Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by FrankV,

Beste allen, Voor een muziek kwis zit ik nog vast op één intro die ik niet kan thuis brengen. Ik zoek dus uitvoerder + titel. Wat ik wel weet is dat de artiest moet meezingen in het achtergrondkoor van een zanger/groep die meedeed aan het Eurosongfestival. De artiest moet ook ooit in de Top 40 gestaan hebben. Mocht iemand de ultieme tip hebben, zou die zeer welkom zijn. Alvast bedankt voor het meedenken. Het fragment is hier te horen of te downloaden: https://pixeldrain.com/u/2GCpF9Y6 Tnx, Frank

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 849 weergaven
  2. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo Allemaal ik ben John Hermans 53 jaar gek van muziek uit de jaren 50 en 60 en van 70 tot 1974 jingels van radio Veronica en de reclame's van toen vind ik ook geweldig wat ik van Veronica nog weet is vooral toen men uitzond op de 538 meter en ook toen Veronica legaal werd en als mini omroep campings in nederland bezocht ooit daar Lex en Ad Bouman ontmoet. Gr John

• 1 antwoord
    • 849 weergaven
  3. Op 30 september en 1 oktober 2000 was er het Radio Mi Amigo revival weekend in Halle/Zoersel gepresenteerd door Radio Magdalena. Bestaat er een video opname van deze dagen? Zo ja, den ben ik zeer geinteresseerd!

4. Started by Juul,

Het valt mij op dat nog niemand hier het overlijden van Pete Seeger heeft gemeld. Een echte icoon uit mijn jeugdjaren. Hij liet ons bijvoorbeeld "Turn,turn,turn" na. Wij kennen het van The Byrds. Ach, de echte muziekliefhebber weet er vast wel meer op te noemen...... http://www.nytimes.com/2014/01/29/arts/music/pete-seeger-songwriter-and-champion-of-folk-music-dies-at-94.html?_r=0 Hier een prachtige PBS ( USA ) docu over hem.

• 1 antwoord
    • 848 weergaven
  5. Bron: Rolling Stone. http://www.rollingstone.com/music/news/gerry-goffin-songwriter-and-carole-kings-ex-husband-dead-at-75-20140619

6. Started by Alex,

Het is een long shot maar wie weet. Wij zijn op zoek naar een uitzending van het VARA programma Discobal van zondag 12 maart 1967. In deze uitzending o.a. ook de groep met de onvergetelijke naam NonSuch met als manager, voor korte tijd, Lodewijk den Hengst/Lex Harding uit Boskoop. Als we het goed hebben dan was een van de gitaristen of de drummer van NoneSuch een persoonlijke vriend van Lex en heeft deze ook nog een poos de platenwinkel van Lex gerund in Gouda, waar Lex nog een poosje boven heeft gewoond. Het zou werkelijk prachtig zijn als deze opname boven water zou komen. Herman Stok presenteerde het programma wat dacht ik samen gemaakt werd met Ko de Kloet. Wie oh…

• 0 antwoorden
    • 846 weergaven
  7. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Als individuen hebben we allemaal onze beperkingen. We koesteren onze hardnekkige vooroordelen en we maken denkfouten bij de vleet. Maar in de wetenschap kunnen we die individuele beperkingen overstijgen, door naar elkaar te luisteren, analytische vragen te stellen bij vastgeroeste ideeën en door – vooral! – te experimenteren. Zoals Einstein zei: "Ik ben niet superslim, maar ik ben gewoon extreem nieuwsgierig.†We weten inmiddels allemaal wel dat het hele universum geregeerd wordt door de zwaartekracht. Maar een paar eeuwen geleden was dat idee nog volstrekt nieuw. Zonder de wetenschap waren we nooit tot dat besef gekomen. Zoals we zonder de wetenschap ook n…

• 0 antwoorden
    • 846 weergaven
  8. een prachtige docu. Ga d'r maar voor zitten.

• 2 antwoorden
    • 846 weergaven
  9. Started by freddie,

goedenmorgen. Ik heb sinds gisteren ingelogd en luister me suf. Maar vandaag wilde ik een programma van rni aanklikken maar kon niet meer luisteren. Moet ik iets doen om weer te kunnen luisteren?? Ik had me natuurlijk wel aangemeld. Groet Fred

• 4 antwoorden
    • 845 weergaven
  10. Sinds een paar jaar heb ik via internet contact met de Engelse muzikant John Altman. Hij zocht contact met mij toen hij hoorde dat ik al vele jaren de solo periode van George Harrison bestudeer. John is saxofonist, componist van o a film muziek en zat zelfs enige tijd in de band Hot Chocolate. Ook is hij de componist van " Always look on the Bright Side of Life" van Monty Python.Een geweldige aardige en amusante man vol verhalen! John speelt ontelbare sessies met grootheden en hij is een goede vriend van Ronan O ' Rahilly. Van de week deed hij een concert met Bill Wyman s Rhythm Kings waar de legendarische Georgie Fame momenteel in zit. De collega s van Ge…

• 1 antwoord
    • 844 weergaven
  11. Started by Alex,

En nog een paar radio singles in de aanbieding op Marktplaats en hier: Hey Hey - Gershon Kingsley WM 1974 World Cup Fanfare tune van Werner Drexler Wolfman Jack - Gallop en Ain't never seen a white man 1972 La Flor De La Montana - Chacao Tune Radio Tour de France NOS 1979

• 0 antwoorden
    • 843 weergaven
  12. Started by Juul,

Als geboren en getogen Hilversummer -, t' Gooi dus, volg ik nog wel het nieuws uit wat m'n geboorteplaats was en ook waar ik tot 2006 gewerkt heb. En waar m'n weinige familie nog woont. Maar al lang heb ik de behoefte niet meer om er te wonen. Tegenwoordig wordt t' Gooi bevolkt met zoals ik dat wel eens noem "plastic people". Veel bekende Nederlanders die er met veel "poeh-ha" neer gestreken zijn. ik noem een Gordon, die in het begin z'n (te) grote auto voor de AH in Laren op de stoep zette en het vreemd vond dat iemand er iets van zei..............En zo zijn er nog veel meer. Mijn zus woont al sinds 1960 in Laren en is blij dat ze in het rustige deel woont. Bij veel …

• 1 antwoord
    • 843 weergaven
    • 0 antwoorden
    • 842 weergaven
  13. Started by Vincent,

http://www.nu.nl/binnenland/3537699/potvis-gestrand-terschelling.html Vanmiddag om half 2 liep ik daar en toen lag hij er nog niet.

• 4 antwoorden
    • 841 weergaven
  14. Started by Jano1954,

Wegens verhuizing binnenkort naar een kleinere woning moet ik mijn collectie uitdunnen. Daarom bied ik bij deze aan : Collectie CD's en DVD's met jingle en video materiaal over zeezenders. Het betreft hier origineel materiaal (dus geen kopieën). DVD's : 1. Zeezenders in woelig water (TROS Docu uit 1974) 2. Top 40 1965-1974 ( Dubbel DVD met Docu over de eerste 10 jaar van de Veronica Top40) 3. 18 April Special ( St. Norderney Docu ove de demonstatie op 18 1pril 1973) 4. 14 jaar toonaangevend (St. Norderney Docu over de eerste herdenkingsuitzending in Augustus 1999) 5. The boat that Rocked (Comedy waarin Radio …

• 0 antwoorden
    • 841 weergaven
  15. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

In 1974 namen we met tranen in de ogen afscheid van zeezender Veronica. Zoals The Shangrila's zongen: 'I don't think it will ever happen again.' Maar wat blijkt? Veronica is feitelijk nooit uit de lucht verdwenen. De programma's zijn nog altijd te beluisteren, met speciale apparatuur weliswaar, en op 55 tot 41 lichtjaren afstand van de aarde, maar toch! http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/17/the-beatles-die-hoor-je-nog-op-47-lichtjaar-afstand/

• 7 antwoorden
    • 840 weergaven
  16. Started by Juul,

https://sponsorcontent.cnn.com/int/tdk/sound-of-success/?utm_medium=cnn&utm_source=nat&utm_campaign=tdk_A1_apac_ Bron: TDK

17. Started by Robin1981,

Ik ben al een poosje op zoek naar het boek Het REM-Eiland: De onstuimige geschiedenis van Radio en TV Noordzee. Wie weet of dit nog ergens te koop is? Rockart heeft het niet meer, marktplaats is leeg, bol.com en dergelijke ook niet.

18. Started by Rene van den Abeelen,

Mijn 'Freaks-collega' Frans Verweij heeft weer een nieuwe aflevering van zijn TVRDO af, nummer 74 inmiddels. Thema: Robert Fripp's Collaborations. Uurtje genieten: http://freakspodcasts.com/FREAKS_Podcasts/FreaksPodcasts/FreaksPodcasts.html

19. Inmiddels staat de teller op 67 jaar en 3 maanden. En als je hier je geboortedatum invult kan je zien wat de verwachting is. Ik ben uit 1964 en de verwachting is 68 jaar en 6 maanden.... maar we dwalen af van het Caroline Boek. We dwalen inderdaad af, maar het is wel zo interessant. Behalve de gezamenlijke zeezender hobby, is dit ook een gezamenlijk probleem. Juul heeft ontzettend 'mazzel' gehad om op 57 jaar te kunnen stoppen. En 'wij' buffelen maar door. Ik heb er soms ook geen zin meer in, maar stoppen kan niet, want er zijn geen riante regelingen meer. Ook niet in Frankrijk. En als ik dan lees dat jij tot bijna je 69 ste moet blij…

• 5 antwoorden
    • 839 weergaven
  20. 52 stuks, om precies te zijn! Even diep inademen, Peter!

21. Started by Juul,

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-34785987

• 2 antwoorden
    • 838 weergaven
  22. Started by Juul,

Voor mij als oud-Hilversummer een historisch gebouw en ik heb er nog gewerkt. Helaas wordt het gesloopt, dat is te volgen hier:

• 3 antwoorden
    • 835 weergaven
  23. Bron: Rolling Stone Ja, weer iemand van mijn generatie die er niet meer is. gelukkig nog wel z'n platen. https://www.rollingstone.com/music/music-news/ginger-baker-cream-dead-obituary-240630/

24. Started by nchuijg,

Er is een album verschenen bij het Nederlands jazz archief, dat is samengesteld uit opnamen uit de nalatenschap van wijlen Frans Mijts. Dat orkest heeft ook vele jingles en reclame tunes gemaakt voor Radio Veronica, allemaal in de Soundpush studio in Blaricum. https://www.jazzarchief.nl/product/the-dutch-hobby-orchestra-our-time/ Toch wel een erg goede bigband en dus nu ook op CD. Groet Nico.

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 834 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.