Spring naar bijdragen

Dik voor Mekaar : bandwissel NU !


Vonken

Aanbevolen berichten

Soms heb je weleens van die momenten...

 

Ik dacht zojuist aan de tekst: "bandwissel nu" van het wellicht meest chaotische radioprogramma ooit.

Ook wel bekend als "De Dik voor Mekaar showwwww" !

 

Waarom zei André van Duin dat eigenlijk in zijn show zo halverwege het programma ?

 

Ik heb het antwoord gelukkig terug kunnen vinden op het machtige prachtige Jingleweb.

 

Please login or register to see this link.

 

Mocht er iemand  het desbetreffende audiobestand hebben dan zou het geweldig zijn als dat hier gepost wordt.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
17 uur geleden zei maartenfransen:

En dat terwijl de Dik Voormekaar Show altijd maar ongeveer 30 minuten duurde en dus gewoon op 1 NA-band op 38cm/s ging (van max 40 minuten...)

 

 

Volgens de TROS bon hierboven duurde het programma een uur. Minus nieuws en STER.

 

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

 

Op 26-7-2023 om 21:26 zei maartenfransen:

En dat terwijl de Dik Voormekaar Show altijd maar ongeveer 30 minuten duurde en dus gewoon op 1 NA-band op 38cm/s ging (van max 40 minuten...)

 

Ik heb ook nog  nooit gezien dat er programma's op 19cm/s werden opgenomen om de bandwissel te besparen. De enige opnamen die standaard op 19cm/s werden gedaan waren zogenaamde "Opnamen uit uitzending", banden die in de Eindcontrolekamer meeliepen met de uitzending (en dus ook STER, Nieuws etc bevatten), dan kon er mooi anderhalf uur op een NA-band... Kennelijk mocht die kwaliteit ietsje minder zijn (waren ook niet bedoeld voor montage)

 

Cor Doesburg heb ik een aantal weken geleden nog in levende lijven geinterviewd over bepaalde technische ontwikkelingen uit vroeger tijden.... zijn geheugen is nog heel aardig :) 


Beetje off topic, ik heb weleens gelezen in een interview met Andre van Duin (of meer waarschijnlijk Ferry de Groot) dat er in de Los Vast tijd gedoe was dat de Dikvoormekaarshow een programma was dat zonder NOS-technici werd gemaakt. Om aan dat gezeur te ontkomen, is de DVM toen een tijdje op een lakplaat geperst zodat de DVM niet als bandprogramma werd gedraaid, maar als plaat in Los Vast. Een typische Ferry de Groot stunt om aan Hilversumse regelzucht te ontsnappen. Zijn er van die DVM-lakkers bewaard in B+G?

Edwin

NOG meer off topic, maar om je even rot te lachen, (mag toch wel, ADMIN?):
Ferry de Groot plaatst op facebook onregelmatig afleveringen van zijn NOS-talgisch dagboek. 

Dit is de aflevering waarbij ik tijdens het lezen tranen van het lachen had.
 

NOS-talgisch dagboek van Ferry de Groot

30 juni 2023

Ook in de Tour de France is accreditatie nodig. Zo'n plastic kaart om je nek waarop te zien is wie je bent en waar je allemaal toegang voor hebt. Wij kregen er ieder jaar 15 op naam en 4 neutrale. Voor gasten en relaties die ons wilden bezoeken. Bij aankomst was er een neutrale kaart die je bij vertrek weer bij ons inleverde. Tot de Tourorganisatie in januari 2001 besloot dat alle accreditaties op naam moesten staan. Probleem. Het “gastencircuit” werd pas in mei en juni bij ons bekend. De meeste mensen konden in januari écht niet zeggen of, en zo ja wanneer, zij ons wilden bezoeken. Mijn producer en ik hebben die middag in januari namen zitten verzinnen. “We doen alleen maar namen uit de Dik Voormekaarshow” zei ik tegen Bert de Ruijter. Ontzettend veel gelachen die middag. En daarom stonden verslaggever Sebastiaan Timmerman en kwartiermaker Jan Soek op vrijdag 6 juli 2001 in het perscentrum in Duinkerken met ingehouden lach te luisteren naar perschef Matthieu Perez die op zijn Frans alle gastenaccreditaties opnoemde: Kees Vliegangst, Henk Snijbonenmolen, Jan Boterlul, Wim Gootsteenontstopper, Monica Zuignippel........ Twee weken later kregen we in de Alpen bezoek van Jorien v.d. Herik, voorzitter van Feijenoord en Paul Rosenmöller van Groen Links. Met om hun nek de accreditaties van ….......Jan Boterlul en Willem J. Pretpark.
 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei rauhfaser:

 


Beetje off topic, ik heb weleens gelezen in een interview met Andre van Duin (of meer waarschijnlijk Ferry de Groot) dat er in de Los Vast tijd gedoe was dat de Dikvoormekaarshow een programma was dat zonder NOS-technici werd gemaakt. Om aan dat gezeur te ontkomen, is de DVM toen een tijdje op een lakplaat geperst zodat de DVM niet als bandprogramma werd gedraaid, maar als plaat in Los Vast. Een typische Ferry de Groot stunt om aan Hilversumse regelzucht te ontsnappen. Zijn er van die DVM-lakkers bewaard in B+G?

Edwin
 

 

Ik ken geen voorbeelden daarvan en alle afleveringen die bewaard zijn bij B&G zijn gewoon op NA-band bewaard (ook de uitzendingen die in de los vast programma's bewaard zijn klinken niet alsof ze van plaat komen)... dus ik vermoed dat dat verhaal niet waar is.

Zoals Juul hierboven al zegt was het wel zo dat ze eigen tapes aanleverden die op het mediapark dan weer overgezet werden naar NA-band.

bewerkt door maartenfransen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei maartenfransen:

 

Ik ken geen voorbeelden daarvan en alle afleveringen die bewaard zijn bij B&G zijn gewoon op NA-band bewaard (ook de uitzendingen die in de los vast programma's bewaard zijn klinken niet alsof ze van plaat komen)... dus ik vermoed dat dat verhaal niet waar is.

Zoals Juul hierboven al zegt was het wel zo dat ze eigen tapes aanleverden die op het mediapark dan weer overgezet werden naar NA-band.

Zoals mijn journalistieke collega's vroeger altijd zeiden: een goed verhaal moet je niet doodchecken. 🙄

 

  • Bedankt 2
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6411
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jankwarts
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.