Jump to content

België

  • entries
    1048
  • comments
    37
  • views
    96222

Contributors to this blog

About this blog

Actueel radionieuws uit België.

Entries in this blog

Rockzender Willy heeft vaste stek veroverd in het Vlaamse radiolandschap, Joe groeit sterk door en noteert sterkste resultaat ooit

Joe zet het beste luistercijfer neer sinds de lancering van de zender in 2009. Met 12,2% marktaandeel bij het brede publiek (12+) weet Joe een steeds groter publiek aan zich te binden. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers die vandaag werden bekendgemaakt voor de periode van 1 januari tot en met 30 april 2023. Vooral binnen de leeftijdsgroep van 35-54-jarigen haalt Joe uitstekende resultaten, met een marktaandeel van 16,1%.   Intussen blijft Qmusic stevig op koers. Met een

CIM-cijfers: Studio Brussel groeit opnieuw in bereik en luisterduur, De Tijdloze breekt door als nieuwe digitale radio

Met nieuwe programma's als De jaren nul, een nieuw dagelijks muziekprogramma Radar en een sterke ochtendshow met Fien en Thibault neemt Studio Brussel opnieuw zijn rol op als dé muziekzender van Vlaanderen. De zender haalt een marktaandeel van 8,2%. Dat is een groei van 1,4 %-punt op een jaar tijd. Ook de nieuwe digitale zender De Tijdloze groeit door en komt nu uit op 1,1% marktaandeel. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe meting door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM).  In de

Willy breekt door, Qmusic en Joe bevestigen als tweede en derde grootste zenders van Vlaanderen

Willy rockt meer dan ooit tevoren. De digitale rockzender bereikte, sinds de opstart van de zender drie jaar geleden, nooit meer luisteraars dan in de laatste maanden van 2022. Met een marktaandeel van 1.9% (12+) maakt de zender dan ook een spectaculaire sprong. Ook op de zenderdoelgroep 18-54 is er een stevige groei naar 3.7% marktaandeel. Een mooie beloning van de luisteraars die duidelijk hun weg naar Willy hebben gevonden. De rebranding, vernieuwingen en acties die het Willy-team dit najaar

CIM-cijfers: Radio 2 blijft afgetekend marktleider in uitdagend en diverser radio- en audiolandschap

In het voorjaar, in de periode gemeten tussen januari en april 2022, luisterden elke dag 2,6 miljoen mensen naar een van de VRT-radiozenders. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe meting door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). In drukke nieuwstijden blijft Radio 1 zijn rol spelen. De actuazender doet het al een tijd erg goed en houdt ook nu zijn stevig marktaandeel van 8,8 procent vast. Ook Radio 2 bevestigt als marktleider en bereikt elke dag ruim 1,2 miljoen luisteraars. Klara

Qmusic en Joe bevestigen als 2de en 3de radiozender van Vlaanderen

Joe versterkt zijn positie als derde grootste zender van Vlaanderen. De zender rondt bovendien voor het eerst de kaap van 10% marktaandeel bij het brede publiek (12+). Binnen de leeftijdsgroep 35-54-jarigen doet de zender het uitstekend met 13,6% marktaandeel. Qmusic is marktleider met 21,8% marktaandeel bij de 18 tot 44-jarigen. De zender bevestigt ook bij het brede publiek (12+) zijn plaats als de tweede radiozender van Vlaanderen met 13,2% marktaandeel. Ook de digitale initiatieven van beide

de redactie

de redactie in Luisteronderzoek

VRT-radiobereik groeit, Radio 2 houdt koppositie stevig vast

Ook in de vakantiemaanden luisterden 2,7 miljoen mensen elke dag naar een van onze radiozenders. Dat blijkt vandaag uit de nieuwste meting door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). Radio 1 ziet zijn marktaandeel stijgen naar 8,3 procent, onder meer dankzij een intense sportzomer. Radio 2 houdt zijn koppositie stevig vast met een marktaandeel van 29,1 procent en elke dag 1,2 miljoen luisteraars. Studio Brussel ziet zijn community groeien met 40.000 luisteraars, het marktaandeel groeit

de redactie

de redactie in Luisteronderzoek



  • Doneer aan Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Laatste berichten

    • I must just say that I wished that I had heard abc Europe because I am sure it would have been essential listening, because even today I am impressed with the level of professionalism. At that point in time as my interest in radio didn’t start until a year later with the 192 service of Caroline.
    • Dat was ook min of meer de bedoeling van de motie v.d. Sanden (KVP)  Maar daar is nooit gevolg aan  gegeven.             Politiek hé? Zoals Hans Wiegel eens tegen mij zei toen ik hem tegen kwam bij een opname van het Journalisten forum  in Den Haag later. "Ach meneer Geleick, het is allemaal politiek hé?"     bron: Veronica blad   cloak_login_or_register
    • Al die hitlijsten was het directe gevolg van het Omroep bestel,  allemaal aparte omroepjes die zichzelf belangrijk, ja zelfs onmisbaar vinden.  Allereerst had natuurlijk na 74 H3 opgeheven moeten worden en de MG zender aan Veronica worden gegeven. Op de FM de gewenste klassieke zender, in navolging van het iniatief van Theo Orloff. Nederland Muziek, met als voorbeeld France Musique, the Third Programme en de WDR, NDR 3 zenders.  Dus 2 specifieke muziek zenders los van de omroep verenigingen.  Next best was geweest de muziek zenders door de NOS te laten uitvoeren.  De werkelijkheid was verdeelde rommelige zenders.  De terreur van de omroep verenigingen en hun vriendjes in Den Haag. Met name VARA, KRO en NCRV. 
  • Blog opmerkingen

  • widget_title_bd1b9ac79925ac057c38a5dc873f238f

  • Member Statistics

    • Total Members
      6134
    • Most Online
      2923

    Newest Member
    NielsZ.
    Joined
×
×
  • Create New...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.