Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

bron: Geenstijl.nl http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/baas_buma_verdient_400000_euro.html#comments

• 1 antwoord
    • 897 weergaven
  2. Started by Juul,

Het januari nummer 2015 is uit: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 897 weergaven
  3. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

[verborgen inhoud] Leuk speeltje. Paul

• 3 antwoorden
    • 897 weergaven
  4. Started by Juul,

Ik heb een SONY-Ericsson mobiele telefoon. Een T630. Maar als ik dan inlog op de website van "NL-Alert" moet ik kiezen voor een besturingssysteem. Maar weet ik veel......Het is gewoon een telefoon waar ik mee kan bellen en gebeld worden. Oh, ja, SMS zit er ook op. Maar verder niks....(gelukkig ). Maar ik kan nergens vinden hoe ik NL alert kan instellen. Aan de andere kant, als er oorlog uitbreekt weten we dat natuurlijk al lang voordat je een NL-alert krijgt.

• 6 antwoorden
    • 896 weergaven
  5. Started by Juul,

en mooi interview met Chris Hillman die The Birds formeerde. bron: Goldmine. [verborgen inhoud]

6. Started by Harmen,

Uit verveling ben ik eens aan het stoeien geweest met iTunes om te zien of ik er iets van een simpele muziekplanner van kan maken. Met wat geknutsel ben ik tot een resultaat gekomen. Voor degene die iets meer uit itunes wil halen dan willekeurig nummers afspelen heb ik mijn stappen eens op papier gezet. Het stappenplan heb ik als pdf bijgevoegd. [verborgen inhoud] Succes ;)

• 2 antwoorden
    • 896 weergaven
  7. Hallo ik ben op zoek naar een opname van de dubbel Elpee Veronica 1975 . Het is de elpee met tunes + 100 jingles en stukje programma.Norderney voorop en stickers achterop ! De 100 Jingles heb ik reeds gevonden maar de andere 3 kanten van de Elpee mis ik dus . Heeft iemand deze en zou hij ze dan als mp3 kunnen aanbieden .. Alvast dank Jaap de vries

8. Started by freddie,

goedenmorgen. Ik heb sinds gisteren ingelogd en luister me suf. Maar vandaag wilde ik een programma van rni aanklikken maar kon niet meer luisteren. Moet ik iets doen om weer te kunnen luisteren?? Ik had me natuurlijk wel aangemeld. Groet Fred

• 4 antwoorden
    • 893 weergaven
  9. Started by Harm,

Een MTV voor veertigplussers. Dat was vijf jaar geleden de gedachte achter 192TV. Bert van Breda en René Kroon sloegen de handen ineen en bouwden een zender die 24 uur per dag clips uitzendt van muziek uit de jaren zestig en zeventig, afgewisseld met de originele jingles van Radio Veronica. Nu, bij de vijfde verjaardag, gaat het 192TV voor de wind. “We hebben de vergrijzing mee,” vertelt Van Breda lachend. En dat maakt dat de zender lonkt naar kijkers en kabelaars in andere Europese landen. 192TV heeft met twee miljoen aansluitingen inmiddels landelijke dekking. Alleen Tele2 en Canal Digitaal geven de zender niet door. Van Breda: “Zij zien de meerwaarde blijkbaar nie…

• 0 antwoorden
    • 893 weergaven
  10. Started by PowerMusic,

Hallo, wie O wie heeft er opname gemaakt van Surfradio op 30-08-2015 en 31-08-2015? De mijne zijn namelijk (voor een deel) mislukt. Ik hoop dat er nog iemand is die het opgenomen heeft. Zonden daar de laatste dagen vanaf de Mebo uit!

11. Bron: Rolling Stone Ja, weer iemand van mijn generatie die er niet meer is. gelukkig nog wel z'n platen. [verborgen inhoud]

12. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 890 weergaven
  13. Started by Piet Sonneveld,

http://www.entertainmentbusiness.nl/nieuws/2014-W02/caroline-benelux-tekent-eerste-nederlandse-band betreft het label Caroline Benelux, vandaar. Wist niet van het bestaan van dit nieuwe label van blijkbaar Universal Music

• 1 antwoord
    • 889 weergaven
  14. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Als individuen hebben we allemaal onze beperkingen. We koesteren onze hardnekkige vooroordelen en we maken denkfouten bij de vleet. Maar in de wetenschap kunnen we die individuele beperkingen overstijgen, door naar elkaar te luisteren, analytische vragen te stellen bij vastgeroeste ideeën en door – vooral! – te experimenteren. Zoals Einstein zei: "Ik ben niet superslim, maar ik ben gewoon extreem nieuwsgierig.†We weten inmiddels allemaal wel dat het hele universum geregeerd wordt door de zwaartekracht. Maar een paar eeuwen geleden was dat idee nog volstrekt nieuw. Zonder de wetenschap waren we nooit tot dat besef gekomen. Zoals we zonder de wetenschap ook n…

• 0 antwoorden
    • 888 weergaven
  15. Started by Juul,

http://www.cbc.ca/news/technology/story/2013/03/28/technology-soyuz-space-station-expedition35.html Nu live vanuit de ruimte: http://www.space.com/17933-nasa-television-webcasts-live-space-tv.html

• 0 antwoorden
    • 887 weergaven
  16. Started by Harm,

Een opmerkelijke foto geplukt van het wereld wijde web. Het jonge stel dat op de cover prijkt van het fameuze album 'Woodstock' is na 47 jaar nog steeds bij elkaar. Moet ik opeens weer denken aan die stinkende Afghaanse jassen die ik samen met mijn broer en zus droeg. Maar dat was, dacht ik, een paar jaar later...

17. Started by Alex,

Zeezender/muziek Boeken te koop. De boeken zijn niet meer beschikbaar. Dank voor de interesse en de reacties.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 884 weergaven
  18. Started by Juul,

Toen ik bij Veronica kwam ging er een hele nieuwe wereld voor mij open, op allerlei gebied, maar zeker op muziek gebied. Ik ging de discotheek door struinen en zag ook elke week de nieuwste Amerikaanse singles binnen komen, rechtstreeks uit de US. En ik vond een hele hoop singles met Psychedelische muziek. Obscure bandjes maar ook singles die hier niet werden uitgebracht maar wel door bijv. Lex werden gedraaid in Parels voor de Zwijnen. We gingen dan elke week zoeken in de disco en hup. Later in het CD tijdperk kwamen ze in de USA weer uit op verzamelaars. In de "Nuggets" serie. En ik vond er in m'n verzameling nog een paar. Ik heb ze maar eens ge…

• 3 antwoorden
    • 883 weergaven
  19. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo Allemaal ik ben John Hermans 53 jaar gek van muziek uit de jaren 50 en 60 en van 70 tot 1974 jingels van radio Veronica en de reclame's van toen vind ik ook geweldig wat ik van Veronica nog weet is vooral toen men uitzond op de 538 meter en ook toen Veronica legaal werd en als mini omroep campings in nederland bezocht ooit daar Lex en Ad Bouman ontmoet. Gr John

• 1 antwoord
    • 883 weergaven
  20. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 882 weergaven
  21. Started by Harm,

Getriggered door de trailer heb ik de film gisteren gezien. Prachtig dat we dat gewoon in onze 'achtertuin' hebben. Krachtige beelden door professioneel camerawerk. Voor de voice-over zou ik niet Harry Pieksema hebben gekozen, de TV filiaalleider van AH. En de vergelijking met een Siberische winter vond ik iets over de top. Op de aftiteling zag ik dat ene Lex H mede sponser is van de film.

• 0 antwoorden
    • 882 weergaven
  22. Started by Rene van den Abeelen,

Mijn 'Freaks-collega' Frans Verweij heeft weer een nieuwe aflevering van zijn TVRDO af, nummer 74 inmiddels. Thema: Robert Fripp's Collaborations. Uurtje genieten: http://freakspodcasts.com/FREAKS_Podcasts/FreaksPodcasts/FreaksPodcasts.html

23. Started by Jano1954,

Wegens verhuizing binnenkort naar een kleinere woning moet ik mijn collectie uitdunnen. Daarom bied ik bij deze aan : Collectie CD's en DVD's met jingle en video materiaal over zeezenders. Het betreft hier origineel materiaal (dus geen kopieën). DVD's : 1. Zeezenders in woelig water (TROS Docu uit 1974) [verborgen inhoud] 2. Top 40 1965-1974 ( Dubbel DVD met Docu over de eerste 10 jaar van de Veronica Top40) [verborgen inhoud] 3. 18 April Special ( St. Norderney Docu ove de demonstatie op 18 1pril 1973) [verborgen inhoud] 4. 14 jaar toonaangevend (St. Norderney Docu over de eerste herdenkingsuitzending in Augustus 1999) [v…

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  24. Bron: Rolling Stone. http://www.rollingstone.com/music/news/gerry-goffin-songwriter-and-carole-kings-ex-husband-dead-at-75-20140619

25. Op 30 september en 1 oktober 2000 was er het Radio Mi Amigo revival weekend in Halle/Zoersel gepresenteerd door Radio Magdalena. Bestaat er een video opname van deze dagen? Zo ja, den ben ik zeer geinteresseerd!

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.