Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Het weblog "music machinery" schrijft regelmatig over kwantificeerbare zaken in de muziek aan de hand van muziekdatabases musicbrainz en echonest. (overigens ook een leuke post van een programmatje die 4 kwartsmaten omzet in een wals) Vandaag een bericht over het gebruik van fuck in muziek. http://musicmachinery.com/2012/04/01/is-music-getting-more-profane/
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/07/foto_doorgeslagen_strandbetutt.html Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
73 is-ie geworden, de schrijver/zanger van When A Man Loves A Woman, de eerste gouden plaat voor Atlantic Records.
-
- 0 antwoorden
- 658 weergaven
-
-
-
bron: NOS journaal. Meestal gaat het hier over pop muziek. Maar er is nog veel meer op de aardbol. En volgens Rutte 1 kon er wel wat van af............... En dan hebben we Rutte 2 nog niet eens mee gerekend. http://nos.nl/video/529557-slotakkoord-radio-kamer-filharmonie.html
-
- 0 antwoorden
- 797 weergaven
-
-
Ik hoop dat ze mensen laat uitpraten. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 720 weergaven
- 1 follower
-
-
-
-
- 0 antwoorden
- 855 weergaven
-
-
Een luidsperker dat je zo in de tuin kunt gaan zetten zorgt voor terreur. Het geluid dat ten doel heeft dieren (met name katten) te verjagen verjaagt "per abuis" ook kinderen die een nog veel beter gehoor hebben. Voor Groenlinks een verbod te kunnen krijgen. [verborgen inhoud] Op de radio wilden we een hoge toon uitzenden maar het FM signaal gaat maar tot 15 kilohertz toon?
-
-
-
Moi. Voor onze Groningers en degene die Holland durven te verlaten is er zaterdag 14 sept. en maandag 16 sept. de documentaire Sound City te zien in de RKZbios in Groningen. "De 'Sound City'-opnamestudio in Los Angeles is een van rock-'n-rolls best bewaarde geheimen. Tussen 1969 en 2011 zijn er legio legendarische albums opgenomen; van Neil Young, Fleetwood Mac en Tom Petty, tot Slayer, Kyuss en... Nirvana. De geliefde 'sound' van de studio was grotendeels de verdienste van een uniek mengpaneel dat ruim dertig jaar in de studio huisde. Na de sluiting in 2011 kocht Dave Grohl het mengpaneel over en besloot een documentaire te maken over de historie van de stu…
-
- 0 antwoorden
- 963 weergaven
-
-
Als John Lennon nog had geleefd, zou hij vandaag 75 zijn geworden. En Jackson Browne viert vandaag zijn 67ste verjaardag. Op WUMB uit Boston draaien ze vandaag verspreid over de dag muziek van beide grootheden. Een radiostation naar mijn hart! Paul
-
Leuk, De villa van de firma Wijsmuller die toch wel zeezender bemoeienis had. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 964 weergaven
- 1 follower
-
-
Dit plaatje van een Nederlandse Formatie heb ik destijds in de lente van 1987 opgenomen van de radio. Ik heb er effe een YT clipje van gemaakt. Ik vraag me af of er leden zijn die de naam van de groep herkennen en/of het nummer kennen. Ik ben er al een tijdje naar op zoek, vandaar dat ik er maar een radiorip van gemaakt heb. De radiorip is gelukkig praktisch het gehele nummer. De groep heet Indigo Steel (volgens Discogs hadden die (ook) een single in 1984, maar die van 1987 wordt niet vermeld) het nummer heet 'Night and Day'. Een Nederlandse produktie derhalve. Voor de rest vind ik helemaal niets van Indigo Steel op het interwebgebeuren. …
-
- 0 antwoorden
- 918 weergaven
-
-
-
Kies een decennium, kies een land en kies een gevoel.... Luister naar muziek. [verborgen inhoud] Erg leuk gedaan dit.
-
- 0 antwoorden
- 694 weergaven
-
-
Mooi interview met Graham Nash in The Goldmine. LEZEN !!!!!!! [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Komende zondag 9 juni 2013 is er weer wat leuks te beleven op de kortegolf. De Taiwanese radiomaker Keith Perron van PCJ Radio International zal dan voor het eerst in 21 jaar het voormalige en wereld beroemde programma "Happy Station" (bijna) wereldwijd op kortegolf gaan uitzenden."Happy Station" was in de jaren 90 voor het laatst op de Wereldomroep te horen. In de uitzending van zondag zal Keith een interview doen met Tom Meijer. Meijer was de presentator van "Happy Station" in de jaren 70,80 en 90 van de vorige eeuw. PCJ Radio International heeft het programma in maart 2009 opnieuw gestart en tegenwoordig wordt het iedere zondag uitgezonden via een laag vermogen Kortego…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vorig jaar heb ik hem ook al eens opgeschreven, nu weer aktueel: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 685 weergaven
-
-
-
Hidden Cleaner is a simple drag and drop utility that cleans and ejects USB devices like MP3 players, USB sticks... It deletes the hidden files OS X creates like .DS_Store, etc. Still in beta Version. So be carefull to backup your datas before a use. Programmatje kun je hier downloaden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 727 weergaven
-
-
-
Van Radio Oranje via de kortegolf tot een moderne omroep die via de telefoon tot je komt. Ruim 65 jaar lang heeft Radio Nederland Wereldomroep uitzendingen verzorgd in het Nederlands. Dit jaar houden ze daar mee op, maar willen ze nog één keer laten zien waar de Wereldomroep voor staat. In een 24-uurs uitzending staan ze stil bij de geschiedenis van de Wereldomroep, praten ze uitgebreid met de luisteraar en kijken ze vooruit naar de toekomst. PROGRAMMA-OVERZICHT (onder voorbehoud, Nederlandse tijden) DONDERDAG 10 mei 2012 22.00-23.00 - de start 23.00-24.00 - het koningshuis VRIJDAG 11 mei 2012 00.00-01.00 - Een veelk…
-
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Een aardige site met korte fragmenten, of het rechten vrij is weet ik niet. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 645 weergaven
-