Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Ik ben op zoek naar uitvoerenden en titel van een spot die begin jaren 80 werd gebruikt op Caroline. Een disco plaatje iets met the disco light shining bright.... Hij staat hier op het forum met een video. Maar kan het helaas niet vinden. BVD
-
-
- 3 antwoorden
- 850 weergaven
-
-
Dat deze intrumentale plaat in menig radioprogramma te horen was geloof ik graag. Maar ik meen me een gezongen versie te herinneren, alleen heb ik geen idee meer wie en of wanneer. het zal de leeftijd zijn ☹️ Wie wel?
-
- 0 antwoorden
- 850 weergaven
-
-
Menig radio-dj heeft in de loop der tijden een jingle of tune gemaakt uit de veel minder bekende B-kant van een singletje. Omdat die tune dan heel vaak op de radio te horen was, werd zo’n B-kant vaak veel bekender en beroemder dan de A-kant. Voor 'de Vrienden van de Radio' maakten we een special met 12 van deze bekende tunes van B-kantjes én met een speciale gast die bij elk van die tunes een verhaal heeft: Benno Roozen van Jingleweb.nl en inmiddels ook van Jinglegek.nl. Te beluisteren op Spotify! De playlist: Poontang – Undisputed Truth The Horse – Cliff Nobles Do you know, do you care – Phil Collins Northsea Melody – ZZ & de Maskers …
-
- 0 antwoorden
- 847 weergaven
- 1 follower
-
-
Yves Montand – La chansonette. Een Franse chanson waarbij de muziek werd gecomponeerd door Phillippe-Gérard en de tekst werd geschreven door Jean Dréjac. Montand was van origine een Italiaan die met zijn familie Livi op de vlucht ging voor het regime van Mussolini en in Frankrijk een nieuw leven begon als Yves Montand. Succesvol zanger en acteur. De song ‘La chansonette’ was een succes in 1961 en werd in Nederland in 1962 een succes in de uitvoering van Wim Sonneveld. Die versie kennen we onder de titel: ‘Zo heerlijk rustig’. Bert Paige zorgde met zijn orkest voor de begeleiding. De muziekband werd later weer gebruikt om het begin in te zingen van de Zaterdagavondshow, di…
-
- 0 antwoorden
- 844 weergaven
- 1 follower
-
-
Orchestra Manuel De La Falla (Waldo de los Rios) - Tercera Sinfonia en Fa Mayor, 3rd movement. Waldo de los Rios, die vooral met dank aan RNI, Europese bekendheid kreeg, bewerkte tal van klassieke composities, waaronder de Tercera Sinfonia van Brahms. Voor een jingle werd het gebruikt op Radio Caroline, ingesproken door Sue Mercer. Aangenomen wordt dat de jingle zelden is gebruikt: ‘For your station, Mickey Mercer Show on Radio Caroline. Het speelde zich in de jaren zeventig van de vorige eeuw af. waldo de los rios tercera Caroline-19740723 Mickey Mercer.mp3 467.51 kB https://filesender.surf.nl/?vid=5ef06e50-4483-4e89-8301-000061118256
-
- 0 antwoorden
- 844 weergaven
- 1 follower
-
-
Sea Train – Sweet Creek’s suite. Van de LP Seatrain vernoemd naar de uitvoerenden kwam ondermeer het nummer Sweet Creek’s suite. In het programma Sterrenteam van Will Luikinga op 28 augustus 1974 gebruikte hij dit nummer als tune voor een programma op Radio Veronica gelijk aan een wereld vol fantasie. Hij stelde dat de luisteraar het Gooise Matras in het programma zoals nooit tevoren zou zien, waarbij de gossip fictief gebracht zou worden door Felix Vulpen. · Nummer staat al in de lijst met andere verwijzing. sea train Veronica-19740828-0000-0100-WillLuikinga-3Sterrenteam.mp3 986.42 kB https://filesender.surf.nl/?vid=334327d8-7684-67a9-1bc…
-
- 1 antwoord
- 842 weergaven
-
-
Herb Alpert and the Tijuana Brass – A walk in the black forest. Het prachtige succesnummer dat door de componist van dit nummer, de Duitser Horst Jankowski, tot een instrumentale wereldhit werd gespeeld. Het werd ook door Herb Alpert en zijn band in oktober 1965 opgenomen en verscheen op de lp ‘Going Places’. Het nummer werd door Mark Roman en Kenny Everett ingezet op Radio London voor een promospot: ‘the new frontier in commercial radio.’ Herb Alpert and the Tijuana Brass - A walk in the black forest. The beautiful hit song was turned into an instrumental world hit by the composer of this song, German Horst Jankowski. It was also recorded by Herb Alpert and…
-
- 0 antwoorden
- 841 weergaven
- 1 follower
-
-
Hank Marvin and the Norrie Paramor Orchestra – Sunday for seven days. Een goede gedachte zodat er heel wat tijd vrij zou komen om leuke dingen te doen. In werkelijkheid is het een compositie van Hank Marvin, die in 1969 verscheen op de achterkant van de single ‘Sacha’. Het werd door Terry Davis in 1971 als een filler gebruikt in zijn programma op RNI. Hank Marvin Sunday for seven days 1971 12 28 Tue 2300-2400 RNI (220m) - Terry Davis - Swinging Europe.mp3 1.06 MB https://filesender.surf.nl/?vid=281b6dc3-d3a7-ba48-9b3d-00002e83f274
-
- 0 antwoorden
- 841 weergaven
- 1 follower
-
-
De tune van de Top 2000 was in 2016 vernieuwd, en volgens mij wordt deze tot op heden nog steeds gebruikt. Zie link hier onder <link verwijderd, muziek aanbieden niet toegestaan>
-
- 0 antwoorden
- 841 weergaven
-
-
Olaf Stiletti – Jim Dandy. Dit nummer werd door Eddy Ouwens als tune gebruikt op Radio Monique. Jim Dandy dateert uit 1955 en is geschreven door Lincoln Chase die ook bekende hits als “Such A Night” en “The Clapping Song” op z’n naam heeft staan. De versie van Olaf Stiletti komt uit 1974. Ik vond onderstaande korte versie op Youtube onder z’n echte naam Olaf Kübler. Hij was een Duitse saxofonist en werkte o.a. met Klaus Doldinger en Udo Lindenberg. Radiofragment: https://pixeldrain.com/u/9W6y1wQ5
-
-
- 2 antwoorden
- 840 weergaven
-
-
Hi allemaal, Uit persoonlijke interesse ben ik op zoek naar eerdere jingles van BNR Nieuwsradio. Het huidige jingle-pakket heb ik al gevonden (https://capitalofmedia.com/services/jingles-leaders/bnrIII). In 2015 is er een pakket gemaakt door Capital of Media, en in 2007 door VHU Europe, en ook eerder door PureJingles en door TopFormat. Kan iemand mij helpen aan deze jingles? Alvast dank! Groet, Pieter
-
-
- 1 antwoord
- 840 weergaven
-
-
Beste allen, Iemand die mij kan helpen aan de sonovox jaartallen (1960 tot...) Met dank alvast. Danny De Bruyn
-
- 0 antwoorden
- 839 weergaven
-
-
Champs – Tequila. Dit nummer staat al in de discografie maar we vullen aan: Tequila is van origine een Mexicaanse rock and roll instrumental gecomponeerd door Danny Flores. Het werd onder meer opgenomen door The Champs in 1958, die er de nummer 1 positie mee haalden in de Billboard Hot 100. De kreet Tequila werd ingesproken door Flores. Het nummer kwam uit op het Challenge platenlabel, eigendom van Gene Autry. Op Radio Mi Amigo werd het nummer gebruikt in 1978 voor de promospot voor de motorcross der wereldkampioenen, die op 2 april dat jaar werd verreden op de Berkelheide te Vorselaar. Champs - Tequila. This song is already in the discography but we will comp…
-
- 0 antwoorden
- 837 weergaven
- 1 follower
-
-
Mark Wirtz Orchestra - Yeh Yeh Dit nummer werd al behandeld in de zeezender discografie en kan worden aangevuld: Het was Robbie Dale die op Caroline International het nummer gebruikte om een promospot voor Spangles Muldoon in te spreken in 1967: ‘There comes a time in everyone’s life when you find culture is what you need. Now is that time with Spangles Muldoon’. Mark Wirtz Orchestra - Yeh Yeh This song has already been covered in the offshore radio discography and can be added to: It was Robbie Dale who used the song on Caroline International to introduce a promo spot for Spangles Muldoon in 1967: 'There comes a time in everyone's life when you find culture i…
-
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
- 1 follower
-
-
Vanaf m'n eerste single, "Glad all over" van The Dave Clark Five (kortweg DC5) was ik "fan'. Ik werkte nog niet bij Veronica maar zat nog op de technische school in "Hilversum. Ik weet het nog goed, m'n eerste PickUp die ik kreeg van m'n vader was een Philips zelfbouw ding. Je kreeg er een soort van bouwtekening bij om de bovenplaat af te tekenen. Dus waar de arm moest komen en het gat voor de moter e.d. En ik ging snel op m'n fiets naar platenzaak Ger de Roos in Hilversum en ik kwam thuis met "Glad all over". The Dave Clark Five, het was altijd een probleem om de opnamen in CD kwaliteit te krijgen. Legaal wel te verstaan. Dat kwam omdat Dave Clark alt…
-
- 0 antwoorden
- 836 weergaven
- 1 follower
-
-
Bob Seger and the Silver Bullet Band – Long song comin’. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Seven’ van Bob Seger, die uitkwam in 1974. Maar het was de eerste lp die hij opnam met begeleiding van de Silver Bullet Band. Hij ging er, voor maar een paar concerten in het voorprogramma van Kiss, mee op tournee. Het was een groot succes waarna het management van Kiss vroeg de groep uitgebreid mee op reis te gaan. Het nummer ‘Long song comin’ werd in 1978 gebruikt op Radio Caroline voor een promo, waarin werd aangekondigd dat een concert, gehouden in Capital Tower in Hollywood, exclusief als eerste buiten de VS zou te beluisteren op woensdag 16 augustus 1978. Bob Sege…
-
-
- 1 antwoord
- 835 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo Leden & Verzamelaars, een vraag over boven genoemde titel zijn er leden die deze BRT reeks hebben opgenomen het gaat niet om de hele collectie muziek file's maar om het beeld materiaal johan
-
-
- 1 antwoord
- 832 weergaven
-
-
Player Association, the – Everybody dance. Een nummer van de in 1979 uitgebrachte lp ‘Turn the music up’ van dit studio orkest uit New York. 18 man sterk werd the Player Association samengesteld door drummer/arrangeur Chris Hills en producer Danny Weiss. Heerlijk discodreun zeker rijp om voor een filler te gebruiken, hetgeen ook gebeurde door Max de Graaf op Radio Monique in 1986 als er weer een overzicht van een tiental platen gegeven diende te worden in de Monique Top 50. Player Association, the - Everybody dance. A song from the 1979 album 'Turn the music up' by this studio orchestra from New York. The Player Association was formed by drummer/arranger Chris…
-
- 0 antwoorden
- 832 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Biddu Orchestra – Blue eyed Soul. Dit nummer staat al uitgebreid vermeld in de zeezender discografie maar kan worden aangevuld. Het was Peter van Dam die het nummer Blue Eyed Soul gebruikte op Radio Mi Amigo voor het programma ‘Schijven voor Bedrijven’. Biddu Orchestra - Blue eyed Soul. This song is already mentioned extensively in the discography but can be added to. It was Peter van Dam who used the instrumental Blue Eyed Soul on Radio Mi Amigo for the programme 'Schijven voor Bedrijven'. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=8cd118fe-4019-42ad-b2bb-a2b36a21c5cc
-
- 0 antwoorden
- 830 weergaven
- 1 follower
-
-
-
Shadows – Quatermasters store (zie gisteren) Tevens kan worden vermeld dat deze tune ook werd ingezet op KING voor het programma item ‘Lucky Numbers’. Luisteraars konden hun eigen Lucky Number ook insturen en dan maar afwachten of de aangevraagde plaat werd gedraaid. Adres was: KING, Oxfordhouse, Folkestone in Kent. Shadows - Quatermasters store (see yesterday) It may also be mentioned that this tune was also used on KING for the programme item 'Lucky Numbers'. Listeners could send in their own Lucky Number and wait and see if the requested record was played. Address was: KING, Oxfordhouse, Folkestone in Kent. https://filese…
-
- 0 antwoorden
- 826 weergaven
- 1 follower
-
-
Mr Bloe – Ja da. Een nummer van Mr. Bloe uit 1970 van de lp Blowin with Mr. Bloe. Officieel is de titel ‘Ja da, Ja da, Jing Jing Jing’ en werd het in 1918 al opgenomen door Bob Carleton begeleid door het orkest van Arthur Fields. De uitvoering van Mr. Bloe werd op Radio Atlantis gebruikt door Mozes van den Berg in het doordeweekse programma tussen 9 en 10 uur in de ochtend, genaamd Stofzuigermuziek. Een verzoekplatenprogramma voor bedrijven en kantoren. Mr. Bloe - Ja da. A 1970 song by Mr. Bloe from the album Blowin with Mr. Bloe. Officially the title is 'Ja da, Ja da, Jing Jing' and it was already recorded in 1918 by Bob Carleton accompanied by Arthur Fiel…
-
- 0 antwoorden
- 824 weergaven
- 1 follower
-
-
Zo nu en dan vind ik het leuk om een oude jingle te voorzien van een nieuwe jas. Dit keer ben ik aan de slag gegaan met een jingle die Eddy Keur vroeger gebruikte tijdens Niemandsland. Het gaat om cut 2 van het JAM-pakket Plus 3. Een subtiele upgrade van een liefhebber van jingles 🙂 https://pixeldrain.com/u/LnoPogh2
-
-
- 3 antwoorden
- 823 weergaven
-
-
Ik zoek jingles van Magic FM. Zowel uit de jaren 80/90 als 2004 toen Magic FM vanuit Amsterdam kwam!
-
- 0 antwoorden
- 823 weergaven
-