Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Beste mensen, Ik heb in m'n archief een promo "lakplaat" van de Dizzy man's Band met Eleonor rigby. ( zie foto ) Maar ik vraag mij af, of dat ooit een single is geweest. Wie weet het?
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
-
Radio Noorzee Internationaal zoekt dj's voor de Nederlandse service je kan je aanmelden met een demo van 30 min die je kan sturen naar info@gro-radio.nl Radio Noordzee internationaal kan je vinden op www.rni.vze.com De Nederlandse service is in het weekend te beluisteren , kijk maar op programs op de site
-
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
-
-
Het januari nummer 2015 is uit: http://www.dkars.nl/index.php?page=donateurs
-
- 4 antwoorden
- 870 weergaven
-
-
Moi. Voor onze Groningers en degene die Holland durven te verlaten is er zaterdag 14 sept. en maandag 16 sept. de documentaire Sound City te zien in de RKZbios in Groningen. "De 'Sound City'-opnamestudio in Los Angeles is een van rock-'n-rolls best bewaarde geheimen. Tussen 1969 en 2011 zijn er legio legendarische albums opgenomen; van Neil Young, Fleetwood Mac en Tom Petty, tot Slayer, Kyuss en... Nirvana. De geliefde 'sound' van de studio was grotendeels de verdienste van een uniek mengpaneel dat ruim dertig jaar in de studio huisde. Na de sluiting in 2011 kocht Dave Grohl het mengpaneel over en besloot een documentaire te maken over de historie van de stu…
-
- 0 antwoorden
- 952 weergaven
-
-
Ik maakte met Ernst Jansz een Poster en het ging even over Doe Maar. Daartoe zocht ik in de NOS "fonotheek" naar live opnamen die er waren. En ja hoor, ik vond wat. Op 13 december 1980 maakte de Louis Verschuur als producer voor de VARA in de Stadsdoelen van Delft opnamen. Samen met technici Ferry Sluyter en Gert de Bruijn. Ik mocht de band gebruiken van de VARA en tot m'n verassing kwamen de aantekeningen van Louis uit de banden doos. De aantekeningen met het commentaar van Louis heb ik bewaard en kun je hier downloaden. Erg aardig om te zien dat de jongens op enig moment de band gestopt hebben en ze de muziek vrij eentonig vonden. ( Dat vind ik trouwens nu nog…
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Beste medeforummers, zoals jullie weten ga ik gebukt onder het bezit van een Italiaans raspaardje waar nogal eens wat aan mankeert. Zo ook weer afgelopen week ..... Die zaterdag was ik even bij een vriend langs geweest en toen ik naar huis reed begon dat koekblikje ineens weer raar te doen. Het leek verdacht veel op de storing van een half jaar geleden. Het blokje stotterde in de lage toeren en zoop als een tempelier ! Kortom, het was weer eens tijd voor een bestraffende toespraak met de daarbij behorende krachttermen .... In de avond heb ik nog eens bedacht wat er nu weer aan de hand kon zijn en al redenerend kwam ik maar op één mogelijkheid : dit moest de bran…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Hoewel ik zelf een treinenliefhebber ben en vlakbij de HSL woon, heb ik nooit iets met de Fyra gehad. Met verbazing heb ik gezien hoe de Nederlanders het weer presteerden om iets te kopen wat anderen niet hadden ..... en nu zitten ze met de gebakken peren ! Dominee Gremdaat maakte zich er ook boos om. Kijk maar. Rien, die morgen in Zwitserland met de trein hoopt te reizen.
-
- 1 antwoord
- 970 weergaven
-
-
Goedemiddag allemaal Ik weet dat dit mogleijk er niet helemaal de site voor is, maar wie kan mij helpen aan een goeie versie van Don Dixon"s Praying Mantis, wat ik al heel lang zoek en een geweldig nummer vind. Thx in advance
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
bron: NOS https://nos.nl/artikel/2394701-don-everly-84-van-the-everly-brothers-overleden bron; VRT https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/22/don-van-de-everly-brothers-is-overleden/
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand toevallig Don Henley - The Boys Of Summer voor mij . Bij voorbaat dank. Gr. Bob
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Hallo allemaal hoorde net Don't turn your back on me van Alderman op de radio heeft iemand deze?en zou die willen plaatsen? is ooit gebruikt voor een Veronica jingel. Gr John
-
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Nou ben ik altijd al een fan geweest van Donald Fagen en Steely Dan maar al die jaren zat me de klank van hun nummers dwars. Vroeger had ik de apparatuur en de kennis niet om het aan te passen. Nu wel Om een lang verhaal kort te maken ..... vanavond de stoute schoenen aan getrokken en begonnen met I.G.Y. oftewel What a beautiful world. Misschien ben ik wat door geschoten met de lage tonen, maar ja, dat was juist altijd een van de kritieke punten bij zijn nummers en ben ik het niet gewend. Verder heb ik alles beluisterd wat ik maar kon vinden tot aan 24 bits, 192 kHz opnames toe, maar allemaal dezelfde kale, kille klank. Donald Fagen - I.G.Y. (origineel) : ht…
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
Ik ben op zoek naar een mp3, minimaal 256Kbps, van This world today is a mess. Wie maakt me blij? :)
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
AMSTERDAM (Telegraaf) - De 'koningin van de disco' Donna Summer is op 63-jarige leeftijd overleden. Summer verloor haar strijd tegen kanker. De zangeres overleed in Flordia, meldt TMZ. Ze won in totaal vijf Grammy's. In de jaren '70 van de vorige eeuw had Summer hits met "Last Dance", "Hot Stuff" en "Bad Girls".
-
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Ergens in de jaren 80 is er een documentaire geweest over aanwijzingen dat Paul McCartney zou zijn overleden zoals je kan horen aan het einde in "I am the walrus" de tekst "I buried Paul of de auto op de schoot van de pop op Sgt Pepper met een rode vlek op de voorruit. Volgens deze documentaire was het om te verbloemen dat eigenlijk John Lennon zou zijn overleden. Ik heb destijds daar met spanning naar zitten luisteren. De vraag is, wie heeft toevallig deze docu en wil hem beschikbaar stellen?
-
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kan, sinds iedereen met pixeldra (?) werkt niets meer downloaden. Komt waarschijnlijk door XP. Is er een oplossing omdat wel voor elkaar te krijgen.
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Van Jan Fré hoorde ik dat zowel het forum als de site van de Downloadclub off line zijn, het is inderdaad zo. Toch jammer dat het zo gelopen is. Rob
-
- 29 antwoorden
- 15,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972. Daar is eigenlijk niks mis mee. Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is............... Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ? Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan? Wie legt het mij nu eens uit? Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunn…
-
Beste mensen, Ik doe het nooit, dus daarom maar een vraag als dummy zijnde op dit gebied: is het mogelijk om een Tinekeshow direct te downloaden via een of ander gratis programmaatje (en zo ja, welk?). Mijn zus is heel kort te horen in de show van vandaag en ze wilde de uitzending graag hebben, vandaar. Groeten, Jan
-
- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
De FBI heeft Megaupload.com, een van de grootste filesharing websites ter wereld, uit de lucht gehaald. In Nieuw-Zeeland zijn vier personen ingerekend, onder wie de Nederlander Bram van der K. (29), die zich op internet Bramos noemt, meldt de FBI op zijn website. Naar drie verdachten wordt nog gezocht. Naast Van der K. en Kim Dotcom, de oprichter van de website die zowel paspoorten van Hong Kong als van Nieuw-Zeeland heeft, zijn drie Duitsers, een Est en een Slowaak aangeklaagd. Van der K. zou de programmeur van de website zijn. Bron: http://www.nu.nl/internet/2719520/downloadsite-megaupload-lucht-gehaald.html
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
bron: NOS DPG mag RTL overnemen, wel onder...DPG mag RTL overnemen, wel onder strikte voorwaardenDPG Media koopt RTL Nederland voor een bedrag van 1,1 miljard euro.
-
- 2 antwoorden
- 225 weergaven
- 1 follower
-
-
Speciaal voor Ray…………. http://www.lc.nl/cultuur/Drachtster-beschildert-jacks-van-Rolling-Stones-21835823.html
-
- 0 antwoorden
- 887 weergaven
-
-
Hier een video tijdens het sportprogramma op TROM Radio in Dordrecht. Alweer 21 jaar geleden en ik kom zelf ook nog in beeld. Was een super tijd.