord-Holland toch wel erg goed zijn geweestIk had het over de periode erna!
Geplaatst 20 juli20 jul 8 minuten geleden zei Gerard van den Ende:Piet,Je werkte voor een Vlaamse zender, maar dat was niet te horen in dit half uurtje van jou.Bepaalde jezelf de playlist?Hoe was dat geregeld in de tijd dat je voor Atlantis werkzaam was?GerardHé Gerard,Toen ik naar de Jeanine ging werden mij geen beperkingen opgelegd over hoe de programma's eruit zouden moeten zien of wat ik zou moeten draaien. Dus een playlist (heten die toen al zo?) was er niet. Dat gaf mij alle vrijheid om te doen en laten wat ik wilde, zolang ik er maar voor zorgde dat de in Oostburg opgenomen banden afgespeeld werden. En aangezien ik een grote fan was van de Engelse deejays van de International Service wilde ik mijn programma's ook een beetje zo laten klinken. En de Vlaamse platen vond ik over het algemeen ..., dus die draaide ik niet. Dit in tegenstelling tot de deejays die hun programma's opnamen in Oostburg. Daar zaten de nodige (voorgeschreven?) Vlaamse platen in. Ook toen Rob Ronder aan boord kwam bleek in zijn programma's de 'Oostburg-invloed' waarneembaar. Hij was dan ook, in tegenstelling tot mij, eerst twee weken in Oostburg geweest. Ik kwam in Oostburg en moest de volgende dag meteen als eerste Nederlandse deejay naar boord. De Engelsen aan boord van de Jeanine waren maar wat blij met mijn komst, want voordat ik er was moesten zij overdag de banden met Vlaamse programma's afspelen. Misschien heb je een idee wat zij van die Vlaamse platen vonden... Toen ik eenmaal aan boord was, deden de Engelsen overdag maar één ding: slapen! Bijna elke dag was ik dan ook de enige die overdag aan boord wakker was. Wel lekker rustig, en ik heb dan ook, naast het afspelen van de banden en het zelf presenteren van programma's, de nodige boeken kunnen verslinden...9 minuten geleden zei PowerMusic:Ik had het over de periode erna!Ik woonde in 1974 in de regio Leiden, en daar was de ontvangst van Atlantis op 962 kHz maar matig. Dus ik kan me voorstellen hoe dat in de kop van Noord-Holland geweest moet zijn.
Geplaatst 20 juli20 jul Dank je wel Piet dat je even een inkijkje hebt gegeven hoe het ging in de periode dat je voor Atlantis werkzaam was voor wat betreft het draaien van platen. Jouw platenkeus was inderdaad heel anders (lees: beter) dan wat de Vlaamse DJ's lieten horen. Hoe de Engelse DJ's en jijzelf over menige Vlaamse produkties dacht laat zich inderdaad wel raden.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.