Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Henk,

Czechoslovak Radio Jazz Orchestra – Salt Peanuts Salt Peanuts is geschreven door Dizzy Gillespie en Kenny Clarke in 1941. De compositie werd op Radio London gebruikt in een Fab 40 intro jingle voor Ed Stewart. In de zoektocht naar de aldaar gebruikte versie kwam ik uit bij het Czechoslovak Radio Jazz Orchestra. Weliswaar alleen op een geluidsdrager uit 2018 maar aangezien dat het geboortejaar van de uitvoerende artiesten (Milan Urlich en Richard Kubernát) 1924 is, moet de opname veel ouder zijn. Een radiofragment: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 589 weergaven
  2. Started by hans knot,

Billy Vaughn and his Orchestra – Wheels. Deze uitvoering van het nummer ‘Wheels’ werd gebruikt in 1962 op Radio Syd door Jimmy Kronsäter als tune in zijn programma ‘Nattvakten’. Vertalen we dat dan komt ‘Nachtwacht’ tevoorschijn. Bij de kenners van de instrumentale muziek komt bij het horen van de titel de groep String a longs naar boven maar ook de cover van the Jumping Jewels kan voor de geest komen. Billy Vaughn coverde het dus ook met zijn orkest en haalde in Italië. Duitsland, India en Nieuw Zeeland de eerste plaats en maakte er in totaal een absolute millionseller van. Billy Vaughn and his Orchestra - Wheels. This rendition of the song 'Wheels' was used in 196…

3. Started by hans knot,

Chantays, the – Sleep Walk Het werd geschreven door drie leden van de familie Farena: Ann, John S. en Santo A en wel in 1959. John en Santo namen het destijds ook op en scoorden er een nummer 1 hit mee in de VS. Het was Tineke op Radio Veronica die in september 1963 het nummer van de Chantays verkoos om haar programma en tevens de programmering van Veronica voor die dag af te sluiten. Chantays, the - Sleep Walk It was written by three members of the Farena family - Ann, John S. and Santo A - in 1959. John and Santo also recorded it at the time and scored a No 1 hit with it in the US. It was Tineke on Radio Veronica who chose the Chantays' version in Septembe…

4. Started by hans knot,

Sid Ramin Orchestra – Holiday for strings. Dit nummer is een echte Amerikaanse klassieker die tientallen malen is opgenomen en in 1943 al werd gecomponeerd door David Rose en uitgevoerd werd door zijn eigen orkest. In 1945 was er een komische versie van Spike Jones terwijl Sid Ramin het nummer ‘Holiday for strings’ opnam met zijn orkest. Tien jaar later gebruikte Bart van Leeuwen het op Radio Veronica voor een promo ten bate van het ‘Bart Tel Spel’. Hij draaide dan een aantal fragmenten uit de Top 40. Elk had zijn eigen positie in de lijst en alles bij elkaar opgeteld diende dan een oplossing te leveren waarmee een prijs kon worden gewonnen. sid ramin h…

5. Ik heb Jameson een mailtje gestuurd, maar hoop dat jullie me ook kunnen helpen. Dit fragment geplukt uit een van de 675 radio 10 gold programma's die ik eerder dit jaar heb aangeboden. Het is dus begin jaren 90. Iemand enig idee? Ierse vrienden van me houden het op Clannad, maar ik heb zo mijn twijfels. Shazam levert niets op helaas. MVG Omni

• 0 antwoorden
    • 582 weergaven
  6. Started by johan1,

Hallo forum leden, ben op zoek naar radio opnamens van VVVR KL85 -2023- 2024 The day the music died deel 1 en VVVR KL85 -2023- 2024 The day the music died deel 2 deze zijn even gedeeld via GoldenRadio20 wie heeft deze toevallig geupload zou deze graag in mijn verzameling toevoegen mvg Johan

• 0 antwoorden
    • 581 weergaven
  7. gezocht kro hilversum 3 jingles periode 1970-1978

• 0 antwoorden
    • 580 weergaven
  8. Started by Henk,

Ivor Slaney And His Orchestra - High Wire (ook bekend als Theme From Danger Man en origineel van Edwin Astley). Dit nummer werd door Pete Brady op Radio London in 1965 gebruikt als tune van z'n ochtend programma. Een radiofragment: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 579 weergaven
  9. Started by hans knot,

Silver Convention – Save me. De groep werd opgericht in München door producers en liedjesschrijvers Sylvester Levay en Michael Kunze en behoort tot de eerste Euro-Disco acts. Silver was de bijnaam van Sylvester. In 1974 scoorden ze een hit in het Verenigd Koninkrijk met het nummer Save me. Omdat het oorspronkelijk een studiogroep was, werd vanaf dat moment gezocht naar zangeressen om ook op te kunnen treden. In een aflevering van de Mi Amigo top 50 in juni 1975 stond het nummer op 9 genoteerd en vertelde Peter van Dam dat voorheen Save me als tune was gebruikt voor de Vliegende 50. Dat was een tijdelijke hitlijst toen Peter van Dam op vlucht voor de Belgische autoriteiten…

10. Started by chaldy,

Hallo wie weet heeft { kent ] iemand iets over deze dj... Hij werd in Duitrsland genoemd Sholly verbasterd door zijn echte achternaam Shollmeijer ???? Deze man had op een zender ik een meen 5 daagse record uitzending op zijn naam gezet Als laatste zongen zijn collega.s na ik weet een lied voor hem en de man barste in tranen uit... kippevel moment . wie kent of heeft jingles of misschien deze uitzending opgenomen alles van hem is mee genomen bvd gr Chaldy

• 0 antwoorden
    • 576 weergaven
  11. Started by Benno Roozen,

Zoals bekend: volgende week zaterdag 27 december 2025 presenteert Frits Spits zijn laatste uur op de radio in De Taalstaat op NPO Radio 1. De taal- en radioman in hart en nieren laat na 52 jaar een radio-oeuvre achter van 'heb ik jou daar'. Een radiomaker als Frits Spits verdient een blijvend Spitsbeeld. We schenken hem hierbij een digitaal cadeau: Frits Spits. 52 jaar in 52 jingles. [verborgen inhoud] (Met grote dank aan Ad Mulders van CSN Media)

• 0 antwoorden
    • 575 weergaven
  12. Started by johan1,

Leden, ben op zoek naar een goede opnamen van een stukje die door peter Koelewijn werd ingezongen veronica sorry van toen destijds zijn hit single. bij geleverd maar dan in slechte staat. [verborgen inhoud] verder ben ik op zoek naar een filler die door Ton Schipper werd gebruikt bij zijn programma keuken pret tijdens het opnoemen van het recept van de dag. De titel heet schijnbaar Wave artiest cq orkest onbekend van deze keuken pret is helaas geen opnamen wie kan mijn helpen JOHAN

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 559 weergaven
  13. Started by johan1,

Van het afluisteren van een muziek opnamen Veronica kwamen deze twee naar boven een tune vermoed ik van de kans show 192? een een instrumentaal wie herkend deze tracks johan [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 559 weergaven
  14. Started by johan1,

hallo forum een vraag om mijn bizarre verzameling aan te vullen heeft iemand een Mah-ná mah-ná versie en wel van en het Nederlandse - Confetti Combo andere versie ook welkom JOHAN

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 557 weergaven
  15. Gast
    Started by Gast,

Lang lang geleden was er voor de opening van 538 koningsdag een jingle/opening gemaakt. Daarin zat de tekst "1909 de geboorte van Princes Juliana. 1948 Julia wordt koningin van Nederland en het feest verschuift naar 30 april"... Waarschijnlijk een jingle van 2013?.. Wie kent dit of heeft dit bestand? Ooit stond het online. Maar kan het nergens vinden. Ben benieuwd

• 0 antwoorden
    • 553 weergaven
  16. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 553 weergaven
  17. Started by hans knot,

Tumbleweeds – Mojave. Een kort en krachtig instrumentaal werkje van de uit Kaatsheuvel afkomstige Tumbleweeds. De groep werd in 1967 opgericht maar behaalde haar grote successen nationaal en internationaal in de mid jaren zeventig. Op Radio Mi Amigo werd ‘Mojave’ gebruikt in de sportshow bij de ‘Sport Quiz’. Het voorlezen van de winnaars van een vorige uitzending, die een lp kregen toegestuurd en vervolgens het stellen van een nieuwe vraag. De presentatie was in handen van Johan Friso en Willem Kapel. Tumbleweeds - Mojave. A short and powerful instrumental from Kaatsheuvel-based Tumbleweeds. The group was formed in 1967 but achieved its great success nationall…

18. Pink Floyd – One of these days. Een nummer afkomstig van de zesde studio lp van Pink Floyd uit 1971, dat als titel ‘Meddle’ meekreeg. One of these days werd gebruikt in combinatie met ‘Yours is no disgrace’ van de formatie Yes voor een 1978 campagne op Radio Caroline om adverteerders te krijgen. One of these days werd ook in 1974 gebruikt op Radio Caroline voor een commercial voor ‘Script the Magazine covering all aspects of radio.’ Yes – Yours is no disgrace. Werd al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld: Het nummer, afkomstig van ‘The Yes Album’ uit 1971, dat uitkwam op Atlantic label en geproduceerd werd door Jon Anderson, werd gebruikt in com…

19. Deze demo van Pors vond ik terug in mijn archief. Ik ben nog op zoek naar Radio Identity 1 en 3, maar hier is in elk geval Radio Identity 2! [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 546 weergaven
  20. Started by johan1,

[verborgen inhoud] Hallo leden, heb via Golden Radio NL Club een verzamel side die ik dagelijks binnen krijg via mijn mail info over internet radio kl85. deze zender besteed heeeeel veel over de zeezender radio periode van radio mi amigo tot lasser 558 een aanrader om eens naar deze zender te luister , vooral in de weekends veel nostalgische opnamens .bij geleverd via mijn mail een update wat er gedraaid wordt de komende dagen. johan ZEEZENDERTIJD 18-25 Mei 2025 KL85.net Persbericht UPDATEtommiedvr 16 mei, 10:18 (8 dagen geleden) aan Vertalen naar het Nederlands Onderwerp: ZEEZENDERTIJD 18-25 Mei 2025 KL85.net Persbericht UPDATE Datum: Fri, 16 May 2025 00:26:59 +020…

• 0 antwoorden
    • 545 weergaven
  21. Started by Henk,

George Evans And His Symphony Of Saxes - Sweet And Lovely. Sweet And Lovely is geschreven door Gus Arnheim, Charles N. Daniels en Harry Tobias en dateert van 1931. De versie van George Evans And His Symphony Of Saxes werd in de beginperiode van Radio 390 benut als herkenningsmelodie van het programma “Tea Time Tunes”. De gebruikte uitvoering komt van de LP “Great For Dancing” uit 1957 met op de A-kant een medley van foxtrots en op de B-kant een medley van slow-foxtrots. De bijbehorende danspasjes zijn te vinden op de achterkant van de hoes. Online heb ik geen video of audio van deze versie kunnen vinden maar ook op de plaat is het nummer niet langer dan in bijgaand fragme…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 543 weergaven
  22. Started by harveyfm,

Jingles van VRT Radio Donna [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

23. Hallo leden, heb een bestandje toegevoegd hopelijk doet die het maar het gaat om de groep Judge Dread - BIG SEVEN deze werd gebruikt op radio noordzee als jingle wie heeft er een goede kwaliteit versie van [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] groet johan

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 541 weergaven
  24. Begin juni 1974 draaide Bart van Leeuwen in het programma Ook Goeiemorgen nummers van het Carpenters album Now & Then. Hij sloot af met Yesterday Once More/Reprise van die LP. Een radiofragment: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 536 weergaven
  25. Started by hans knot,

René and his Alligators – Alligator’s dance. Het was René Nodelijk die deze indo-rock groep in 1959 oprichtte. Ze waren met hun instrumentale muziek zeer succesvol. In 1964 verscheen het nummer Alligator’s dance op het Fontana platenlabel en werd gebruikt als uurafsluiter op Radio Veronica in het programma Ook Goeie Morgen door Harmen Siezen. Van 1963 tot 1966 werkte hij bij Veronica, om vervolgens over te stappen naar de TROS. Van 1969 tot en met 2002 behoorde hij tot het team van het NOS Journaal. René and his Alligators - Alligator's dance. It was René Nodelijk who founded this indo-rock group in 1959. They were very successful with their instrumental music…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.