Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Voor de liefhebbers, Hilversum 3 jingles van o.a Daverende 30, Robbie Dale, Avondspits en nog heel veer meer... [verborgen inhoud] Henk Kruize
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Jingles met een heel bekende sound. WLS 890 Chicago http://www26.zippyshare.com/v/97320073/file.html (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vintage jingles van Jingles Factory 24.02.2014 – Jinglesfactory in Milaan (Italië) heeft een klant in het Verenigd Koninkrijk met een mooi jinglepakket blij kunnen maken. Het jinglebedrijf maakte “old style jingles” voor WRFM 1025 in Northampton, UK. Retro en classic jingles in een stijl die we zo goed uit Dallas kennen. En we zijn er eerlijk gezegd redelijk enthousiast over. In […]The post Vintage jingles van Jingles Factory appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/24/vintage-jingles-jingles-factory/
-
Booker T and the MG’s – Kinda easy like. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Melting Pot’ en het was Tony Allen die het in 1971 gebruikte als tune voor zijn programma ‘You’re not going to believe this’ op RNI. booker t kinda easy life RNI-19710613 - Tony Allan - You're Not Going To Believe This.mp3 3.2 MB [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
CCS – Brother. Dit nummer wordt al vermeld in de discografielijst. Dus kan er worden aangevuld met: Het tijdelijke late avond programma op RNI werd tussen 11 en 12 uur door afwisselende presentatoren van de Nederlandse service gepresenteerd en dus ook door Ferry Maat die ‘Brother’ eveneens als tune gebruikte. Het was een uur dat door de presentator zelf kon worden ingevuld met muziek uit de eigen, in Ferry’s geval – lp muziek uit die tijd. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Whistling Jack Smith – I was Kaiser Bill’s Batman – Dit nummer is reeds vermeld en kan worden aangevuld. I was Kaiser Bill’s Batman werd in maart 1974 door Brian Anderson op Radio Mi Amigo gebruikt op naar het tijdsein van zeven uur in de avond met de mededeling dat bij het accurate tijdsignaal een ieder de gelegenheid had de klok gelijk te zetten. Vaak was er wel een afwijking van seconden met de juiste tijd op sommige van de zeezenders. De tune is geschreven door Greenaway en Cook en was oorspronkelijk getiteld ‘Too Much Birdseed’. Het werd als single voor Deram Records opgenomen door platenproducent Noel Walker, met behulp van studiomuzikanten samen met de Mike Sammes …
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Los Lobos – Disco La Sol. Typisch zo’n nummer dat een keer op de radio is gehoord. Nee, het is niet de overbekende Los Lobos uit de VS maar een naamgenoot uit België. De groep nam het nummer op in 1978 op het Biram label. Het nummer werd geschreven door P. Auriat. Het was Haike Debois, die de één na laatste ‘Groetjes uit Playa de Aro’ er mee afsloot. Dit programma was enige tijd op zondag tussen 10 en 11 uur in de ochtend te beluisteren op Radio Mi Amigo. Los Lobos - Disco La Sol. Typical one of those songs heard once on the radio. No, it is not the over-familiar Los Lobos from the US but a namesake from Belgium. The group recorded t…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
De leden van Spargo waren te gast in de Soulshow van Ferry Maat en namen, live in de uitzending, een jingle op. Mocht iemand dit in een betere kwaliteit hebben...... SF
-
Three Degrees – If and when. Dit nummer is afkomstig van de lp The Three Degrees, die in 1973 verscheen. Op de intro heeft de helaas in 2009 veel te vroeg overleden leadzangeres Fayette Pinkey in 1973 een jingle ingesproken die gedraaid kon worden door Ferry Maat op het einde van het programma ‘Herrie met Ferry’ op Radio Noordzee. ‘Thank you for listening to the Ferry Maat Show and I hope that you tune in too the next time…….’ Three Degrees - If and when. This song is from the album The Three Degrees, which appeared in 1973. On the intro, lead singer Fayette Pinkey, who unfortunately died far too early in 2009, recorded a jingle in 1973 that could be played by…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Inmiddels antwoord gekregen.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Nat King Cole – Pretend. Een song geschreven in 1952 door Dan Belloc, Cliff Porman, Frank Levene en Lew Douglas. Het nummer is tientallen malen opgenomen ondermeer door Alvin Stardust, The Tielmann Brothers, Brenda Lee en Marvin Gaye. Maar de grootste hit had Nat King Cole met het nummer in 1953. De intro werd op Radio Veronica gebruikt om een speciaal verzoekplaten programma voor de 11 bemanningsleden van het lichtschip Terschelling af te kondigen. Dit gebeurde in 1963. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
James Last Orchestra – Charleston/Black Bottom medley. Het typerende geluid van deze medley van het orkest van James Last verscheen in 1972 op de lp ‘Wenn die Elisabeth ..mit James Last’ en wel op het Polydor label. Het is een compositie van Ray Henderson. In 1975 lag het op de draaitafel als instrumentaal einde van een aflevering van Stan Haag Vandaag op Radio Mi Amigo. James Last Orchestra - Charleston/Black Bottom medley. The typical sound of this medley by James Last's orchestra appeared in 1972 on the LP 'Wenn die Elisabeth ..mit James Last' and on the Polydor label. It is a composition by Ray Henderson. In 1975, it was on the turntable as the instrumenta…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier de wel bekende opener van de Ferry Maat Soulshow. Ferry gebruikte deze vanaf 1982. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Veronica gebruikte in het popjournaal verschillende geluiden om onderwerpen van elkaar te scheiden. Bekend zijn natuurlijk de ietwat hysterische deuntjes van Ted Heaths 'Sabre Dance' (zie video). Maar wie maakte en zong de jingle 'popjournaal'? Het werd in lettergrepen gezongen: pop ... jour ... naal.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Dit is een jingle van KZLA Sportsradio tgv Olympische Zomerspelen 1984 in LA https://soundcloud.com/simonfex/klza-radio-jingle-olympic-summergames-1984-la Het nummer LA is my lady van Frank Sinatra is knap gemonteerd. SF
-
RTL heeft - op het korte bezit van 538 na- geen gelukkige radiogeschiedenis gehad in Nederland. Wat mid jaren 2000 een positieve uitzondering had kunnen worden was RTL FM, dat echter zijn etherfrequenties uiteindelijk moest afstaan aan 100% NL. (als ik goed ben geïnformeerd) Het eerste jinglepakket van RTL FM werd samengesteld uit een aantal JAM-pakketten voor het legendarische KOST 103 in LA. Hier een korte impressie: http://snd.sc/1dsS6Vy SFx
-
Vandaag wederom twee mooie jinglepakketten van David Arnold gedigitaliseerd. Hier een montage van één van die pakketten. Het is de muziek van Classic FM. [verborgen inhoud] Groet, Ger
-
En hier de soulshow promo uit de jaren 80. Geweldig gemaakt door Ferry Maat. Dirk http://www13.zippyshare.com/v/32892928/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Buddy Rich – Straight, no chaser. Een nummer dat uitkwam in 1972 op de lp ‘Time Being’ van Buddy Rich. Een wereldberoemde drummer en orkestleider die in 1987 op 69-jarige leeftijd kwam te overlijden en een rijk scala aan lp’s achterliet. Het nummer ‘Straight, no chaser’ werd op RNI in 1972 gebruikt voor de productie van een promo voor de RNI Prediction Hit 40 show, die iedere zaterdagavond tussen zes en negen uur Engelse tijd werd uitgezonden. Buddy Rich - Straight, no chaser. A song that was released in 1972 on the album 'Time Being' by Buddy Rich. A world famous drummer and orchestra leader who died in 1987 at the age of 69, leaving behind a rich rang…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ergens november 1978: een observatie van de Engel van Vlaanderen in een Avondspits: Het gaat weer open: het dagboek van de Engel van Vlaanderen: [verborgen inhoud] ''Ik kijk op U neer maar ik kijk niet op U neer mijn inkijkhoek is anders zullen we maar zeggen zo zag ik vandaag een rij automobielen achter elkaar waarvan het leek of ze door een onzichtbaar touw steeds met kleine rukjes naar voren werden getrokken een leuk spelletje maar ik kon niet zien wie trok overigens bleek uit de woorden die uit de open autoraampjes naar buiten ontsnapten dat de Bond tegen het Vloeken wel geen automobilisten …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ben op zoek naar de jingles van Costa Holanda, die uitzond rond Benidorm wie kan mij helpen ?
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ooit op het andere forum heb ik het er al eens over gehad. Toen Beromunster uit de lucht ging was er een special afscheidslied van Carlo Brunner - Lab wohl Beromunster. Ik was er toen helemaal ondersteboven van en nog steeds. Gewoon echte "volksmusik" , niet dat dit mijn smaak is, maar ja, ik heb tenslotte ooit drie weken in Zwitserland gezeten voor cursus en dan zoek je wel eens op de radio ..... Laten we zeggen dat het een jeugzonde is;) Carlo Brunner - Lab wohl liebs Beromunster : http://www25.zippyshare.com/v/93500106/file.html Rien, die altijd een beetje ballorig wordt van deze muziek.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hollyridge Strings – From me to you. Andermaal een prachtige uitvoering van een Beatlesnummer van de in 1964 uitgekomen lp ‘The Beatles Song Book’, waarmee the Hollyridge Strings in arrangementen van Stue Phillips ons destijds verrasten en waarvan vele nummers voor productiemuziek werden gebruikt. From me to you bijvoorbeeld werd ingezet op Radio 355 in 1967 in het programma Radio 355 Request als tune. Hollyridge Strings - From me to you. Again a beautiful performance of a Beatles song of the 1964 released album 'The Beatles Song Book', with the Hollyridge Strings in arrangements by Stue Phillips surprised us at the time and of which many songs were us…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-