Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Werner Drexler Orchester - World Cup Fanfare 1974. De in 1928 in Nürnberg geboren Duitse componist, pianist, orkestleider en arrangeur heeft tal van platen met zijn orkest opgenomen waaronder ‘World Cup Finale’ op het RCA label in 1974. Dit ter gelegenheid van het Wereldkampioenschap Voetbal dat in dat jaar in Duitsland werd gehouden. Het werd onder meer gebruikt door Eric Mess als tune op Radio Mi Amigo 272 tijdens de Tipparade in 1979. Maar ook was het de tune van de Atlantis Top 40 in 1973. De derde vernoeming betreft Ferry Eden die het als tune gebruikte voor de Nederlandse top 40 op Radio Mi Amigo in 1978. Werner Drexler Orchester - World Cup Fanfa…
-
- 0 antwoorden
- 771 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft deze in goede kwaliteit liggen? Ik heb hem ooit aan boord opgenomen op een cassette maar de kwaliteit valt erg tegen. Ik wil de Radio Monique uuropener reconstrueren voor de zeezenderdagen rond 15 augustus.
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Dag vrienden ik ben al jaren op zoek naar de reclamespot wat echt grijs gedraaid werd najaar 1975 /76 . Het gaat om deze l.p zie foto . Wie wil mij helpen , groeten Peter .
-
- 16 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Peppers, the – Pepperbox. Dit nummer werd al uitgebreid gemeld in de discografie en kan worden aangevuld. In de zomer van 1973 werd Pepperbox ook door Hans Mondt gebruikt op het einde van zijn programma ‘Ook Goeiemorgen’ op Radio Veronica. Hij stelde zelfs twee exemplaren in de studio te hebben voor het geval het opvullen van de tijd op naar het nieuws te lang bleek te zijn voor dit instrumentale nummer. Peppers, the - Pepperbox. This number has already been extensively reported in the discography and can be completed. In the summer of 1973 Pepperbox was also used by Hans Mondt at the end of his show 'Ook Goeiemorgen' on Radio Veronica. He even claimed …
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Voor degenen die net als ik dol waren op de Nationale Hitparade met Felix Meurders op vrijdagmiddag (oktober '74 - december '78): ik ben op zoek naar de titels van fillers die Felix heeft gebruikt in zijn programma in die jaren. In de tijd dat hij platen 'helemaal' ging draaien (de nieuwelingen stijgers althans, de zakkers werden 'live' ingekort door met dubbele exemplaren bijna onhoorbaar een couplet over te slaan), zorgde Felix voor 'vaart' met die fillers. Hieronder een paar losgeknipte voorbeelden. Sommige zijn redelijk 'schoon, bij andere zit hij er dwars doorheen. Ik zou ze graag helemaal hebben en zoek dus plaattitels. Voor wie ze ook z…
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Robert Delgado – My island in the sun. Prachtige instrumentale uitvoering van ‘My island in the sun’, ooit tot een hit gezongen in 1957 door Harry Belafonte. Belafonte schreef het nummer samen met Irving Burgie. Roberto Delgado nam het met zijn orkest op in 1970 en het nummer verscheen op een lp getiteld ‘Easy listening’ met materiaal van diverse orkesten. Aan boord van de MEBO II was deze lp ook want in de maand juli 1971 gebruikte Dave Rodgers dit nummer als afsluiting van zijn nachtprogramma, op naar het nieuws van drie uur. Robert Delgado - My island in the sun. Beautiful instrumental performance of 'My island in the sun', once sung to a hit in 1957 by Har…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Burt Bacharach - South American Getaway. Dit nummer wordt al uitgebreid genoemd in de discografie en kan worden aangevuld. In 1978 werd in de zomer op Radio Caroline de programmering uitgebreid gepromoot met behulp van ‘South American Getaway’ en wel onder het mom van ‘Take Caroline with you this holiday weekend.’ Burt Bacharach - South American Getaway. This song is already extensively mentioned in discography and can be completed. In 1978 the programming was extensively promoted on Radio Caroline in the summer with the help of 'South American Getaway' under the guise of 'Take Caroline with you this holiday weekend'. https://filesender.surf.nl/?s=downloa…
-
- 0 antwoorden
- 874 weergaven
- 1 follower
-
-
Chicago Transit Authority – Liberation. Dit nummer staat al in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Stevi Merike die Liberation gebruikte op RNI toen hij op 20 juni 1971 een prachtig overzicht voorlas van de gehele Top 50 van die week. Een lijst met als nummer 1 destijds ‘Double Barrell’ van Dave and Ansel Collins. Chicago Transit Authority - Liberation. This number is already in the discography and can be completed. It was Stevi Merike who used Liberation on RNI when he read a beautiful overview of the entire Top 50 of that week on June 20, 1971. A list with 'Double Barrell' by Dave and Ansel Collins as number 1 at the time. https://filesender…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Shadows – Guitar Tango. Dit nummer staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Het was Bart van Leeuwen die het nummer in de laatste week van uitzendingen van Radio Veronica in augustus 1974 gebruikte als eindtune. Shadows - Guitar Tango. This song is already mentioned in the discography and can be completed. It was Bart van Leeuwen who used the song as the final tune in the last week of Radio Veronica's broadcasts in August 1974. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=9ed72033-6a07-45c7-84cb-fe1e51e6545c
-
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Al Nevins and his Orchestra – Great Day. Dit nummer is afkomstig van een lp met als titel ‘Bon Voyage’ uit het jaar 1957 op het RCA label. Al zijn geboortenaam was Albert Tapper en was een bekend orkestleider, arrangeur, componist, gitarist, violist en meer. Hij componeerde onder meer het nummer Twilight Time dat hij met het trio Three Suns opnam en later een grote hit werd in de uitvoering van The Platters. Het nummer ‘Great Day’ werd op Radio 390 gebruikt als tune voor het programma ‘The Voice of Business’. Al Nevins and his Orchestra - Great Day. This song comes from an album with the title 'Bon Voyage' from the year 1957 on the RCA label. All his birth nam…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
In 1993 werd in de Top 40 deze filler gebruikt. Het is waarschijnlijk library. Heeft iemand een idee wat deze onbekende filler is? Grt, Peter
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hallo vrienden en vriendinnen de hr van Someren wel bekend denk ik, had een mooie jingle van Ronald ??? even vergeten , deze Ronald zong het over zijn schoonmoeder zo van goooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast er achteraan, deze man heeft hier een leuk moppie erover gemaakt hij ging zo van goooi van Someren uit het raam en zijn platen er achteraan , nu mijn vraag wie o wie heeft deze jingle voor me. Graag transparant op pix of zippyshare bvd groetjes Chaldy..
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hallo, Dankzij een zuinig lid van deze community kreeg ik onlangs de jingle 'Eersteweeks' zoals Frits Spits die gebruikte in de Nationale Hitparade (januari '82-oktober '84). Hij had nog enkele andere jingles, ook op basis van de plaat 'Rock Your World (yo ho) van Weeks & Co. Namelijk de openingstune, de Top 10-jingle en de Eén in Nederland-jingle. In 2012 zijn die door SimonFex hier beschikbaar gesteld. Ik heb ze toen gemist en weet niet of hij hier nog is, maar ik kom hem niet meer recent tegen. Dan was er ook nog een jingle 'De Nationale Hitparade en de Nationale Toekomst', volgens mij met een ander bedje. Wellicht heeft iemand a…
-
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Wie heeft er misschien Jingles die gebruikt werden in de Havermoutshow en 50 Pop of een envelop door Tom Mulder. Groet, Marcel.
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Bij het nagaan van mijn collectie/playlist blijf ik dingen tegenkomen waar ik toch nieuwsgierig ben naar wie ze heeft gemaakt en waar ze vandaan komen. Heb al geprobeerd het een en ander uit te pluizen, tot nog toe zonder resultaat. Grootste deel komt uit een compilatie waarvan ik een aantal jingles wel heb kunnen achterhalen (voornamelijk PAMS en JAM), maar deze bleven over. Hieronder een overzicht van deze jingles: - https://pixeldrain.com/u/33vvfw41 (Een instrumentale jingles, gehoord in een compilatie met jingles uit Ierland, componist onbekend) - https://pixeldrain.com/u/K9F9QQL1 (A Musical Must? Componist onbekend) - https://pixeldrain.com…
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Champs – Limbo Rock. We grijpen nog even terug op een van de zeer vroege spots voor de Veronica Top 40 in 1967 ingesproken door Rob Out, die trouwens het twee uur durende programma toen ook presenteerde. In de spot zijn drie fragmenten van nummers te horen. Eerder noemden we al Sid Ramin met Blue Tango aan het begin van de spot en Peter Thomas met Raum Patrouille op het einde (zie beiden elders in de discografie). Het middenstuk in de spot blijkt een fragment te zijn van The Champs met Limbo Rock. Het is trouwens een song over de populariteit van het dansen van de limbo, die in 1961 voor het eerst op single verscheen. Champs - Limbo Rock. Let's go back to one …
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft er Jingles die Felix Meurders gebruikte bij zijn programma's zoals Gesodemeurders,Zoekplaatje,Rock & Roll methode,Nos Maal en de Nationale Hitparade(daverende dertig). Groet, Marcel.
-
- 26 antwoorden
- 6,2k weergaven
-
-
Aanstaande vrijdag om 14.00 uur begint het NRG Reünie Weekend !! NRG was van 1995 tot 1999 te horen in de Haaglanden. Met o.a. Kwartet (4 uur, 4 DJ's en de Kwartetschijf), maar ook De Flitsende 50 en Soultrain. Op DAB+ 5C en 11B. Hoe klonk dat ook al weer? https://pixeldrain.com/u/8BEYMHeE
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik doe mee aan de jinglewedstrijd van NPO radio 2 De Staat van Stasse. Wil je mij helpen... stem dan op de jingle van FRED https://www.nporadio2.nl/nieuws/28492/stem-nu-voor-de-publieksprijs-van-de-staat-van-stasse-jingle-parade dank je wellllllll !! Inmiddels al gesloten en niet in de prijzen gevallen.
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Dag Radio / Forum Vrienden Wie kent Duiker Sloot Promotions. Ik zoek daar jingles van . Gesproken jingles waren het tegen zeer redelijke prijzen. Hoe mooi kan het zijn. Bvd Gr Johan.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Dit blijft een fantastische jingle,die eerste weeks,gemaakt op het nr van Weeks & Co - Rock your world. http://www1.zippyshare.com/v/77469761/file.html
-
- 19 antwoorden
- 4,8k weergaven
-
-
Hallo rtv-vrienden, Béétje 'illegaal', maar toch deze vraag over een TV-tune: wie heeft de NEDERLANDSE titelmuziek van Puffenstuf voor mij? Dat was een TV-serie uit 1970 en later, zie https://www.televisiegeheugen.nl/televisieseries-en-programmas/puffenstuf-1970#dvd Alvast bedankt voor je reactie. Benno
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hierbij een digitale kopie van Stan Freberg Who Listens To Radio uit 1965. Stan Freberg een Amerikaanse Komiek die veel commercials en jingles maakte. Hier werd gebruikt gemaakt van Sara Vaughan en Quincy Jones met het ook hier bekende Who Listen To Radio. The Great Radio Radio Robbery spot is bij Radio Veronica nagemaakt door Arend Langeberg. Komt van een plaatje bestemd voor radio stations in Amerika van de Stations Representatives Association. Het geheel is digitaal opgeknapt. https://pixeldrain.com/u/swemgwXb Nico.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Jack van Poll – Catchup. Een single op het Decca label uit 1972 die voor een bepaalde periode door Marc van Amstel op Radio Noordzee als tune werd gebruikt. Maar ook op 1 juli 1979 door Ton Schipper in zijn eenmalig programma op Radio Mi Amigo 272 en wel om een overzicht te geven van de afwijkende programmering tijdens de zondagen op dit station. Jack van Poll heeft in de loop der decennia in meer dan 10 verschillende formaties opgetreden, waaronder Jackpot. Jack of Poll - Catchup. A single on the Decca label from 1972 that was used as a tune by Marc van Amstel on Radio Noordzee for a certain period of time. But also on July 1, 1979 by Ton Schipper in h…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Het zal een kwis geweest zijn, waar dit werd gebruikt, maar wie weet welke? https://pixeldrain.com/u/e4JZp2qg Alvast dank. Nico.
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-