Jump to content

NPO Radio 2 gaat 'Reclamemuziek Top 40 aller tijden' uitzenden


de redactie

769 views

Op vrijdag 20 december wordt tussen 18:00 en 22:00 op NPO Radio 2 de Reclamemuziek Top 40 aller tijden uitgezonden. De radioprogramma's van Wouter van der Goes en  Frank van 't Hof staan dan in het teken van de beste reclamemuziek uit de Nederlandse historie. 


De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren dit jaar voor het eerst gezamenlijk de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Deze landelijke verkiezing gericht op de beste reclamemuziek uit de afgelopen 50 jaar. In commercials worden veelvuldig muzieknummers gebruikt om aandacht trekken, een emotionele binding te creëren of merkassociaties op te bouwen. Met deze jaarlijkse hitlijst worden de beste nummers, die als muziek in de oren klinken, extra in de spotlights gezet.

 

Wouter van der Goes (NPO Radio 2/ KRO-NCRV) : "Bijna alle reclame's zouden zonder de liedjes totaal niet uit de verf komen. Te gek om daar nu een mooi lijstje van te maken. En nog leuker, het zal een mooie muziekavond op NPO radio 2 van te worden. Verrassend en vol liefde voor muziek, precies waar onze zender voor staat."

 

Erik de Zwart (voorzitter Stichting Nederlandse Top 40): "Muziek is emotie en al sinds 1965 vangen we die emoties wekelijks in de Nederlandse Top 40. Verschillende merken hebben kroonjuwelen uit de muziekhistorie opgepakt of ze juist laten maken en daarbij de emotie van dat nummer verbonden aan hun product. Met de Reclamemuziek Top 40 aller tijden zoeken we naar de nummers waarbij dat het beste is gelukt."


Tot en met 15 december kan het publiek stemmen hun favoriete reclamemuziek en -tunes aller tijden via www.reclamemuziektop40.nl. Donderdag 19 december wordt de Reclamemuziek Top 40 aller tijden officieel bekend gemaakt. Vrijdagavond 20 december 2019 zal vanaf 18:00 de gehele lijst op NPO Radio 2 worden uitgezonden. 

2 Comments


Recommended Comments

"En nog leuker, het zal een mooie muziekavond op NPO radio 2 van te worden. Verrassend en vol liefde voor muziek, precies waar onze zender voor staat."

 

En dat is natuurlijk alleen maar mogelijk met de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. ;-)

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


  • Blog reacties

    • Hallo Hans,   Ik wist niet dat je hier columns schreef. Vandaag heb ik via de post jouw boek over 100 jaar radio ontvangen en daarna deze column gezien. Ik ben een enorme radiofan en ben blij dat ik dit boek bij Rockart heb besteld. Binnen 2 dagen was het in mijn woonplaats Oberursel in Duitsland. En ik verheug mij al op het lezen en het teruggaan naar vervlogen tijden.   Muzikale groet van   Theo
    • Top Hans. In advertenties van hotels en recreatieparken in die tijd, werden kamers aangeprezen met centrale verwarming en mooie open haarden. Maar vooral door de aanwezigheid van een kleurentelevisie.  Mensen kwamen terug met weer een ervaring rijker.
    • Mooi verhaal weer Hans. Wij kwamen in 1968 in Nederland en moesten hoe dan ook een nieuewe Tv kopen. Kleuren TV is nog even overwogen, maar de bijna 3000 gulden was toch iets te gortig. De zwart/wit kostte nog 400 gulden, het was een wat kleinere uitvoering.   Overigens, in Groningen kon je toch de Duitse TV ontvangen die al veel meer in kleur uitzond?   Op Aruba werd nog niet in kleur uitgezonden. De programmering bestond grotendeels uit Amerikaanse series die al wel he
    • Los Vast begon met Eddy Becker als presentator in 1974. Daarna deed Gert van Brakel (volgens mij geen familie) het een tijdje, vanaf de periode Eddy Becker was al medewerker, in 1981 volgde hij Gert 'Van Brakelenstein' op als presentator. Eerst gewoon op de degelijke 'old school' NCRV-manier vanuit de studio aan de Schuttersweg 8 tot 10 (kan ok 9 zijn), daarna het land in met de scholieren als doelgroep: dorpshuizen en steeds grotere feesttenten,  in '83 Ahoy en daarna steeds groter en De Kuip a


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.