Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast jinglegast
    Started by Gast jinglegast,

Hier een mix van de beste Ferry Maat jingles. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3WTV3DKHMXPJ.mp3

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  2. Started by skybird,

Leuk om te horen en te zien op de side van jingleweb.nl. Zo word Ferry Maat geëerd vanwege 40 jaar soulshow. Ik hoop op nog 40 jaar. Dirk http://www.jingleweb.nl/

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  3. Started by Juul,

Ik heb niks met jingles ( meer ). Maar nu heb ik wel een Jingle vraag. Ik was tijdens de Olympische Spelen in 1976 in Montreal-Canada. Ik luisterde daar veel naar CKGM . ( En nam ook veel op ) Maar ik vraag mij af of er hier een jingle professor is die weet of het jingle pakket ergens vandaan komt dan wel een naam heeft. En als jullie het niet weten dan moet ik een Canadese dj die ik ken, Marc Denis maar eens vragen. Hij heeft een mooie "tribute" website voor CKGM. http://www.marcdenis.com/ckgm.asp En ik heb hem veel van m'n airchecks gegeven. Maar eerst zijn jullie aan zet. http://www15.zippyshare.com/v/88013665/file.html http://www15.zi…

• 8 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  4. Started by hans knot,

Eric Weissberg - Shuckin' The Corn. Eén van de prachtige nummers uit de Soundtrack van de film ‘Deliverance’ uit 1973. Der film kwam trouwens in 1972 al in de bioscopen in de VS. Het was in 1974 Don Allen die de soundtrack in de productiestudio van RNI op de MEBO II op de draaitafel legde voor het maken van een promotiespot ten bate van zijn eigen Country Jamboree programma, dat iedere zaterdagavond tussen 8 en 10 uur Britse tijd werd uitgezonden. Eric Weissberg - Shuckin' The Corn. One of the beautiful songs from the Soundtrack of the 1973 movie 'Deliverance'. By the way, the film already appeared in cinemas in the US in 1972. It was in 1974 Don Allen who put…

5. Started by EDISON,

[verborgen inhoud] Nog wat gevonden,...zo op de zondagavond. Peter.

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  6. Started by hans knot,

James Last – Moeke d’r staait ‘n vrijer bie de deur. Dit nummer staat al in de lijst maar er kan aan worden toegevoegd: Moeke kwam ook voorbij toen Radio Veronica 12,5 jaar bestond. Het was zaterdag 21 oktober en om 9 uur in de ochtend begon het feestelijke programma van Chiel Montagne met deze uitvoering van James Last en zijn orkest als feestelijke openingstune. Vanwege een drukke periode met andere activiteiten even geen tunes de komende dagen [verborgen inhoud]

7. Started by hans knot,

Nigel Hopkins – Little Pepito Dit nummer stond in 1969 op de achterkant van het nummer Afrikana, dat al in de discografie voorkomt. Little Pepito werd in 1970 gebruikt op RNI toen Captain Tom een promospot insprak waarin hij vertelde hoe een verzoekplaat was aan te vragen. In 1974 keerde het nummer terug als tune van Chrispian St. John op Radio Atlantis. Het werd geproduceerd door Alan Moorhouse. [verborgen inhoud]

8. Started by hans knot,

Boots Randolph -Rudolph the rednose rendeer. Deze instrumentale versie van het bekende kerstliedje werd gebruikt door Ren Groot, die vooral bekend is als oprichter van Top Format en die in 1969 in Canada verbleef en daar radio maakte. Via CHIN nam hij een speciaal programma met verzoekjes op, dat werd uitgezonden met Kerstmis 1969 via Radio Veronica. Als tune gebruikte hij ook de Boots Randolph versie van "Rudolph The Red Nosed Rendeer." [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

9. Started by Vonken,

Soms heb je weleens van die momenten... Ik dacht zojuist aan de tekst: "bandwissel nu" van het wellicht meest chaotische radioprogramma ooit. Ook wel bekend als "De Dik voor Mekaar showwwww" ! Waarom zei André van Duin dat eigenlijk in zijn show zo halverwege het programma ? Ik heb het antwoord gelukkig terug kunnen vinden op het machtige prachtige Jingleweb. [verborgen inhoud] Mocht er iemand het desbetreffende audiobestand hebben dan zou het geweldig zijn als dat hier gepost wordt.

10. Started by pvanklei,

Hierbij een kleine montage van jingles die door Probe Score in de jaren '80 gemaakt zijn en die wel erg veel overeenkomsten hebben met pakketten uit America. [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  11. Started by hans knot,

Brook Benton – Another cup of coffee. Brook Benton, de zanger met de prachtige donkere stem. Hij werd in 1931 in South Carolina geboren en overleed in 1988. Hij had een prachtige loopbaan met mooie hits. Op het Mercury label kwam in 1964 het door Earl Stanley en Leon Carr geschreven nummer: ‘Another cup of coffee’ uit. Zoals bij vele radiostations was er in de ochtendprogrammering van Radio 270 er een moment voor een koffiepraatje voor de luisteraars. Coffee break heette het bij Radio 270 en dit nummer van Brook Benton was ter ondersteuning van dit item. Geen programma fragment leverbaar. Brook Benton - Another cup of coffee. Brook Benton, the singer with the …

12. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

In mijn herinnering waren er in Amsterdam in de jaren '80 eigenlijk maar twee piratenstations die er écht toe deden: Decibel en Unique FM. Mijn hart lag meer bij Decibel, maar ik hoorde ook wel dat Unique gerund werd door mensen met verstand van radio. Onder andere Erik de Zwart, Ron Bisschop en Ton Lathouwers zijn afkomstig van Unique FM en die zijn allemaal toch redelijk goed terechtgekomen.... (Ik zal er vast nog wel een paar vergeten.) Dit is een compilatie met wat jingles van Unique. (Niet allemaal uit dezelfde periode afkomstig overigens.) http://snd.sc/1ckUQUs SFx

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit is een montage van korte songs, speciaal gemaakt voor Veronica's Goud van Oud. Het stamt uit '91 of '92 en ze zijn gefabriceerd door Keynote. Dat is hetzelfde tweemansbedrijf dat verantwoordelijk is voor VARA's Keyrock én voor de beroemde 'Wat moet ik aan vandaag?'-jingle van Jeroen van Inkel. (Neem aan dat die laatste al 'tig maal gepost is?) http://snd.sc/MiCLdS Groeten Simon

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  14. Wolfman Jack – Hoodooin’ of Miss Fanny DeBerry. Dit nummer is allereerst uitgekomen als b-kant van de prachtige single ‘To make my life beautiful’ van Alex Harvey die het ook schreef, terwijl in 1978 het verscheen op de lp ‘The Gambler’ van Kenny Rogers. Een meer onbekendere versie kwam voor op de lp Wolfman Jack van de Amerikaanse deejay Wolfman Jack, dat uitkwam in 1972. En vervolgens kwamen we het tegen in een fluisterende jingle voor Ferry Maat op Radio Noordzee, hetgeen gebeurde op de intro van de versie van Wolfman Jack. Wolfman Jack - Hoodooin' or Miss Fanny DeBerry. This song is first of all released as b-side of the beautiful single 'To make my life b…

15. Gast 259
    Started by Gast 259,

Even sam broadcaster aangezet met jingles, voor de liefhebbers. http://www55.zippyshare.com/v/32436168/file.html

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  16. Started by Edgar,

Vroeger in 1984 had je een radioprogramma op zondagmiddag met de naam KRO-ORK. Zag net op Wikipedia dat dat programma slechts één seizoen heeft gelopen en dat dit door Ruud Hermans gepresenteerd werd. Aan het eind van dit programma werd er een tune gedraaid. Ik kon geen vermelding vinden in het Tunesboek. Wie kan mij daaraan helpen?

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  17. Started by Audioot,

Op zijn [verborgen inhoud] pagina: We kennen hem natuurljk van die fameuze instrumentaaltjes die Ad Bouman altijd in de ABTT gebruikt(e). mn Whirling, elders op dit forum wel te vinden.

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  18. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  19. PAMS Productions - Series 33: "Fun Vibrations" . In 1967 gaf productiemaatschappij PAMS Productions een deel van haar jingleserie uit, met het nummer 33. De plaat was geproduceerd in Dallas en stond vol met jingle-materiaal. De muziek had, zoals de firma zelf zei, een "Good Vibrations" sound en droeg een psychedelisch karakter. Actrice en gelegenheidszangeres Trella Hart fungeerde als soliste. De opnames belandden aan boord van de zendschepen van zowel Radio Northsea International als bij Radio Caroline. Tony Allan gebruikte de riedel op RNI, evenals Robbie Dale op Caroline en later de TROS. Ook Ton Schipper gebruikte de deun in de Persoonlijke Top 10 op Radio Mi Amigo. I…

20. Started by Vincent,

Weet iemand werk stukje muziek hier door Erik de Zwart en Ad Bouman wordt gebruikt bij de prijsvraag? [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. Started by hans knot,

Percy Faith and his Orchestra – Theme from Shaft. Dit nummer is afkomstig van de in 1972 uitgekomen LP ‘Joy’. Het werd op Radio Delmare ingezet voor de jingle ‘Hier is Radio Delmare, het enige radiostation dat programma’s uitzendt die U leuk vindt’. [verborgen inhoud]

22. Marinierskapel der Koninklijke Marine – Brandweer Mars. Dit nummer kwam uit op een b-kant van de single die als a-kant de Koningin Juliana Mars had. Brandweer Mars werd gecomponeerd door W. Schootemeijer en de single kwam uit op het Philips Minigroove label in 1964. De Kapel stond trouwens destijds onder leiding van Kapitein H.C. van Lijnschooten. Het nummer kwam in ‘Stan Haag Vandaag’ voorbij toen hij het tegen de klok van twaalf uur in de ochtend gebruikte om een programma overzicht voor die dag in 1976 op Radio Mi Amigo te brengen, evenals afscheid te nemen van zijn luisteraars die betreffende ochtend. Marinierskapel der Koninklijke Marine – Brandweer Mars.…

23. Started by hans knot,

James Last Orchestra – Tequila-Papa loves Mambo- Oh lonesome me. Drie nummers in één, zoals wel vaker gebeurde bij de vele lp’s die James Last in de loop der decennia heeft opgenomen. Ook komen bepaalde tracks, zoals ook deze, op diverse lp’s voor. Op ‘Dancing a go go’ stond het voor het eerst. Het derde deel, Oh lonesome me, werd door Horst Reiner in maart 1970 gebruikt op RNI om de diverse frequenties te noemen waarop het station was te ontvangen. Normaal gebeurde dit met het gebruik van ‘The Man of Action’ van Les Reed. [verborgen inhoud]

24. Started by hans knot,

Lester Wilson – Light my fire. Prachtige souluitvoering van het kassucces van the Doors. Gecomponeerd door Robby Krieger in 1966. Vele uitvoeringen zijn er bekend maar deze is vrij uniek. De intro werd in 1973 door Luc Derdin, van de Tamara Studio in Vlaanderen, gebruikt voor het inspreken van de volgende jingle: ‘Elke zondagmiddag van 1 tot 3 uur, de Radio Atlantis Top 40 gepresenteerd door Luc van Kapellen. Het staat op de lp Move uit 1970 dat uitkwam op het Liberty label. [verborgen inhoud]

25. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar Artiest - Titel. van dit fragment. Komt uit een opname uit de zomer van 1975. SoundHound kent hem helaas niet. [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.