Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Electronic System – Plic Ploc. Een nummer van de lp Electronic System Volume 2 van de groep onder leiding van de Belg Dan Lacksman. Het kwam in 1972 uit op het Omega label. Peter van Dam gebruikte het op Radio Mi Amigo voor het maken van de commercial ‘Tamara King Studio in Heist op den Berg’ alsook voor de productie van de spot voor ‘Home in, Grootwarenhuis te Aalst en Gent’. Electronic System - Plic Ploc. A number of the lp Electronic System Volume 2 of the group led by the Belgian Dan Lacksman. It came out in 1972 on the Omega label. Peter van Dam used it on Radio Mi Amigo for the commercial 'Tamara King Studio in Heist op den Berg' as well as for the produ…

2. Jantjes, de – Toedeloe. We hebben met ‘Toedeloe’ te maken met een kleine Carnavals hit uit 1974 van de Jantjes op het Vier Wieken label. Het gelegenheidsduo bestond uit Dick Rienstra en Martin Küfig en het nummer werd geschreven door Wim Straver en Johnny Goverde. Deze laatste is vooral bekend onder de artiestennaam Jan Boezeroen. Het werd via een korte knip tot jingle gemaakt waardoor Toedeloe telkens was te horen tegen het einde van het programma van Will van der Steen op Radio Mi Amigo. Migra’s – Third man (de derde man). Een compositie van Anton Karas, die vele uitvoeringen kent. Het duo de Migra’s speelde hun versie op accordeon en bestond uit Leo Stoffel…

3. Dag Radio / Forum Vrienden Wie kent Duiker Sloot Promotions. Ik zoek daar jingles van . Gesproken jingles waren het tegen zeer redelijke prijzen. Hoe mooi kan het zijn. Bvd Gr Johan.

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Started by skybird,

Nog gevonden op een oude cassette,de Duitse versie van The Power TM. Leuk om te horen dit. Gemaakt door simrek in 1992. Dirk http://www51.zippyshare.com/v/30593535/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Maria Neuhaus – Die Sonne bist du. Soms komen verrassingen plotseling voorbij, ja zelfs een halve eeuw nadat het betreffende nummer in een speciale versie is uitgebracht op het BASF label in Duitsland. Dankzij Werner Tschoepe weten wat dit nummer een liedtekst heeft gekregen door P. Mathäus en dat de compositie, die eerder een instrumentaal succes was en werd gebruikt als station tune voor RNI, een speciale versie is van The Man of Action van Les Reed. Maria Neuhaus - Die Sonne bist du. Sometimes surprises come suddenly, yes even half a century after the song in question was released in a special version on the BASF label in Germany. Thanks to Werner Tschoepe,…

6. Categorie 4 songs die werden opgenomen door deejays of presentatoren. Jan van Veen – Gratis. Origineel heet dit lied ‘No charge’ en is gecomponeerd door Harlan Howard. Het werd in de VS allereerst een hit voor Melba Montgomery maar er zijn tal van uitvoeringen, ondermeer van Tammy Wynette en Johnny Cash. In Nederland verscheen het onder de titel ‘Voor Niets’ in de uitvoeringen van Gerard de Vries en Bob Bouber. Peter Koelewijn produceerde de Duitse versie, die in 1976 als ‘Gratis’ uitkwam en werd ingesproken door Jan van Veen.

7. Started by martien,

Ik ben opzoek naar duitse zomerjingles, is er iemand die ze wil delen ? Mvg.Mar10

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  8. Started by hans knot,

Torero Band – Please Please Me. Afkomstig van een lp met Tijuana achtige uitvoeringen van composities van The Beatles. Een lp op Music for Pleasure, die vaker bij Radio Mi Amigo werd gebruikt voor tunes of productiewerk. In 1976 was er op de zondagochtend tussen negen en half 10 een programma voor de duivenliefhebbers, die het ‘duivenuurtje’ werd genoemd en in presentatie was van Lieven Colijn. Please Please me werd ingezet als tune voor het programma. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=0765b661-f903-e45e-3751-4455459597c0

9. Started by hans knot,

Duke of Burlington – Flash. Nummer staat al in de lijst met twee verwijzingen. Kan worden aangevuld met: Ook Mi Amigo 272 Tom de Bree gebruikte het als eindtune in het programma ‘Welkom in de Wereld der wakkeren’ in juli 1979. Tom de Bree was slechts 17 jaar en was behoorlijk geschrokken van wat er zoal op hem afkwam. Hij verliet het zendschip met de volgende tender die arriveerde. Duke of Burlington - Flash. Number is already in the list of two references. Can be completed with: Mi Amigo 272 Tom de Bree also used it as the final tune in the program 'Welcome to the World of Waking' in July 1979. Tom de Bree was only 17 years old and was quite shocked by what w…

10. Started by Erik,

Wie o wie heeft deze mooie LOIS reklame in een goede kwaliteit en wil deze delen? Alleen de muziek die hiervoor gebruikt werd zou ik nog mooier vinden, maar dat zal wel een hele lastige worden vrees ik. Was het niet het Frans Mijts en orkest die dat inspeelde destijds? Was de opdrachtgever niet dezelfde eigenaar ook van Berdie ook op de Nieuwendijk? Wie weet meer van deze nostalgische reklame?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 815 weergaven
  11. Started by arno,

Vandaag (21-03) was in het item van Erik Dijkstra na ongeveer 25 sec kort een 'trompetriedeltje' te horen wat ik meen te herkennen als een leader van een programma uit lang vervlogen dagen.. Ik kan het helaas niet achterhalen wellicht iemand van jullie die het herkent en het antwoord hierop weet....alvast dank!

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by EDISON,

Jingles-EAP-PAMS-48min-part1.mp3 Jingles-EAP-PAMS-46min-part2.mp3 Na een rustige week op het forum weer een posting van mij. Voor de zaterdag en de zondag. Peter.

• 0 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  13. Started by hans knot,

Earl Palmer and King Curtis – One mint julep. Een jazz klassieker die in vele versies destijds aan het vinyl is toevertrouwd. Dit is de uitvoering van Earl Palmer en King Curtis uit 1961 van de lp ‘Drumsville’ uitgebracht door Liberty Records. Op Radio London gebruikte Chuck Blair het nummer als achtergrond ter promotie van ‘The Big L Bingo Bonanza Night’ in the Pleasurerama in Ramsgate. Earl Palmer en King Curtis one mint julp Radio London 1967 - Big L Bingo Bonanza.mp3 457.09 kB https://filesender.surf.nl/?vid=5b610e9b-3757-73c9-dba0-00002ee4f4e6

14. Started by Audioot,

Ik plaats het maar onder tunes: Afgelopen woensdag 28 maart overleed Earl Scruggs. Zijn naam is mischien niet zo bekend, maar iedere Mi Amigo luisteraar herkent dit RIP Marcel

• 5 antwoorden
    • 3k weergaven
  15. Earth and Fire what a difference does it make Maar de instrumentale versie werd nog vaker gebruikt. Ferry Eden: Ik stuur je mijn remix promo Nederlandse Invalide Sportfonds + What difference does it makes. De NIS promo paste in de goede doelen actie van Sylvain Tack om te pogen Mi Amigo in een beter daglicht te plaatsen. Het origineel werd eind 1976, begin 1977 (op het Earth & Fire deel) ingesproken door Bart van Leeuwen. Ik luisterde toen op mijn toenmalige tijdelijke werk vaak naar Mi Amigo en mijn plan ontstond daar om in Spanje te gaan solliciteren. Ik vond de NIS-spot met Bart mooi, maar vond deze tot nu toe nooit. https://f…

16. Gast willem v
    Started by Gast willem v,

Wie heeft nog die jingle van herman hermits ,east west met die kerst belletjes .hij staat op mijn anders schijf en ik krijg hem niet aan de praat

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  17. Started by Eric,

Vraag me af. Zijn er in de jaren 50, 60 en 70 platen geproduceerd die dan specifiek voor de AM stations werden geprocessed. Het valt me op dat sommige nummers van de oldies erg goed via middengolf AM klinken zelfs beter dan via FM. Of komt dat omdat ik destijds ' mijn gehoor al heb verpest' door teveel naar de zeezenders e.d. te luisteren? En als er nummers zijn die specifiek voor AM zijn geproduceerd wat heeft men er dan precies mee gedaan? Ben benieuwd of er info over bestaat Grts Eric

• 9 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  18. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

De stem van wijlen Ed Lautenslager staat in mijn Top 5 van mooiste stemmen. Hier een wat karige compilatie van zijn werk voor TROS (met dank aan Dirk) en VOO. https://soundcloud.com/simonfex/ed-lautenslager Mochten jullie meer werk van Lautenslager hebben, dan zou ik dat gaarne willen horen. zie ook: http://www.beeldengeluidwiki.nl/index.php/Ed_Lautenslager SF Aanvulling: http://files.beeldengeluid.nl/audio/wiki/ed_lautenslager01.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by hans knot,

Sounds Orchestal – When your love has gone. Dit Britse orkest werd geproduceerd door John Schroeder en had ondermeer Johnny Pearson als pianist. Het nummer ‘When your love has gone’ werd op Radio Veronica gebruikt als Hans Mondt in zijn programma de Zwollenaar en bekend astroloog, Ed Noordman, te gast had. Toekomstvoorspellingen werden dan gedaan met dit muziekje op de achtergrond. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=c3c01718-0e3f-a869-7941-3ba576ffbe9f you tube voor nederland geblokkeerd

20. Started by hans knot,

Singers Unlimited, the – Have yourself a merry little Christmas. Deze song ligt zeker al drie jaar klaar om te vermelden. Afkomstig van de lp Singers Unlimited en een compositie van Hughes Martin en Ralph Blane. Door velen opgenomen, waarbij deze uitvoering wel een van de mooiste is. Singers Unlimited werd in 1971 opgericht door Gene Puerling, die eerder furore maakte in de vocal groep The Hi-lo’s. Doel van de nieuwe formatie was commercials en jingles in te zingen maar al vrij spoedig werd de platenstudio verkozen. Tot in 1982 was groep goed voor 15 lp’s. Eddie Ouwens gebruikte de intro van ‘Have yourself a merry Christmas’ als opening jingle voor zijn kerstprogramma op …

21. Heeft iemand deze single uit 1977? Ik zou graag een foto/scan van de hoes willen hebben omdat ik op zoek ben naar de juiste schrijfwijze van artiest/titel.

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  22. Started by hans knot,

Gil Trythall – Yakety Moog. Dit nummer is een bewerking van Yakety Yak, gecomponeerd door Booth Randolph en James Q Rich. De moogversie van Gil Trythall kwam als single uit, met op de achterkant Foggy Mountain Breakdown en wel op het Athena Records. Aangenomen mag worden dat Eddy Emmery (Eddie de Boeck) op Radio Mi Amigo dit nummer eenmalig gebruikte als tune want hij deed een countryspecial in februari 1974. In maart van dat jaar werd hij als presentator aan de kant gezet; reden onbekend. Gil Trythall - Yakety Moog. This song is an arrangement of Yakety Yak, composed by Booth Randolph and James Q Rich. Gil Trythall's moog version was released as a single, wit…

23. Started by GKoedam,

Edwin Evers heeft een massief archief aan radiovormgeving. Jingles hebben altijd een grote rol gespeeld tijdens zijn programma's. Wellicht leuk om terug in de tijd te gaan met een kleine selectie van Edwins geweldige creaties uit de jaren 90. Hij maakte toen heel veel dingen helemaal zelf, zowel qua zang als instrumenten. Zet je schrap voor de geur van Klaziens derrière (waar Edwin Klazien speelt), een parodie op de reclame van Gilette (the best a man can get), auto's om je heen, in de file ben je nooit alleen, Gordon die samen met Edwin zingt (met de geweldige tekst "een kop als een verrot stuk fruit") opgenomen in de SM-kelder aan het Laapersveld, Edwin die The Outhere …

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. abbt jingle top 40 .mp3 https://pixeldrain.com/u/i93XS11k 192 jingle gezocht.mp3 https://pixeldrain.com/u/MCzAtaUB ben op zoek naar deze tweetal jingles wie kan mijn helpen aan een wave bestandjes groet johan

25. Van het afluisteren van een muziek opnamen Veronica kwamen deze twee naar boven een tune vermoed ik van de kans show 192? een een instrumentaal wie herkend deze tracks johan radio veronica onbekent instrumentaal .mp3 https://pixeldrain.com/u/TDAokJzz radio veronica onbekent .mp3 https://pixeldrain.com/u/5bFz1XrL

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 446 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.