Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Nigel Hopkins – Little Pepito Dit nummer stond in 1969 op de achterkant van het nummer Afrikana, dat al in de discografie voorkomt. Little Pepito werd in 1970 gebruikt op RNI toen Captain Tom een promospot insprak waarin hij vertelde hoe een verzoekplaat was aan te vragen. In 1974 keerde het nummer terug als tune van Chrispian St. John op Radio Atlantis. Het werd geproduceerd door Alan Moorhouse. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=95d36482-8452-8100-befd-76f47cee3409

2. Started by hans knot,

Reginald Dixon – Under the lindentree. Een instrumentale uitvoering van een lied dat afkomstig is uit de operette ´Kätzchen´ (1892), geschreven en gecomponeerd door de Oostenrijker Hugo Felix. Naast een aantal vocale versies zijn er instrumentale versies waarbij die van Reginal Dixon ons brengt bij de tune van het programma ‘Masters of the Organ’ dat via Radio 390 in de jaren zestig van de vorige eeuw was te beluisteren. 390 1967 00 00 Paul Beresford - 0915-0930 - Masters Of The Organ.mp3 5.09 MB https://filesender.surf.nl/?vid=08c1c4e2-d122-f928-42c9-00003064f788 helaas geen you tube voorbeeld http://gramofononline.hu/de…

3. Started by hans knot,

Jacques Loussier - Engelchen. Dit instrumentale nummer is er een waar liefst 44 jaar lang naar is gezocht maar we vonden het recentelijk. Het nummer werd gecomponeerd door de in 1934 geboren Fransman Jacques Loussier en in 1968 verkozen tot themanummer van de Duitse film Engelchen. Oder die Jungfrau Von Bamberg. In de film, geproduceerd door de Nederlander Rob Houwer, gaat de 19-jarige Engelchen op reis naar München met als reden dat ze nog steeds niet de liefde heeft gevonden. Het nummer werd in de jaren zeventig, naast "Walk Don't Run '64" door Tony Berk gebruikt als tune voor het programma "Berk in uitvoering" op Radio Noordzee. In de maand juni 2016 zei Tony Berk zelf…

4. John Barry – Soundtrack Diamonds Are Forever/ Bond Smells A Rat. Dit item staat al vermeld in de discografielijst. Er kan aan worden toegevoegd: Het was Gerard Smit die op de melodie van ‘Bond Smells A Rat’ een hele lange intro insprak voor het avondprogramma ‘Buitengaats’ op RNI, uiteindelijk tot de conclusie te komen dat Buitengaats bekend was als de wanhoop van opvoedend Nederland. Frank Pourcel – 007. Het was Gerard Smit die op de melodie van ‘Bond Smells A Rat’ een hele lange intro insprak voor het avondprogramma ‘Buitengaats’ op RNI, uiteindelijk tot de conclusie te komen dat Buitengaats bekend was als de wanhoop van opvoedend Nederland. De laatste 51 se…

5. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hier is de lange versie van de overbekende opener van Veronica's Oh Wat Een Nacht, mooi ingesproken door Jos Bergenhenegouwen. De jingle komt uit het pakket Ladybird van DeBois & van Asten. https://soundcloud.com/simonfex/opener-oh-wat-een-nacht-lange-versie-jbh SF

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  6. Started by Oever532,

Heeft iemand toevallig jingles en tunes van het programma Langs de Lijn zoals deze op de radio klonken, onder andere de (originele) begin tune (jaren '90 - '00)? Ik weet dat de originele tune van het nummer 'Chump Change' van Quincy Jones is, het gaat mij om de versie met de aankondiging van Hans Hoogendoorn erin. Alvast bedankt.

7. Started by Vincent,

Gevonden op een cassette: Laser558-Jingles-7min Monique-Jingles-41min

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by Ben,

Deze cassette komt uit de collectie van Alex uit Alkmaar. Wie deze cassette heeft opgenomen weet ik niet, wie herkent deze cassette? Laser 558 Masters

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  9. Started by hans knot,

Meat Loaf – Nowhere fast. Dit nummer werd gecomponeerd door Jim Steinman en in 1984 door de formatie Fire Inc. opgenomen voor de Soundtrack van de film ‘Streets on Fire’. Meatloaf nam het nummer ook op in 1984 en gebruikte het om zijn nieuwe single aan te kondigen op Laser 558, daarbij gebruik makend om ook ‘Laser 558, never more than a minute between the hits, rocking you’ te promoten. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=dd3d6288-51e4-31da-2784-398b6c35143a

10. Started by mart538,

Ik had vroeger het hele pakket maar Hans K is langs geweest hokes spokes weg,en ik heb er nog maar 3 over wie heeft toevallig de rest? 3 Laser 958 Jingles van dit leuke station uit Amsterdam http://www.mijnbestand.nl/Bestand-LOHP4DEYCCPM.rar Mart538

• 1 antwoord
    • 2,3k weergaven
  11. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar de juiste artiest en titel van deze Power Play op Laser Hot Hits: LaserHotHits-19861208-1100-1300-PaulDean - Power Play Ik kom niet verder dan Stamppot of Style Pot met You're All I Need. Soundhound vindt hem niet.

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Vincent,

Een overzicht van de bekende Power Play hittips van Laser Hot Hits vind je hier: https://radiopedia.nl/wiki/Power_Play_(Laser_Hot_Hits) Er is echter één waarvan we de artiest/titel niet weten. Wie kan ons helpen? LaserHotHits-19870207-1000-1100-DLBogart-[PowerPlay].mp3

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  13. Started by skybird,

In het draadje van de zeezenders is er veel bewaard gebleven van Laser 558. Zeg maar de beste zeezender uit de jaren 80 vanaf de MV Communicator. Eind 1986 waren ze er plotseling terug als Lazer hot hits 576. Hier een aantal jingles die Laser hot hits gebruikte vanaf 1986. Dirk

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Started by Vincent,

Addicted to Love van Robert Palmer is op Laser Hot Hits gebruikt voor de Promo van de 'Hit Mix '86'. Er is ook nog een tweede nummer gebruikt, weet iemand hier welke dat is? Hit Mix 86

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 935 weergaven
  15. Started by Vincent,

Laser is Back Promo Een bijna 90 seconden durende stationspromo in verband met de terugkeer van Laser, welke eind decemer 1986 werd gebruikt. In totaal zijn er twintig platen gebruikt voor deze promo, vijf zijn er nog niet gevonden. Wie kan ze aanvullen? Peter Gabriel - Sledgehammer Madonna - Open Your Heart Gary Moore - Over the Hills and Far Away George Benson - Shiver Millie Small - My Boy Lollipop ? (Oh No) The Champs - Tequila ? (Hé Hé) B. Bumble and The Stingers - Nut Rocker Manfredd Mann - Do Wah Diddy Diddy The Marcels - Blue Moon ? (I Love You) The Kinks - You Really Got M…

16. Started by Robin Westhof,

Laser Jingles 730 558 576 Robin

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Started by hans knot,

Een mooi 2018 gewenst Thompson Twins – Lay your hands on me. Als we stellen dat de Thompson Twins een van de formaties is die groot zijn gemaakt door intens te zijn geplugged via de programma’s van Laser 558 dan is dit helemaal correct. Toen deze formatie in 1985 een nieuwe single op de markt bracht met als titel ‘Lay your hands on me’ werd en dan ook een begeleidend spotje door de leden van de groep gemaakt ter promotie van Laser 558. thompson twins Laser558- jingles Thompson Twins.mp3 666.47 kB https://filesender.surf.nl/?vid=143addfe-1ad3-8ea8-4279-000004169801

18. Started by hans knot,

Don Henley – Dirty Laundry. Het gaat hier om een van de leden van The Eagles die in 1982 zijn eerste solo-elpee liet uitbrengen onder de titel ‘I can’t stand still’. Later zouden ook de Eagles en Lisa Presley het nummer opnemen. Het gaat over de vuile was van nieuwsgaring en dus niet over vuile was van kleding. Op Laser werd er trouwens wel een hint gemaakt naar vuile was in een promo voor het originele Laser T shirt dat voor 10 Pounds was te bestellen en werd de originele versie van Don Henley voor de productie van de spot gebruikt. don henley dirty laundry Laser558-jingles-58min-MasterTapeLogLaser T-Shirts.mp3 2.38 MB https://filesender.surf.nl/?…

19. Started by hans knot,

John Barry Orchestra – We have all the time in the world. Een nummer gecomponeerd door John Barry in samenwerking met Hal David voor de James Bond film ‘On her majesty’s secret service’. De vocale uitvoering was van Louis Amstrong. De instrumentale versie is terug te vinden op de in 1970 uitgebrachte lp J.B. plays his great movie hits op CBS. Het nummer werd in de allerlaatste RNI Requestshow op 25 augustus 1974 door Bob Noakes als eindtune gebruikt. John Barry Orchestra - We have all the time in the world. A song composed by John Barry in collaboration with Hal David for the James Bond film ‘On her majesty's secret service’. The vocal performance wa…

20. Categorie 7: demomuziekjes gebruikt voor fillers, jingles en meer L.A. Air Force – Cheap Radio Thrills IV Terry Moss – Nouru (Big Band Easy Listening). Een serie lp’s vol productie muziek die zowel op Laser als Caroline en Radio Monique in de jaren tachtig werden gebruikt. De track Nouru werd gebruikt voor de productie van de spot ‘Learn Dutch the Ad Roberts's Way’ op Radio Monique. Deejays van Caroline werden dan genodigd, nadat een zin in het Engels was gesproken, de Nederlandse versie ook uit te spreken, wat vaak voor hilariteit zorgde. L.A. Air Force - Cheap Radio Thrills IV Terry Moss - Nouru (Big Band Easy Listening). A series of lp's full of produ…

21. Started by Harm,

De ledenwerfspots zijn in zekere zin reclamespots vandaar dat ik dit draadje gekozen heb. Na al die jaren heb ik alles maar eens bij elkaar gezet en in mijn ogen heb ik de leukste daarvan als download beschikbaar gesteld. De spots lopen vanaf het moment dat de VOO als aspirant omroep tot het omroepbestel toetrad tot ruwweg 1985, het jaar dat ik mijn interesse in de omroep definitief verloor. Bij het samenstellen heb ik zoveel mogelijk getracht om ze in chronologische volgorde te zetten, maar omdat het al zó lang geleden is was dat niet altijd gemakkelijk. Deze compilatie is dus niet compleet, er waren veel variaties op hetzelfde thema en dat gaat snel vervelen…

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  22. Started by hans knot,

Mr. Lee Grant – Thanks to you. Bogdan Kominowski is zijn originele naam maar als artiest gaat hij door het leven als Mr. Lee Grant. Zijn tweede nummer 1 hit uit 1967 werd door Radio Hauraki gebruikt om alle Nieuw Zeelandse artiesten die Radio Hauraki aandacht had kunnen geven te bedanken voor het maken van hun muziek zodat de politiek van het station, zoveel mogelijk nationaal product te kunnen draaien, kon worden gerealiseerd.

23. Started by hans knot,

Lemming – Father John. Dit nummer staat al vermeld in de zeezender discografie. Dus kan aanvullend worden gesteld: Ook bij Radio Veronica maakten ze in 1974 een uitgebreide jingle ter ondersteuning van Veronica en luisteraars, die zowel los als op de intro van de volledige plaat in de programma’s werden gedraaid. Lemming, een Glamrock groep afkomstig uit Rockanje, had gedurende de periode 1973 en 1978 een aantal hits, waaronder ‘Father John’. Sinds het jaar 2002 is de groep weer aan het toeren. Lemming - Father John. This number is already mentioned in the offshore radio discography. So it can be said additionally: Also at Radio Veronica in 1974 they made an e…

24. Started by hans knot,

Hollandse Nieuwe – Hoera je bent deejay. Deze song is gecomponeerd door Bert Tinge en door een studiogroep in 1974 opgenomen bij Johnny Hoes in de Telstar studio. De single kwam al vrij snel aan boord van de Norderney en toen Rob Out in mei een tijdje geen programma’s presenteerde was het nieuwslezer Leo de Later die het programma, met techniek van Jaap Borst, overnam. Een naam jingle ontstond: ‘Leo de later’ hoera je bent deejay! ‘ https://filesender.surf.nl/?s=download&token=f2dcf138-ee15-eef4-c5ee-914359064df7 geen you tube voorbeeld beschikbaar

25. Started by hans knot,

Jean Jacques Perrey – Gypsy in Rio. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld. ‘Gypsy in Rio’ werd uitgebracht in 1968 op het Vanguard label en wel op de lp ‘The Amazing New Electronic Popsound of Jean Jacques Perrey’. Het werd in 1974 op Veronica ook gebruikt voor de jingle ‘Live vanaf de Norderney Leo de Later’. Leo was aan boord gekomen als nieuwslezer en was incidenteel met een live programma te beluisteren. Jean Jacques Perrey - Gypsy in Rio. This song is already in the list and can be added. Gypsy in Rio' was released in 1968 on the Vanguard label on the album 'The Amazing New Electronic Popsound of Jean Jacques Perrey'. It was also used in…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.