Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Opgelicht op internet: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl Juul

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  2. Started by nchuijg,

In de Volkskrant vandaag een rouwadvertentie van Programmamaker Hans Keller. Ook maakte hij reclame spots, mooie stem! hier een KLM spot. https://pixeldrain.com/u/4jCu7J55 Nico.

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  3. Started by ruudam,

Werd jij nou nat gespoten op de brug in Amsterdam? Zie Humberto van vandaag.

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Started by Juul,

Ik ben al sinds 1968 een absolute fan van Harry Nilsson. Ik heb de eer gehad hem eens te kunnen ontmoeten. Dat was in onze oude Veronica studio samen met Lex Harding. We maakten daar een interview. Helaas is het niet bewaard gebleven. Harry klom de trap op naar studio 2, daar zaten Lex en ik, en hij ging op z'n praatstoel zitten. Hij bleef ruim een uur en nam afscheid;"Hé, guys, see syou some other time".....waren z'n afscheidswoorden. Dat is er helaas nooit van gekomen. Vandaag ontdekte ik op YouTube deze aardige video waarin je kunt zien hoe ze in het archief van Sony, Sony, hij zat toch op RCA ?, ach zo gaat dat tegenwoordig met al die bedrijven, ze verkopen all…

• 6 antwoorden
    • 936 weergaven
  5. Started by Juul,

Ik kwam op de Tube een mooie video tegen die beschrijft het leven van één van mijn helden, Harry Nilsson. 1968 ik werkte net een paar maanden bij Veronica en daar kwam een jongeman binnen om een interview te doen met Lex. Ene Harry Nilsson, met een gewatteerde bolle jas met in z'n ene hand een LP " Pandemonium Shadow Show" en de andere een beker koffie van onze tante Erna in de keuken. Lex deed een interview met hem................en helaas heb ik het niet bewaard. Wel de LP met z'n "opdracht" en handtekening. Later, in juni 1974, zou sport collega Berry Zandscholten hem nog opzoeken in de USA en zou Harry een paar spots inspreken tbv he…

6. Started by Juul,

Ik maak al heel lang bezwaar tegen de term bij radioprogramma's van "foute-slechte muziek"............. Want wie bepaald dat nu eigenlijk, het is het "wegzetten" van de mensen die het wel mooi vinden. Mijn vrouw zei altijd bij de platenmij "de platen van Pierre Kartner brengen zoveel op dat Golden Earring lang in de studio konden opnemen". En nu ziet Leo Blokhuis dat ook uiteindelijk in. https://www.nu.nl/muziek/5974019/leo-blokhuis-wil-na-pijnlijk-voorval-geen-muziekpolitie-meer-zijn.html

7. Started by Harmen,

Ik was nooit zo'n fan van stairway to heaven, maar vanavond stuitte ik toevallig op deze versie van Heart. Het nummer is al even geleden opgenomen, maar wou 'm voor de liefhebber toch nog even delen.

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  8. Started by Juul,

Vanmiddag heeft er een inval plaats gevonden bij de VPRO........omdat er in Zomergasten een sigaret werd opgestoken. Hebben we nu echt niks beter te doen in dit land? Maar wel al die "zuipketen" hier op de Veluwe gedogen. En dan stappen ze met een drankneus in de auto en ......boem. Zelf hebben ze niks meestal. En al die vakantiegangers hier die met kratten vol bier de super uitkomen. Wat een land. En tercht heeft de VPRO alles gefilmd en er gelijk maar een webpagina bijgedaan! Geweldig om te zien dat ze zelfs de asbak wilden zien. Nou hebben die ambtenaren, het waren er wel twee !, ook eens een TV studio gezien, daar zullen ze het wel om gedaan…

• 18 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  9. Started by Alex,

Is er iemand die het eerste uur vanuit Rockart met Ad Bouman heeft opgenomen aub? Het zou zeer goed van pas komen bij de montage van de video over deze dag. Alvast dank.

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  10. Started by rien1959,

Zoals sommigen weten werk ik op een farmaceutische fabriek (medicijnen dus ...) waar ik de technische dienst doe. Eerst een aantal jaren alleen en daarna met één collega en sinds december met twee. Dat loopt tegenwoordig prima en dat geeft een goed gevoel. Nou hadden die twee collega's het onzalige idee om maar gelijktijdig een week vrij te nemen, met als resultaat dat ik een week alleen sta. En dat met een bedrijf met meer dan 150 man ..... Maandag en dinsdag verliepen zonder noemenswaardige problemen, tot vanochtend. Normaal ben ik voor half acht op de zaak en loop dan eerst naar het kantoor om mijn postvak te legen. Dat probeerde ik nu ook, maar voor ik…

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  11. Started by ruudam,

Weten we het nog, de vorige keer toen het 24 uur had geregend ging het een dag later niet helemaal goed met de masten Lopik en Smilde. Ik geloof dat nu alles nog staat en draait. Mijn zenderkamertje zal wel blank staan. Maar de zenders 1584 en 1332 gaan gewoon door.......

• 2 antwoorden
    • 891 weergaven
  12. Started by h.roos,

Vorige week maandag ben ik mijn gehele verzameling van duizenden uren zeezenders in 5 min. kwijt geraakt eerst mijn harde schijf die crashte en daarna ging de backup formateren zonder dat ik zelf iets deed later bleek het te gaan om een virus dat op de een of andere manier was binnen gekomen jammer alles weg.Ik heb besloten om meteen er mee te stoppen deze uren krijg ik nooit meer terug en opnieuw beginnen heefd geen zin. Groet Henk Roos.

• 12 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  13. Started by FredZ,

Voor het samenstellen van een oude tipparade ben ik op zoek naar nog 1 mp3tje van de Helga uit 1973: Ver hier vandaan. Het is ook ooit verschenen als B zijde van het singeltje: Achter de Horizon Het nummer is niet op youtube of Discogs te vinden. Wellicht heeft iemand een mooie mp3 voor mij, zou ik erg waarderen. Alvast bedankt voor de medewerking en tot wederdienst beschikbaar, groet, Fred

14. Started by scotty,

Hi, I have been an offshore radio fan since 1973 with my favourite station being RNI . Strangely the period I like to collect recordings from is Jan - Sept 1970 even though I did not hear the station at this time.! Look forward to sharing recordings. Regards Ian

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  15. Started by Skyseth,

Hello I'm a new member to this forum . i'm french , living in the center of France near Orleans . I don't speak or write dutch , only english and french. I'm 61 and when i was a teenager during the 60's i used to listen to Radio Veronica , Caroline South , London and all the off-shores stations and later to RNI and Mi Amigo. Some of you have probably seen my psots in english in the dutch offshore radio forum. thank you for allowing me to be a member of this new forum

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik heb een probleem, gisteravond overleed plotseling mijn zus. Maar ik heb op mij genomen wat muziek op te snorren. Als ik het in m'n archief heb is dat geen probleem. Op The Tube staat veel, maar om de één of andere reden werkt m'n Tube downloader in m'n MAC niet meer. Ik maak er dan meestal mp3 files van. Kan iemand mij helpen ? En ik zoek Andre Rieu met - Romeo en Juliet in mp3. Ook het geluid van onderstaande You Tube video. Via m'n mail kan het evt . met Wetransfer naar mij toe. Veel dank! 1. Onding Line theme ( )

17. Started by rien1959,

Laatst schreef ik over het puzzeltje dat mijn oudste zoon moest maken op school en dat het allemaal wat moeizaam ging. Nou is dat met wat hulp van pa allemaal op zijn pootjes terecht gekomen, dus zoonlief kwam met een grote grijns terug van school met een hoog cijfer. Twee weken geleden kwam hij echter met de laatste opdracht van dit schooljaar. Hij moest een klok maken en dan liefst een bijzondere. We hebben allebei lopen denken over wat er nu gemaakt zou moeten worden, maar het wil niet echt lukken. Nou had ik vorige week op de zaak een bouwpakket van een robotje gekocht om wat experimenten mee te doen, en volgens mij ligt daar de oplossing. Vanmiddag kreeg …

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. Started by Juul,

Ooit heb ik het live concert dat we hebben opgenomen in 1988 van EW&F in de AHOY beschikbaar gesteld. Maar................."waar is dat gebleven?"...... vraag ik mij af. Ik denk dat een wisseling van computer mij parten heeft gespeeld. Wie stuurt het weer even terug? Juul

19. Started by Juul,

Bron: "Televaag" http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/24425993/__Westbroek_veilt_muziek__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 0 antwoorden
    • 590 weergaven
  20. Goedeavond. 31 augustus nadert met rappe schreden. Ik ben redacteur bij de omroep voor de Zwijndrechtse waard (ATOS) en met Radio Ridderkerk maken wij op zaterdagmorgen tussen 10 en 12 het programma Prettig Weekend. Op die dag is er een locatie uitzending op een prachtige plek: Huys ten Donck in Ridderkerk. Ik wil in dit programma ook aandacht besteden aan 31 augustus 1974 en dat doe ik het liefst met een fan van de toenmalige zeezenders. Je moet wel uit de gemeente Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht of Zwijndrecht komen(of vlakbij wonen) Wie wil meewerken aan deze uitzending? Of om half 11 of half 12. Het kunnen ook meerdere fans zijn natuurlijk! Hans Marijs …

• 1 antwoord
    • 400 weergaven
  21. Started by Juul,

Wat is het hier stil zeg! Herfst vakantie zeker? Of geen "goesting?" zoals ze in Belgié zeggen. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Vanmorgen moest ik in Uithuizen, Groningen zijn en wel precies tegenover onderstaand uitgaanscentrum: Deze heeft de tand des tijds zo te zien niet overleefd, maar zoals deze zullen er nog vast wel veel meer zijn in Nederland en daarbuiten. Dus kom maar op met de foto's.

• 17 antwoorden
    • 4,4k weergaven
  23. Started by Albatrosstudio,

Op deze regenachtige dag vooruitlopend op mijn pensionering over 5 jaar in mijn studio vast eens wat CD's uitgezocht zonder beschrijving. Hier zeven bekende en minder bekende tunetjes onder het motto "herinnert u zich deze nog" https://wetransfer.com/downloads/7625df2b717e37e2160b5002d4912a1620180922172336/0ad5f494e73c0108386d0d8cbdbe819c20180922172336/9d0e68

• 29 antwoorden
    • 4,7k weergaven
  24. Started by Martin1968,

Beste lezers, Ik weet eigenlijk wel zeker van wie de stem is die je in onderstaand radiospotje hoort, maar ik graag weten wie jullie hierin herkennen. Dit omdat de stem die ik herken reeds geruime tijd geleden is overleden en de commercial nog altijd uitgezonden wordt. https://pixeldrain.com/u/yeVzyhe7 Body en Co Oostburg.mp3

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 662 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.