Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Als eerste van de zogenaamde ''container-cassettes'' van mijn buurman Peter een stukje Top 40 van 24 Augustus 1980 van de A-zijde van een C60 cassette van het (waardeloze?) merk Seiko Benray. 4 X vastgelopen, dus dat wordt lachen met de rest (100+ stuks). B-zijde doe ik spoedig (lijkt ergens lente 1981 te zijn) Op 8 (de hoogste nieuwe) het ijzersterke Gary Numan met I die You die, later door Diablo gesampled op Dream Away (zie Clubland 23). Veel platen die ook rond deze tijd in de NL top 40 stonden, maar ook een paar niet. pixeldrainBBC R1 24 Aug 1980 Top40 Nrs 14-5.mp3This file has been shared with you on pixeldrain

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 326 weergaven
  2. Dit is een opname uit eigen archief, ik vermoed van Compact Cassette. Wie het heeft opgenomen weet ik niet. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 207 weergaven
  3. Started by Vincent,

Drie kwartiertje met Mike Verdrengh. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  4. Benny Brown on RTL Radio Letzebuerg 20h-21h : http://www44.zippyshare.com/v/76222475/file.html 21h-22h : http://www44.zippyshare.com/v/70050879/file.html 22h15-23h : http://www44.zippyshare.com/v/48710548/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Juul,

CFN ( CanadianForcesNetwork) in Brunssum stop op 30 september om 12.00 uur met uitzenden. Met het laatste uur ben ik al tevreden. bron: Radio freak [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Is er iemand die dat zou kunnen opnemen aub? Zou ik erg fijn vinden. Ze hebben een webstream : [verborgen inhoud] Juul

• 8 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Started by melle,

Vandaag kwam ik erachter dat de BBC betere kwaliteit url radiostreams heeft. De vroegere waren van matige kwaliteit met 63kbps (of nog lager?) en de nieuwe zijn 128kbps. Hier een overzicht: Radio 1 [verborgen inhoud] Radio 2 [verborgen inhoud] Radio 3 [verborgen inhoud] Radio 4 [verborgen inhoud] Radio 5 live sport [verborgen inhoud] Radio 6 [verborgen inhoud] Bron is website: [verborgen inhoud] Gr, Melle

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud]

8. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 17-2-1973. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke Dinsdagavond tussen 19 en 20 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 709 weergaven
  9. Van de Golden Radio NL server RadioCapital-28-8-1987-0904-0949 [verborgen inhoud]

10. Started by hans knot,

In maart 2008 overleed de overbekende Amerikaanse deejay Jack Amstrong die vele decennia actief was op radiogebied. Sirius XM radio besteedde in een prachtige samenvatting hoogtepunten van Amstrong. Genieten dus. [verborgen inhoud]

11. Started by Ben,

Dit zijn eigen opnamen, wederom met de kristalontvanger en de Sony TC-D7 DAT recorder. [verborgen inhoud] In de download zitten drie files, één per uur. Uiteraard had ik ook de videocamera in de aanslag toen Bob achter het mengpaneel zat:

• 0 antwoorden
    • 178 weergaven
  12. Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De datum van uitzending (19-01-1977) klopt mogelijk niet.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 336 weergaven
  13. Started by Vincent,

Nog eentje 'uit Zweden'. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. Started by hans knot,

url: http://bars.rug.nl/download/c027cbda69fd36b2 bestandsnaam : 843-RadioFreeLondon-19990402-60min-EricMay-JoeMeekTribute.mp3 bestandsgrootte: 138.1MB beschikbaar tot: 2012-09-30

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  15. Started by Vincent,

Gold and Games met Bob Stewart en Rob Jones. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  17. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 1 antwoord
    • 1k weergaven
  18. Started by Leeman Marc,

Iedere zondag-avond om 19 uur 774 middengolf maar kan deze helaas niet meer online herbeluisteren.. Zeker eens naar luisteren... Met een verassende muziekkeuze en veel zeezenderhits met de nodige anekdotes erbij in het engels natuurlijk.. Eventueel via middengolf met veel geruis en achtergrond RNE Radio Nacional, als het kan met een draagbaar toestel in een goede positie nno,zzw zetten om RNE zoveel mogelijk uit te filteren. Veel luister plezier' Marc..

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. French radio (RTL) 16 October, 1973, interview Mick Jagger (in Brussels; in French) [verborgen inhoud] Voor degene die de Franse taal beheersen

20. VPRO Het Spoor Terug deel 1 en 2 over Radio Luxemburg 13-03-2005 en 20-03-2005 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 748 weergaven
  21. BBC-Radio1-19840929-1300-1400-AndyPeebles-MyTop10-WithTonyBlackburn - [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen,

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 634 weergaven
  23. [verborgen inhoud] Deze kwam ik tegen op Facebook. Erg leuk om even te bekijken.

• 0 antwoorden
    • 760 weergaven
  24. Deze opname komt van Mike Grant op cassette. Het is een middengolf opname van Radio Luxemburg en volgens het label op de cassette is deze van 2 April 1973. Op 42:46 in de opname wordt er aan de afstemknop van de radio gedraaid en komen we uit bij de nieuwslezer (Arend Langenberg?) op één van de Hilversumse zenders. Vervolgens is er ook nog even een Duitse zender te horen. Met dat gedraai aan de afstemknop geeft het wel een leuk tijdsbeeld vind ik. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 638 weergaven
  25. Started by hans knot,

wabc stereo 1984 05 07 howard stern 47 min part 1 and part 2 also 47 min [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.