Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Hallo mede-verzamelaars, Wie heeft de jingles van Veronica Film uit 1982 voor Jos Bergenhenegouwen en Peter Adrichem op Hilversum 2 en wil die met me ruilen? De kwaliteit in deze opname is beroerd, geknipt uit uitzending. [verborgen inhoud] Benno
-
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Volgens mijn gegevens is deze tune van Marc-Antoine Charpentier. Aangezien deze man leefde van 1643 tot 1704 mag ik aannemen dat de gebruikte versie niet van hem is. Wie kan mij helpen aan de uitvoerende van de "gangbare" versie?
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ray Brown Orchestra – Polo Pony. Dit nummer wordt al vermeld in de discografie en eraan toegevoegd kan worden: Polo Pony is het openingsnummer van de lp Music from the Adventurers van het Ray Brown Orchestra. Het was een productie van Quincy Jones, terwijl het nummer werd gecomponeerd door Antonio Carlos Jobin. Bij Radio Noordzee in het programma Buitengaats werd het nummer gebruikt door Gerard Smit voor een verkeersveiligheidsspot met een nogal harde tekst om mensen duidelijk te maken een taxi te nemen bij een glaasje op. Ray Brown Orchestra - Polo Pony. This song is already mentioned in the discography and can be added to it: Polo Pony is the opening song of…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Meco - Theme From Close Encounters. Meco Monardo is zijn volledige naam met een nummer gecomponeerd door John Williams. Theme from close encounters was het thema uit de gelijknamige film uit 1977 en werd later bekroond met een Grammy Award voor het beste instrumentale nummer van dat jaar. Wakker met Bakker op Radio Delmare werd in 1979 door Ronald Bakker gepresenteerd en hij gebruikte dit nummer als tune. Meco theme encounters DELMARE 1979 06-21 0800-0900 RonaldBakker - WakkerMetBakker.mp3 2.86 MB [verborgen inhoud] · Nummer staat al met een andere verwijzing in de zeezenderdiscografie
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Peppers - Pinch Of Salt. Dit nummer wordt al genoemd in de discografie en dus een aanvulling: Het was AJ Beirens die een swingende spot produceerde voor het Free Radio News, het toenmalige prachtige tijdschrift van de Free Radio Campaign in Duitsland. Daarbij maakte hij gebruik van ‘Pinch of Salt’. De spot werd in 1974 uitgezonden op RNI. Peppers - Pinch Of Salt. This song is already mentioned in the discography, so it's an addition: it was AJ Beirens who produced a swinging spot for the Free Radio News, the then great magazine of the Free Radio Campaign in Germany. He used 'Pinch of Salt'. The spot was broadcast on RNI in 1974. [verborgen inhoud…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
538 is ‘trilled’ door sound FX library 25.02.2014 - Jinglebedrijf Capital of Media begint goede zaken te doen met TRIL (The Radio Imaging Library). Ook Radio 538 gebruikt deze FX- en production elements inmiddels voor moderne uitingen, die helemaal van deze tijd zijn. Kunnen ze mooi mee uit de voeten in de elf (elf!) productiestudio’s waarover 538 samen met Radio 10 en Slam!FM aan […]The post 538 is ‘trilled’ door sound FX library appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/25/538-trilled-music-library/
-
Boots Randolph – These boots are made for walking. Officieel kwam Boots ter wereld in Paducal in de Amerikaanse stad Kentucky als Horner Louis Randolph III. De muziek die hij opnam wordt wel de Nashville Sound genoemd. Naast de saxofoon, waarmee hij grandioze successen boekte, bespeelde hij ook tromobone en vibrafoon. ‘These boots are made for walking’ kwam in januari 1966 uit, slechts enkele weken nadat de vocale versie van Nancy Sinatra werd uitgebracht. Het nummer, geschreven door Lee Hazelwood, werd in de uitvoering van Boots Randolph door Earl Richmond op Radio London gebruikt als filler op naar het nieuws. Boots Randolph - These boots are made for walk…
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vangelis – Pulstar. Andermaal een nummer van Vangelis, waarvan deze keer geen fragment beschikbaar is. Via Andy Green, die in 1981 op de Voice of Peace werkzaam was, hoorden we dat Odelia TV dit nummer ‘Pulstar’ gebruikte als identificatie van haar tv programma’s, die trouwens zeer amateuristisch overkwamen en vaak langdurige stilte intervals hadden. Odelia TV was gelijk aan de VOP actief in internationale wateren met gerichte programma’s op Israël en omliggende landen. Het nummer is afkomstig van de lp Albedo 0.39 uit 1976. Vangelis - Pulstar. Another song by Vangelis, of which no fragment is available this time. Via Andy Green, who worked at the Voice of Pea…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
hallo verzamelaars , Heeft iemand de jingle: spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, van Radio Veronica.Er circuleert wel een jingle maar met daaronder the herd from the underworld [op soulseek] en tevens ben ik op zoek naar alle top 50 jingles die gebruikt zijn bij de top 50 radio noordzee nr 50-nr 49 nr 48 enz enz tot nr1 mailbox van mijn is : johanvkoot1@gmail.com hartelijke dank alvast. johan wil ook even laten weten dat ik eens eerder een oproepje heb gedaan maar wil me toch nog even voorstellen johan 58 jaar en verzamelaar van tunes en jingles
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
In zijn VARA tijd stond JD Kroeske niet bekend om zijn uitmuntende jingles. Dit vind ik een uitzondering: een jingle gemaakt door Keynote en ingezongen door onder meer Lisa Boray. https://soundcloud.com/simonfex/2-meter-de-lucht-in-jingle-vara SF
-
Hallo allemaal ben op zoek naar de jingle cd (mag ook kopie) zijn van Ken-R pro-pak 1 heeft iemand deze is moeilijk aan te komen mag natuurlijk hier ook plaatsen kan iedereen er van genieten heb dit ook de buren geprobeerd maar helaas nog geen reactie heb al een fragment gehoord en zijn geweldig. KenRProPak01Demo.mp3 [verborgen inhoud] M.v.g John
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
You can find, now, 40 issues of Record World online ( 1968 and 1970 ) [verborgen inhoud] More to come soon. This website also offers almost all the Billboard magazines, many Radio & Records and some Cashbox.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Rufus Featuring Chaka Khan - Once You Get Started. Het nummer staat als in de lijst maar er kan aan worden toegevoegd dat het in 1977 op Radio Mi Amigo ook werd gebruikt als tune voor de Discoshow. In een fragment meldt Marc Jacbs zelf dat dit nummer daar voor werd gebruikt. Rufus Featuring Chaka Khan - Once You Get Started. The song appears as in the list but it can be added that it was also used on Radio Mi Amigo in 1977 as a tune for the Discoshow. In an excerpt, Marc Jacbs himself reports that this song was used for that. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Central Band of the Royal Air Force – The Dam Busters March. Het was in 1954 dat Eric Coates als een soort van oefening een mars componeerde en enkele dagen later werd hij gevraagd een mars te leveren voor de film ‘The Dam Busters’. Hij had het op de plank en dus werd het als thema voor voornoemde film gebruikt die vooral ging over ‘Operation Chastise’. In de nazomer van 1965 gebruikte Kenny Everett het nummer om een promotiespot in te spreken voor een gesponsord programma op Radio London: The Seymour Radio Bingo Club, dat iedere woensdagavond was te beluisteren via de 266 meter. Central Band of the Royal Air Force - The Dam Busters March. It was in 1954 that …
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Heren collega-jinglefreaks. Hier hoor je 3 jingles uit de 1970-set van Hugh Heller voor 1070 WIBC in Indianapolis. Als jij een demo / set hiervan hebt met daarop DEZE jingle in langere versies, wil ik heel graag met je ruilen. Neem svp contact met me op. Bij voorbaat dank. (Radio-)groet! Benno Roozen
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het eerste deel van deze tekst hebben we eerder gehad. Het gaat dus om de laatste zin Deodato – Theme from Star Trek. Op Mi Amigo was er op een bepaald moment het spelprogramma ‘Kassa’ te beluisteren in presentatie van Peter van Dam. Iedere zondagmorgen tussen 10 en 11 uur konden Vlamingen en Nederlanders aan dit spelletje meedoen. Als tune voor het programma gebruikte Peter van Dam het nummer ‘Theme from Star Trek’ en het kwam van de LP ‘Very together’ van Eumir Deodato uit 1976. Het nummer werd tevens gebruikt door Jan van der Meer op Radio Mi Amigo als eindtune van het programma ‘Het LP uurtje’. deadato startrack MiAmigo-19760905-1700-1800-JanVanDerMe…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Sid Ramin Orchestra – The poor people of Paris. Een instrumentale versie van het in 1955 al door Edith Piaf gezongen lied. De instrumentale versie staat op de LP ; The big sound of Sid Ramin’ uit 1963, Op Veronica werd het gebruikt als filler in het programmaonderdeel ‘Bart’s Telespel’. sid ramin the poor people of Paris Veronica - 1973-11-00 Bart van Leeuwen. Barts telspel nr 3.mp3 115.73 kB [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Vital Lecompte – Milaan-San Remo. Bij het aanhoren van dit stukje accordeonmuziek gingen de gedachten direct naar de lange musette commercials op Radio Mi Amigo. Maar dit nummer hoort in de categorie Driemaster van Radio Noordzee te worden geplaatst. Over Vital Lecompte is verder niets bekend behalve dat hij voorkomt op diverse lp’s in de serie Accordeon Festival, die in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw uitkwamen. In de zondagse afleveringen van Driemaster was op een bepaald moment een vervolgserie te horen: ‘De onware avonturen van Jochie’. Leo van der Goot was de bedenker en produceerde het samen met Nico Steenbergen. Leo: “Een serie vol bolle waanzin, me…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Elton John – Tonight. Een prachtig mooi nummer van de tweede dubbel lp die Elton John opnam en die in oktober 1976 uitkwam. Het gaat om ‘Blue Moves’, de eerste lp die trouwens op zijn eigen Rocket label uitkwam. De song ‘Tonight’ duurt liefst 7 minuten waarvan de eerste 3 instrumentaal zijn. In mei 1977 was het James Ross die zijn programma op Radio Caroline afsloot met het instrumentale deel van ‘Tonight’. James Ross werkte enkele perioden tussen 1975 en 1978 voor Radio Caroline, waarvan een deel onder de naam Kelvin Carter. Reden was dat hij problemen had gehad met de autoriteiten. Elton John - Tonight. A beautiful song from the second double album t…
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Het pakket van TM The Power blijft natuurlijk geweldig. Ik vraag me af of allemaal die verschillende mixen ooit op de radio te horen zijn geweest? Dirk http://www49.zippyshare.com/v/41400119/file.html
-
Kan iemand de naam van de artiest verstaan? [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Er zijn niet zo heel veel resings van The Power bekend, althans niet bij mij. WTVN in Ohio is één van de weinige stations in de US die dit pakket, aangevuld met wat jingles uit We Hear You, een tijdje heeft gebruikt, https://soundcloud.com/simonfex/wtvn-tm-the-power-we-hear-you SF
-
Leuke montage gemaakt door Giovanni met verschillende jingles van Pro FM. [verborgen inhoud] Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Het begin van Drafi Deutscher met Hast Du Alles Vergessen is gebruikt voor een reclame van de Vries & Lampie. [verborgen inhoud] Nico.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-