Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by johan1,

forum leden om mijn verzameling compleet te maken ben ik op zoek naar een twee tal tracks van de Second City Sound en wel Second City Sound - Exodus Second City Sound - The Tripods zou ook graag in contact komen met leden die misschien in het bezit zijn van de bijgeleverde foto's vriendelijke groet johan

• 2 antwoorden
    • 718 weergaven
  2. Ad Couwenberg wisselde ook banden uit met Steve England in Juni 1972. Op één van die banden kwam ik een aantal jingles tegen van SPOT 38 voor WIXY. Daarin hoor ik een paar jingles, die ik ken van RNI. Luister maar 's naar de tweede en de laatste jingle. [verborgen inhoud] De experts wisten dit waarschijnlijk al wel, voor mij was dit nieuw 😉

• 0 antwoorden
    • 717 weergaven
  3. Started by nchuijg,

Een reclame uit 1964 van Radio Veronica met o.a. de stem van Tony Vos begon met een mandoline intro. [verborgen inhoud] De tweede stem is van Harmen Siezen. En dat komt van een singletje van Tony Vos uit 1963, met de titel Ik Voel Me Zo Alleen, beter bekent van Brenda Lee - All Alone Am I uit 1962. De originele muziek is van Manos Hadjidakis uit 1959 voor de film To nisi ton genneon. Hier Tony Vos. Nico.

• 0 antwoorden
    • 717 weergaven
  4. Started by harveyfm,

Verschillende WHTZ - Z100 compilaties en jingle demos. Inclusief een opmerkelijke promo door Scott Shannon voor de TROS. [verborgen inhoud] Roel

5. Started by johan1,

weet iemand welke groep en titel is een hit tip van radio noordzee RNI uit begin 1971 johan [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 717 weergaven
  6. Started by johan1,

leden, Met het doorspitten van de Radio Northsea International (RNI) - Jingles & Promos - Cassette (Side 1) [trouwens van een zeer slechte cassette kwaliteit en ik hou me aanbevolen of iemand een veel betere opnames heeft van deze cassette] stond deze file erop weet iemand de titel en artiest laat maar weten johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 717 weergaven
  7. Started by Oever532,

Hallo, Heeft iemand toevallig een collectie van de jingles die gebruikt zijn bij de Dik Voormekaar Shows uit de jaren '80 toen het nog een deel was van het programma LosVast bij de NCRV? Deze hebben een andere zang vergeleken met de 'bekende' jingles die in 2000-2003 bij de TROS gebruikt zijn. De bronnen zijn bekend, het gaat puur om de jaren '80 jingles van Dik Voormekaar. Vind het wel een leuke aanvulling op de algehele collectie en om in de persoonlijke afspeellijst voor eigen luisterplezier terug te luisteren tijdens het wandelen/fietsen. Bij voorbaat alvast hartelijk bedankt voor jullie bijdrage

8. Started by Henk,

De enige Veronica "Muziek Privé" die ik heb kunnen vinden. Als tune werd hier "Murder She Says" (aka Miss Marple's Theme) van Ron Goodwin gebruikt. Radiofragment: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 717 weergaven
  9. Started by hans knot,

John Keating – Prelude to Earthrise Een nummer gecomponeerd en uitgevoerd door de in het Schotse Edinburgh geboren John Keating. Bij zijn naam denk je snel aan zijn grote succes ‘Theme from Z-Cars’, maar hij heeft een groot scala aan muziek gecomponeerd, onder meer voor een groot aantal films. Ook was hij betrokken bij het Phase 4 project van London Records in de 1970’s. De Prelude to Earthrise werd door Peter Holland ingezet om in 1973 op een bepaald moment zijn programma ‘Doorsnee Noordzee’ te beëindigen. Daarbij maakte hij ruim gebruik om Radio Noordzee jingles in te mixen alsook het geluid van kakelende kippen. John Keating - Prelude to Earthrise A song co…

10. Started by johan1,

Leden, hierbij de zelf gemaakte Powerplay Jingle zonder Benny Brown veel plezier ermee JOHAN [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 709 weergaven
  11. Started by hans knot,

Living Marimbas - Mélodie D'Amour. Van oorsprong is dit een compositie uit 1931 van Leona Gabriel, Marc Lanjean en Henri Salvador en werd voor het eerst op de plaat gezet door Orchestra la Boule Blanche. Er kan wel een boek geschreven worden over dit nummer die in veel vocale en instrumentale versies en diverse titels in de daarop volgende decennia werd opgenomen. Meest bekende titel is natuurlijk Melodie d’amour. Living Marimbas namen in 1966 het nummer op dat verscheen op de lp ‘Latin Soul’. De lp was ook in de discotheek van Radio 355 en het was Dave MacKay die het nummer gebruikte voor een promospot voor het programma ‘The breakfast club’ met John Aston. Maar de snelh…

12. Academicals , the – Time is Tight. Een 1977 versie van de hit van Booker T and the Mg’s die in 1977 op het Cube label uitkwam. Het was de laatste eindtune van de Mi Amigo Persoonlijke Top 10 op 19 oktober 1978 met Ton Schipper. Deze werd ook gebruikt in de uitzending van de 20ste oktober, maar dat programma is niet meer uitgezonden. Academicals , the - Time is Tight. A 1977 version of Booker T and the Mg's hit released on the Cube label in 1977. It was the final end tune of the Mi Amigo Personal Top 10 on 19 October 1978 with Ton Schipper. It was also used in the 20 October broadcast, but that programme was no longer broadcast. [verborgen inhoud]

13. Dino Solera and the Münich Machine featuring Georgio Morordor Classicaly Elise. Het waren Pete Bollothe en Georgio die in 1972 al samenwerkten en de hit ‘Son of my father’ voor Chicory Tip schreven. In 1976 waren ze gezamenlijk verantwoordelijk voor de moderne bewerking van ‘Für Elise’ dat de naam ‘Classically Elise’ mee kreeg. Het werd opgenomen op ‘Hidden Sign’ label en wel door Dino Solera and the Munich Machine met medewerking van Georgio Morordor. In 1979 was het Ferry Eden die het nummer gebruikte in augustus als filler naar het hele uur op Mi Amigo 272. Dino Solera and the Münich Machine featuring Georgio Morordor Classicaly Elise. It was Pete Bollothe …

14. Started by johan1,

HALLO LEDEN Ben op zoek naar een instrumentaaltje [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] deze track komt van een lp de versie b66 is uitgemixt wie weet de artiest en titel [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] groet johan

• 0 antwoorden
    • 703 weergaven
  15. Started by MeMike,

Mijn vrouw kijkt volgens mij al sinds de eerste uitzending GTST. Ik heb het, denk ik 1 jaar volgehouden, maar ik realiseer me dat de tune best mooi is en meestal ook mooi ingezongen. Ik herinner mij dat jaren geleden er klachten waren van kijkers over de nieuw ingezongen tune (klonk vals) en deze later is overgedaan. Afijn, Lisa Boray was misschien 1 van de bekendste zangeressen die de tune inzong. Heeft iemand misschien de tunes in goede kwaliteit van de verschillende zangeressen die deze ingezongen hebben?

16. Started by Cas,

Bij deze 2 sets met jingles van Radio Europa 80 en Euro Radio. Project van een aantal Nederlanders in Italië. Radio Europa 80 [verborgen inhoud] Euro Radio [verborgen inhoud] Cas

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 703 weergaven
  17. Started by hans knot,

Mandingo - Medicine Man. Een nummer gecomponeerd door Roger Webb dat in 1973 werd uitgebracht en geproduceerd werd door Norman Newell. De plaat kwam uit op het EMI label. De muziek van Mandingo werd veel gebruikt als demonstratieplaat in muziekwinkels en op veel hifi-shows. Het nummer Medicine Man werd gebruikt op Radio Mi Amigo in 1975 en is een promo over de allereerste Offshore reünie in Saint Valéry en Caux in de zomer van 1975 georganiseerd door Offshore Echos France. Mandingo - Medicine Man. A song composed by Roger Webb that was released in 1973 and produced by Norman Newell. The record was released on the EMI label. Mandingo's music was widely used as …

18. Started by Rakkerten,

Heb lang gezocht, maar kan het niet vinden. Wie kan mij helpen aan de titel en uitvoerenden van de (achtergrond)muziek gedraaid aan het begin van het RNI-programma Buitengaats (jaren 70) na het nieuws van 16 uur. Muziek waarbij de dj bij zijn inleiding normaliter 'overheen' praat. Het is een instrumentaal nummer. Alvast dank!

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 696 weergaven
  19. Started by Henk-Anna Loog,

Een paar maanden geleden kreeg ik van een kennis een krat met oude LP's, veel meuk maar 1 LP sprong eruit, van de band Kokka. Track 1 van Kant A was "Amore amore" en het beginstukje van die song werd in de 1979 Magdalena tijd van Radio Mi Amigo gebruikt als filler voor de drive-in spotjes. Groet Henk Kruize

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 696 weergaven
  20. Started by DDB,

Beste leden, Wie kan mij helpen aan de jingle 'De beuk d'er in'? Met dank alvast. DDB

21. Started by hans knot,

Winston Churchill – BBC Balcony Speech. Een wel heel bijzondere vermelding. Het gaat om een lange spot op Caroline South in 1967 waarbij men de draak stak met de toen naderende Marine Offences Act: ‘You’re broadcasting a program called the Mike A hern show from Radio Caroolin……’ Op het einde hoor je een stukje van ‘Land of Hope and Glory’, dat afkomstig was van een BBC opname waarin Richard Dimbleby verslag deed van de speech die Churchill gaf op VE-Day 8 mei 1945 in London. Winston Churchill - BBC Balcony Speech. A rather special entry. This is a long spot on Caroline South in 1967 making fun of the then approaching Marine Offences Act: 'You're broadcasting a…

22. Started by hans knot,

George Martin – San Monique. Een heerlijk instrumentaaltje dat voorkomt op de originele soundtrack van de uit 1973 afkomstige James Bond film ‘Live and let die’. San Monique werd op Radio Delmare in 1979 ingezet voor een zeer vals gezongen liedje ‘Ben jij al lid van onze clan……..sluit je dan aan bij de Delmare krant’, de andere delen met André van Duin en het nummer Popcorn worden al elders in de discografie genoemd. George Martin - San Monique. A lovely instrumental that appears on the original soundtrack of the 1973 James Bond movie 'Live and let die'. San Monique was used on Radio Delmare in 1979 for a very falsely sung song 'Are you already a member of o…

23. Started by hans knot,

Mr. Lee Grant – Thanks to you. Bogdan Kominowski is zijn originele naam maar als artiest gaat hij door het leven als Mr. Lee Grant. Zijn tweede nummer 1 hit uit 1967 werd door Radio Hauraki gebruikt om alle Nieuw Zeelandse artiesten die Radio Hauraki aandacht had kunnen geven te bedanken voor het maken van hun muziek zodat de politiek van het station, zoveel mogelijk nationaal product te kunnen draaien, kon worden gerealiseerd.

24. Started by Juul,

bron: USA radio museum. [verborgen inhoud]

25. Started by PowerMusic,

Weet iemand van wie deze tune is artiest en titel? [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.