Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Dutch Media Week 2024 van start: Focus op AI en innovatieve media

(0 recensies)

Dutch Media Week, het jaarlijkse evenement waarin de toekomst van de media centraal staat, start op 30 september. De Business Days, onderdeel van dit evenement, worden dit jaar geopend door media-ondernemer Reinout Oerlemans. In zijn keynote richt Oerlemans zich op de impact van opkomende technologieën zoals kunstmatige intelligentie (AI) op de mediasector.


Business Days: Innovatie en technologie in media
Op 30 september en 2 oktober vinden de Business Days plaats, waar professionals uit de media-industrie samenkomen om inzichten te delen over technologische ontwikkelingen en hun invloed op media en contentcreatie. Onder het thema ‘Level Up!’ worden keynotes, workshops en paneldiscussies georganiseerd, gericht op onderwerpen zoals AI, immersive media en datagedreven marketing.


De eerste Business Day, op 30 september, staat in het teken van de ‘Future of Content Creation’. Internationale experts zoals Ezra Eeman (NPO) en AI-kunstenaar Jeroen van der Most belichten hoe technologieën als AI en virtual reality (VR) de manier waarop we media produceren en consumeren veranderen. Onderwerpen variëren van nieuwe verdienmodellen voor podcasts tot de invloed van algoritmes op nieuwsconsumptie.


Vertrouwen in het medialandschap
De tweede Business Day op 2 oktober richt zich op het thema ‘Building a Trusted Media Landscape’. Hier ligt de nadruk op de rol van big tech, dataverzameling en algoritmes in de verspreiding van nieuws. Sprekers zoals Maria Farrell en Arno Otto bespreken strategieën om het vertrouwen in media te versterken in een tijdperk van desinformatie en manipulatie.


Tickets en deelname
Tickets voor de Business Days kosten € 75,- per dag en € 125,- voor beide dagen. Het volledige programma en de mogelijkheid om tickets te kopen zijn beschikbaar op de website van Dutch Media Week.


Dutch Media Week loopt van 30 september tot 6 oktober en omvat naast de Business Days ook evenementen zoals de Dutch Game Day en de Xperience Day. Het evenement wordt georganiseerd door Beeld & Geluid in samenwerking met verschillende mediapartners.

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.