Geplaatst 19 juli19 jul Helmut Slawik, Peter Messingfeld en Frank Schmitz waren alle drie aan boord tijdens het verslepen van de Communicator naar de Trintelhaven op 10 oktober 1994. Helmut maakte een 23-tal foto's, die ik net achteraan het album van Helmut op Flickr met foto's van de Communicator heb toegevoegd: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Het "personeel" aan boord: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Met een ladder aan boord klimmen: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Peter en Frank aan het filmen: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 19 juli19 jul Grappig, ik regisseerde die groepsfoto! Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 20 juli20 jul Auteur Prachtige compositie, Harm! Overigens stond Peter Messingfeld toen waarschijnlijk rechts van je: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 20 juli20 jul Auteur Ik heb net nog twaalf z/w foto's aan het eind van het album toegevoegd : Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Zoals deze: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren En deze 😉 Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 21 juli21 jul Op 19-7-2026 om 23:14 zei Harm:Grappig, ik regisseerde die groepsfoto! Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Ah ja jij was dat, grapje herinner niks meer
Geplaatst 21 juli21 jul Auteur Populair bericht Foto's zijn er toen denk ik heel veel gemaakt. Er liggen hier nu nog een paar stapels foto's van diezelfde 10-de oktober (en afkomstig van Helmut), meestal meer van hetzelfde. Maar ik zag dat Peter en Frank beiden aan het filmen waren en er werd vanuit een helikopter gefilmd en ook aan boord. Zijn die beelden ooit ergens gedeeld?Op het kanaal van Martin zie ik wel deze video staan:
Geplaatst 21 juli21 jul 1 uur geleden zei Ben:"En er werd vanuit een helikopter gefilmd en ook aan boord. Zijn die beelden ooit ergens gedeeld?De shots uit de helicopter zijn gemaakt i.o.v. Joop Daalmeijer (Veronica) maar niemand weet waar ze zijn gebleven.3 uur geleden zei Helmut:Ah ja jij was dat, grapje herinner niks meerJa, figuren als jij die meeliften op andermans werk en er doodleuk copyright onder zetten. No offence 😊
Geplaatst 21 juli21 jul Auteur Zoals ik al schreef heb ik van Helmut stapels foto's gekregen van de 10-de oktober. Op een aantal zit een sticker achterop met de naam van de fotograaf. Soms staat het op het omslag geschreven. Ik heb die naam dan als foto-maker opgenomen in de EXIF. Maar als je foto's, die jij gemaakt hebt, ertussen ziet laat me dan svp weten welke dat zijn. Dan verwijder ik ze. 21 juli21 jul bewerkt door Ben
Geplaatst 21 juli21 jul Van Extra Harm^^ zijn er geen foto's erbij. Alle foto's zijn nu in eigendom van jou Ben. En voor deze vaart naar het Ijsselmeer had ik een uitnodiging van Nico Volker omdat ik voor meerdere duitse kranten artikelen schrijf. De foto's zijn hoofdzakelijk afkomstig van Frank Schmitz en Peter Messingfeld.
Geplaatst 21 juli21 jul En er zijn geen foto's er bij uit de helikopter. Er was een sleepboot en nog een EXTRA boot, daar konde men overstappen en foto's van buiten de Communicator nemen. Ik heb ook een beetje de overzicht verloren. Frank en Peter zijn boven in de mast geklommen en er zijn foto's genomen van het hele schip uit 50 meter hoogte. Zijn die al geplaatst?
Geplaatst 21 juli21 jul Deze foto heb ik in de week ervoor in IJmuiden gemaakt vanuit een hoogwerker: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 22 juli22 jul Auteur Mooie foto, Harm! Doet me denken aan de foto, die een co-productie is van Frank Schmitz en Peter Messingfeld. Op deze foto is te zien dat Frank tijdens de overtocht in de mast was geklommen: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Frank maakte toen een aantal foto's en Peter maakte er op de computer dit van: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 22 juli22 jul Dank Ben en Helmut voor de mooie foto's.Toen de Communicator een tijdje in Trintelhaven lag waren de kleuren (vanaf de voorkant) rood, wit en blauw (zoals de Nederlandse vlag), maar op eerdere foto's in IJmuiden en bij aankomst in Trintelhaven was het schip blauw, wit en rood geschilderd.
Geplaatst 22 juli22 jul 8 uur geleden zei pvanklei:Dank Ben en Helmut voor de mooie foto's.Toen de Communicator een tijdje in Trintelhaven lag waren de kleuren (vanaf de voorkant) rood, wit en blauw (zoals de Nederlandse vlag), maar op eerdere foto's in IJmuiden en bij aankomst in Trintelhaven was het schip blauw, wit en rood geschilderd.Sciencefiction-en fantasyseries8 uur geleden zei pvanklei:Dank Ben en Helmut voor de mooie foto's.Toen de Communicator een tijdje in Trintelhaven lag waren de kleuren (vanaf de voorkant) rood, wit en blauw (zoals de Nederlandse vlag), maar op eerdere foto's in IJmuiden en bij aankomst in Trintelhaven was het schip blauw, wit en rood geschilderd.Sciencefiction-en fantasyseries. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 22 juli22 jul Auteur Eigen foto, Thijs?8 uur geleden zei pvanklei:Dank Ben en Helmut voor de mooie foto's.Toen de Communicator een tijdje in Trintelhaven lag waren de kleuren (vanaf de voorkant) rood, wit en blauw (zoals de Nederlandse vlag), maar op eerdere foto's in IJmuiden en bij aankomst in Trintelhaven was het schip blauw, wit en rood geschilderd.Klopt helemaal, Peter. Deze foto heeft Helmut op 13 September 1997 gemaakt: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren En deze op 10 Oktober 1994: Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 22 juli22 jul Ik vermoed dat ze in Lissabon (Portugal) de kleuren fout geschilderd hebben en dat dit in Trintelhaven gecorrigeerd is.
Geplaatst 23 juli23 jul De datum van de bovenste foto (met de regenboog) kan niet kloppen en moet later dan oktober 1994 zijn genomen. De volgorde van de kleuren was dus precies omgekeerd. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren (de datums staan er bij elke foto vermeld). Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren GroetenMartin
Geplaatst 23 juli23 jul Auteur 6 minuten geleden zei MvdVen:De datum van de bovenste foto (met de regenboog) kan niet kloppen en moet later dan oktober 1994 zijn genomen.Ik begrijp je niet Martin. De datum bij die foto is 13 September 1997, da's toch later dan 10 Oktober 1994?
Geplaatst 23 juli23 jul Natuurlijk, Ben, mijn fout, een domme vergissing van mij. Ik heb blijkbaar maar oppervlakkig naar de gegevens gekeken en vooral alleen de volgorde van die twee foto’s gezien. Het spijt me.GroetenMartin
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.