Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.167 discussies in dit forum
-
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
misschien kijk ik er over, maar ik vind deze niet terug in de zeezenderdiscografie. Gebruikt voor naamjingles op radio mi amigo
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft nog die jingle van herman hermits ,east west met die kerst belletjes .hij staat op mijn anders schijf en ik krijg hem niet aan de praat
-
Bert Kaempfert and his Orchestra – Love comes but once. Een hele mooie keuze van Paul Kay van Radio London dit nummer van Bert Kaempfert and his Orchestra uit 1964 te gebruiken voor de productie van een inhuis reclame. Hij probeerde de vrouwelijke luisteraars te overtuigen de nieuwste Big L Eyelashes aan te schaffen. Tja en daarbij hoort natuurlijk romantische muziek. Bert Kaempfert love comes but once Radio London Eyelashes Commercial.mp3 854.82 kB https://filesender.surf.nl/?vid=779f782c-ca80-dfc9-428f-000054815f2a
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Joe Loss and his Orchestra – Everybody Zizzle. Het nummer werd voor het eerst uitgebracht in 1963 en wel op het HMV label, waarop veel muziek van dit orkest is vastgelegd. Dit orkest was het meest succesvolle Britse orkest tijdens de Big Band en Dance periode. David Gregory kwam als 21-jarige nieuweling in het vak bij RNI in 1970 te werken en gebruikte in eerste instantie ‘Monkey Shack’ van Johnny Hodges als tune maar in latere instantie stapte hij over naar ‘Everybody Zizzle’. Joe Loss and his band everybody zizzle RNI 19700905 David Gregory.mp3 3.18 MB https://filesender.surf.nl/?vid=6fb1dd4d-2ca0-9a88-7bd7-00005744cd8a video …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Tony Vos Trio – Comin’ home babe. Van Tony Vos, presentator en ook een tijd programmaleider van Radio Veronica, hebben we in deze categorie al de nodige nummers genoemd. ‘Comin’ home babe’ voegen we eraan toe. Het werd in 1963 uitgebracht en is de overbekende compositie van Ben Tucker en Bob Dorough. Naast Tony op saxofoon speelden Arend Nijenhuis op bas en Han Bennink op drums in het trio. Tony Vos Trio - Comin' home babe. From Tony Vos, presenter and also a time programme manager of Radio Veronica, we have already mentioned several songs in this category. 'Comin' home babe' we add. Released in 1963, it is the over-familiar composition by Ben Tucker and Bob…
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat hebben PAMS en Bob Dylan ? 02.02.2014 -Â Hadden we gisteren op Jingleweb een vergelijkend warenonderzoek tussen de tunes van Sport 7 en Studio Sport, vandaag vergelijken we jinglestudio PAMS met … Bob Dylan. Jawel! Want het intro van PAMS series 40B uit 1970 is overduidelijk gebaseerd op The times they are a-changin’ van Bob Dylan uit 1964. Nog voor de flower […]The post Wat hebben PAMS en Bob Dylan ? appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/02/hebben-pams-bob-dylan/
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Hier nog een Televersum achtergrond geluidje (In ieder geval een gedeelte ervan), uit de stal van Dissevelt en Baltan. Televersum achtergrond geluidje (andere)
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Daniël Edwardson en Seamuss Sell – Wow!’77. Een nummer afkomstig uit de KPM Library serie 1000. De titel geeft stof tot nadenken maar het is simpel: het nummer werd in 1977 gecomponeerd en kwam dat jaar op lp uit. Iedereen die in de mid-jaren tachtig van de vorige eeuw naar de programma’s van Radio Caroline luisterde herkent dit nummer want het werd gebruikt voor de regelmatige spots voor The Radio Caroline Gig Guide, waarin optredens van divers pluimage werden bekend gemaakt. Daniel Edwardson and Seamuss Sell - Wow!'77. A song taken from the KPM Library series 1000. The title gives food for thought but it's simple: the song was composed in 1977 and rel…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
David Arnold is een meester in het componeren van jinglepaketten voor Radio en TV. Vandaag kwam ik bij het digitaliseren per toeval een pakket tegen dat hij voor London Talkback Radio heeft gemaakt. In deze sessie zat ook de parodie op een sporttune die door de bbc legendarisch is geworden. Bij de BBC gebruikte ze "Grandstand" van Keith Mansfield. David Arnold gaf er zijn eigen draai aan: Montage London Talkback Radio.mp3 Groet, Ger
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
In de laatste week van De Avondspits in 1988, toen Frits Spits voor de eerste keer stopte, was er een radioveiling. Elke dag werd een pakket met originele Carts met jingles en tunes van De Avondspits geveild. De opbrengst van de radioveiling ging naar het Elizabeth Kalishuis in Huizen. Elke dag deden er 6 luisteraars mee. In totaal werd er 3.450 gulden opgehaald. Ik heb de opnames nog eens beluisterd, maar zover ik kan horen deed er niet een 'bekende' jingle liefhebber mee. Wel hoorde ik dat Bert Haandrikman uit Borgen 2 keer mee deed. Bert kennen we van NPO Radio 2 en nu NPO Radio 5. Eugene van der Schuur, een groot fan van De Avondspits, had het hoogste bod op vrijdag 1…
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Hallo allemaal ik luister bijna iedere dag naar radio 192 iedere morgen wordt er iets na 7 uur een jingel gedraaid welke dag het is, ik denk dat het uit de Klaas Vaak tijd is heeft iemand deze en zou ze willen plaatsen of zijn ze ergens anders verkrijgbaar ik hoor het graag . M.v.g John
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
TM's Powerplay is voor zover ik weet nooit verkocht aan een Nederlands radiostation. Jammer, want het is geen slecht pakket. Dit is de resing voor WSNI: https://soundcloud.com/simonfex/tm-powerplay-for-wsni SF
-
Caroline-Jingles-Man'sFightForFreedom SwingingRadioEngland-Jingles CarolineJingles Afkomstig van Douwe Dijkstra
-
Tony Nolte en Rob Franken – Koning Klant/Tita Tovenaar. In 1973 doken beide heren achter de piano om een onvervalste Boogie Woogie lp op te nemen, die op het Omega label onder de naam ‘Boogie Woogie TV tunes’ werd uitgebracht. Eén van de nummers op die lp ‘Koning Klant/Tita Tovenaar’ werd door Victor van Rijn op Radio Atlantis gebruikt als zijnde zijn tune. Tony Nolte en Rob Franken – Koning Klant/Tita Tovenaar. Both men decided to record a typical boogie woogie lp filled with themes from tv programs popular in the early seventies. One of the themes 'Koning Klant/Tita Tovenaar, was used by Victor van Rijn in 1974 on Radio Atlantis as his personal program tune.…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Valentina’s, the – Ik hou van Holland. Een liedje gezongen in close harmony door de Rotterdamse formatie The Valentina’s. Het trio bestond uit Marja Kapitein (die zich echter Valentina noemde), Willy van Hoek en Corrie van Hark. Het nummer was een compositie van Willy Schaademeijer en het liedje kwam in 1961 uit op het Imperial label. Het was in 1971 dat Peter Holland gezongen zinnetjes verknipte in een van zijn jingles voor het programma op Radio Noordzee. Valentina's, the - Ik hou van Holland. A song sung in close harmony by the Rotterdam formation The Valentina's. The trio consisted of Marja Kapitein (who however called herself Valentina), Willy van Hoek an…
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
In jun1 1978 stond Debbie Dirks met Married in Las Vegas in de Mi Amigo Top 50. Ik kan er niets over terugvinden. Weet iemand meer over deze plaat? Toevallig een scan van de singlehoes?
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Peppers, the – Pepperbox. Dit nummer werd al uitgebreid gemeld in de discografie en kan worden aangevuld. In de zomer van 1973 werd Pepperbox ook door Hans Mondt gebruikt op het einde van zijn programma ‘Ook Goeiemorgen’ op Radio Veronica. Hij stelde zelfs twee exemplaren in de studio te hebben voor het geval het opvullen van de tijd op naar het nieuws te lang bleek te zijn voor dit instrumentale nummer. Peppers, the - Pepperbox. This number has already been extensively reported in the discography and can be completed. In the summer of 1973 Pepperbox was also used by Hans Mondt at the end of his show 'Ook Goeiemorgen' on Radio Veronica. He even claimed …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Waarom gebruikte Veronica nooit deze fill uit het Power pakket? Vind deze zeker zo goed als de rest van de fillers uit het power pakket van TM. Lijkt wel een beetje op muziek van de Love Unlimited Orchestra. Dirk http://www67.zippyshare.com/v/98472118/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Onbekende Dendermondse Zanger, de – Ai Maria (Pepito), Een liedje van voornoemde Vlaamse zanger, waarvan de woorden niet zijn te volgen. Het werd een aantal malen gedraaid in de Kolder op Zolder Show op Radio Veronica, zowel in 1973 als begin 1974. Het kwam in 1974 als single uit op Elf Provinciën label en de productie van het lied, zo blijkt uit de gegevens op de plaat, was in handen van het Kolder op Zolder team. In de allerlaatste Kolder op Zolder Show, eind augustus 1974, was er een speciale korte versie te horen waarin ook weer een onbegrijpelijke tekst maar het verbasterde ‘Vero nikaa’ wel duidelijk was. Het nummer heette officieel Pepito en werd gecomponeerd door …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Peppers - Pinch Of Salt. Dit nummer wordt al genoemd in de discografie en dus een aanvulling: Het was AJ Beirens die een swingende spot produceerde voor het Free Radio News, het toenmalige prachtige tijdschrift van de Free Radio Campaign in Duitsland. Daarbij maakte hij gebruik van ‘Pinch of Salt’. De spot werd in 1974 uitgezonden op RNI. Peppers - Pinch Of Salt. This song is already mentioned in the discography, so it's an addition: it was AJ Beirens who produced a swinging spot for the Free Radio News, the then great magazine of the Free Radio Campaign in Germany. He used 'Pinch of Salt'. The spot was broadcast on RNI in 1974. https://filesende…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Zo begon de uitzending destijds van Veronica op Hilversum 2. Beide jingles ingesproken door Bart van Leeuwen. Eerste komt uit Ladybird pakket en de Info opener uit Power2. https://soundcloud.com/simonfex/opener-veronica-op-hilversum-2-opener-veronicas-info SF PS: Nu ik Bart van Leeuwen weer hoor, vind ik het krankzinnig dat deze man niet meer op de radio te horen is.
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Bernard Estardy – Swing Guide Andermaal een nummer uit de grote collectie productiemuziek van deze Fransman. Dit nummer kwam van de lp Piano et Orgues uit 1969 en werd op Radio Mi Amigo gebruikt door Ad Petersen bij het oplezen van de prijswinnaars van de wekelijkse Jopie Pop Quiz, hetgeen gebeurde tijdens de uitzending van de Joepie Top 50. Bernard Estardy - Swing Guide Another song from the large collection of production music from this Frenchman. This song came from the 1969 album Piano et Orgues and was used on Radio Mi Amigo by Ad Petersen during the reading of the prize winners of the weekly Jopie Pop Quiz, which happened during the broadcast of the Joep…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Spotnicks – Drina. Een instrumentaal nummer van de Zweedse formatie Spotnicks dat werd gecomponeerd door Stenislav Binicki en in Zweden in 1963 uitkwam op het Swedisc label. In 1964 verscheen het in Nederland bij CNR. Het was Johan Visser die het op Radio Mi Amigo gebruikte op het einde van een aflevering van ‘Tussen Baken en Schipper’ als eindtune en om een overzicht te geven van de nog te komen programma’s voor die dag in september van 1978. Spotnicks - Drina. An instrumental song by Swedish formation Spotnicks composed by Stenislav Binicki and released in Sweden in 1963 on the Swedisc label. In 1964, it appeared in the Netherlands on CNR. It was Johan Visse…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ray Connif and his Orchestra and Chorus – On the street where you live. Staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Don Allen sprak op dit nummer een spot in: ‘Tune in Sundays from 9 AM to 7 PM Greenwich Mean Time to the world service of Radio Northsea International broadcasting to the world on 6205 kHz in the 49 meter band shortwave with music and special features….’ Ray Connif and his Orchestra and Chorus - On the street where you live. Already listed in the discography and can be added to. Don Allen voiced a spot on this song: ‘Tune in Sundays from 9 AM to 7 PM Greenwich Mean Time to the world service of Radio Northsea International broadcas…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-