Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Erik,

Wie o wie heeft deze mooie LOIS reklame in een goede kwaliteit en wil deze delen? Alleen de muziek die hiervoor gebruikt werd zou ik nog mooier vinden, maar dat zal wel een hele lastige worden vrees ik. Was het niet het Frans Mijts en orkest die dat inspeelde destijds? Was de opdrachtgever niet dezelfde eigenaar ook van Berdie ook op de Nieuwendijk? Wie weet meer van deze nostalgische reklame?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 851 weergaven
  2. Started by chaldy,

wie o wie heeft jingles van met de naam John spreek uit Sjon jingles voor me zippyshare of mp3 bvd Chaldy

• 0 antwoorden
    • 851 weergaven
  3. Started by PowerMusic,

Wie heeft er een schone versie van onderstaande sonovox jingle? [verborgen inhoud]

4. Started by Juul,

Vanaf m'n eerste single, "Glad all over" van The Dave Clark Five (kortweg DC5) was ik "fan'. Ik werkte nog niet bij Veronica maar zat nog op de technische school in "Hilversum. Ik weet het nog goed, m'n eerste PickUp die ik kreeg van m'n vader was een Philips zelfbouw ding. Je kreeg er een soort van bouwtekening bij om de bovenplaat af te tekenen. Dus waar de arm moest komen en het gat voor de moter e.d. En ik ging snel op m'n fiets naar platenzaak Ger de Roos in Hilversum en ik kwam thuis met "Glad all over". The Dave Clark Five, het was altijd een probleem om de opnamen in CD kwaliteit te krijgen. Legaal wel te verstaan. Dat kwam omdat Dave Clark alt…

5. Yvan Guilini – Winter Memories. Yvan was zeer geliefd bij het team van Radio Mi Amigo getuige het gebruik van de door hem gemaakte muziek. De single Winter memories werd door Bart van Leeuwen ingezet op het einde van een programma-uur op weg naar het nieuws. Dit nummer werd meer dan 100.000 keer verkocht terwijl de gelijknamige lp uit 1976 ook nog eens meer dan 50.000 keer over de toonbank ging. Yvan Guilini - Winter Memories. Yvan was much loved by the Radio Mi Amigo team as evidenced by the use of the music he created. The single Winter memories was used by Bart van Leeuwen at the end of a programme hour on the way to the news. This song sold more than 100,0…

6. Gast
    Started by Gast,

Hans Knot-Paul de Haan ParkRadio 1982 Even terug in de tijd, naar het najaar/winter 1970/1971, een miserabele tijd, immers RNI was in september 1970 gestopt ivm inmiddels bekende redenen. We gingen een eenzame kerst tegemoet totdat…….totdat een leuk project op ons pad kwam, een FM piraat in de welgestelde wijk Helpman in Groningen. Met inbreng van wat apparatuur en platen mochten Hans en Paul ook achter de micro en draaitafels plaats nemen, niks NL talig piraten “repertooir”, wij zouden Grunn Zuid een poepie laten ruiken met Oldies, jawel luu. Muziek van de Mama’s en Papa’s, via de Bonzoo Dog Doodah Band naar Bob Dylan , oldies als format, wij bedachten het al in …

• 0 antwoorden
    • 845 weergaven
  7. Categorie 2 waarin naam van een station of medewerker in de tekst voorkomt Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was een pseudoniem voor Serge Lenormand en had niet alleen succes in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw op muzikaal gebeuren maar was ook te zien in film en televisieseries. Le Pape du Pop is een lied uit 1967 waarin een ode aan de popmuziek wordt bezongen en expliciet Radio Caroline werd genoemd. Stéphane was zelf verantwoordelijk voor de tekst terwijl Jean Georges medecomponist van het nummer was. Stéphane Varegues - Le Pape Du Pop. Vareques was a pseudonym for Serge Lenormand and not only enjoyed musical success i…

8. Beste medeleden, Ik ben opzoek naar de Vormgeving van Radio Veronica van 2009 a 2010 Het doel is voor een werkstuk, om aan te tonen hoe effectief vormgeving kan zijn. zijn er mensen die mij kunnen helpen aan, Jingles, Sweepers, Ramps, Shotguns, Rapidfires, ID's, TOTH, TOTHH, Fillers ect. uit die periode? alvast bedankt!

9. Started by PowerMusic,

Wie Oh wie herkend de muziek in deze Caroline reclame? [verborgen inhoud]

10. Started by Henk,

Hallo allemaal, Kent iemand uitvoerende en/of titel van de muziek in bijgaande RNI spot? [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 841 weergaven
  11. Percy Faith and his orchestra – Enter the dragon. Een track van de LP ‘Corazon’ die tevens op de achterkant van de single ‘Crunchy Granola Suite’ stond. In 1973 opgenomen in Los Angeles. In 1978 werd dit nummer verkozen tot tune voor het programma ‘tussen wal en schip’ op Radio Delmare, dat werd gepresenteerd door Astrid de Jager. Percy Faith enter the dragonDelmare-19780912-1000-1100-AstridDeJager-TussenWalEnSchip-Studio.mp3 912.82 kB [verborgen inhoud]

12. Geoff Love Orchestra – UFO. Een nummer dat voor komt op de in 1977 uitgebrachte lp ‘Star Wars and other Space Movie themes’. Het werd een jaar later gebruikt voor de commercial op Radio Mi Amigo ten bate van de promotie van deel 2 van de Historie van de Zeezenders, zoals geproduceerd door Ton van Draanen met de duur van zes uur ademloos luisterplezier, in stereo. Geoff Love Orchestra - UFO. A song featured on the LP 'Star Wars and other Space Movie themes' released in 1977. It was used a year later for the commercial on Radio Mi Amigo to benefit the promotion of volume 2 of the History of offshore radio, as produced by Ton van Draanen with the duration of six …

13. Frank Chacksfield and his Orchestra – Man from UNCLE. Van origine was dit nummer een compositie van Jerry Goldsmith voor de televisieserie met de gelijke naam, die werd geproduceerd door MGM (Metro-Goldwyn-Mayer). De serie werd vanaf 1964 eerst in de VS uitgezonden door NBC en daarna ook in Europa. Een zeer populaire serie met Robert Vaughn en David McCallum in de hoofdrollen. De versie van het orkest van Frank Chacksfield, die in 1966 op het Decca label uitkwam, werd op Radio Veronica in 1970 gebruikt voor een jingle voor het ochtendprogramma van Tom Collins op Radio Veronica: ‘The man at breakfast, Tom Collins’. Frank Chacksfield and his Orchestra - …

14. Started by hans knot,

John Barry – The knack …and how to get it. Dit nummer is de soundtrack van de gelijknamige film uit 1965, gecomponeerd door John Barry en uitgvoerd door zijn orkest. Het was te horen als tune op Radio Caroline South van een gesponsord onderdeel van ‘the midnight to six show’ in 1966. Steve Young presenteerde het en meldde: ‘De sponsor was ‘the up all night club’ en zij waren verantwoordelijk voor de eerste drie nachtelijke uren. Het heeft een aantal maanden geduurd en ik denk dat het ze heel wat meer bezoekers heeft opgeleverd.’ John Barry the knack Caroline-April1966-SteveYoung.mp3 270.61 kB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

15. Started by Andree,

Ben op zoek naar de jingle paketten van radio Limburg en zijn opvolger Star fm. Wie heeft ze ( en wil ze delen ) ?

• 0 antwoorden
    • 837 weergaven
  16. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Net voordat Veronica in 1995 het publieke bestel verliet om commercieel te worden, werd er voor de gezamenlijkheid op Radio 3 een jinglepakket gemaakt. Dat werd een resing van JAM's 1FM. DIt zijn de (meeste) Veronica cuts: https://soundcloud.com/simonfex/jams-1fm-for-veronica SF PS: En hier is de orignele JAM-demo: http://www.jingles.com/audio/d_1FM.mp3

• 0 antwoorden
    • 837 weergaven
  17. Started by harveyfm,

WHTZ [verborgen inhoud] KNR Power Pellas [verborgen inhoud] Thompson Creative - A Different KISS [verborgen inhoud] JAM Z-Plus [verborgen inhoud]

18. Barry White – Anyting you want me to. Weer zo’n prachtig instrumentaal nummer van Barry White en wel uit 1975. Het was op de achterkant van de single ‘I’ll do anything you want me to’ te vinden en dus de instrumentale versie met een enigszins aangepaste titel. Het was in juni 1975 dat Bert Bennet het nummer ‘vers van de pers’ als eindtune voor zijn ochtendprogramma op Radio Mi Amigo gebruikte. Barry White - Anyting you want me to. Another wonderful instrumental song by Barry White and this one from 1975. It was featured on the back of the single 'I'll do anything you want me to' and thus the instrumental version with a slightly modified title. It was in June 1…

19. Jon Lord – Caprice Bij het horen van de naam Jon Lord kwam bij mij direct de formatie The Flower Pot Men naar boven maar Jon was ook actief in een aantal andere formaties. Hij stond aan de wieg van Deep Purple en was de leider van de groep gedurende de begin jaren, Hij was lid van de groep tussen 1968 en 1976 terwijl ook in de periode, waarin de hergeboorte van Deep Purple een feit was, hij tussen 1984 en 2002 een belangrijke rol speelde. Hij nam in 1976 een solo lp op, Sarabanda, waarop het prachtige ‘Caprice’ stond. Het nummer werd op Radio Mi Amigo gebruikt als tune door Hugo Meulenhoff ofwel Jan de Boer. Jon Lord - Caprice Upon hearing the name Jon Lord, t…

20. Started by hans knot,

Kurt Edelhagen und sein Orchester – Trompetentreppe. Een heerlijk muziekje waar de Foxtrot goed op kan worden gedanst en dat in 1958 verscheen op de b-kant van een door Polydor uitgebracht EP, met vier nummers. De voorkant werd gevuld door het Tanzorchester des NDR uit Hamburg en de EP kreeg als titel ‘Trompetenparade’ mee. Maar het door het orkest van Edelhagen uitgevoerde nummer ‘Trompetenreppe’ bleek ook goed gebruikt te worden als tune en wel voor het programma ‘De Zomersterren Show’ op Radio Mercur. (Sommerens Staerne Show). Kurt Edelhagen and his Orchester - Trumpettreppe. A delightful piece of music to which the Foxtrot can be danced and which appeared …

21. Started by hans knot,

Ray Conniff and Billy Butterfield – Beyond the blue horizon. Dit nummer komt van de lp ‘Conniff meets Butterfield’ uit 1959 en de het nummer kwam op de draaitafel in de studio van De La Mar, het reclamebureau dat voor Radio Veronica in de beginjaren vele gesponsorde programma’s produceerde in Amsterdam. Onder meer leverde men het programma van Delial, een product van Bayer, waarbij presentator Rijk de Gooyer met oubollige grappen het programma afsloot, met gebruik van ‘Beyond the blue horizon.’ [verborgen inhoud]

22. Started by hans knot,

Paco Savel – Tonight (Sprint to Paris). In 1950 werd Paco Savel geboren in Santiago, Chili en op een bepaald moment besloot hij muziekwetenschappen te studeren in Madrid en na met succes de opleiding te hebben gevolgd kwam hij uiteindelijk terecht in het toenmalige West Duitsland en nam vele platen op. Tevens werkte hij voor vele televisiestations in Duitsland voor het componeren van muziek en jingles. Het nummer ‘Tonight (Sprint to Paris)’ werd in 1985 op het Aztec platenlabel uitgebracht. In 1988 was het Erwin van der Bliek die het in de zomer gebruikte voor het programma-overzicht op Radio 558 en doorloper naar het hele uur. Paco Savel - Tonight (Sprint to …

23. In 2004 kwam Jeroen van Inkel terug bij Radio Veronica vanaf 16 uur s'middags met Rinkeldekinkel Dit was de promo ingesproken door Arjen Grolleman Muziek is Daft Punk - High Life [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 824 weergaven
  24. Started by hans knot,

Roger Glover And Guests - Love Is All. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld: In juli 2020 was Kelvin Carter te gast in het programma van Nigel Harris op Radio Caroline en vertelde onder meer dat hij enigszins afweek van de gewoonte een instrumentaal nummer als tune te gebruiken. In juni 1975 kwam Kelvin aan boord, midden in het L A tijdperk en besloot ‘Love is all’ van Roger Glover and Guests als tune te gebruiken. Niet veel later kwam hij in botsing met de autoriteiten en toen hij toch weer aan boord kwam in november 1975 was dat onder de naam ‘James Ross’. Roger Glover And Guests - Love Is All. This song is already in discography and can be…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.