Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit komt uit de beginperiode van TM; een jingle voor WDBO gebaseerd op (of gejat van) Richard Harris' MacArthur Park (eigenlijk van Jimmy Webb). https://soundcloud.com/simonfex/wdbo-macarthur-park-jingle-tm SF

• 0 antwoorden
    • 937 weergaven
  2. Beste Forum members, I wonder if anyone can identify Steve Kent's play-out tune from this file. https://pixeldrain.com/u/DnN1U4cY 1976 07 21 Wed R Mi Amigo (259m) Ook Goeie Morgen Marc Jacobs.mp3 Thank you in advance, John C

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 937 weergaven
  3. Geoff Love Orchestra – UFO. Een nummer dat voor komt op de in 1977 uitgebrachte lp ‘Star Wars and other Space Movie themes’. Het werd een jaar later gebruikt voor de commercial op Radio Mi Amigo ten bate van de promotie van deel 2 van de Historie van de Zeezenders, zoals geproduceerd door Ton van Draanen met de duur van zes uur ademloos luisterplezier, in stereo. Geoff Love Orchestra - UFO. A song featured on the LP 'Star Wars and other Space Movie themes' released in 1977. It was used a year later for the commercial on Radio Mi Amigo to benefit the promotion of volume 2 of the History of offshore radio, as produced by Ton van Draanen with the duration of six …

4. Started by hans knot,

Sounds Orchestral – Blues for pussy. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Sounds Orchestral meets James Bond’, die vol staat met materiaal dat uitermate geschikt is voor productiewerk. Aan boord van de MV Fredericia kwam de LP met dat doel ook een aantal malen op de draaitafel. ‘Blues for pussy’ werd gebruikt op Caroline North voor een van de ‘It’s happening on the Tony Prince Show’ jingles. sounds orchestral blues for pussy 1967 - Radio Caroline North - It's Happening On The Prince Tony Show.mp3 373.48 kB https://filesender.surf.nl/?vid=36d715b6-72e7-b289-7a22-000052a63a01 08-05-2017 https://www.youtube.com/watch?v=lZ8-hDXj9to

5. Beste Forumleden. Wie heeft het jinglepakket uit 1980 van Radio Luxemburg 208 nog gemaakt door Tuesday Produtions en wil het hier misschien plaatsen. Op het internet staan alleen en aantal montages ik zoek de losse jingles. Bij voorbaat dank. Groet, Henk.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 936 weergaven
  6. Started by hans knot,

Apollo 100 – Besame Mucho. Dit staat nummer al in de discografie en kan worden aangevuld: Het nummer werd geschreven door C. Velazquez & Skylar. Deze band was in 1972 opgericht door Tom Parker. Besame Mucho werd in 1973 uitgebracht en laat dat jaar door Robin Banks gebruikt als eindtune voor zijn programma op RNI. Apollo 100 - Besame Mucho. This number is already in the discography and can be completed: The song was written by C. Velazquez & Skylar. This band had been formed in 1972 by Tom Parker. Besame Mucho was released in 1973 and used late that year by Robin Banks as the end tune for his programme on RNI. https://filesender.surf.nl/?s=downloa…

7. Started by skybird,

Hier een hele leuke jingle voor de soulshow,gemaakt door de Fatback Band 1976. Dirk

• 0 antwoorden
    • 935 weergaven
  8. Howdie Doody and Buffalo Bob Smith with the Howdie Doody Cast – It’s Howdy Doody Time. Op Radio Noordzee gebruikte Peter Holland incidenteel een instrumentaaltje, al dan niet ter opvulling van een programma-uur. Hij verwees daarbij naar "Het halvegare koor." Het klinkt enigszins als Spike Jones maar is het niet. Het muziekje is geknipt uit een gelijknamige lp uit 1971 op het RCA label en wel in de categorie Radio Play Comedy. Howdie Doody and Buffalo Bob Smith with the Howdie Doody Cast - It's Howdy Doody Time. On Radio North Sea, Peter Holland occasionally used an instrumental tune, whether or not to fill a programme hour. In doing so, he referred to "The Hal…

9. Werner Drexler Orchester - World Cup Fanfare 1974. De in 1928 in Nürnberg geboren Duitse componist, pianist, orkestleider en arrangeur heeft tal van platen met zijn orkest opgenomen waaronder ‘World Cup Finale’ op het RCA label in 1974. Dit ter gelegenheid van het Wereldkampioenschap Voetbal dat in dat jaar in Duitsland werd gehouden. Het werd onder meer gebruikt door Eric Mess als tune op Radio Mi Amigo 272 tijdens de Tipparade in 1979. Maar ook was het de tune van de Atlantis Top 40 in 1973. De derde vernoeming betreft Ferry Eden die het als tune gebruikte voor de Nederlandse top 40 op Radio Mi Amigo in 1978. Werner Drexler Orchester - World Cup Fanfa…

10. Started by hans knot,

Sea Train – Sweet Creek’s suite. Van de LP Seatrain vernoemd naar de uitvoerenden kwam ondermeer het nummer Sweet Creek’s suite. In het programma Sterrenteam van Will Luikinga op 28 augustus 1974 gebruikte hij dit nummer als tune voor een programma op Radio Veronica gelijk aan een wereld vol fantasie. Hij stelde dat de luisteraar het Gooise Matras in het programma zoals nooit tevoren zou zien, waarbij de gossip fictief gebracht zou worden door Felix Vulpen. · Nummer staat al in de lijst met andere verwijzing. sea train Veronica-19740828-0000-0100-WillLuikinga-3Sterrenteam.mp3 986.42 kB https://filesender.surf.nl/?vid=334327d8-7684-67a9-1bc…

• 1 antwoord
    • 931 weergaven
  11. Started by Omnivoor,

Kan iemand me helpen aan bovenstaand singletje AJB? Ik zoek hem voor een kennis. Hier wat meer info https://www.discogs.com/Johnny-Rijk-Dag-Een-Van-De-Acht-Jaapie-Jaapie/release/6683015

• 0 antwoorden
    • 930 weergaven
  12. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Op 1 januari 1998 overleed Alfred Lagarde, dé stem van Veronica en presentator van Countdown Café. Hier de openingsjingle, met daaraan vast de tune van Het Zwarte Gat, van de VOO op Radio 5 ingesproken door Big Bad Al SF

• 0 antwoorden
    • 929 weergaven
  13. Beste medeleden, Ik ben opzoek naar de Vormgeving van Radio Veronica van 2009 a 2010 Het doel is voor een werkstuk, om aan te tonen hoe effectief vormgeving kan zijn. zijn er mensen die mij kunnen helpen aan, Jingles, Sweepers, Ramps, Shotguns, Rapidfires, ID's, TOTH, TOTHH, Fillers ect. uit die periode? alvast bedankt!

14. Routers – Let’s go. Dit nummer wordt al uitgebreid beschreven en kan worden aangevuld. Op Radio Scotland werd dit nummer gebruikt, in combinatie met ‘Little things’ van Dave Berry om een aantal concerten van Dave Berry and the Cruisers, georganiseerd door het station, te promoten. Ze vonden plaats op 29 juli 1967 onder meer in Perth. Dave Berry – Little things. David Holgate Grundy werd in 1941 geboren in Sheffield en kreeg een aardig succesvolle zangcarrière in de jaren zestig van de vorige eeuw. Het nummer ‘Little things’ werd op Radio Scotland, in combinatie met het nummer ‘Let’s go’ van The Routers, voor de promotie van een aantal concerten van de groep, g…

15. Universal Energy – Universal Energy. Persoon een zal deze muziek, gecomponeerd door de Fransmannen Bernard Estardy en Jean Pierre Bourtayre zien als Electronic Funk, weer een ander als healing music. In ieder geval kwam het uit in 1977 en was het Frank van der Mast die het in oktober dat jaar gebruikte als eindtune van het woensdagmiddag programma ‘School’s Out’, dat er tussen 5 en 6 uur werd uitgezonden op Radio Mi Amigo. Universal Energy - Universal Energy. Person one will see this music composed by Frenchmen Bernard Estardy and Jean Pierre Bourtayre as Electronic Funk, yet another as healing music. In any case, it was released in 1977 and it was Frank van d…

16. Frank Chacksfield and his Orchestra – Man from UNCLE. Van origine was dit nummer een compositie van Jerry Goldsmith voor de televisieserie met de gelijke naam, die werd geproduceerd door MGM (Metro-Goldwyn-Mayer). De serie werd vanaf 1964 eerst in de VS uitgezonden door NBC en daarna ook in Europa. Een zeer populaire serie met Robert Vaughn en David McCallum in de hoofdrollen. De versie van het orkest van Frank Chacksfield, die in 1966 op het Decca label uitkwam, werd op Radio Veronica in 1970 gebruikt voor een jingle voor het ochtendprogramma van Tom Collins op Radio Veronica: ‘The man at breakfast, Tom Collins’. Frank Chacksfield and his Orchestra - …

17. Started by chaldy,

wie o wie heeft jingles van met de naam John spreek uit Sjon jingles voor me zippyshare of mp3 bvd Chaldy

• 0 antwoorden
    • 919 weergaven
  18. Started by Henk,

Deze Pams 28 "Chaser" instrumental logo werd door Klaas Vaak gebruikt voor een van z'n jingles. Een radiofragment: https://pixeldrain.com/u/9Mx9qoZ5

• 0 antwoorden
    • 918 weergaven
  19. Started by hans knot,

Barry White - Girl It's True, Yes I'll Always Love You. Gerard Smit had op Radio Noordzee een fake reclamespot voor een lp met eigen gemaakte liedjes waarvoor hij diep in de Radio Noordzee discotheek was gedoken. De persiflage op de K-tell spots had op 43 seconden de instrumentale uitloop van ‘Girl it’s true, yes I’ll always love you’. Het werd gebruikt voor Gerard’s lied ‘Verliefd’. Een uitloper die start op 7.54 in het nummer van Barry White, dat afkomstig is van de in 1973 uitgekomen lp ‘Stone gone’. Barry White - Girl It's True, Yes I'll Always Love You. Gerard Smit had a fake commercial on Radio Noordzee for an LP with homemade songs for which he had di…

20. Started by Justin,

Ik ben gewoon benieuwd. Volgens mij werden ze midden jaren '80 al gebruikt. Komen ze uit een pakket? Het gaat om de shout en de jingle. https://jmp.sh/s/t2OohWHwilcdkt3Ke7QQ

• 2 antwoorden
    • 916 weergaven
  21. In 2004 kwam Jeroen van Inkel terug bij Radio Veronica vanaf 16 uur s'middags met Rinkeldekinkel Dit was de promo ingesproken door Arjen Grolleman Muziek is Daft Punk - High Life http://www56.zippyshare.com/v/2DcQ37pB/file.html

• 0 antwoorden
    • 915 weergaven
  22. Started by hans knot,

Guy De Lo and his orchestra – Touch of red. Dit nummer is afkomstig van de lp Pink Panther Discostar uit 1978 in productie van Jean Vanloo op het Aquarius label. Werd in diverse landen uitgebracht waaronder Portugal en Frankrijk. Guy was eerder bekend als groepslid van Jess and James als ook van The Wallace Collection uit België. De lp was aan boord van Radio Mi Amigo 272 want Erik Mess gebruikte ‘Touch of red’ als filler naar het hele uur in augustus 1979. Guy De Lo and his orchestra - Touch of red. This song is from the 1978 LP Pink Panther Discostar produced by Jean Vanloo on the Aquarius label. Was released in several countries including Portugal and Franc…

23. Started by Oever532,

Hallo, Heeft iemand toevallig een collectie van de jingles die gebruikt zijn bij de Dik Voormekaar Shows uit de jaren '80 toen het nog een deel was van het programma LosVast bij de NCRV? Deze hebben een andere zang vergeleken met de 'bekende' jingles die in 2000-2003 bij de TROS gebruikt zijn. De bronnen zijn bekend, het gaat puur om de jaren '80 jingles van Dik Voormekaar. Vind het wel een leuke aanvulling op de algehele collectie en om in de persoonlijke afspeellijst voor eigen luisterplezier terug te luisteren tijdens het wandelen/fietsen. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdrage

24. Started by MeMike,

Mijn vrouw kijkt volgens mij al sinds de eerste uitzending GTST. Ik heb het, denk ik 1 jaar volgehouden, maar ik realiseer me dat de tune best mooi is en meestal ook mooi ingezongen. Ik herinner mij dat jaren geleden er klachten waren van kijkers over de nieuw ingezongen tune (klonk vals) en deze later is overgedaan. Afijn, Lisa Boray was misschien 1 van de bekendste zangeressen die de tune inzong. Heeft iemand misschien de tunes in goede kwaliteit van de verschillende zangeressen die deze ingezongen hebben?

25. Gast
    Started by Gast,

Hans Knot-Paul de Haan ParkRadio 1982 Even terug in de tijd, naar het najaar/winter 1970/1971, een miserabele tijd, immers RNI was in september 1970 gestopt ivm inmiddels bekende redenen. We gingen een eenzame kerst tegemoet totdat…….totdat een leuk project op ons pad kwam, een FM piraat in de welgestelde wijk Helpman in Groningen. Met inbreng van wat apparatuur en platen mochten Hans en Paul ook achter de micro en draaitafels plaats nemen, niks NL talig piraten “repertooir”, wij zouden Grunn Zuid een poepie laten ruiken met Oldies, jawel luu. Muziek van de Mama’s en Papa’s, via de Bonzoo Dog Doodah Band naar Bob Dylan , oldies als format, wij bedachten het al in …

• 0 antwoorden
    • 908 weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.