Forse stijging ochtendshow en Qmusic marktleider jong volwassenen
In de doelgroep 20 – 49 jaar noteert Qmusic de beste december/januari-meting sinds de oprichting van de zender in 2005. Met name de ochtendshow laat een forse stijging zien in het marktaandeel van maar liefst 30% ten opzichte van vorig jaar.
Zenderbreed stijgt het marktaandeel van Qmusic 18% (nu: 13,4% ten opzichte van 11,4% vorig jaar). In de doelgroep jong volwassenen 20 – 34 jaar neemt Qmusic (marktaandeel 17,4%) het marktleiderschap over van Radio 538 (17,0%).
Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “We zijn ontzettend blij met deze cijfers. In een periode die traditioneel afwijkt van de rest van het jaar hebben we dit jaar bijzonder goed gescoord. Vooral de ochtendshow met Mattie & Marieke laat een flinke stijging zien. Dit toont aan dat we de goede weg ingeslagen zijn.”

Bron: NLO/GfK
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.