Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Bol.com genomineerd voor publieksprijs radioreclame

(0 recensies)

De radiocommercial over tweedehands boeken van bol.com is de eerste genomineerde voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. In juni volgend jaar wordt de winnaar van de publieksprijs bekendgemaakt.

 

De radiocommercial spreekt de luisteraar aan door de rustige – bijna Candlelight-achtige – opzet. Bol.com richt zich tot de ‘zware’ lezer en schetst voor deze doelgroep een herkenbare situatie, namelijk dat alle boeken van de afgelopen tijd inmiddels wel uitgelezen zijn. De boodschap is duidelijk en eenvoudig: verkoop deze boeken via bol.com. Uit deze nummer 1 positie blijkt dat deze radiocommercial aantrekkelijk is voor alle consumenten, ook voor de minder intensieve lezer. Vooral vrouwen en de jonge doelgroep geven een hoge waardering.

 

Enkele quotes van de respondenten:

  • De manier waarop de reclame gemaakt wordt. In het begin spanning dan denk je nog niet gelijk aan reclame maar dan later blijkt dat het om de verkoop van boeken gaat!
  • Die spreekt me het meest aan en ik ben daarom ook al een aantal keren op die site geweest.
  • Duidelijke boodschap door een goede twist/grap!
  • Duidelijke boodschap, leuk en vooral rustig gebracht.
  • No nonsens reclame
  • Nodigt uit om te luisteren.

 

De radiocommercial ‘tweedehands boeken’ is onderdeel van een serie van drie binnen hetzelfde concept, er is ook een variant met DVD’s en Games. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau ETCETERA in samenwerking met het marketingteam van bol.com. Voor het beluisteren van de radiocommercial en meer informatie zie de website www.rab.fm

 

Het RAB organiseert in juni 2016 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs een van de Awards is. Voor deze prijs worden tien voorrondes gehouden waarin steeds tien radiocommercials worden beoordeeld. De totale steekproef is representatief voor de Nederlander van 13-64 jaar op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 10 tot en met 13 juli 2015. Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit.

 

In deze eerste voorronde over de periode mei-juni 2015 won Bol.com en in de komende maanden zullen de andere genomineerden worden gekozen door het Nederlandse publiek. Alle partijen (adverteerders, reclamebureaus en consumenten) kunnen commercials inzenden om deel te nemen aan deze verkiezing.

 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis & inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.

 

Website: www.rab.fm


0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.