Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
Trevor Duncan - Come Dancing- Two-Step. Een van de vele werken van deze Britse componist op het gebied van de lichte muziek. Hij werd in 1924 geboren en kwam in de jaren veertig voor de BBC te werken. Hij mocht echter als medewerker van de BBC zijn composities niet laten horen via de radio, wat vast was gelegd in het werknemers contract. En de oplossing was het componeren van muziek onder een pseudoniem, die vooral als Library Music werden uitgebracht. Trevor werd geboren als Leonard Charles Trebilco. Zijn ‘Come Dancing – Two – Step’ werd op Radio Veronica in 1972 gebruikt door Will Luikinga voor een gezongen jingle ter promotie van de Will Luikingashow. Trev…
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
De tune van de Top 2000 was in 2016 vernieuwd, en volgens mij wordt deze tot op heden nog steeds gebruikt. Zie link hier onder <link verwijderd, muziek aanbieden niet toegestaan>
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Categorie 2 waarin naam van een station of medewerker in de tekst voorkomt Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was een pseudoniem voor Serge Lenormand en had niet alleen succes in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw op muzikaal gebeuren maar was ook te zien in film en televisieseries. Le Pape du Pop is een lied uit 1967 waarin een ode aan de popmuziek wordt bezongen en expliciet Radio Caroline werd genoemd. Stéphane was zelf verantwoordelijk voor de tekst terwijl Jean Georges medecomponist van het nummer was. Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was a pseudonym for Serge Lenormand and not only enjoyed musical success i…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Burt Bacharach - South American Getaway. Dit nummer wordt al uitgebreid genoemd in de discografie en kan worden aangevuld. In 1978 werd in de zomer op Radio Caroline de programmering uitgebreid gepromoot met behulp van ‘South American Getaway’ en wel onder het mom van ‘Take Caroline with you this holiday weekend.’ Burt Bacharach - South American Getaway. This song is already extensively mentioned in discography and can be completed. In 1978 the programming was extensively promoted on Radio Caroline in the summer with the help of 'South American Getaway' under the guise of 'Take Caroline with you this holiday weekend'. https://filesender.surf.nl/?s=downloa…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Barry White – Anyting you want me to. Weer zo’n prachtig instrumentaal nummer van Barry White en wel uit 1975. Het was op de achterkant van de single ‘I’ll do anything you want me to’ te vinden en dus de instrumentale versie met een enigszins aangepaste titel. Het was in juni 1975 dat Bert Bennet het nummer ‘vers van de pers’ als eindtune voor zijn ochtendprogramma op Radio Mi Amigo gebruikte. Barry White - Anyting you want me to. Another wonderful instrumental song by Barry White and this one from 1975. It was featured on the back of the single 'I'll do anything you want me to' and thus the instrumental version with a slightly modified title. It was in June 1…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
http://www24.zippyshare.com/v/dpaW1F4e/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Rob Hoeke en Hein van der Gaag – Fingerprints. Een nummer van de gelijknamige lp door Philips in 1975 uitgebracht, met als ondertitel ‘Boogie Woogie Adventure with….’ Beide heren hebben deze lp volgespeeld door gezamenlijk op één piano te spelen. Het was Stan Haag die het nummer gebruikte ter afsluiting van Stan Haag Vandaag op Radio Mi Amigo in juni 1977. Rob Hoeke and Hein van der Gaag - Fingerprints. A track from the eponymous LP released by Philips in 1975, subtitled 'Boogie Woogie Adventure with....'. Both men filled this LP by playing together on one piano. It was Stan Haag who used the song to close Stan Haag Vandaag on Radio Mi Amigo in June 1977. …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo , Ben op zoek naar een tune van Andre Brasseur Space Police Wie kan deze aanleveren Mvg Johan
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Wat zou de meest gebruikte uuropener ter wereld zijn? Als je een beetje rondsnuffelt op internet, dan kom je vooral #10 van JAM's TurboZ tegen. Die is volgens mij door zowel JAM als Top Fomat honderden keren ingezongen voor verschillende zenders en doeleinden. Wie kent er meer van dit soort overbekende jingles?
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Dit vind ik persoonlijk de beste spot voor het behoud van Veronica. Waarschijnlijk gezongen door de zusjes Paay. Dirk
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Beste jingle-liefhebbers, Beiden items gelden uit de eerste helft van de jaren '90. Is er iemand die een jinglepakket heeft van Radio West? Tevens ben ik nog op zoek naar commercials van Radio Pijnacker uit die tijd. Ik hoor het graag. Groeten, Berend.
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Ergens in de eerste helft jaren tachtig kreeg Veronica extra zendtijd op Hilverum 3. (restzendtijd) Leo v.d. Goot en Erik de Zwart vulden die uren met Het Gegeven Paard. Dit is de promo, in een helaas wat belabberde kwaliteit: https://soundcloud.com/simonfex/promo-het-gegeven-paard-voo SF
-
Over Hofstad radio gesproken. Hier een leuke jingle van Hofstad met Andre Van Duin. Ik dacht uit 1981. Dirk
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Jim Reeves – I’m a fool to care. Op 5 mei 1974 presenteerde AJ Beirens in het RNI programma World in Action een special rond Jim Reeves. Een week eerder bracht hij een promo voor dit programma daarbij gebruik makend van het nummer ‘Welcome to my world’ in combinatie met ‘I’m a fool to care’ Jim Reeves – Welcome to my world. Op 5 mei 1974 presenteerde AJ Beirens in het RNI programma World in Action een special rond Jim Reeves. Een week eerder bracht hij een promo voor dit programma daarbij gebruik makend van het nummer ‘Welcome to my world’ in combinatie met ‘I’m a fool to care’. Jim Reeves - I'm a fool to care. On 5 May 1974 AJ Beirens presented a Jim R…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Orchestra Manuel De La Falla (Waldo de los Rios) - Tercera Sinfonia en Fa Mayor, 3rd movement. Waldo de los Rios, die vooral met dank aan RNI, Europese bekendheid kreeg, bewerkte tal van klassieke composities, waaronder de Tercera Sinfonia van Brahms. Voor een jingle werd het gebruikt op Radio Caroline, ingesproken door Sue Mercer. Aangenomen wordt dat de jingle zelden is gebruikt: ‘For your station, Mickey Mercer Show on Radio Caroline. Het speelde zich in de jaren zeventig van de vorige eeuw af. waldo de los rios tercera Caroline-19740723 Mickey Mercer.mp3 467.51 kB https://filesender.surf.nl/?vid=5ef06e50-4483-4e89-8301-000061118256
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze cassette komt uit de collectie van Helmut Slawik. De cassette is samengesteld door Jelle Boonstra. Radio Atlantis Studiojingles & Fragmenten
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft deze reclame spot in een betere kwaliteit? Brandaris.mp3
-
-
- 6 antwoorden
- 1k weergaven
- 2 followers
-
-
Martin Denny - Delilah. Dit nummer is afkomstig van de lp Exotic Moog die in 1969 op het Liberty label verscheen. Martin Denny was één van de eerste personen die experimenteerde met de moog synthesizer. Zijn werk wordt gerekend in de categorie van Kingsley en Perry en hij kreeg de bijnaam ‘The father of Exotica’. In 1957 nam hij al een lp met exotische geluiden, Exotica, op. Delilah werd door Peter Holland op Radio Noordzee gebruikt voor de productie van een spot voor zijn eigen zondagochtendprogramma: ‘Hoe laat U op zondag opstaat is toch niet belangrijk, als u maar met Noordzee opstaat. Dan weet U zeker dat uw zondag goed is.’ Martin Denny - Delilah. This so…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Over de magie van radio (en vormgeving!)
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Heeft iemand de gemonteerde instrumentale versie van Paris France Transit met Child uit 1982? Deze muziek werd gebruikt in het item Kruip in de huid van in de Avondspits. Alvast bedankt. Groet, Bob
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ook deze cassette, afkomstig van OEM, heb ik indertijd van James Hutchison overgenomen. More Caroline Masters
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Plaatje stond in de Tipparade van 1975. Kan iemand me een mp3 bezorgen?
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Bob Seger and the Silver Bullet Band – Long song comin’. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Seven’ van Bob Seger, die uitkwam in 1974. Maar het was de eerste lp die hij opnam met begeleiding van de Silver Bullet Band. Hij ging er, voor maar een paar concerten in het voorprogramma van Kiss, mee op tournee. Het was een groot succes waarna het management van Kiss vroeg de groep uitgebreid mee op reis te gaan. Het nummer ‘Long song comin’ werd in 1978 gebruikt op Radio Caroline voor een promo, waarin werd aangekondigd dat een concert, gehouden in Capital Tower in Hollywood, exclusief als eerste buiten de VS zou te beluisteren op woensdag 16 augustus 1978. Bob Sege…
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een mix van diversen schijven gebruikt door de omroepen in Hilversum. Dirk http://www45.zippyshare.com/v/T8rJCdCG/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Top Format heeft voor het befaamde Amsterdamse piratenstation Decibel deze fill https://soundcloud.com/simonfex/radio-decibel-fill-sob-track ingezongen, met dit als resultaat: https://soundcloud.com/simonfex/radio-decibel-fill-sob Deze fill staat op één van de vele Sounds Of Broadcasting-LP's en is zover ik weet niet te vinden op de laatste CD van het Genootschap. SF