Geplaatst Gisteren om 17:361 d. 2 uur geleden zei Robin Westhof:Is er ook een ( kritische) recensie van dit boek?Hoezo, wil je dat?
Geplaatst Gisteren om 18:051 d. Ik heb het boek nog niet gezien maar wel (vooraf) gelezen. Het is een indrukwekkend verhaal over de periode na het zinken van de MV Mi Amigo tot het einde van de Ross Revenge op zee.Ferry heeft veel tijd gestoken in het boek en veel gesprekken gevoerd en onderzoek gedaan. En de tijd genomen om het te schrijven en afbeeldingen te verzamelen en te sorteren. Het boek is later uitgekomen dan wat de planning was. Er is niet gekozen voor tijdsdruk maar volledigheid en juistheid van het verhaal. Uiteindelijk ook meer pagina’s dan gepland.Vrijdagmiddag ben ik weer thuis. In de gang onder de brievenbus ligt mijn exemplaar van het boek. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat maar moet nog even geduld hebben.
Geplaatst 9 uur geleden9 u. 19 uur geleden zei pvanklei:Hoezo, wil je dat?Je kan die vraag (trouwens) op verschillende manieren lezen/interpreteren.Waarom geen recensie die plus- én minpunten (plus eventuele fouten) belicht?Zoals bijvoorbeeld Hans Knot dat vroeger vaak deed?
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Op 16-9-2026 om 17:22 zei Robin Westhof:Is er ook een ( kritische) recensie van dit boek?Zeker is er kritiek, want blijkbaar heb je het boek zelf nog niet ingezien. Mijn kritiek is dat het boek overweldigend is. Zou me zomaar kunnen voorstellen voor sommige lezers 'te'. Het bevat zoveel mooie foto's met zoveel inhoudelijk interessante tekst, dat ik niet wist waar te beginnen. Na een uur lang zoeken, bladeren, foto's bekijken en stukjes lezen heb ik besloten toch maar gewoon op bladzijde 1 te gaan beginnen met lezen en plaatjes kijken. Kortom, toch een uur min of meer verloren door me te laten verleiden tot bladeren, maar nadat de innerlijke rust was teruggekeerd, gevolgd door heel veel uren lees en kijkplezier.
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Kijk extreem uit naar mijn bestelling van beide boeken (had mi Amigo boek nog niet). De verwachtingen staan al enkele weken heel hoog gespannen.
Geplaatst 32 minuten geleden32 min. Zeer compleet. Was verrast dat ook het verhaal uit Oudenaarde voorbij kwam. Ja daar was ik ook bij en kijk nog dagelijks uit op die locatie.Ferry top.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.