Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Nature Zone – Porcupine. Prachtig nummer uit 1976 gecomponeerd door het Amerikaanse duo S. Feldman en T. Dawes. Het kwam destijds uit op het London label. Vrij vertaald betekent ‘Porcupine’ ‘stekelvarken’, zoals het nummer zeker niet over komt. Het was in het zondagmiddag programma tussen 5 en 6 uur, gevuld met soul muziek, dat Marc Jacobs het gebruikte als afsluiter van dit programma en wel in september 1976 op Radio Mi Amigo. Nature Zone - Porcupine. Beautiful song from 1976 composed by American duo S. Feldman and T. Dawes. It was released on the London label at the time. Freely translated, ‘Porcupine’ means ‘stekelvarken’, as the song certainly does not co…

2. Started by Erik,

Wie o wie heeft deze mooie LOIS reklame in een goede kwaliteit en wil deze delen? Alleen de muziek die hiervoor gebruikt werd zou ik nog mooier vinden, maar dat zal wel een hele lastige worden vrees ik. Was het niet het Frans Mijts en orkest die dat inspeelde destijds? Was de opdrachtgever niet dezelfde eigenaar ook van Berdie ook op de Nieuwendijk? Wie weet meer van deze nostalgische reklame?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 956 weergaven
  3. Started by peellandfm,

Dat deze intrumentale plaat in menig radioprogramma te horen was geloof ik graag. Maar ik meen me een gezongen versie te herinneren, alleen heb ik geen idee meer wie en of wanneer. het zal de leeftijd zijn ☹️ Wie wel?

• 0 antwoorden
    • 956 weergaven
  4. Started by hans knot,

Shadows – Quatermasters store (zie gisteren) Tevens kan worden vermeld dat deze tune ook werd ingezet op KING voor het programma item ‘Lucky Numbers’. Luisteraars konden hun eigen Lucky Number ook insturen en dan maar afwachten of de aangevraagde plaat werd gedraaid. Adres was: KING, Oxfordhouse, Folkestone in Kent. Shadows - Quatermasters store (see yesterday) It may also be mentioned that this tune was also used on KING for the programme item 'Lucky Numbers'. Listeners could send in their own Lucky Number and wait and see if the requested record was played. Address was: KING, Oxfordhouse, Folkestone in Kent. https://filese…

5. Started by hans knot,

Jimmy Smith – Slaughter on Tenth Avenue. Diverse versies van dit nummer komen al voor in de zeezenderdiscografie. De uitvoering van Jimmy Smith werd in begin 1964 in Engeland opgenomen en staat op de LP ‘Who’s afraid of Virginia Woolf?’ Slaughter on tenth avenue werd als tune gebruikt voor het programma ‘Sport uit zee’ in 1970 op Radio Veronica. Een live programma waarin, gedurende een half uur, terug werd geblikt op de sport van het voorafgaande weekend. jimmy smith slaughter on tenth avenue Veronica 080270 Rob Out 1600-1630 American Hot 100.mp3 142.14 kB https://filesender.surf.nl/?vid=2927d6dd-f7e6-7969-8b2b-00005082974c

• 0 antwoorden
    • 953 weergaven
  6. Iedereen heeft ze waarschijnlijk wel op de plank liggen maar dat zijn meestal alleen de gebruikte versies zonder aftellen. Ik heb een korte sfeerimpressie gemaakt, dus geen complete tape, zoals het er tijdens de opname aan toe ging.

• 1 antwoord
    • 952 weergaven
  7. Uitvoerenden Onbekend – Radetzky Mars. De Radetzky March, Op. 228, is een mars gecomponeerd door Johann Strauss Sr. en opgedragen aan veldmaarschalk Joseph Radetzky von Radetz. Het werd voor het eerst uitgevoerd op 31 augustus 1848 in Wenen en werd al snel populair onder de regiments soldaten. Er zijn vele opnames van gemaakt. Een van die vele uitvoeringen werd gebruikt voor de jingle: ‘Frans van der Beek, gouwe ouwe van de week’ op Radio Veronica. Deze jingle werd gebruikt in het programma Telesport en niet om een oud muziekje aan te kondigen maar een voormalige sporter die voorheen zeer succesvol was. Performers Unknown - Radetzky Mars. The Radetzky March, O…

8. Started by mart538,

Grappig op vakantie in Italië hoor je in zo'n mega ware huis het plaatselijke radiostation de reclame pingel van 558 voor bij komen. Gardameer bij Affi. Vind ze toch wel leuk die reclame pingel heeft iemand dat in goede kwaliteit? Groet uit zonnig Italië.( waar de radio bagger is) Mart538

• 1 antwoord
    • 950 weergaven
  9. Ron Goodwin and his Concert Orchestra – Colonel Bogey and the River Kwai March. Een heerlijk vlot deuntje dat in 1958 werd gecomponeerd door Kenneth Alford en Malcolm Henry Arnold. Het kwam uit op het Parlophone label en was de soundtrack voor de film ‘Bridge on the River Kwai’. De uitvoering van dit nummer, door het orkest van Ron Goodwin, werd op Skanes Radio Mercur gebruikt als tune voor het programma ‘Önskeposten’ met presentator Ivo Grenz. Zeg maar de Jukebox van Stan Haag maar dan uit Denemarken. Ron Goodwin and his Concert Orchestra - Colonel Bogey and the River Kwai March. A delightful smooth tune composed in 1958 by Kenneth Alford and Malcolm Henry Ar…

10. Started by Andree,

Ben op zoek naar de jingle paketten van radio Limburg en zijn opvolger Star fm. Wie heeft ze ( en wil ze delen ) ?

• 0 antwoorden
    • 950 weergaven
  11. Started by hans knot,

Mr Bloe – Ja da. Een nummer van Mr. Bloe uit 1970 van de lp Blowin with Mr. Bloe. Officieel is de titel ‘Ja da, Ja da, Jing Jing Jing’ en werd het in 1918 al opgenomen door Bob Carleton begeleid door het orkest van Arthur Fields. De uitvoering van Mr. Bloe werd op Radio Atlantis gebruikt door Mozes van den Berg in het doordeweekse programma tussen 9 en 10 uur in de ochtend, genaamd Stofzuigermuziek. Een verzoekplatenprogramma voor bedrijven en kantoren. Mr. Bloe - Ja da. A 1970 song by Mr. Bloe from the album Blowin with Mr. Bloe. Officially the title is 'Ja da, Ja da, Jing Jing' and it was already recorded in 1918 by Bob Carleton accompanied by Arthur Fiel…

12. King Solomon Band – Suzy’s Dream. Niet te verwarren met de uit Milwaukee afkomstige reggaeformatie die nog steeds aan de weg timmert. Het gaat hier om een Belgische groep die in 1973 op het Vogue label dit nummer op de achterkant van de single ‘Corcovado’ liet persen. Het nummer werd, zijnde een Gnome productie, door Bart van Laar op Mi Amigo verkozen tot eindtune van zijn avondprogramma in het najaar van 1973. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=1dd19053-b97c-47b6-bbed-59a7ff5c8536

13. Hudson Orchestra – Short Saunter. Een compositie van Ivor Slaney uitgevoerd door The Husdon Orchestra. Een deuntje van 28 seconden uit de enorme collectie Library Music van ‘Music de Wolfe’. Het staat op de lp Cameas uit 1962. In 1964 had je een paar maanden lang Radio en TV Noordzee. Flessenpost was een programma dat van maandag tot en met vrijdag was te beluisteren op het toenmalige Radio Noordzee in de presentatie van Sonja van Proosdij en als tune werd voor dit programma ‘Short Saunter’ ingezet. Hudson Orchestra - Short Saunter. A composition by Ivor Slaney performed by The Husdon Orchestra. A 28-second tune from the vast Library Music collection of 'Music…

14. Started by harveyfm,

WHTZ https://pixeldrain.com/u/pY81EkNM KNR Power Pellas https://pixeldrain.com/u/k4avyCsG Thompson Creative - A Different KISS https://pixeldrain.com/u/ZkbfQuzw JAM Z-Plus https://pixeldrain.com/u/PvsUun2H

15. Started by johan1,

leden, Met het doorspitten van de Radio Northsea International (RNI) - Jingles & Promos - Cassette (Side 1) [trouwens van een zeer slechte cassette kwaliteit en ik hou me aanbevolen of iemand een veel betere opnames heeft van deze cassette] stond deze file erop weet iemand de titel en artiest laat maar weten johan 41Radio Northsea International (RNI) -.wav https://pixeldrain.com/u/jjnFnqz7

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 947 weergaven
  16. Started by hans knot,

L.A. Air Force – Syth Loop Orange. Andermaal komt de serie productiemuziek uit Fresno weer voorbij. Deze track met werd door Jay Jackson gebruikt voor de volgende promotietekst: ‘Radio Caroline Europe’s first and only album station can be heard on 576 kHz. That’s 519 metres and through the night on 963. Syth Loop Orange is track 61 op de eerste lp van de serie L.A. Air Force. L.A. Air Force - Syth Loop Orange. The series of production music from Fresno is back again. This track was used by Jay Jackson for the following promotional text: 'Radio Caroline Europe's first and only album station can be heard on 576 kHz. That's 519 metres and through the night on 963…

17. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hier een compilatie van een groot aantal BBC Radio 1 JAM-jingles uit de jaren tachtig. Te horen zijn onder meer de speciale jingles voor Live Aid. https://soundcloud.com/simonfex/bbc-miscellaneous-jam-jingles SF

• 0 antwoorden
    • 945 weergaven
  18. Jantjes, de – Toedeloe. We hebben met ‘Toedeloe’ te maken met een kleine Carnavals hit uit 1974 van de Jantjes op het Vier Wieken label. Het gelegenheidsduo bestond uit Dick Rienstra en Martin Küfig en het nummer werd geschreven door Wim Straver en Johnny Goverde. Deze laatste is vooral bekend onder de artiestennaam Jan Boezeroen. Het werd via een korte knip tot jingle gemaakt waardoor Toedeloe telkens was te horen tegen het einde van het programma van Will van der Steen op Radio Mi Amigo. Migra’s – Third man (de derde man). Een compositie van Anton Karas, die vele uitvoeringen kent. Het duo de Migra’s speelde hun versie op accordeon en bestond uit Leo Stoffel…

19. Started by Juul,

Vanaf m'n eerste single, "Glad all over" van The Dave Clark Five (kortweg DC5) was ik "fan'. Ik werkte nog niet bij Veronica maar zat nog op de technische school in "Hilversum. Ik weet het nog goed, m'n eerste PickUp die ik kreeg van m'n vader was een Philips zelfbouw ding. Je kreeg er een soort van bouwtekening bij om de bovenplaat af te tekenen. Dus waar de arm moest komen en het gat voor de moter e.d. En ik ging snel op m'n fiets naar platenzaak Ger de Roos in Hilversum en ik kwam thuis met "Glad all over". The Dave Clark Five, het was altijd een probleem om de opnamen in CD kwaliteit te krijgen. Legaal wel te verstaan. Dat kwam omdat Dave Clark alt…

20. Started by hans knot,

Categorie 2: Songs met in de tekst de naam van stations of medewerkers. 1967 Motions Songbook Een lp uitgegeven in september 1967 door het popblad Teenbeat en wel tegen een zeer aantrekkelijke prijs (f 7,50) om de langspeelplaat wat meer bekendheid te geven aan het jeugdige luisterpubliek van die tijd. Op de lp waren er tracks van eerdere lp’s maar ook songs, die op single eerder waren uitgebracht. Op de lp verder gesproken woord waarbij Joost de Draaijer van Radio Veronica de leden van de groep introduceerde en tevens de leden aan het woord liet. In dezelfde maand kwamen ook de lp versies uit van de Tee Set en The Outsiders. Category 2: Songs with the na…

21. Started by johan1,

Hallo Leden, ben op zoek naar de goede artiest en titel er staat wel de jokers vermeld maar weet niet zeker wie weet voor mijn de oplossing groet johan https://pixeldrain.com/u/hhw67MJu

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 943 weergaven
  22. Started by hans knot,

Champs – Tequila. Dit nummer staat al in de discografie maar we vullen aan: Tequila is van origine een Mexicaanse rock and roll instrumental gecomponeerd door Danny Flores. Het werd onder meer opgenomen door The Champs in 1958, die er de nummer 1 positie mee haalden in de Billboard Hot 100. De kreet Tequila werd ingesproken door Flores. Het nummer kwam uit op het Challenge platenlabel, eigendom van Gene Autry. Op Radio Mi Amigo werd het nummer gebruikt in 1978 voor de promospot voor de motorcross der wereldkampioenen, die op 2 april dat jaar werd verreden op de Berkelheide te Vorselaar. Champs - Tequila. This song is already in the discography but we will comp…

23. Started by hans knot,

Donald Peers – Turn the world around the other way. We hebben te maken met een zanger uit Wales die gedurende meer dan 50 jaar actief is geweest en populair werd in Engeland en Australië. Talloze platen heeft hij opgenomen maar ook vele eigen televisieshows verschenen op de BBC. In 1967 was hij te gast om vragen over zijn loopbaan te beantwoorden in het programma van Peter James op Radio 390 en daarvoor werd een promo gemaakt met gebruik van ‘Turn the world around the other way’, gecomponeerd door Ben Peters. Het verscheen op single via het Columbia label. Donald Peers - Turn the world around the other way. We are dealing with a singer from Wales who has been …

24. Started by hans knot,

Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. Dit nummer werd in 1983 gecomponeerd door Gary Byrd en Stevie Wonder, terwijl Stevie voor de productie verantwoordelijk was. Uitgebracht op het Motown label had deze single op de b-kant de instrumentale versie. Die werd gebruikt op de Voice of Peace om er een rapsong van te maken voor de VOP Discoshow. Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. This song was composed in 1983 by Gary Byrd and Stevie Wonder, while Stevie was responsible for the production. Released on the Motown label, this single had the instrumental version on the b-side. It was used on Voice of Peace to make it a rap song for the VOP Discos…

25. Jimmy Helms - Gonna Make You An Offer Het nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld: Het was in juni 1973 dat plotseling oud RNI deejay Michael Lindsay was te beluisteren in een nachtprogramma op Radio Caroline 389. De eerste volle zin van het nummer van Jimmy Helms werd gestart waardoor: “Gonna make you an offer you can’t refused’ ontstond, direct gevolgd door een naamjingle voor Michael Lindsay. Daarna volgde de tune ‘Communication’ van de formatie Seventh Wave, die ook weer even werd onderbroken door een phrase uit het nummer ‘Hello I’m back again van Gary Glitter. Gary Glitter – Hello I’m back again.Het was in juni 1973 dat plotseling oud R…

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.