Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Gast Kurt
    Started by Gast Kurt,

Veronica cd s op Spotnet tegengekomen. Ik wou het toch even mededelen. Groetjes Kurt

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Started by Harm,

Ik ben op zoek naar een mp3, minimaal 256Kbps, van This world today is a mess. Wie maakt me blij? :)

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Net als bijna iedere zendamateur ben ik begonnen op de 27 MC. Vroeger was dat alleen op de AM en 40 kanalen en 5 watt. En de begin jaren 80 toen mocht men legaal op 22 kanalen FM, en een half watt. Ik heb sinds najaar 2001 mijn N licentie gehaald. Ik heb toen gekozen voor een eigen callsign PD4SAM. "SAM" staat voor 1 van mijn katten die ik heb gehad. Het meest ben ik actief op de 2meter band (144 146 Mhz) en op 70 centimeter (430 440 Mhz) Ik luister ook heel veel naar de kortegolf. Ik doe dat met mijn ontvanger van yaesu de frg 100 De antenne's waar ik mee werk zijn 2 van diamond. Hij zijn de de X30 en de X50 en beide op een hoogte boven de nok van het dak. Sinds…

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Gast studiordw
    Started by Gast studiordw,

hey vrienden , naar alle waarschijnlijkheid houden we van dezelfde hobby ,nl .de radio,de muziek enz ,,,,, ik zelf ben 44j kom uit lochristi getrouwd en zoontje van9jaar vroeger in mijn tiener jaren was ik verzot op "radio maeva " en zonder dat ik het toen wist zonden ze een paar huizen voorbij mijn toen ouderlijke woning uit nl magerstraat bij noel d'hond toen de zendtechnicus van toen af is er een speciale band met de muziek de vrije radios en de jingles welke ik nu nog steeds heb alhoewel mijn serieuzemuziek kennis en platenverzameling ben ik nooit te horen geweest op de radio wel mix ik nu cd tjes in elkaar voor in de wagen of thuis en nu ga ik een…

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by Will Stevens,

We hebben allemaal natuurlijk al lang gelezen dat Don Everly en Charlie Watts zijn overleden (en bijvoorbeeld ook Lee 'Scratch' Perry, voor wie hem kende), maar dit is sommigen misschien ontgaan: https://www.rollingstone.com/music/music-news/iron-butterfly-ron-bushy-dead-obit-1218422/ Aardig detail: Er wordt in dat artikel ook een link gelegd met het stukje drumsolo van Ringo op Abbey Road.

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Juul,

Beste vrienden ik ben op zoek naar Miles Davis - Tutu. Ik heb een aardige gevonden op YouTube maar die kan ik niet bewaren (het audio bedoel ik). Heel raar dat kon ik eerst wel. Dus dat moet ik maar eens uitzoeken. Is er iemand die mij kan helpen? Juul

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Started by Rene van den Abeelen,

En het jaar is nog niet om, dus opnieuw een bekende-die-overlijdt. Fontella Bass, op 74-jarige leeftijd. Hit: Rescue Me.

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  8. Started by Juul,

http://nos.nl/artikel/710230-ik-moest-googlen-wat-ict-betekent.html Bron: Telegraaf http://www.telegraaf.nl/binnenland/23202997/__Voorzitter_blundert__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, ik was in de studio met technici Herman Dales en Sybrand Verwer om de DikVoorMekaar show bij de TROS voor te breiden. Tot plotseling........................ Ik besloot om Andre maar te bellen dat het niet zo gepast zou zijn om een DVMK te maken. Ik maakte een video verslag. Video montage Alex vd Hoek pixeldrain13mei2000 vuurwerkramp RA3 kopie.MP4This file has been shared with you on pixeldrain

10. Gast Michel Roman
    Started by Gast Michel Roman,

Even voorstellen zeker ? Michel Roman uit Kluisbergen België. Fanatiek zeezenderfan en al even fanatiek Veronicafan. Positief : ik denk dat ik geen vijanden heb Negatief : Soms leef ik nog teveel in het verleden,maar dat kan dan ook weer positief zijn.... Velen kennen mij van Offshoreradioarchive. Let's go dan maar ! Mvg, Michel.

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  11. Started by Omnivoor,

Opgenomen van de radio op 31 maart 1987. Ik denk dat het werd gedraaid in Jack Spijkerman's programma (''Heb je een Wens, vraag het de Vara'') vroeg middag, want op het laatst zegt hij dat hij had gepoogd iemand uit Nieuwegein te bereiken, maar dat dat niet gelukt was. De groep heet ''The Walkman'', het nummer ''I Am What I Am''. Als een van jullie er meer over weet, dan hoor ik het graag. Er is wel wat te vinden over dit plaatje op Discogs, maar voor de rest niet veel, behalve dat Jaap Eggermont en Ben Liebrand er bij betrokken zijn geweest. https://www.discogs.com/The-Walkman-I-Am-What-I-Am/master/1710424 Het plaatje kwam uit in 1986 en is voor…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Alex,

Bij het opruimen kwam ik deze oude Akai reclamefolder tegen over de Akai direct drive draaitafel. Iemand een idee uit welk jaar dit ongeveer is?

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

• 2 antwoorden
    • 712 weergaven
  14. https://www.villamedia.nl/artikel/anp-fotos-voortaan-online-niet-groter-dan-800-bij-600-pixels?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+villamedia%2FtctJ+(Villamedia+Nieuwsbrief)#When:09:51:00Z En datzelfde ANP stuurde mensen vorige maand mensen een rekening voor foto's van de NASA........Ze waren effe vergeten dat foto's van de NASA "rechtenvrij" zijn.

15. Started by Robin1981,

Ik ben al een poosje op zoek naar het boek Het REM-Eiland: De onstuimige geschiedenis van Radio en TV Noordzee. Wie weet of dit nog ergens te koop is? Rockart heeft het niet meer, marktplaats is leeg, bol.com en dergelijke ook niet.

16. Started by Juul,

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-34785987

• 2 antwoorden
    • 838 weergaven
  17. Started by Gerrit Blaauw,

De Speld weet wel raad met politici. Een overgrote meerderheid kiest voor een omgekeerde wereld. De 'piraten van toen' dan maar naar het Binnenhof? Bron: www.speld.nl > Poll

• 2 antwoorden
    • 648 weergaven
  18. Started by Juul,

http://www.parool.nl/amsterdam/oprichter-bas-beerens-we-willen-wetransfer-nog-niet-verkopen~a4305373/

• 2 antwoorden
    • 928 weergaven
  19. Started by Everton,

Op 19 augustus 2013 is zangeres Donna Hightower overleden. In 1972 en 1973 had ze twee grote soul/gospel-hits in de Veronica Top 40 met respectievelijk 'This world today is a mess' en 'If you hold my hand' Donna bereikte de respectabele leeftijd van 86 jaar. Greetz, Everton

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  20. Started by Juul,

Ik weet toevallig dat mede forum lid Henk opvarende is van een reddingsboot op één van de Waddeneilanden. De reddingsboot mensen varen nu uit voor een oefening......."ze lijken wel gek". Maar ik heb er wel groot ontzag voor. Pfffffffff https://twitter.com/KNRM

21. Het Rotterdams Radio Museum opende zondag, in het kader van 70 jaar bevrijding, een thema-expositie over die illegale radiotijd in de periode 1940-1945. De radio speelde in de Tweede Wereldoorlog een cruciale rol. Vooral Radio Oranje was – met zijn uitzendingen vanuit Engeland – populair. Dat kwam met name doordat veel Nederlanders schoon genoeg hadden van de Duitse propaganda-uitzendingen op zenders die werden gecontroleerd door de Nazi’s. In 1943 namen de Duitsers alle radio-apparatuur in ons land in beslag. Vanaf dat moment kon Nederland alleen nog met zelfgebouwde of niet-ingeleverde radio’s stiekem luisteren naar ‘onze’ zenders. Direct na de bevrijd…

• 1 antwoord
    • 727 weergaven
  22. Voor de liefhebber en ter info: Luikinga is jarig vandaag en is momenteel de vervanger van Tineke op Radio 5 (747 Khz). van 12.00 tot 14.00 uur. http://www.omroepmax.nl/radio/alle-programmas/tinekeshow/uitzending/radio/will-luikinga-8-1/

• 1 antwoord
    • 901 weergaven
  23. Started by Acks1962,

Hoi forumleden, Ook ik heb me aangemeld bij dit forum omdat bijna alles wat er besproken wordt me interesseert. Muziek is mijn lust en mijn leven. Ik heb een behoorlijke muziekcollectie en probeer dit steeds uit te breiden en beter te maken. Ik ben opgegroeid met de zeezenders en dat boeit me nog altijd mateloos. Alles wat er gebeurde op de middengolf hield ik bij. Zoals mijn gebruikersnaam aangeeft ben ik ontstaan in 1962. Ik ben ook actief op het offshoreradio forum onder m'n eigen naam. Helaas was dat op het internet radiocafé niet mogelijk. Ik probeer een internet radiostation draaiende te houden namelijk "AcksRadio". Met een vriendelijke g…

• 1 antwoord
    • 720 weergaven
  24. Gast Theo
    Started by Gast Theo,

Via www.radio19.fm/nieuws kun je allerlei nieuws zien over radio. Misschien interessant voor de leden van dit forum. Theo

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.