Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Op 21 december 1983 begon Radio Rijnmond met uitzenden. Op dat moment was het nog de enige regionale omroep in Nederland die volkomen eigen nieuwsuitzendingen maakte. Uit de centrale tune werden destijds twee fillers geknipt en de nieuwsjingle. Dit zijn de fillers: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Groet, Ger
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Dag allemaal, In 1990 veranderde RTL Véronique in RTL4. Tot ongeveer 1998 gebruikte RTL4 een audiopakket dat eigenlijk bedoeld was voor TV10 van Joop vd Ende. Dat pakket zoek ik. Het staat wel op YouTube (http://bit.ly/RTL490s), maar helaas in erg slechte kwaliteit. Wie oh wie heeft dit complete pakket of een deel ervan? Groeten, PD
-
- 0 antwoorden
- 796 weergaven
-
-
Beste radiovrienden, al heel lang zoek ik de VPRO radio-uuropener radio uit de jaren 90 (?) met korte 6-tonige orkest-touche en een onweersklap. Wie heeft die en wil die delen? Alvast bedankt! Benno
-
-
- 15 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
Twee promo's van de TROS. De één ingesproken door iemand die het niet lang bij de TROS heeft uitgehouden en de andere promo bestemd voor een hitparade die ook niet echt bij de Televisie Radio Omroep Stichting hoorde. https://soundcloud.com/simonfex/tros-promos-uit-uitzending SF
-
Ik heb deze lp gekocht gisteren bij een kringloop winkel Op de hoes of op de lp staat geen naam van een uitgever , Op de achterkant staat Lex Harding opent de twaalfde rayonbijeenkomst van de v.o.o Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan er niet veel van vinden Wie weet hier meer over te vertellen jan mars
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Het is (nog) vrijdagavond, het is de dag dat de Top 40 jubileert en daarom deze mooie jingle: SF
-
Het Soundscapes zeezender discografieteam bestaande uit Henk, Martin en Hans, komt practisch elke dag met een aanvulling op de gigantische zeezenderdiscografie die terug te vinden in op www.soundscapes.info Het project is ooit in 1994 begonnen toen, ter gelegenheid van de tentoonstelling 'Nederlandstalige zeezenders' een boekje met tunes en fillers werd uitgegeven. Duizenden verwijzingen zijn inmiddels gevonden en voor de komende jaren is er nog materiaal genoeg om te bewerken oms ons terug te brengen naar de tijd van 'Yesterday'. De meest vreemde spots, die jarenlang op herkenning lagen te wachten op de archiefplanken van Soundscapes, worden door voornoemd t…
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Sounds Incorporated – Light Cavalry. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. Van origine is het nummer een klassieke compositie van Frans von Suppé en in een bewerking van Elmes werd het in 1964 opgenomen door Sounds Incorporated. In de beginperiode van Radio Caroline kwam er met regelmaat een jingle voorbij die met deze uitvoering was geproduceerd: ‘On your dial is Caroline, your all day music station. Music to you 14 hours a day 7 days a week’. Sounds Incorporated - Light Cavalry. This number is already in the list and can be completed. Originally the song is a classical composition by Frans von Suppé and in an arrangement by Elmes it…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ray Bryant – Little Suzie. Een ontdekking van Kees Brinkerink was een nummer waarvan hij altijd dacht dat het afkomstig was van Ramsey Lewis Trio. Vele platen heeft hij beluisterd tot hij plotseling ‘Little Suzie’ van Ray Bryant hoorde. Hijzelf speelde de piano en werd bijgestaan op bas door Tommy Bryant en Sonny Brown op drums. Het nummer werd in 1964 in New York opgenomen. En het is in het prille begin van de Veronica Drive In Show gebruikt voor het maken van promo’s. Ray Bryant - Little Suzie. A discovery of Kees Brinkerink was a song that he always thought came from the Ramsey Lewis Trio. He listened to many records until he suddenly heard 'Little Suzie' b…
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Champs – Limbo Rock. We grijpen nog even terug op een van de zeer vroege spots voor de Veronica Top 40 in 1967 ingesproken door Rob Out, die trouwens het twee uur durende programma toen ook presenteerde. In de spot zijn drie fragmenten van nummers te horen. Eerder noemden we al Sid Ramin met Blue Tango aan het begin van de spot en Peter Thomas met Raum Patrouille op het einde (zie beiden elders in de discografie). Het middenstuk in de spot blijkt een fragment te zijn van The Champs met Limbo Rock. Het is trouwens een song over de populariteit van het dansen van de limbo, die in 1961 voor het eerst op single verscheen. Champs - Limbo Rock. Let's go back to one …
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Joe Bataan – The bottle. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘King of Latin Soul’ van Joe Bataan. Het werd op Radio Mi Amigo ingezet voor een promospot en wel met het verzoek om vrouwelijke luisteraars, die zich geroepen voelden, zich aan te melden om vrouwelijke deejay te worden op het radiostation. De spot werd in de maand april 1975 bij herhaling uitgezonden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Cousins, the – S.O.S. De Belgische formatie the Cousins is vooral bekend geworden door hun 1960 hit ‘Kili Watch’. De groep werd eind jaren vijftig van de vorige eeuw opgericht onder de naam ‘Les jeunes équipes’, maar daar ze vaak optraden in het Brusselse danspaleis Les Cousins paste men de naam aan. Het nummer S.O.S. werd in 1963 onder meer op het Palette label uitgebracht. De S.O.S. signalen, aan het begin van dit nummer, hoorden we in de periode 1975-1977 regelmatig op Radio Mi Amigo in de programma’s van de VVVR, de Vereniging Voor Vrije Radio. Deze onafhankelijke vereniging was opgericht met als doel het instant houden en eventueel te bevorderen van Vrije Radio. Men …
-
- 0 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan mij helpen aan de jingles/uuropeners van W.A.P.S. Power 105 Amsterdam (uit hun legale periode) gebruikt tot eind 1988.
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Ik heb in het verleden mijn DAT-master met de Phonogram mix 'Vaart u mee' van Marian de Garriga aan een aantal van jullie uitgeleend. Van wie ik weet dat ze hem hebben geleend heb ik een mail geschreven maar tot nu toe zonder resultaat. Wie heeft hem liggen???
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Vond deze jingle in een serie met verscheidene jaartallen tot aan 1999. [verborgen inhoud] Kan iemand mij vertellen voor welke zender deze gemaakt zijn en door wie? Alvast bedankt.
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Iemand enig idee van wie en wat dit is? http://www64.zippyshare.com/v/59954973/file.html
-
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
De Tros Nummer jingles uit 1980 vond ik geweldig,van 10 tot en met nummer 1. Ze zijn gemaakt door Ad Roland,maar waar zijn ze gebleven? Dirk [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ted Heath and his orchestra – Flying home. Dit is een compositie van Benny Goodman en Lionel Hampton die in tal van uitvoeringen is terug te vinden. Die van Ted Heath and his orchestra is op tal van verzamelcd’s te horen maar werd in 1966 al door Dave Lee Travis op Caroline South gebruikt toen hij de mensen die voor watersport op zee waren waarschuwde voor de enorm opkomende mistbanken. Ted Heath flying home Radio Caroline Summer 1966 DLT - A public service warning - Fog patch.mp3 965.21 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 751 weergaven
- 1 follower
-
-
Het WABC logo is één van de mooiste en meest herkenbare audio-logo's ter wereld. JAM maakte in 1992 of 1993 een prachtig pakket voor News Talkradio 77 WABC. Vond deze jingles onlangs terug op een cassette, maar er staat helaas geen naam van het pakket bij. Kon het ook niet zo snel achterhalen op de JAM-site. Hier een compilatie van wat korte jingles en fillers. https://soundcloud.com/simonfex/jingles-wabc-jam SF
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Heden ten dage is WABC in NY een z.g. "talk station". Maar toch is deze film interessant om te zien hoe zo'n "top of the hour" jingle gemaakt wordt. The Making of WABC #121 by JAM Juul En deze is ook mooi
-
- 29 antwoorden
- 5,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Afkomstig uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
Walter (Wendy) Carlos - Brandenburger Concert Opus Nr 3 In G Major. Ook dit nummer wordt al omschreven in de discografie en er kan het volgende aan worden toegevoegd: Brandenburg Concerto No. 3 - II. Andante deel werd gebruikt op Radio Mi Amigo voor de jingle: ‘Dit is de Haike Debois Show’, sporadisch gehoord op het radiostation. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Walter Murphy – Gentle explosion. De uit New York afkomstige Walter Murphy was vooral een componist voor muziek in Amerikaanse televisieseries. Zo nu en dan nam hij een uitstapje, wat in 1976 onder meer leidde tot een geweldige hit met zijn Big Apple Band, ‘A 5th of Beethoven’, dat onder meer de eerste plaats behaalde in de VS. Het nummer ‘Gentle Explosion’, uit 1978, werd door Ton Schipper gebruikt voor het inzingen van een jingle voor Haike Debois op Mi Amigo. Dit gebeurde in de nadagen dat het station vanaf de Mi Amigo actief was en dus door velen is deze jingle nooit gehoord. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Weet iemand of er nog meer jingles en tunes zijn gemaakt met de muziek van Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds? Hetgeen wat ik al heb: - Gebruikt in een ledenwerfspot van Veronica - [verborgen inhoud] - Promo van Veronica over de uitzending van de Nederlandse versie in 1988 - [verborgen inhoud] - Promo van RTL International - [verborgen inhoud] Verder weet ik ook dat het in de vormgeving van Radio Delmare is gebruikt, maar ik ben toch benieuwd naar meer. Aangezien ik zelf een groot fan van de muzikale versie van The War of the Worlds ben, en ik ook van jingles etc hou, lijkt het mij hier een best of both wor…
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-