Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast 259
    Started by Gast 259,

Er zijn diverse alarmschijf jingles, om mijn verzameling compleet te maken ben ik op zoek naar de "alarm alarm schijf". Wie o wie heeft deze en wil deze delen. Dank. Henk

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Ventures, the – The Bat. Soms vraag je jezelf af hoe een jingle op de radio kan komen. Diende er dan helemaal niet over te worden gediscussieerd alvorens de jingle de ether inging? Een voorbeeld is de jingle ‘ha ha ha ha mad Tony Prince’ die in 1967 te beluisteren was op Radio Caroline North. Voor het maken van de jingle gebruikte men het nummer ‘The Bat’, afkomstig van de LP Ventures in space uit 1964. ventures the bat Caroline North 1967 08-13 1800-1900 TonyPrince - LastShow.mp3 193.39 kB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

3. Gast klaas
    Started by Gast klaas,

hallo ik verzamel radio jingles wie kan mij aan jaartal jingles helpen in het engels en nederlands bvd groet klaas

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  4. Started by hans knot,

Frank Chacksfield and his Orchestra – A hard days night. Een instrumentale versie van het Beatlessucces afkomstig van de LP ‘Chacksfield plays the Beatles’ en dit nummer werd in 1971 op RNI gebruikt als tune voor de British Top 20, waarin ook de 2 nieuwe Smashplays werden voorgesteld en eveneens de deejays ‘hitpicks’. Het programma werd op zondagavond uitgezonden. Frank Chacksfield A hard days night 1971 12 26 Sun 2000-2100 RNI (220m) - Robb Eden - British Top 20.mp3 2.12 MB [verborgen inhoud] De you tube versie is helaas niet in Nederland beschikbaar

5. Started by hans knot,

Dizzy Gillespie – In a shanty in a shanty old town. Een track met een Bosa Nova sausje van de LP New wave, die werd opgenomen in juli 1962 in New York en waarop ondermeer Lalo Schifrin meespeelde. In 1966 was het op de openingsdag van Radio Hauraki, Top of the dial, voor het eerst te horen als tune van deejay Bob Leehay. Dizzy Gillespie in a shanty Hauraki - 19661205 - Bob Leahy.mp3 2.44 MB [verborgen inhoud]

6. Started by hans knot,

Sir Henry and his Butlers – Camp. Dit nummer staat al in de discografie en er kan worden aangevuld: Een Deense formatie onder leiding van ‘Sir Henry’ Bredahl die decennia lang aan de weg timmerde. In het najaar van 1967 brachten ze dit instrumentale nummer uit dat een internationale hit werd, vooral in Nederland, België en Duitsland. Het werd multifunctioneel door Andy Archer gebruikt in de zomer van 1971 op RNI, bijvoorbeeld bij het lezen van verzoekjes, het geven van een overzicht van de programmering, de nieuwe binnenkomers in de Top 50 en meer. Telkens kwam Camp dus voorbij in zijn programma. Sir Henry and his Butlers - Camp. This song is already in the di…

7. Space Art – Onyx. Space Art was een Frans duo dat tussen 1977 en 1981 3 lp’s op de markt bracht met elektronische muziek en bestond uit Dominique Perrier en Roger Rizzitelli. Onyx komt van de gelijknamige eerste lp van Space Art. Het is zo’n typisch deuntje dat blijft hangen bij herhaald horen. In dit geval werd het nummer gebruikt op Radio Mi Amigo bij een spot voor een van de belangrijkste adverteerders: ‘Wie kan Uw huis volledig inrichten met luxe meubelen voor minder dan 25.000 BFr?’ Juist, Vermeer Thijs en Zonen aan de Boerenkrijglaan te Westerlo. Space Art - Onyx. Space Art was a French duo that released three albums of electronic music between 1977 and …

8. Wie o wie heeft er nog commercials van Correct die zijn ingesproken door Ben Maasdam? Ook andere commercials met zijn stem zijn welkom. Groet, Ger

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Weet iemand van jullie wellicht nog voor welk oud Nederlands radio- of tv-programma dit instrumentale nummer werd gebruikt? Elton John - Your starter for?

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  10. Gast Omroepersnl
    Started by Gast Omroepersnl,

Door het verstrijken van de tijd gaan veel oude tunes verloren. Nadat ze niet meer gebruikt worden, lijkt niemand er meer naar om te kijken en dus is het makkelijk om de masters uit het oog te verliezen. Dat is zonde want het is wel vaak muziek waar mensen mooie herinneringen aan hebben. Samen met componist Rob Faber hebben wij zijn oude tunes voor 2Vandaag uit het archief weten op te duikelen. Daardoor kun je vanaf vandaag hier naar de tunes luisteren die 2Vandaag gebruikte tijdens de eerste vijf jaar van het bestaan. We hadden ook een gesprek met Rob om meer te weten te komen over de tunes [verborgen inhoud] Groet, Michel

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  11. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Deze filler van Avro's Toppop komt vermoedelijk uit een pakket dat ook (en als eerste) door de BBC is gebruikt. Ik heb hem nimmer op de radio gehoord... http://snd.sc/16qE3On SFx

12. Gast simonfex

Voor velen misschien oude koek, maar Cliff Nobles & Co. en "The Horse", een nummer dat vooral gebruikt werd voor het overzicht van de Veronica Drive-Inn-Show, blijft voor mij toch een kneiter (om Lex Harding te citeren). Dit heet “Love is allright†en is de originele, ingezongen versie van “The Horse†(dat was de B-kant) en dit http://snd.sc/Ia27rC is een verkorte versie ingezongen voor WCFL’s Dick Williamson, met staand einde… Groeten Simon

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by Renegade,

Dit jinglepakket, Digital Force, van Media General werd o.a. ook gebruikt voor Radio Stad Den Haag. Hier een montage: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by hans knot,

Van McCoy and the Soul City Symphony – Hey girl come and get it. Dit nummer is afkomstig van de in 1975 uitgekomen LP Disco Baby van Van McCoy. Een jaar eerder kwam de vocale versie uit, die we kennen van The Stylistics. McCoy was toen ook verantwoordelijk voor de arrangementen en de productie. De instrumentale versie van Van McCoy werd door Toon Schipper gebruikt op Radio Mi Amigo in 1978 als eindtune voor het programma ‘Keukenpret’. [verborgen inhoud]

15. Started by hans knot,

Tony Camilo’s Bazuka – Theme from Police Woman. Dit nummer werd in 1976 uitgebracht en is beslist niet de uitvoering die werd gebruikt in de populaire televisieserie met Police Woman Pepper Anderson, een rol die werd gespeeld door Angie Dickinson. De originele versie is van Morton Stevens. In ieder geval gebruikte Ton Schipper op Mi Amigo in het programma Keukenpret bij het voorlezen van de recepten de uitvoering van Tony Camilo’s Bazuka. [verborgen inhoud]

16. Gast pascal
    Started by Gast pascal,

Hier een mix van "De grootste familie van Nederland", TROS op 2. Geen idee hoe het pakket heet, misschien iemand op het forum hier. http://www.mediafire.com/file/end3fdihrd623zz/De_grootste_familie_van_Nederland_Tros_op_2.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  17. Started by Cas,

De eerste keer dat ik bij Ferry Eden over de vloer kwam en dan praat ik over 1978 heb ik 2 cassettes opgenomen met materiaal van Mi Amigo en Caroline. Gelukkig opgenomen op redelijke tapes van BASF FerroChrom C60 in die tijd, dus het is nog om aan te horen. In stereo op 320kb en 310mb groot. [verborgen inhoud] De eerder geposte jingles van Radio Europa en Euro Radio komen ook bij Ferry vandaan. Cas

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Gast simonfex

Eén van mijn favoriete JAM pakketten allertijden is Power Station, dat in eerste instantie voor WPJH New York en WCAU-FM Philadelphia werd ingezongen. In Nederland werd het pakket in 1992 verkocht aan Veronica die het vreemd genoeg alleen liet inzingen voor de programma’s van Jeroen van Inkel (Rinkeldekinkel) en Edwin Evers (Evers In Het Wild). Men had er m.i. beter aan gedaan om alles van Power Station als algemeen pakket te gebruiken, in plaats van het destijds gebruikte Track To The Future van Thompson Creative. De Evers en Inkel jingles zijn denk ik wel bekend, daarom een compilatie van de WPLJ-demo cuts en de Veronica Power Station cuts die in het algeme…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  19. Started by hans knot,

Lighthouse – One Fine Morning. Het nummer is afkomstig van de gelijknamige lp uit 1971 destijds uitgebracht door GRT Records. De groep Lighthouse werd in 1968 in Canada opgericht door Skip Prakop en Paul Hoffert. In totaal waren er in het begin 13 bandleden in dit Rock Orkest, dat tot en met 1976 in eerste instantie actief was. Later zou men nog een aantal comebacks in verschillende samenstellingen maken. Het nummer ‘One Fine Morning’ werd door Lex Harding op Radio Veronica gebruikt voor de productie van de allereerste spot voor ‘Veronica 192. Dit is de titel van het Veronicablad dat vanaf 1 september in alle Nederlandse platenzaken verkrijgbaar is…..’. Lighth…

20. Started by amigo259,

Wie kan mij helpen aan de Naam jingle van Peter Teekamp.

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by hans knot,

Raymond Lefevre and his Orchestra – Soul Coaxing. Over dit nummer is al ontzettend veel vermeld in de discografielijst. Er kan aan worden toegevoegd dat in 1985 het ook werd opgepikt door Frits Koning op Radio Monique als filler van het programma-uur naar het daarop volgende nieuwsbulletin. raymond levefre soul coaxing Monique 1985 01 06 1000-1100-Frits Koning-filler Lefevre-SoulCoaxing.mp3 1.55 MB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

22. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar een scan van het singlehoes van 2 Beatlesnummers: Twist and Shout en Yesterday. Nou is er genoeg op het net te vinden maar ik zoek van beide de 1976 Nederlandse uitvoering.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Deze kwam ik bij toeval tegen in mijn archief. Een opname met allerlei AVRO/TROS-jingles van onder meer TM en JAM. [verborgen inhoud]

24. Started by hans knot,

Jerry Byrd and his String Dusters – Steel Guitar Rag. Een nummer dat in 1949 al werd opgenomen op het Mercury label door Jerry Byrd. Hij kwam ter wereld in 1920 als Gerald Byrd in het plaatsje Lima in de Amerikaanse staat Ohio. Zijn manier van steelgitaar spelen leverde hem de titel ‘master of touch and tone op’. Het nummer ‘steel guitar rag’ werd in 1967 gebruikt door Don Allen als begintune voor zijn ‘Country and Western Jamboree’, dat ook tijdelijk op Caroline South was te beluisteren. [verborgen inhoud]

25. Hierbij een overzicht van alle aanvullingen sinds 1 december. Binnenkort worden ze verwerkt in de zeezenderdiscografie op www.soundscapes.info Aanvullingen zeezenderdiscografie 1 december 2017 t/m 4 april 2018. Categorie 2: Platen met in de tekst de naam van medewerkers of station. Rekels – Veronica. Ook in deze categorie behoort dit nummer beschreven te worden aangezien de begintekst van dit nummer werd gebruikt voor een verzoekplatenjingle op Radio Veronica. Met scheepshoornbegeleiding: ‘Hallo, Hallo Ouwe, He Hallo Veronica kunt u misschien een plaatje voor mij draaien?’ Een tekst die werd ingesproken door Veronicadeejay Chiel…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.