Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Started by Helmut,

Ook de rond Kerstmis gestaarde stream van Radio Mi Amigo kwam van het schip en is uitgevallen. Hoeveel Mi Amigo's zijn er eigenlijk... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

2. Started by Juul,

Op 10 mei 1982 ging WABC als top 40 station in New York stoppen. Het werd een 'all talk station" WABC geldt bij veel radiomakers van mijn generatie als het grote voorbeeld. Ik heb het geluk gehad om twee keer in NY te zijn en te kunnen luisteren. Da's toch anders dan bandjes te beluisteren. Ik was er in 1969 en 1976. Een ware belevenis ! Hun laatste uitzend uur is op internet te vinden. Maar ook in het Amerikaans vak blad voor radiomakers, "Radio en records" had een mooi artikel in mei 1982 waarin ze terug keken naar de glorie dagen van WABC. Als echte fan vind ik het een erg mooi kijkje in de keuken. Lezen maar dus ! [verborgen inh…

3. Started by Juul,

Tom Mulder was bij Veronica op "dienstreis" naar de USA. Hij maakte op 3 april 1973 deze prachtige opname van WABC - Harry Harrison. Ik heb er kwalitatief helemaal niks aan hoeven doen. Klinkt erg mooi. WABC op z'n best. Ik kwam de opname tegen op een verdwaald DATje. [verborgen inhoud]

• 28 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  4. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud] Het kan zijn dat de opname later eindigt dan hier door mij aangegeven. Soms werd er door Hans "doorgespoeld" in de opname. Het cassette archief van Hans bestaat uit 330 cassettes. In het verleden heeft Hans Knot daar veel opnamen van gedeeld en ik ben er de afgelopen maanden mee verder gegaan. Er liggen nu nog opnamen van zo'n 40 cassettes, die nog uitgezocht moeten worden en die ik, waar dit mogelijk interessante opnamen zijn, ga delen. Er zitten er onder andere een aantal bij van "Talkradio" maar ook vakantie-opnamen, zoals van Radio Monte Carlo.

• 0 antwoorden
    • 173 weergaven
  5. Started by Ben,

Deze opname is gemaakt door Hans Hogendoorn. Het is een middengolf opname. Ik heb geprobeerd de storing in de opname door elektrische stralingsbronnen in de buurt van de ontvanger zoveel mogelijk te verwijderen. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 139 weergaven
  6. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. "Hello love" [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 242 weergaven
  7. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 163 weergaven
  8. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud] Zo'n 20 minuten Dan Ingram en daarna alleen maar 'spocht'.

• 0 antwoorden
    • 160 weergaven
  9. Started by Ben,

Dit is door Hans Hogendoorn opgenomen op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 149 weergaven
  10. Started by Ben,

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 298 weergaven
  11. Started by Ben,

Omdat het zaterdag is maar weer 's een opname van de "echte" WABC. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 156 weergaven
  12. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 217 weergaven
  13. Started by Ben,

• 1 antwoord
    • 206 weergaven
  14. Started by Ben,

Dit is opgenomen door Hans Hogen doorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 178 weergaven
  15. Started by Ben,

Deze opnamen zijn gemaakt door Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] De datering heb ik gebaseerd op een commercial, waarin wordt gezegd dat het komende zondag "Fathers Day" is, Dan Ingram vertelt dat het donderdag is. Die donderdag was ook National Brooklyn day. Dat zou de eerste donderdag in Juni moeten zijn en dus 7 juni, maar ik heb nog nergens kunnen vinden of dat ook zo was. Hans heeft het getal 14 op een sticker op de cassette inlay geschreven, dus ik hou 't op de 14-de.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 331 weergaven
  16. In 't verleden (voor zover ik weet in ieder geval tussen 2003 en 2009) werden er eens per jaar oude WABC programma's gedeeld/gestreamed via internet in het kader van een WABC rewound happening. Mogelijk was dat gerelateerd aan deze website, maar dat kan ik me niet meer herinneren : [verborgen inhoud] Dit werd in 2009 als Uur 5 uitgezonden: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 506 weergaven
  17. Started by Ben,

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 259 weergaven
  18. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 252 weergaven
  19. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 128 weergaven
  20. Started by hans knot,

WABC New York 1979 06 04 Dan Ingram 16.02-17.02 60 min WABC New York 1979 06 04 Dan Ingram 17.08-18.00 and Rick James with news and sports and small piece George Michael 18.09 total time 61 min [verborgen inhoud]

21. Deze opname is gemaakt door Hans Hogendoorn op één van zijn vele reizen naar de VS en komt van een BASF LH Super 120 cassette . [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 147 weergaven
  22. Started by Ben,

Maar 's een keer een opname van de "echte WABC" ertussen door 😉 [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 276 weergaven
  23. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 203 weergaven
  24. Started by Ben,

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 364 weergaven
  25. Started by Ben,

• 0 antwoorden
    • 150 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.