Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.
Inloggen op de site werkt weer.

Veronica op schaal Philips radio

Featured Replies

Geplaatst

Ik heb begrepen dat Philips Veronica niet op de schaal van zijn producten wilde hebben, maar hier is er toch een.

Ga naar foto 5. Links bovenaan bij MG II

Radio is helaas in slechte staat, maar te koop voor 30 Euro

Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken.
Geplaatst

Had het feit dat bij die radio Veronica op de schaal niet te maken met de locatie waar deze gefabriceerd was (in Duitsland) of vergis ik me?

Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken.
Geplaatst
  • Auteur

Had al gezien dat ie in Duitsland werd gemaakt, maar wat maakt dat uit, Philips is Philips.

Maar misschien een zelfde fabrikant die ook de import radioos maakte voor de Nederlandse handelaren en zelf bedacht dat het er op moest staan. Bij Philips er tussen door geslipt.

Is wel mooie radio, maar deze die op MP wordt aangeboden is niet meer dan tientje waard.

Geplaatst
23 minuten geleden zei ruudam:

Had al gezien dat ie in Duitsland werd gemaakt, maar wat maakt dat uit, Philips is Philips.

Voor een buitenstaander mag dat zo lijken, maar intern was dat niet zo (weet ik uit m'n eigen Philips tijd). De lokale organisaties hadden zo hun eigen regels. Er staat me iets van bij dat Bull via zijn contacten met de Duitse Philips organisatie had geregeld dat Veronica op de schaal van die radio's kwam.

Google vertelt er dit over:

De Philips 22RB381 (specifiek de uitvoering 22RB381/03E) is een legendarische vintage transistor-tafelradio uit 1968 die onlosmakelijk verbonden is met Verweij, de familie achter de bekende zeezender Radio Veronica. Deze specifieke radio-uitvoering werd destijds door de gebroeders Verweij gebruikt als actie- of relatiegeschenk via hun textielfirma Universum en is uniek omdat de etherfrequentie van Radio Veronica (192 meter) prominent op de afstemschaal staat gedrukt.

Mogelijk weet Juul of dit broodje aap is of niet.

bewerkt door Ben

Geplaatst
  • Auteur

Dat verhaal kende ik nog niet.

Maakt m wel interessanter, de gesplitste MG is ook mooi,

probeer maar eens die beschadigde knoppen te vinden.

Geplaatst
Op 25-7-2026 om 19:25 zei Ben:

Voor een buitenstaander mag dat zo lijken, maar intern was dat niet zo (weet ik uit m'n eigen Philips tijd). De lokale organisaties hadden zo hun eigen regels. Er staat me iets van bij dat Bull via zijn contacten met de Duitse Philips organisatie had geregeld dat Veronica op de schaal van die radio's kwam.

Google vertelt er dit over:

De Philips 22RB381 (specifiek de uitvoering 22RB381/03E) is een legendarische vintage transistor-tafelradio uit 1968 die onlosmakelijk verbonden is met Verweij, de familie achter de bekende zeezender Radio Veronica. Deze specifieke radio-uitvoering werd destijds door de gebroeders Verweij gebruikt als actie- of relatiegeschenk via hun textielfirma Universum en is uniek omdat de etherfrequentie van Radio Veronica (192 meter) prominent op de afstemschaal staat gedrukt.

Mogelijk weet Juul of dit broodje aap is of niet.

Ik weet alleen maar dat de radio's van de gebroeders veelal uit Oost-Duitsland kwamen. ( net als de textiel)

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.