Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Brian Bennet – Memphis. De officiële naam van de voormalige drummer van The Shadows is Brian Laurence Bennet. In de tweede helft van de jaren zestig van de vorige eeuw besloot hij een solo-lp op te nemen onder de noemer: ‘Change of direction’ en wel in de Abbey Road Studio in London. Het nummer Memphis kwam voorbij als een van de twee tunes voor de Tefal Tour Service op Radio Noordzee. Van 27 juni tot en met 22 juli 1974 waren er dagelijks vanaf half 8 ieder uur een verslag te horen, live vanaf de MEBO II door Hans Prakke. Eddy Merckx won in 1974 zijn vijfde Tour de France. Commodores – Machine Gun. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden a…
-
- 0 antwoorden
- 12,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ekseption – On Sunday they kill the world. Een nummer dat op de achterkant van de single ‘Peace Planet’ in 1970 verscheen maar ook op de lp Ekseption 3 stond. Het is een bewerking van Prelude in C sharp van Rachmaninoff, waarbij de tekst werd geschreven door Will Luikinga (Veronica) en Rick van der Linden. De productie was in handen van Tony Vos, destijds werkzaam bij Philips Platenmaatschappij. Ekseption - On Sunday they kill the world. A song that appeared on the back of the single 'Peace Planet' in 1970 but also featured on the LP Ekseption 3. It is an arrangement of Prelude in C sharp by Rachmaninoff, with the lyrics written by Will Luikinga (Veronica) an…
-
-
- 3 antwoorden
- 786 weergaven
- 1 follower
-
-
Bob Moore and his Orchestra – Mexico. Dit nummer staat al in de discografielijst maar er kan aan worden toegevoegd: Op Radio Veronica was er wekelijks het programma ‘Telesport’ dat werd gepresenteerd door de sportjournalist Berry Zand Scholten. In de een na laatste uitzending in augustus 1974 werd muziek gebruikt uit de jaren 1960 en 1961 en dus ook de tune werd aangepast. Hij en technicus Sietze Gardenier kozen derhalve voor ‘Mexico’ https://filesender.surf.nl/?s=download&token=26799aef-c254-99a0-138d-d012f987a7ef
-
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog een Televersum achtergrond geluidje (In ieder geval een gedeelte ervan), uit de stal van Dissevelt en Baltan. Televersum achtergrond geluidje (andere)
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ten Years after – One of these days/Baby won’t you let me Rock ‘n roll me you. Beide nummers zijn afkomstig van de in 1971 uitgebrachte lp ‘A space in time’. In beide nummers zitten wat geluidseffecten die in hetzelfde jaar werden gebruikt door Lex Harding op Radio Veronica als een soort van aankeiler naar zijn tune, The Kid, van André Brasseur. Het tweede gebruikte nummer werd rond dezelfde tijd ook gebruikt door Felix Meurders op Hilversum 3 in zijn ‘Rock and Roll Methode. Ten Years after - One of these days/Baby won't you let me Rock 'n roll me you. Both songs are from the 1971 released album 'A space in time'. Both songs contain some sound effects that wer…
-
- 0 antwoorden
- 970 weergaven
- 1 follower
-
-
In de 60-er jaren van de vorige eeuw hadden onderzoekers, als het ging om radiobeluistering en meer, veel meer tijd nodig om een onderzoek af te sluiten en de gevonden resultaten openbaar te maken via de publicatie van een rapport vol bevindingen. Vaker niet meer dan twee A4’tjes. Zo dook ik uit het archief een berichtje op uit de maand december 1964 waarin als kop ‘Radio besteedt te weinig aandacht aan eigentijdse muziek’. Het taalgebruik destijds is ook afwijkend met tegenwoordig want het persbericht begon met: ‘De Nederlandse geluidsomroep schiet in ernstige mate tekort wat betreft aandacht voor de hedendaagse muziek.’ Het was een van de conclusies van een …
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
John Philip Sousa – Hands across the sea/Stars and stripes forever. Deze twee stukken marsmuziek, beiden composities van John Philip Sousa, werden, in combinatie met ‘O Cangaceiro in de uitvoering van Mitch Miller and his Orchestra, gebruikt als achtergrondmuziek bij uitgebreide aankondigingen tijdens de testuitzendingen van KING Radio met kreten als ‘your day by day holiday’, ‘King Radio London a new sound of news and music’ en ‘This is K I N G test transmission you’re number one radio.’ Het testsignaal haalde trouwens nauwelijks de kust. Mitch Miller and his orchestra – O’Cangaceiro. Dit nummer in uitvoering van Mitch Miller and his Orchestra werd gebruikt a…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Harry van Hoof Orchestra – Auntie. Dit nummer in vocale versie was een ode van een aantal in 1972 bekende artiesten aan de toen 50-jarige BBC. De instrumentale achterkant kwam als een verrassing langs op 1 december op de 1187 kHz. Nadat de mast van de Mi Amigo was neergekomen in september duurde het tot 1 december dat er testuitzendingen kwamen van een station zonder naam met ‘2 announcers’ Het was ‘announcer number 2’ die vertelde hoe men ontvangstrapporten kon sturen. Het betrof trouwens Crispian St. John. Hij gebruikte Auntie als filler. Na 1 december zou het stil zijn tot 18 december toen Radio 199 in de ether kwam vanaf de MV Mi Amigo. https://filesender.…
-
- 24 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Billy Preston – Outa Space. Dit nummer heeft al diverse vermeldingen en kan dus worden aangevuld. Het was Ron Dolman die het nummer gebruikte als filler tijdens testuitzendingen van Radio Caroline in de maand mei 1973 om vooral de luisteraars op te roepen een testrapport te sturen naar het Caroline House in den Haag. Billy Preston - Outa Space. This number already has several entries and can therefore be completed. It was Ron Dolman who used the song as a filler during test broadcasts of Radio Caroline in the month May 1973 to call especially the listeners to send a test report to the Caroline House in The Hague. https://filesender.surf.nl/?s=downl…
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Henry Mancini – Fiësta. Soundtrack van de film ‘What did you do in de war daddy?’ In 1966 uitgekomen en is een satirische oorlogsfilm over een Amerikaans regiment dat in 1943 het Siciliaanse stadje Valerno diende te veroveren. Eind mei 1973 waren er plotseling, op de 259 meter, testuitzendingen te beluisteren van Radio Caroline 2, gevuld met voornamelijk easy listening en semi-klassieke muziek. Het laatste nummer uit de soundtrack, die ook gecomponeerd werd door Mancini, werd gebruikt om mededelingen over de testuitzending naar de luisteraars te brengen. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=b39440f7-2e7b-495b-8d56-b49b02ea4841
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: RTL http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/allman-brothers-kondigen-afscheid-aan?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl Bron: Relix http://www.relix.com/articles/detail/duane-allman-a-matter-of-influence-relix-revisited Nou, een special met de heren dan maar: http://www8.zippyshare.com/v/24663558/file.html
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Oud Veronica collega Harry Knipschild heeft op z'n website een prachtig verhaal geschreven over the Bintangs en Frank Kraaijeveld. En ja, ik kom er ook nog in voor. (schreef ik bescheiden). http://www.harryknipschild.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1558 Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Quincy Jones and his Orchestra – The birth of a Band. We hebben weer eens een tune waar we twee vermeldingen van kunnen maken. The birth of a band werd in 1959 gecomponeerd door Quincy Jones en met zijn orkest opgenomen. In 1965 was het terug te horen als tune van het programma Söndagsporträttet op Radio Syd, in presentatie van Karl Gustav Alfe. In 1966 was een van de gesponsorde programma’s op Radio Veronica ‘Radio Renault’ dat werd gepresenteerd door Willem Duys en dus het orkest van Quincy Jones met hetzelfde nummer als tune voorbij kwam.
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Collectors! We maken allemaal wel eens een foutje. Een aantal jaren geleden heb ik een file deleted met nog niet opgepoetste jingles. Je zal zeggen, DOM! Ja inderdaad. Het waren opnamens van demo's de meeste heb ik achter haald van de oude R to R tapes. Maar THE CAT van William B Tanner Part 1 mis ik nog steeds. Het was een single als ik het mij goed herinner met een A part1 en B part 2 side. Ik zoek nu Part 1. Hier is part 2 om je een idee te geven. http://www4.zippyshare.com/v/92796011/file.html Kind regards Dyo Aussieland
-
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Hallo forum leden, ben op zoek naar radio opnamens van VVVR KL85 -2023- 2024 The day the music died deel 1 en VVVR KL85 -2023- 2024 The day the music died deel 2 deze zijn even gedeeld via GoldenRadio20 wie heeft deze toevallig geupload zou deze graag in mijn verzameling toevoegen mvg Johan
-
- 0 antwoorden
- 532 weergaven
-
-
Ooit uitgezonden bij de Bond van Doorstarters bij de SoulShow. Zijn er ooit nog zulke mixen gemaakt? https://pixeldra.in/u/oxGWaf
-
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
President’s Own United States Marine Band, the – The hymn of the United States Marine Corps. Het is de officiële herkenningstune van de Amerikaanse Marine Band. Er bestaat naast de instrumentale versie een vocale, waarvan de woorden vele decennia later door een onbekend persoon zijn toegevoegd. In 1867 werd de instrumentale versie gecomponeerd door Jacques Offenbach als onderdeel van de opera ‘Geneviève de Brabant’. In 1929 werd dit nummer geadopteerd door de leiding van de US Marine Band. In 1974 werd een deel van het nummer gebruikt voor de productie van de jingle: ‘The famous Atlantis Archives are on the air….’ waarna altijd een ‘Dusty gem at 78RPM’ werd gedraaid. …
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Leden, ben op zoek naar een goede file van Orkest Bert Paige - The Green Leaves of Summer deze staat op een dubbel lp van Jan van Veen Presenteert Candlelight -1981 aangezien ik geen lp's kan bewerken deze oproep johan
-
-
- 2 antwoorden
- 524 weergaven
-
-
Les Reed Combo – Hawk, the. Het nummer the Hawk was een eigen compositie van Les Reed dat in 1974 op het Bell label in Engeland werd uitgebracht. De single was in dat jaar ook aan boord van de MEBO II in de discotheek want Graham Gill gebruikte het in combinatie met de jingle ‘For Great A Entertainment stay tuned to the Graham Gill Show’ als filler. Les Reed Hawk RNI-19740522 - GrahamGill.mp3 1.37 MB https://filesender.surf.nl/?vid=21f52d50-9bd8-7fe9-0aa8-00005554b3f1 Dit nummer kunnen we niet vinden dus mocht je het hebben wil je het dan toesturen naar HKnot@home.nl voor archiveringsreden?
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
The Hitsounds of the 60s Hans Knot & Paul de Haan. Een ochtend koffiedrinken en grasduinen in de computer bracht boven water een huzarenstukje waar we in 1981 mee zijn begonnen en af hebben gerond in circa 1984. The Hitsounds of the 60s was een gigaklus die voor 90% op naam van Hans en 10% op mijn naam komt. Een klankbeeld van alle top 20 hits van 1960 tm 1969 uit Nederland, Engeland en de VS. De nadruk op klankbeeld, we hebben niets aan rangen en standen gedaan, geen zakkers, dalers , tips en hoe het verder allemaal mag heten. Non stop, voorzien van vele vele jingles en na circa 20 platen een opsomming van de platen welke gedraaid waren. De doelste…
-
-
https://pixeldrain.com/u/PcyXMShE
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
De leden van Spargo waren te gast in de Soulshow van Ferry Maat en namen, live in de uitzending, een jingle op. Mocht iemand dit in een betere kwaliteit hebben...... SF
-
Zo af en toe kom ik een leuk meeloop bandje tegen waarop Ad Bouman een jingle heeft gemaakt. In dit geval 'Veronica laag' gemaakt in Studio Top 40 op de Oude Enghweg, waarschijnlijk in 1976. Het bedje is afkomstig van een SOB library LP maar voor deze jingle 'ernstig' nabewerkt. We beginnen met de jingle gevolgd door het bedje en vervolgens wat 'gepiel' met de bandrecorder. De laatste tekst is uiteindelijk gebruikt voor de jingle: (Bedje alleen voor thuisgebruik!)
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-