Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Het Soundscapes zeezender discografieteam bestaande uit Henk, Martin en Hans, komt practisch elke dag met een aanvulling op de gigantische zeezenderdiscografie die terug te vinden in op www.soundscapes.info Het project is ooit in 1994 begonnen toen, ter gelegenheid van de tentoonstelling 'Nederlandstalige zeezenders' een boekje met tunes en fillers werd uitgegeven. Duizenden verwijzingen zijn inmiddels gevonden en voor de komende jaren is er nog materiaal genoeg om te bewerken oms ons terug te brengen naar de tijd van 'Yesterday'. De meest vreemde spots, die jarenlang op herkenning lagen te wachten op de archiefplanken van Soundscapes, worden door voornoemd t…

2. Started by Juul,

Ik kwam op "use-net' terecht, ik kom daar eigenlijk nooit maar nu vond ik een stel USA jingles. Het zegt mij niet veel. [verborgen inhoud] Juul

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Henk,

Hilversum 3 Jingle Nieuwjaar 1976 met het intro van "Strike Up The Band" van The Dells. Ik wens iedereen een gezond, gelukkig en muzikaal 2019. De Jingle: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. Gast Ben van Oost
    Started by Gast Ben van Oost,

Collega's Heeft er iemand meer info en/of werkt er iemand met : The Ultimate Radio Promo Library van Ben Freedman uit de VS ? Deze library zou te koop zijn voor de som van 475 dollar en omvat alle Jingles/Shouts/Beds enz van de beroemde Ben Freedman Studios in Dallas. Volgens de reeds verkregen info kan men door knippen/plakken/mixen zelf Jingles in elkaar flansen die de sound dragen van de Amerikaanse jaren 60 & 70 (de sound van de zeezenders). Uiteraard voor je eigen radiostation en men mag niets verder verkopen, enz... (men krijgt een gebruikers-licensie voor 99jaar). Ken voldoende mensen die ervaren zijn om zulke dingen af te mixen tot aanvaardb…

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Started by hans knot,

Beatles – All you need is love. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld na de LA opsomming 1974 met: Mike Hagler zette het einde van dit nummer in voor het maken van een andere LA jingle voor Radio Caroline ‘I am the voice of loving awareness speaking to you….’ Hij produceerde de spot in combinatie met een stukje van het nummer ‘Water Torture’ van het orkest van Herbie Hancock. Herbie Hancock – Water Torture. Een 14 minuten durend experimenteel nummer uit 1972 waarbij Hancock werd geassisteerd door 8 andere muzikanten, waaronder de multi-instrumentalist Bennie Maupin, die ook de componist van dit nummer was. Het werd door Mike Hagler op Radio C…

6. Started by Ben,

Deze cassette is afkomstig van Jelle. [verborgen inhoud] En dit is de inlay van de cassette.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Started by hans knot,

Rondò Veneziano – Arlecchino. We hebben hier te maken met een Italiaans kamerorkest dat voornamelijk barokmuziek speelt maar wel met een modern tintje, daar naast originele instrumenten uit de baroktijd ook gebruik wordt gemaakt van basgitaar, drums en synthesizer. Arlechino is afkomstig van de in 1981 uitgebrachte lp La Serenissima. Het nummer werd op Radio Monique gebruikt in het programma 4xB van Bert van Aalten, ofwel de Aal. Het werd niet alleen als tune gebruikt maar ook voor de momenten dat deze van huis uit zijnde tandarts informatie gaf over hoe je het beste je gebit kon verzorgen. Rondò Veneziano - Arlecchino. We are dealing here with an Italian cham…

8. Spin – Grashopper. Spin was een Nederlandse band met een aantal artiesten dat deels al elders succes had gehaald. Spin werd opgericht door Rein van der Broek (ex Ekseption) en bestond verder uit Jan Hollestelle, Hans Hollestelle, Jan Vennink, Hans Jansen en Cees Kranenburg. Het nummer Grashopper verscheen niet alleen op lp, die zeer moeilijk is te vinden, maar ook als instrumentale a kant op een single. Ze behaalden met het nummer de 95ste plaats in de American Hot 100 en verbleven er twee weken in de lijst. In ons land haalden ze de hitlijsten niet. Peter van Dam gebruikte het nummer in 1976 als filler in zijn programma op Radio Mi Amigo. Spider - Grasshoppe…

9. Started by hans knot,

Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers of andere verwijzingen. 2011 The Voice of Peace Volume 3. Uitgebracht in Israël, brengt deze cd de muziek die door de Voice of Peace tussen 1973 en 1993 is gedraaid. In vergelijk met de twee eerder uitgebrachte cd’s staan op deze dubbel cd alleen Engelstalige nummers. Dit alles opgefleurd met jingles en promospots van de VOP. Het boekje bij de cd is voornamelijk in het Hebreeuws geschreven. Category 1: Records with station names, collaborators or other references in the title. 2011 The Voice of Peace Volume 3. Released in Israel, this CD brings together the music pla…

10. Started by skybird,

Geweldig dit,gemaakt voor Ferry Maat in 1977. Jingle gezongen door de Navel Orange Choir. Dirk http://www16.zippyshare.com/v/83359767/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Capitols. the – We got a thing. Een nummer van het uit Detroit afkomstige trio The Capitols, die vooral bekend zijn geworden door hun up-tempo nummer ‘Cool Jerk’. In 1966 kwam ook ‘We got a thing’ uit dat was gecomponeerd door Donald Norman ‘Storball’. De plaat kwam uit op het Karen label dat weer gedistribueerd werd door Atco Record Sales. The Capitols waren eerder actief onder de neem Three Caps. Het begin: ‘Ahh, we got a thing, that’s in the groove’ werd op Caroline North gebruikt voor een jingle ten bate van Mick Luvzit. Capitols. the - We got a thing. A song by the Detroit trio The Capitols, who are best known for their up-tempo song 'Cool Jerk'. In 1966, 'We go…

12. T-Connection – Disco Magic. Het nummer is afkomstig van de eerste lp van de formatie T-Connection dat werd opgericht in 1975 in Nassau op de Bahama’s. Alle nummers op de gelijknamige lp werden gecomponeerd door Theophilus Coakly. Disco Magic werd door Rob van der Meer op Radio Delmare gebruikt als tune in zijn ochtendprogramma in 1979. [verborgen inhoud]

13. k ben al jaren op zoek naar de "tune voor Doelpunt van de Week" die geschreven is door Tonny Eijk voor het TV programma "Avro's Sportpanorama" (eind jaren 80) waar dit een vast onderdeel van het programma was. Wellicht dat jullie mij kunnen helpen, want het is nergens meer te vinden en het is ook niet in de handel geweest. Het betreft een zeer herkenbare tune die als achtergrondmuziekje werd gespeeld tijdens de mooiste Eredivisie doelpunten die in het voorafgaande weekend waren gemaakt.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Gast pickup_dj@hotmail.com
    Started by Gast pickup_dj@hotmail.com,

Admin opmerking: 1. ik heb de dubbele posting verwijderd. 2. Een bericht wat alleen met hoofdletters is wordt direct verwijderd: wordt in forumtaal uitgelegd als schreeuwen. 3. Graag in onderwerp aangeven waar het over gaat, alleen jingle is wel heel erg summier. Discussie gesloten

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Tom Maat,

Wie kan mij helpen aan de jingles/uuropeners van W.A.P.S. Power 105 Amsterdam (uit hun legale periode) gebruikt tot eind 1988.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  16. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Hé hé, eindelijk aandacht en erkenning voor radiovormgeving http://theimagingdays.com bron: jingleweb.nl SF

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Started by hans knot,

Gordon Staples and the String Thing – Strung out. Opmerkelijk is dat Gordon Staples naast zijn werk op Motown Records ook tegelijkertijd de dirigent was van het Detroit Symphony Orchestra. Het nummer ‘Strung out’ werd trouwens op RNI dubbel gebruikt op 16 mei 1971, de dag na de brand aan boord van de MEBO II. Allereerst gebruikte Alen West het als openingstune, terwijl David Rodgers het nummer gebruikte bij het voorlezen van de overzichten binnen de RNI Top Fifty van die avond. Gordon Staples and Motown Strings Strungout RNI 160571 Alan West 1800-1809.mp3 294.41 kB [verborgen inhoud] gordon staples strung ou RNI 160571 Top 50 David Rod…

18. Started by skybird,

Hier nog een leuke verkeer spot gemaakt door Tom Cillins in zijn Veronica tijd. Ook de Voo gebruikte deze spot een aantal jaren. Dirk

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  19. Gast pickup_dj@hotmail.com
    Started by Gast pickup_dj@hotmail.com,

Sorry sorry sorry mij fout bij deze mijn welgemeende excuus. Bijdeze maar wie o wie, heeft er voor mij de jingle voor wie niet kijken wil van de VARA, bvd pickuppie.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by henkleppers,

Heeft iemand nummer jingles? Dus waarbij een stem (sonovox zou mooi zijn) de nummers 40 t/m 1 opleest, bij voorkeur Engels. Nodig voor een eenmalig Top40 projectje.

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. Gast simonfex

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een resing uit The Power voor het Veronica-programma "Info Magazine". Dit is een andere versie van die jingle: http://snd.sc/Lz9e2w Wie heeft deze Info Magazine jingle en is bereid om... ? Groeten Simon

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Gast simonfex

In de jaren '90 werd een reeks jingles voor Goud van Oud gemaakt, gebaseerd op bekende hits. Hier wat voorbeelden. SF

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Tony Allan - Take A Look Around LA Promo.mp3 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Dit nummer werd door Ton van Draanen gebruikt voor de naamjingles 'If you're feeling lonely you got no place to go listen to ... on your radio' Maar ook Johan Visser gebruikte hem als tune voor zijn programma Country Time. Dit is de opname waarin Johan de aankodiging doet. [verborgen inhoud] Ik twijfel alleen aan de datum van deze opname. 28 oktober 1979 was op een zondag. Op dit tijdstip stond de Belgische Nationale Hitparade geplant. Van deze uitzending met Sebastiaan Peters zijn de studio uren bewaard gebleven. Echter zijn deze niet uitgezonden. Ook het uur 1000-1100 met Dominique Vautrin is in het archief aanwezig. Johan bedankt voor de vorige …

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Op RNI (en mogelijk ook op Veronica) draaiden reclames voor de Lach, ingesproken door één van de Lutz-en en eindigend op "Doe 's iets leuk koop een Lach" door een hoog stemmetje. Verder wordt ook de prijs van het blad genoemd : Fl 1.65 Omdat ik me afvraag wanneer die reclame's werden uitgezonden heb ik 's zitten googlen. De laatste Lach kwam uit op 7 April 1972 en heel 1971 en 1972 kostte dat blad Fl 1.25, met uitzondering van een dubbeldik nummer eind 1971 dat Fl 1.85 kostte (meen ik ontcijferd te hebben). Ik heb dus geen idee wanneer dat blad werd uitgebracht terwijl het Fl 1.65 kostte in de periode Februari 1971 - September 1974. Wie weet wannee…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.