Jump to content
Wat fijn dat je Radiotrefpunt bezoekt! Dank daarvoor. Het onderhoud en beheer van de community kost geld. Help ons hiermee. Steun Radiotrepfunt en doneer. Alvast bedankt. ×

Recordgroei in audioreclamebestedingen eerste kwartaal 2024


Adverteerders blijven hun investeringen in audioreclame opvoeren, zoals blijkt uit de nieuwste cijfers. In het eerste kwartaal van dit jaar stijgen de bestedingen met maar liefst 10,2% tot 48,8 miljoen euro. Dit markeert opnieuw een record en vertegenwoordigt een groei van 4,5 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode in 2023. Vandaag publiceert Audify de audioreclamebestedingen van het eerste kwartaal van 2024.


De radiospotomzet blijft de grootste bijdrage leveren, goed voor 89% van de totale bestedingen, met een groei van 9,7% tot 43,1 miljoen euro. De branded content reclame laat een opmerkelijke groei zien van 26,7%, wat resulteert in 3 miljoen euro. Digitale audioreclame groeit naar 2,3 miljoen euro (+1,3%).


Branches en Adverteerders
De top drie branches blijft consistent met vorig jaar: Retail, Financiële Dienstverlening en Horeca, Toerisme en Recreatie. Opvallende groei wordt genoteerd in de branches Financiële Dienstverlening, Telecom, ICT en Voedings- en Genotmiddelen. De top adverteerders op de radio zijn KPN, McDonald's, Odido, Aldi en Promovendum. Nieuwkomers in de radioreclame top 50 zijn Volkswagen, Ford, Douwe Egberts en Nespresso.


Liedewij Hentenaar, directeur van Audify, benadrukt: “Hiermee komt de voorspelde verdere groei voor de audioreclamebranche uit. Met het nieuwe luisteronderzoek en de vele advertentiemogelijkheden die audiokanalen bieden, zijn adverteerders nog beter in staat om hun audio-investeringen in te zetten in effectieve campagnes. Het bereik en de impact van audioreclame wordt door adverteerders en bureaus herkend. We zien nog veel groeikansen voor audio, nog niet alle toepassingen in het domein worden volledig benut. Daar ligt een mooie taak voor Audify om dit kenbaar te maken.”


Over Audify
Audify is een marketingorganisatie die zich inzet voor hoogwaardige geluidsproducties in commerciële communicatie. Het vertegenwoordigt alle vooraanstaande audiomakers en verkoophuizen en is een van de opdrachtgevers van het NMO Luisteronderzoek.

1 Comment


Recommended Comments

Martin1968

Posted

Waar in dit bericht continu wordt gerept over ,,groei'', wordt achterwege gelaten in hoeverre de tarieven zijn gestegen. Daardoor kun je eigenlijk niks met deze informatie.

Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.