Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Categorie 4: songs door deejays opgenomen Jan van Veen en Piet Knarren – Mario. De tekst van dit nummer, was ingesproken op de welbekende Van Veen wijze. Mario werd geschreven door Josje Knarren. Piet Knarren was verantwoordelijk voor het muzikale gedeelte waarbij zijn gouden trompet een grote rol speelde. De productie van het nummer, dat in 1979 uitkwam op het Bovema-Negram label, was uitbesteed aan Roek Williams. Category 4: songs recorded by deejays Jan van Veen and Piet Knarren - Mario. The lyrics of this song, was voiced in the well-known Van Veen way. Mario was written by Josje Knarren. Piet Knarren was responsible for the musical part in which…

2. Geen idee of ze ooit gedeeld zijn, maar bij deze 5 Jingles van de Veronica Top 40 Hitdossier uit 2011 Zie hieronder de Downloads! Veronica Top 40 Hitdossier 1 Veronica Top 40 Hitdossier 2 Veronica Top 40 Hitdossier 3 (Erik de Zwart) Veronica Top 40 Hitdossier 4 Veronica Top 40 Hitdossier 5

3. Onbekende Dendermondse Zanger, de – Ai Maria (Pepito), Een liedje van voornoemde Vlaamse zanger, waarvan de woorden niet zijn te volgen. Het werd een aantal malen gedraaid in de Kolder op Zolder Show op Radio Veronica, zowel in 1973 als begin 1974. Het kwam in 1974 als single uit op Elf Provinciën label en de productie van het lied, zo blijkt uit de gegevens op de plaat, was in handen van het Kolder op Zolder team. In de allerlaatste Kolder op Zolder Show, eind augustus 1974, was er een speciale korte versie te horen waarin ook weer een onbegrijpelijke tekst maar het verbasterde ‘Vero nikaa’ wel duidelijk was. Het nummer heette officieel Pepito en werd gecomponeerd door …

4. Started by hans knot,

Winston Churchill – BBC Balcony Speech. Een wel heel bijzondere vermelding. Het gaat om een lange spot op Caroline South in 1967 waarbij men de draak stak met de toen naderende Marine Offences Act: ‘You’re broadcasting a program called the Mike A hern show from Radio Caroolin……’ Op het einde hoor je een stukje van ‘Land of Hope and Glory’, dat afkomstig was van een BBC opname waarin Richard Dimbleby verslag deed van de speech die Churchill gaf op VE-Day 8 mei 1945 in London. Winston Churchill - BBC Balcony Speech. A rather special entry. This is a long spot on Caroline South in 1967 making fun of the then approaching Marine Offences Act: 'You're broadcasting a…

5. Started by hans knot,

Mandingo - Medicine Man. Een nummer gecomponeerd door Roger Webb dat in 1973 werd uitgebracht en geproduceerd werd door Norman Newell. De plaat kwam uit op het EMI label. De muziek van Mandingo werd veel gebruikt als demonstratieplaat in muziekwinkels en op veel hifi-shows. Het nummer Medicine Man werd gebruikt op Radio Mi Amigo in 1975 en is een promo over de allereerste Offshore reünie in Saint Valéry en Caux in de zomer van 1975 georganiseerd door Offshore Echos France. Mandingo - Medicine Man. A song composed by Roger Webb that was released in 1973 and produced by Norman Newell. The record was released on the EMI label. Mandingo's music was widely used as …

6. Started by john hermans,

Hallo allemaal wij zijn dit jaar 40 jaar getrouwd wij willen een thema feest (top 2000 en kerstmis) geven daarom ben ik op zoek naar de tune en jingels van de top 2000 wie heeft deze en zou dit willen plaatsen onze dank is uiteraard groot M.v.g John

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  7. Gevonden tussen mijn Files De 'hele goeiemorgen' Jingle van Ekdom in de Ochtend op NPO Radio 2. deze download was destijds afkomstig van de NPO Radio 2 Website als klein afscheidscadeautje. 'Hele Goeie Morgen' Ekdom in de Ochtend Jingle

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  8. Started by ZyZx_,

De tune van de Top 2000 was in 2016 vernieuwd, en volgens mij wordt deze tot op heden nog steeds gebruikt. Zie link hier onder <link verwijderd, muziek aanbieden niet toegestaan>

• 0 antwoorden
    • 842 weergaven
  9. Classic Illustration – Black eyed woman (instrumentale versie) Het betreft de b kant van de gelijknamige vocale versie gecomponeerd door Paul Pans en J. Dills. De single kwam in 1979 uit op het Monopole label in België. De instrumentale versie werd door Jerry Hoogland op Radio Mi Amigo 272 in 1979 gebruikt als filler in het programma ‘Ook Goeiemorgen’. Classic Illustration - Black eyed woman (instrumental version) This is the b side of the vocal version of the same title composed by Paul Pans and J. Dills. The single was released in 1979 on the Monopole label in Belgium. The instrumental version was used by Jerry Hoogland on Radio Mi Amigo 272 in 1979 as a fil…

10. Started by hans knot,

Trevor Duncan - Come Dancing- Two-Step. Een van de vele werken van deze Britse componist op het gebied van de lichte muziek. Hij werd in 1924 geboren en kwam in de jaren veertig voor de BBC te werken. Hij mocht echter als medewerker van de BBC zijn composities niet laten horen via de radio, wat vast was gelegd in het werknemers contract. En de oplossing was het componeren van muziek onder een pseudoniem, die vooral als Library Music werden uitgebracht. Trevor werd geboren als Leonard Charles Trebilco. Zijn ‘Come Dancing – Two – Step’ werd op Radio Veronica in 1972 gebruikt door Will Luikinga voor een gezongen jingle ter promotie van de Will Luikingashow. Trev…

11. Started by hans knot,

Al Hirt – Keep the Ball Rollin’. Een instrumentale versie van dit door het songwriters duo Randell en Linzer gecomponeerde nummer dat in 1967 een hit was van Jay & the Techniques. Al Hirt, voluit Alois Maxwell Hirt, was een populaire Amerikaanse trompetspeler en orkestleider. Zijn versie van ‘Keep the ball rollin’ werd door Leo van der Goot gebruikt voor een promotiespot op RNI en wel op maandag 2 augustus 1971 om een nieuw programma aan te kondigen, dat om 4 uur die middag van start zou gaan in presentatie van Hans ten Hooge. Het werd het succesvolle live programma van Radio Noordzee Internationaal, ‘U weet wel het station dat gewoon goed is’. In een memo van 1 augus…

12. Started by chaldy,

Wie o wie heeft er jingle matriaal van deze Balthasar van Puffelen bvd Chaldy...

• 3 antwoorden
    • 569 weergaven
  13. Started by hartoghenk,

https://we.tl/t-V6bZgNI8jH Beste Mart. Jij vroeg mij om wat jaartal jingles Daar het bestand te groot is voor de mail doe ik het maar op deze manier Misschien zijn er nog meer leden die interesse hebben in deze jingles. Groet Henk.

14. In mijn verzameling RNI tunes mis ik nog de tune die Chrispian St.John gebruikte toen hij in 1971 aan boord van de Mebo-2 zat. Wie oh wie kan mij helpen met artiest en titel???? Alvast mijn oneindige dank........ https://pixeldrain.com/u/8NEQP7VP Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 621 weergaven
  15. Wie kan mij voorzien van een knipsel/foto van de recensie uit Muziekkrant OOR van juli / augustus 1973 waarin Felix Meurders zijn waardering voor de nieuwe single Radar Love van Golden Earring kenbaar maakt? Dank, Patrick Orriens (www.radar-love.net)

• Treurig
      • Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Started by RadioFool,

Ik ben op zoek naar uitvoerenden en titel van een spot die begin jaren 80 werd gebruikt op Caroline. Een disco plaatje iets met the disco light shining bright.... Hij staat hier op het forum met een video. Maar kan het helaas niet vinden. BVD

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 854 weergaven
  17. Started by hans knot,

Marc Winter Band – March des Bicyclettes. Dit nummer, gecomponeerd door Ad Kraamer, werd door CNR in 1977 twee keer als achterkant van een single van de Marc Winter Band uitgebracht. De eerste keer met als A-kant ‘Tour de Force’ en daarna als B-kant van ‘Wie rijdt er vandaag, jij of ik?’ Ad Kraamer is de geboortenaam van Marc Winter. Het nummer werd door Frank van der Mast gebruikt in 1977 op Radio Mi Amigo voor een promotiespot waarin de mogelijkheden werden genoemd hoe eens tegen een echt voetbalelftal te spelen en wel voor het goede doel. Uiteraard ging het om de Mi Amigo Voetbal team. Marc Winter Band - March des Bicyclettes. This song, composed by Ad Kraamer, …

18. Started by hans knot,

John Keating – Prelude to Earthrise Een nummer gecomponeerd en uitgevoerd door de in het Schotse Edinburgh geboren John Keating. Bij zijn naam denk je snel aan zijn grote succes ‘Theme from Z-Cars’, maar hij heeft een groot scala aan muziek gecomponeerd, onder meer voor een groot aantal films. Ook was hij betrokken bij het Phase 4 project van London Records in de 1970’s. De Prelude to Earthrise werd door Peter Holland ingezet om in 1973 op een bepaald moment zijn programma ‘Doorsnee Noordzee’ te beëindigen. Daarbij maakte hij ruim gebruik om Radio Noordzee jingles in te mixen alsook het geluid van kakelende kippen. John Keating - Prelude to Earthrise A song co…

19. Geoff Love Orchestra – UFO. Een nummer dat voor komt op de in 1977 uitgebrachte lp ‘Star Wars and other Space Movie themes’. Het werd een jaar later gebruikt voor de commercial op Radio Mi Amigo ten bate van de promotie van deel 2 van de Historie van de Zeezenders, zoals geproduceerd door Ton van Draanen met de duur van zes uur ademloos luisterplezier, in stereo. Geoff Love Orchestra - UFO. A song featured on the LP 'Star Wars and other Space Movie themes' released in 1977. It was used a year later for the commercial on Radio Mi Amigo to benefit the promotion of volume 2 of the History of offshore radio, as produced by Ton van Draanen with the duration of six …

20. Los Extranjeros – Cuando Sali De Cuba. Cuando salí de Cuba is een compositie van Luis Aguilé. Hij bracht het in 1967 uit en is een nummer dat door velen is gecoverd. De bekendste is wel ‘Once on a Sunday Morning’ van The Tremeloes. De uitvoering van Los Extranjeros werd in 1977 door Michelle op Radio Mi Amigo gebruikt voor een promotiespot voor de Week van de Liefde in Playa de Aro. Koppels dat jaar voor 23 september getrouwd of 25 jaar gehuwd konden meedingen naar de prijs van 1 week gratis vertoeven in Playa de Aro en dienden hun gegevens te sturen naar het gemeente bestuur van de plaats in de provincie Gerona in Spanje. Los Extranjeros - Cuando Sali De Cub…

• 0 antwoorden
    • 954 weergaven
  21. Started by hans knot,

Jörgen Ingmann – Side Saddle. In 1962 nam Ingmann zijn versie op van Side Saddle dat in 1959 al door Russ Conway 4 weken tot de nummer 1 positie in Engeland was gebracht en de tune werd van het BBC programma ‘House Wife Choice’. De uitvoering van Ingmann werd op DCR, Danish Commercial Radio, in 1962 gebruikt als tune voor het programma Plattenmenu met Nete Schreiner. Jörgen Ingmann - Side Saddle. In 1962, Ingmann recorded his version of Side Saddle, which had already been taken to the No 1 position in the UK for 4 weeks in 1959 by Russ Conway and became the tune of the BBC programme 'House Wife Choice'. Ingmann's version was used on DCR, Danish Commercial Radi…

22. Academicals , the – Time is Tight. Een 1977 versie van de hit van Booker T and the Mg’s die in 1977 op het Cube label uitkwam. Het was de laatste eindtune van de Mi Amigo Persoonlijke Top 10 op 19 oktober 1978 met Ton Schipper. Deze werd ook gebruikt in de uitzending van de 20ste oktober, maar dat programma is niet meer uitgezonden. Academicals , the - Time is Tight. A 1977 version of Booker T and the Mg's hit released on the Cube label in 1977. It was the final end tune of the Mi Amigo Personal Top 10 on 19 October 1978 with Ton Schipper. It was also used in the 20 October broadcast, but that programme was no longer broadcast. https://filesender.surf.nl/…

23. Started by Oever532,

Voor de liefhebbers: Hier zijn een paar combinatie jingles van de TROS en Veronica uit de Top 100 van 1992: - https://pixeldrain.com/u/sbAdEaXA - https://pixeldrain.com/u/zC1N3aiF - https://pixeldrain.com/u/Ko88xvRM - https://pixeldrain.com/u/hWQ1gZfW Mijn enige vragen zijn: - Waren hier meer jingles van of was de Top 100 van 1992 het enige radioprogramma waarin de TROS en Veronica samen werkten? - Uit welk jingle pakket kwamen de Veronica gedeeltes? De TROS-jingles doen me denken aan of The Best Show 1 & 2 of Xyrock...

24. Started by hans knot,

Sloopy Joe – Lucky Day. Een compositie van Sloopy Joe en Blue Jerry die uitkwam in 1973 in België op het Biram label. Meer is er niet bekend van dit duo. Wel dat het nummer Lucky Day op Radio Mi Amigo in juni 1974 werd gebruikt op Radio Mi Amigo door Norbert als filler naar het nieuws en vooraf gegaan door de prachtige spot waarin de meisjes van het kantoor meldden dat alle brieven aan Radio Mi Amigo werden doorgestuurd. Daarmee doelend dat de betreffende deejay het zeker te lezen kreeg. Sloopy Joe - Lucky Day. A composition by Sloopy Joe and Blue Jerry released in 1973 in Belgium on the Biram label. More is not known about this duo. We do know that the song L…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  25. Started by johan1,

Hallo , Ben op zoek naar een tune van Andre Brasseur Space Police Wie kan deze aanleveren Mvg Johan

• 4 antwoorden
    • 869 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.