Geplaatst 57 minuten geleden57 min. Een tijd geleden zaten in een batch cassettes, die mij werd gevraagd te digitaliseren, een aantal rode BASF LH Super cassettes, zulke:Ik kende dit type cassette en ook de rode R2R tapes van BASF. Als de leeftijd van de cassettes/banden vordert kan de magneetband de glijlaag kwijtraken en dan gaan de cassettes enorm piepen bij het afspelen. Let wel dit is een ander probleem dan banden die gaan "plakken" vanwege het sticky shed probleem. Ik heb toen het proberen te digitaliseren opgegeven. De eigenaar van de cassettes heeft inmiddels drie andere personen laten proberen om de cassettes te digitaliseren maar dat is niet gelukt. Hij is erg gehecht aan de opnamen, dus zijn de cassettes inmiddels weer terug bij mij en hij heeft er nog een cassettedeck bij gedaan ook. Maar ja, de glijlaag is weg en de cassettes piepen nog steeds uit volle borst. Dan maar paardenmiddelen gaan proberen om de band weer soepeltjes langs de weergavekop te laten lopen. Babyolie is geen goed idee heb ik gemerkt 😁 Een andere optie is de band insmeren met WD40 (don't do this at home, je vermoord je cassetterecorder). Of, heb ik gelezen, de band behandelen met turtlewax. Er staat hier nu een doos cassettes en ik word daar heel chagrijnig van (arme echtgenote). Ik wil dit zo snel mogelijk 't huis uit hebben want zo lang het hier staat vreet 't aan me en kan ik 't niet laten toch steeds weer ff te proberen, waarbij m'n frustratie nog groter wordt dat 't nog steeds niet lukt.En nu de oproep, wie wil me hiervan verlossen (als de banden eigenaar akkoord gaat) en met WD40 of turtlewax aan de gang gaan om deze opnamen te redden?Nogmaals, dit is niet het sticky shed probleem dat je meestal tegenkomt bij wat oudere banden.Laat van u horen mede-forummers!
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.