Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Silvetti – Springrain. Ook dit nummer is al in de lijst en werd uitgebreid belicht. Het kan dus worden aangevuld. Op Radio Mi Amigo liep in 1977 een reclamespot voor een andere nevenactiviteit van de roadshow, namelijk het muzikaal, informatief en belichten van een modeshow voor hen die er een wenste te houden. Zelfs een podium en mannequins konden worden geleverd. Patrick Valain zat achter de organisatie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Silvetti - Springrain. Also this song is already in the list and has been highlighted extensively. So it can be completed. On Radio Mi Amigo in 1977 there was an advert for another side activity o…

2. Valentina’s, the – Ik hou van Holland. Een liedje gezongen in close harmony door de Rotterdamse formatie The Valentina’s. Het trio bestond uit Marja Kapitein (die zich echter Valentina noemde), Willy van Hoek en Corrie van Hark. Het nummer was een compositie van Willy Schaademeijer en het liedje kwam in 1961 uit op het Imperial label. Het was in 1971 dat Peter Holland gezongen zinnetjes verknipte in een van zijn jingles voor het programma op Radio Noordzee. Valentina's, the - Ik hou van Holland. A song sung in close harmony by the Rotterdam formation The Valentina's. The trio consisted of Marja Kapitein (who however called herself Valentina), Willy van Hoek an…

3. Sheila et Ringo – Les gondales à Venice (Instrumentaal). De achterkant van de hitsingle ‘Les gondales à Venice’ is de instrumentale uitvoering van het nummer. Uitgebracht in 1973 op het Carrere platenlabel. Gerard Smit op Radio Noordzee had een fake reclamespot voor een lp met eigen gemaakte liedjes waarvoor hij diep in de Radio Noordzee discotheek was gedoken. De persiflage op de K-tell spots had op 21 seconden deze instrumentale versie voor zijn song ‘Ik moet niezen’. Trouwens Sheila, haar loopbaan begon reeds in 1963, heeft in de loop van de decennia meer dan 85 miljoen platen verkocht. Ook werd ze wereldwijd bekend als Sheila and the Black Devotion. She…

4. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

Top Format custom jingles Radio 5 12.02.2014 – Nu Radio 5 Nostalgia ook in het weekend een volwaardige programmering heeft, werd het tijd voor een nieuw jingle pakket. En dat is – opnieuw – gemaakt door Top Format in Haarlem. Slogan: de mooiste herinneringen…, Radio 5 Nostalgia. Â Het gaat inmiddels om het derde pakket dat Top Format maakt voor Radio 5. […]The post Top Format custom jingles Radio 5 appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/12/top-format-custom-jingles-radio-5/

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

De Verenigde Staten kende tot 1997 het Emergency Broadcast System (EBS), waardoor de president van Amerika in tijden van crisis via ieder radio- en TV-station, het Amerikaanse volk kon toespreken. Alle stations waren verplicht om het systeem wekelijks on-air te testen. Zo'n test omvatte het uitzenden van een 1000 Hz toon (5 seconden), gevolgd door een boodschap. Die boodschap had soms de vorm van een jingle.. Hier een EBS-boodschap van een station uit San Diego uit 1985. https://soundcloud.com/simonfex/emergency-broadcast-system-san-diego Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_Broadcast_System SF

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Jan Joling,

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Started by hans knot,

Andermaal Paul McCartney – Singalong junk en kan dus worden aangevuld met: Maar toen Radio Mi Amigo in de tweede helft van de jaren zeventig veelvuldig in het nieuws kwam werd Singalong junk door Marc Jacobs ingezet voor het maken van een lange protestspot die begon met: “Er wordt de laatste dagen weer veel geschreven over Radio Mi Amigo. Helaas niet in een al te gunstige zin. Mi Amigo is nog steeds een doorn in het oog van de Belgische en de Nederlandse regering. Deze regeringen proberen via justitiële manipulaties Mi Amigo de nek om te draaien…” Another Paul McCartney - Singalong junk and so can be added to: But when Radio Mi Amigo was frequently i…

8. Erik zit bij Jeroen Pauw vanavond over 50 jaar Top 40 en de radio.

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Started by hans knot,

Le Grand Orchestre de Paul Mauriat – Rock your baby. Andermaal ondermeer de violen van het orkest onder leiding van Paul Mauriat. Deze keer een track van de lp ‘Le Premier Pas’ namelijk het nummer Rock your baby dat een grote hit werd in de uitvoering van George McRae. De lp kwam eind 1974 uit en de instrumentale versie werd door Joop Verhoof gebruikt voor de volgende spot: ‘Dit is Radio Mi Amigo International met Radio Gerona uitzendend op de 259 meter in de middengolf. Ons adres is Radio, Playa de Aro, provincie Gerona in Spanje’. [verborgen inhoud]

10. Started by skybird,

Hier nog wat BBC Radio 1 jingles uit de 60's & 70's. Nog steeds mooi om naar te luisteren. Dirk

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Started by Alex,

Voor wie ze nog niet gevonden had. Nieuwe RTL nieuws leaders, bumpers, tunes, etc

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by hans knot,

Al Caiola and his Orchestra - The Magnificent Seven. Deze uitvoering uit 1961 werd door Colin Nichol op Caroline South gebruikt in het programma "Sounds of the Screens." Verder werd deze versie in 1971 door Paul May op RNI en in 1972 ook als tune gebruikt door Terry Davis op RNI.

13. Guckenheimer Sour Kraut Band – Stars and Stripes forever. Afkomstig van de lp ‘Music for non thinkers’ uit 1958 die Ferry Maat op Radio Noordzee in 1974 een aantal malen erbij pakte om nummers als filler te gebruiken. Onder het motto: ‘Spanning en sensatie, streakers nieuws’ werden er door Maat tal van brieven voorgelezen van luisteraars die al dan niet tegenstander van het streaken was. Bij het voorlezen gebruikte hij onder meer ‘Stars and stripes forever’ als filler. Guckenheimer Sour Kraut Band - Stars and Stripes forever. Originates from the album 'Music for non-thinkers' from 1958 that Ferry Maat picked up on Radio Noordzee a couple of times in 197…

14. Raymond Lévèfre And His Grand Orchestra - Soul Coaxing. Zondermeer een van de mooiste muziekjes die veel gebruikt is op diverse stations. Aan de vermeldingen die er al zijn kan worden toegevoegd dat in april 1985, toen Radio Caroline haar 21-jarig bestaan vierde, er een ‘Caroline deejays all time top 200’ werd uitgezonden en iedere presentator, die dag, begon en eindigde zijn programma met ‘Soul Coaxing’. raymond levefre soul coaching Caroline 1985 04 07 1985 04 18-JayJackson-JohnLewis-SimonBarrett-AllTimeDjTop200.mp3 1.87 MB [verborgen inhoud]

15. Started by hans knot,

Peret – Borriquito/Qué Cosas Tiene El Amor! De geweldige zomerhit uit 1971 klinkt ons zeer vertrouwd in de oren maar ook de achterkant werd gebruikt in een promo voor de single op Radio Veronica. Officieel heette de Spaanse zanger, die in 2014 kwam te overlijden, Pedro Pubill Calaf. Borriquito is het Spaanse woord voor ezeltje. In verschillende landen, waaronder Nederland en Vlaanderen, stond het op nummer 1 in de hitparade. In de Daverende Dertig stond het nummer 8 weken op de eerste plaats. eerdere verwijzin naar Peret kan worden verwijderd Peret - Borriquito/Qué Cosas Tiene El Amor! The great summer hit from 1971 sounds very familiar to us, but the ba…

16. Started by Leen1956,

Rob Out gebruikte in de Rob Outshow een jingle met een vrouwenstem die iets zegt in een, in mijn oren, Oost-Europese taal. Kan iemand vertellen wat er gezegd wordt en in welke taal? Ik zal proberen de tekst hier fonetisch weer te geven. "Radio posloga di Rob Outshow, nastanja ce radio Veronica". Lijkt misschien een 'mama appelsap' maar dit is wat ik ongeveer versta. Helaas heb ik geen audiovoorbeeld kunnen vinden. Daarom nog een vraag: wil iemand deze jingle hier delen?

17. In 1987 heeft de TROS door Top Format de JAM-pakketten The Best Show 1 en 2 in laten zingen met de slogan: Je moet bij de TROS zijn! Later zijn deze pakketten nogmaals ingezongen met als slogan: Doe mee met de makers! Wie kan me aan het pakket met die slogan helpen? Je moet bij de TROS zijn heb ik hier al. Alvast dank!

18. Gast Tino
    Started by Gast Tino,

[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by hans knot,

King Size Taylor and the Dominoes – Long tall Sally. Een groep uit Liverpool die in 1957 werd opgericht als een skiffle group maar al vrij spoedig de rock and roll als hoofdmaaltijd had. Ze traden regelmatig op in de Starclub in Hamburg en kregen derhalve de bijnaam ‘Kings of Hamburg’. Hun uitvoering van ‘Long Tall Sally’ werd op Radio Caroline North gebruikt voor een jingle ten bate van ‘The Prince Tony’. King Size Taylor Caroline North 1967 08-13 1900-1936 TonyPrince - Royal Highness.mp3 184.82 kB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. Started by Bertus Biervilt,

Het was 17 september 1990 rond 19:45. In Ones, aflevering 70, draaide Hans Schiffers rond twee jingles van ziekenomroep Studio '73. jingle Studio ‘73 Sonovox 299 1978 [verborgen inhoud] Deze zijn gemaakt bij Tape Tricks. Dat was vóór mijn tijd bij Studio '73 (1984 - 1994), maar ik ben er wel trots op. Vóór mij werkten er best bekende mensen, zoals Marc Jacobs en Hans Knot (zie ook de link hieronder), en tijdens mijn periode iets minder bekend, André de Vries, ooit technicus bij Veronica. In 1988 ben ik bij verschillende (oud-)medewerkers langs geweest voor een programma over 15 jaar Studio '73. Zo liep ik ook tegen deze jingles aa…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Started by chaldy,

Goedendag allen wie o wie heeft aub de jingle ingesproken door J v/d Hoofdakker het ontstaan van de naam Keizerstad het ging iets van de K is van Keizer Karel dankzij hem kwamen we aan onze naam de A is van je weet wel van aan hebben staan het aan blijven staan etc etc etc en misschien nog wat andere jingles van dhr v/d Hoofdakker bv de jingle dit is niks bvd gr van Chaldy.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Hilversum 3 Jingle - Kun Je Me Even Zeggen Hoe Laat Het Is. Het muziekje heet Heinzelmännchens Wachtparade, hier in de versie van Roy Etzel. De Jingle: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by hans knot,

Chrichan and the Buccaneers – Jungman Jansson. Andermaal een zingende deejay en wel de leadzanger van de Zweedse formatie Chrichan and the Buccaneers. Zijn volledige naam is Chrichan Christiansson en hij was deejay bij Radio Syd. Daar presenteerde hij onder meer ‘Chrischan fixar, trixar och mixa’. Jungman Jansson kwam in 1962 uit op het Viking label. Een jaar later bleek dat zijn begeleidingsgroep een andere naam had: The Gamblers en kwam de single ‘Answer me my love;, gekoppeld aan ‘Apron Strings’ uit op het Viking label. Chrichan and the Buccaneers - Jungman Jansson.Again a singing deejay and the lead singer of the Swedish formation Chrichan and the Buccanee…

24. George Martin Orchestra – There’s a place. Veel van het werk van The Beatles is door producer George Martin ook in een instrumentale versie uitgegeven, zo ook met het nummer ‘There’s a place’. In 1967 verhaalde Johnny Walker in oktober over het begin van zijn loopbaan en als achtergrondmuziek gebruikte hij daarvoor de uitvoering van dit nummer door George Martin en zijn orkest. George Martin there's a place 1967 10 24 Tue 2108-2242 R Caroline Int'l (South, 259m) - Johnnie Walker - 1st Anniversary Show.mp3 3.74 MB [verborgen inhoud] 10-06-2017

25. Started by hans knot,

Steve Race – Ring Ding. Dit nummer staat al in de discografie maar kan worden aangevuld. Het blijkt dat deze single al langer aan boord was van het zendschip van RNI want in september 1970 was het de nieuwkomer Stephen Ladd, afkomstig uit Australië, die het nummer gebruikte als filler op naar het tijdsein van acht uur in de Breakfastshow en de ‘Weather break’. Steve Race - Ring Ding. This song is already in the discography but can be added to. It turns out that this single had been on board RNI's broadcasting ship for some time because in September 1970 it was newcomer Stephen Ladd, from Australia, who used the song as a filler on to the eight o'clock time slot in th…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.