Jump to content

Qmusic uitgeroepen tot meest betekenisvolle radiomerk van Nederland


de redactie

192 views

In het recente Meaningful Brands-onderzoek van Havas Media is Qmusic opnieuw beoordeeld als het meest betekenisvolle radiomerk van Nederland. Dit tweejaarlijkse wereldwijde onderzoek, waarin deelnemers merken beoordelen op meer dan honderd factoren, laat zien dat slechts 25% van de merken wereldwijd als betekenisvol wordt gezien. In Nederland werden 16 radiomerken geëvalueerd, waarbij Qmusic op diverse criteria de hoogste scores behaalde.


Qmusic scoort uitzonderlijk hoog op algemene waardering, wordt het meest aanbevolen aan familie en vrienden en draagt significant bij aan de kwaliteit van het leven van luisteraars. De zender heeft de meest trouwe luisteraars en wordt als zeer betrouwbaar beschouwd.


Het onderzoek richt zich onder andere op de functionele verbetering van het leven van consumenten en de mate waarin merken hun beloftes waarmaken. Qmusic scoort hier het hoogst op leiderschap en innovatie en wordt gezien als een challenger die kwalitatieve content biedt.


Daarnaast speelt Qmusic een belangrijke rol in het verbeteren van het persoonlijke welzijn van consumenten. De zender wordt gezien als een verbinder die vernieuwend en energiek is. Consumenten hechten steeds meer waarde aan merken die een positieve bijdrage leveren aan de samenleving, en op dit gebied komt Qmusic als sterkste naar voren. De zender scoort het hoogst op Diversiteit, Gelijkheid & Inclusie, Welzijn en Transparantie.


Mark de Deugd, Marketing Manager Radio van DPG Media, verklaart: "Bij Qmusic zetten we vanaf dag 1 de luisteraar centraal. We luisteren naar ze, weten ze te raken en te inspireren. Dat Qmusic op deze pijlers het hoogst scoort, bevestigt dat we goed bezig zijn. Voor onze partners zijn deze onderzoeksresultaten ook positief. Qmusic wordt gezien als de meest betrouwbare radiozender en het is bekend dat adverteren bij een partij die hoog scoort op betrouwbaarheid ook leidt tot positieve resultaten op diverse merk KPI’s. We zijn en blijven een vast anker, zowel voor onze luisteraars als onze adverteerders."

1 Comment


Recommended Comments

En ik ben dan benieuwd naar het minst betekenisvolle radiomerk van Nederland?

 

Dat uitzonderlijk laag scoort op algemene waardering,  niet wordt aanbevolen aan familie en vrienden, niet bijdraagt aan de kwaliteit van het leven van luisteraars, de minst trouwe luisteraars heeft en ook als zeer onbetrouwbaar wordt beschouwd.

 

Er geen functionele verbetering van het leven van consumenten is waar te nemen, beloftes niet waarmaakt, laag scoort op leiderschap en innovatie en bepaald geen uitdager (challenger) is, die ook nog eens niet kwalitatieve content biedt.

 

Geen belangrijke rol speelt in het verbeteren van het persoonlijke welzijn van consumenten.

 

De zender die wordt gezien als een slechte verbinder, ouderwets en sloom is.

 

Geen positieve bijdrage levert aan de samenleving, dus op dit gebied als zwakste naar voren komt en het laagst scoort op Diversiteit, Gelijkheid & Inclusie, Welzijn en Transparantie.

 

Vanaf dag 1 de luisteraar niet centraal heeft gezet, dus niet naar ze luistert, ze nooit weet te raken en inspiratieloos is.

 

Dus op al deze pijlers het laagst scoort, bevestigt dat ze slecht bezig zijn.

 

Voor hun partners  deze onderzoeksresultaten dus negatief zijn.

 

Dus welk radiomerk (radiostation) wordt gezien als het minst betrouwbaar en (waar) het ook bekend is dat adverteren bij een partij die laag scoort op betrouwbaarheid (ook) leidt tot negatieve resultaten op diverse merk kritieke prestatie-indicatoren en (ook) een radiostation is zonder  stabiliteit en zekerheid?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • reaction_title_3 1
Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.