Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Speciaal lied over Zoekplaatje van de VARA 1 min 30, en Laatste yop 30 met Felix Meurders 1978 12 31 en voorproefje VOO Top 40 lex Harding 1 min 15 en satirisch onderwerp Radio Sweden 1978 over Nobelprijs voor de Vrede 3 min. collectie Hans Hogendoorn https://filesender.surf.nl/?s=download&token=57d8053a-9458-499e-b810-e27f92ff617a

2. Started by hans knot,

Horst Jankowski – Any problem now? Dit instrumentale nummer kwam in 1968 uit als b-kant op de single ‘I feel like a child’ op het Mercury label. Het was Spangles Muldoon die het als tune gebruikte op RNI in 1970 als hij de Top 30 Show presenteerde, met daarin ook de nieuwe deejay hitpicks, de station hitpick en enkele nieuwe releases. Het programma was destijds op zondagmiddag te beluisteren vanaf 12 uur. Horst Jankowski - Any problem now? This instrumental was released in 1968 as a b-side to the single 'I feel like a child' on the Mercury label. It was Spangles Muldoon who used it as a tune on RNI in 1970 when he presented the Top 30 Show, which included the …

3. Ad Couwenberg wisselde ook banden uit met Steve England in Juni 1972. Op één van die banden kwam ik een aantal jingles tegen van SPOT 38 voor WIXY. Daarin hoor ik een paar jingles, die ik ken van RNI. Luister maar 's naar de tweede en de laatste jingle. Spot 38 - WIXY De experts wisten dit waarschijnlijk al wel, voor mij was dit nieuw 😉

• 0 antwoorden
    • 691 weergaven
  4. Started by nchuijg,

Een reclame uit 1964 van Radio Veronica met o.a. de stem van Tony Vos begon met een mandoline intro. https://pixeldrain.com/u/bT4G4BnU De tweede stem is van Harmen Siezen. En dat komt van een singletje van Tony Vos uit 1963, met de titel Ik Voel Me Zo Alleen, beter bekent van Brenda Lee - All Alone Am I uit 1962. De originele muziek is van Manos Hadjidakis uit 1959 voor de film To nisi ton genneon. Hier Tony Vos. Nico.

• 0 antwoorden
    • 690 weergaven
  5. Started by hans knot,

Diana Ross – Lovin’ Livin’ and Givin’. Door velen gezien als een van de mooiere solo songs van Diana Ross. Een release uit 1978 gecomponeerd door Pamela L David en Kenneth Stover. Motown Records had inmiddels Hal Davids als producer binnen gehaald. Het nummer werd ook gebruikt in de 1978 musical film ‘Thank God it’s Friday’. En bij Radio Delmare vonden ze een deel van de intro van het nummer mooi genoeg om er een jingle mee te maken: ‘Dertien uur muziek van ’s morgens zes tot ’s avonds zeven. Dit is Delmare.’ Diana Ross - Lovin' Livin' and Givin'. Considered by many to be one of Diana Ross' finer solo songs. A 1978 release composed by Pamela L David and Kennet…

6. Started by harveyfm,

Verschillende WHTZ - Z100 compilaties en jingle demos. Inclusief een opmerkelijke promo door Scott Shannon voor de TROS. https://harveyfm.stackstorage.com/s/nXD8fX3h449cCbS0 Roel

7. Started by hans knot,

Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers enzovoorts 2012 Voice of Peace Volume 4. Vierde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2019 Voice of Peace Volume 5. Vijfde uitgave van deze serie met muziek uit de periode 1973-1993 zoals door de Voice of Peace werd uitgezonden. 2015 Voice of Peace Twilight time. Volume 1 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voice of Peace in het programma Twilight Time. 2018 Voice of Peace Twilight time Volume 2 van een serie met easy listening muziek zoals uitgezonden door The Voic…

8. Started by hans knot,

dit blijkt niet de juiste versie te zijn de juiste is al in 2016 gevonden Norman Dane Orchestra - The Girls Of Copenhagen HK Caravelli et son Grand Orchestra - Les Filles De Copenhague Claude Vasori is de geboortenaam van de in 1930 geboren Parijzenaar die in 2019 kwam te overlijden. Als orkestleider, componist en arrangeur is hij de geschiedenis ingegaan als Caravelli. Het nummer Les Filles de Copenhague stamt uit het jaar 1962 en werd bij Radio Veronica op de dinsdagmiddag om half 6 gestart als tune van het programma Platenpallet, een hitparade met graag gehoorde platen in de presentatie van Pierre van Ostade. Caravelli et son Grand Orchestra - Le…

9. Wie heeft deze reclame spot in een betere kwaliteit? Brandaris.mp3

10. Started by hans knot,

Living Marimbas - Mélodie D'Amour. Van oorsprong is dit een compositie uit 1931 van Leona Gabriel, Marc Lanjean en Henri Salvador en werd voor het eerst op de plaat gezet door Orchestra la Boule Blanche. Er kan wel een boek geschreven worden over dit nummer die in veel vocale en instrumentale versies en diverse titels in de daarop volgende decennia werd opgenomen. Meest bekende titel is natuurlijk Melodie d’amour. Living Marimbas namen in 1966 het nummer op dat verscheen op de lp ‘Latin Soul’. De lp was ook in de discotheek van Radio 355 en het was Dave MacKay die het nummer gebruikte voor een promospot voor het programma ‘The breakfast club’ met John Aston. Maar de snelh…

11. Academicals , the – Time is Tight. Een 1977 versie van de hit van Booker T and the Mg’s die in 1977 op het Cube label uitkwam. Het was de laatste eindtune van de Mi Amigo Persoonlijke Top 10 op 19 oktober 1978 met Ton Schipper. Deze werd ook gebruikt in de uitzending van de 20ste oktober, maar dat programma is niet meer uitgezonden. Academicals , the - Time is Tight. A 1977 version of Booker T and the Mg's hit released on the Cube label in 1977. It was the final end tune of the Mi Amigo Personal Top 10 on 19 October 1978 with Ton Schipper. It was also used in the 20 October broadcast, but that programme was no longer broadcast. https://filesender.surf.nl/…

12. Beste Forum members, I wonder if anyone can identify Steve Kent's play-out tune from this file. https://pixeldrain.com/u/DnN1U4cY 1976 07 21 Wed R Mi Amigo (259m) Ook Goeie Morgen Marc Jacobs.mp3 Thank you in advance, John C

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 666 weergaven
  13. Started by johan1,

forum leden om mijn verzameling compleet te maken ben ik op zoek naar een twee tal tracks van de Second City Sound en wel Second City Sound - Exodus Second City Sound - The Tripods zou ook graag in contact komen met leden die misschien in het bezit zijn van de bijgeleverde foto's vriendelijke groet johan

• 2 antwoorden
    • 662 weergaven
  14. Started by Henk,

De enige Veronica "Muziek Privé" die ik heb kunnen vinden. Als tune werd hier "Murder She Says" (aka Miss Marple's Theme) van Ron Goodwin gebruikt. Radiofragment: https://pixeldrain.com/u/Y9qq1nsi

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 661 weergaven
  15. Started by Henk,

The John Schroeder Orchestra - Britannia March. Gebruikt voor de Broadside Free Radio Movement in 1967 op Radio Caroline, zie hier: http://www.offshoreradiomuseum.co.uk/page993.html 2 radio fragmenten: https://we.tl/t-awe3ToHosP

• 0 antwoorden
    • 661 weergaven
  16. Started by hans knot,

John Keating – Prelude to Earthrise Een nummer gecomponeerd en uitgevoerd door de in het Schotse Edinburgh geboren John Keating. Bij zijn naam denk je snel aan zijn grote succes ‘Theme from Z-Cars’, maar hij heeft een groot scala aan muziek gecomponeerd, onder meer voor een groot aantal films. Ook was hij betrokken bij het Phase 4 project van London Records in de 1970’s. De Prelude to Earthrise werd door Peter Holland ingezet om in 1973 op een bepaald moment zijn programma ‘Doorsnee Noordzee’ te beëindigen. Daarbij maakte hij ruim gebruik om Radio Noordzee jingles in te mixen alsook het geluid van kakelende kippen. John Keating - Prelude to Earthrise A song co…

17. Started by hans knot,

Apollo 100 – Besame Mucho. Dit staat nummer al in de discografie en kan worden aangevuld: Het nummer werd geschreven door C. Velazquez & Skylar. Deze band was in 1972 opgericht door Tom Parker. Besame Mucho werd in 1973 uitgebracht en laat dat jaar door Robin Banks gebruikt als eindtune voor zijn programma op RNI. Apollo 100 - Besame Mucho. This number is already in the discography and can be completed: The song was written by C. Velazquez & Skylar. This band had been formed in 1972 by Tom Parker. Besame Mucho was released in 1973 and used late that year by Robin Banks as the end tune for his programme on RNI. https://filesender.surf.nl/?s=downloa…

18. Started by Cas,

Bij deze 2 sets met jingles van Radio Europa 80 en Euro Radio. Project van een aantal Nederlanders in Italië. Radio Europa 80 https://pixeldrain.com/u/xywCahT5 Euro Radio https://pixeldrain.com/u/f18jdPjd Cas

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 657 weergaven
  19. Started by MeMike,

Mijn vrouw kijkt volgens mij al sinds de eerste uitzending GTST. Ik heb het, denk ik 1 jaar volgehouden, maar ik realiseer me dat de tune best mooi is en meestal ook mooi ingezongen. Ik herinner mij dat jaren geleden er klachten waren van kijkers over de nieuw ingezongen tune (klonk vals) en deze later is overgedaan. Afijn, Lisa Boray was misschien 1 van de bekendste zangeressen die de tune inzong. Heeft iemand misschien de tunes in goede kwaliteit van de verschillende zangeressen die deze ingezongen hebben?

20. Started by hans knot,

Guy De Lo and his orchestra – Touch of red. Dit nummer is afkomstig van de lp Pink Panther Discostar uit 1978 in productie van Jean Vanloo op het Aquarius label. Werd in diverse landen uitgebracht waaronder Portugal en Frankrijk. Guy was eerder bekend als groepslid van Jess and James als ook van The Wallace Collection uit België. De lp was aan boord van Radio Mi Amigo 272 want Erik Mess gebruikte ‘Touch of red’ als filler naar het hele uur in augustus 1979. Guy De Lo and his orchestra - Touch of red. This song is from the 1978 LP Pink Panther Discostar produced by Jean Vanloo on the Aquarius label. Was released in several countries including Portugal and Franc…

21. Started by Henk,

The David Jacobs Collection was een easy listening programma dat op zondagavond door BBC Radio 2 werd uitgezonden. Het programma liep van 1998 tot vlak voordat David Jacobs in 2013 op 87 jarige leeftijd overleed. Een radiofragment uit 2002 plus een uit de laatste show: https://we.tl/t-4Igr7F0rcN  Als Tune gebruikte Jacobs "I Love You Samantha" van Ray Merrell And The Pete Moore Orchestra. Een moeilijk te vinden tune maar dankzij Ian Garfield staat hij sinds vorige maand op Youtube.

• 0 antwoorden
    • 655 weergaven
  22. Bert Kaempfert and his Orchestra – Free and Easy. Ontzettend veel prachtige nummers van het orkest van Bert Kaempfert zijn gebruikt in de geschiedenis van de zeezenders maar het nummer ‘Free and Easy’ kwamen we pas in 2024 tegen. Het nummer komt van de gelijknamige LP die in 1970 internationaal werd uitgebracht op zowel het Polydor Label als op die van DECCA. In september 1976 gebruikte Stan Haag ‘Free and Easy’ als afsluiter naar de klok van 12 uur in zijn programma ‘Stan Haag Vandaag’ op Radio Mi Amigo. Bert Kaempfert and his Orchestra - Free and Easy. An awful lot of great songs by Bert Kaempfert's orchestra have been used in the history of the offshore rad…

23. Started by hans knot,

George Martin – San Monique. Een heerlijk instrumentaaltje dat voorkomt op de originele soundtrack van de uit 1973 afkomstige James Bond film ‘Live and let die’. San Monique werd op Radio Delmare in 1979 ingezet voor een zeer vals gezongen liedje ‘Ben jij al lid van onze clan……..sluit je dan aan bij de Delmare krant’, de andere delen met André van Duin en het nummer Popcorn worden al elders in de discografie genoemd. George Martin - San Monique. A lovely instrumental that appears on the original soundtrack of the 1973 James Bond movie 'Live and let die'. San Monique was used on Radio Delmare in 1979 for a very falsely sung song 'Are you already a member of o…

24. Started by Oever532,

Hallo, Heeft iemand toevallig een collectie van de jingles die gebruikt zijn bij de Dik Voormekaar Shows uit de jaren '80 toen het nog een deel was van het programma LosVast bij de NCRV? Deze hebben een andere zang vergeleken met de 'bekende' jingles die in 2000-2003 bij de TROS gebruikt zijn. De bronnen zijn bekend, het gaat puur om de jaren '80 jingles van Dik Voormekaar. Vind het wel een leuke aanvulling op de algehele collectie en om in de persoonlijke afspeellijst voor eigen luisterplezier terug te luisteren tijdens het wandelen/fietsen. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdrage

25. Started by hans knot,

Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. Dit nummer werd in 1983 gecomponeerd door Gary Byrd en Stevie Wonder, terwijl Stevie voor de productie verantwoordelijk was. Uitgebracht op het Motown label had deze single op de b-kant de instrumentale versie. Die werd gebruikt op de Voice of Peace om er een rapsong van te maken voor de VOP Discoshow. Gary Byrd & The GB Experience - The Crown. This song was composed in 1983 by Gary Byrd and Stevie Wonder, while Stevie was responsible for the production. Released on the Motown label, this single had the instrumental version on the b-side. It was used on Voice of Peace to make it a rap song for the VOP Discos…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.